........... Guan Eng Spin Isu MB Khalid Nak Perangkap Adun Pas | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Guan Eng Spin Isu MB Khalid Nak Perangkap Adun Pas

Tuesday, August 12, 20148comments


Tengok macamana Lim Guan Eng cuba memerangkap Pas dengan spin pendirian Pas dan Umno dalam isu jawatan MB Selangor.

Baca tajuk kenyataan akhbar beliau jer, dah nampak spin Guan Eng  !

Pas kena nyatakan samada mereka sokong pendirian Umno yang memberi sokongan penuh kepada Khalid sebagai MB

PAS Has To State Whether They Support UMNO’s Position In Giving Unconditional Support To Tan Sri Khalid Ibrahim To Continue As Selangor Menteri Besar.

If PAS says that they are not together with UMNO, this will help to clarify that PAS agrees with replacing Khalid as Selangor Menteri Besar but wishes to wait until 17 August 2014 to decide whether to endorse PKR’s choice of replacement. Failure by PAS to provide clarity will only further erode PR popular support and damage voters’ confidence not only in Selangor but also nationally.

.
Bagi Guan Eng, pendirian Menyokong Khalid adalah pendirian Umno. Sesiapa yang ikut pendirian itu bermakna dia sokong Umno.

Pas WAJIB tolak Khalid kalau tidak mahu dilabel sebagai sokong Umno. Kalau Pas tak mahu sokong bini Anwar sebagai pengganti MB, itu OK. Boleh dibincangkan. TAPI tak boleh sokong Khalid.

Padahal Pas terlebih dahulu nyatakan yang mereka akan sokong Khalid selagi belum terbukti kesalahan Khalid sebagaimana yang didakwa Anwar. Muhyiddin mewakili Umno Selangor pula baru semalam nyatakan sokongan pada Khalid.

Namun bagi Guan Eng, pendirian Pas tak boleh sama dengan Umno. ... tak kiralah siapa yang cakap dulu. Kalau Pas yang cakap terlebih dahulu dan kemudiannya Umno pula nyatakan pendirian yang sama, bermakna Pas kena TUKAR pendirian mereka agar jelas berbeza dengan Umno.

Soal ada bukti atau tidak ke atas semua dakwaan Anwar, itu Pas tak perlu fikir. Pas kena IKUT apa cakap Dap. Pas kena buang soal hukum hakam dan akur pada pendirian Dap. Pas tak dibenarkan punya pendirian sendiri kalau pendirian itu sama dengan Umno.

Jelas di sini Guan Eng begitu memandang rendah akan mentaliti orang Pas !

Cuba tanya Guan Eng, dalam isu Palestin tak apa pulak kalau Umno dan Pas sama pendirian ?

Tak pun tanya Guan Eng tentang sokongan Menteri MOTAC yang beria2 sokong pendirian Guan Eng dalam isu tukang masak mesti orang tempatan di Penang .... kenapa Guan Eng tak nak ubah keputusannya agar dilihat berbeza dengan Umno ?


KLiK

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2014 at 2:38 PM

siot punya cina! ada je jalan dia xnk bagi melayu bersatu. sebijik perangai bani israel

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 2:55 PM

Spin makan diri. Kita tau agenda dap... satu je utk kaum dia sahaja. Umno dikambing hitamkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 3:29 PM

Pas kena bertenang. Relax bro, perangkap ciput macam tu mudah dibaca. Umno hanya minoriti je di dun selangor. Tak jadi isu, isunya ialah agar pas rasa kalau sokong khalid bermakna sokong umno. Padahal, sesuatu sokongan boleh datang daripada parti yang berlawanan. Hehehe...bodo la psyko cina ni..... Tp mungkin pas terperangkap sbb pas ni mudah hangin kalau sebut umno.... Mcm2 hehehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 4:02 PM

LGE Dengar sini baik2. PAS tak sokong UMNO. UMNO yg sokong PAS kekalkan Khalid. Kalau Dato jadi MB ok. Kalau nenek jadi MB tentu tak ok. LGE tunggu apa? singkir sajalah PAS and start going on your own, with whoever wishes to align themselves with you. Anyway is Elizebeth Wong ready for sacking? Soon PKR and DAP will outplay one another for ultimate power.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 4:06 PM

Cina apek ni siap berpeluk ngn nazri..so dia pun sokong UMNO jgk le tu..cam cibaii

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2014 at 4:44 PM

Fuh hebat kupasan bro.... harap2 puak2 pas faham.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 3:44 PM

Apa kata lge bagi jawatan dia kat anwar. Senang crita. Ada berani mau takut?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 8:13 PM

Kesilapan org islam kini yg lebih suka bertelagah dan bermusuhan sesama mereka akan dikutuk oleh anak cucu mereka dibelakang hari.PERCAYALAH.

Post a Comment