Drama Politik Pas Nak Sampai Penghujung ... Ending Cliche Dah Nampak Bunga ...

Thursday, August 7, 201416comments

Tu diaaaaa ..... seperti yang diduga oleh seluruh rakyat Malaysia, tanda2 kepimpinan Pas akan buat UTurn dalam isu jawatan MB Selangor dah nampak bunga dah ....

Standard la bila dah kena gertak dengan Dap, habis kecut apa2 yang boleh kecut .. 

Majlis Syura ke, Dewan Ulama ke, Mursyidul Am ke, Presiden ke ... semua dah tak boleh pakai !



Lawak beb ... macam tengok drama kat TV la pulak... pung pang pung pang kita layan la juga tapi dalam hati kita dah boleh agak endingnya macamana.

Oya, menarik untuk dibaca pandangan top bloger Pas Greenboc yang begitu pantas menempelak Majlis Syura Ulama Pas sebaik saja Harakah melaporkan majlis itu menyokong Khalid kekal sebagai MB.

KLiK
Tak perlulah kita komen banyak2, cukup sekadar memerhati Drama Politik Pas yang begitu cliche

PS - Boleh sesiapa tolong berikan SATU contoh bilamana Dap yang mengalah kepada pendirian Pas ?

Dan SATU contoh bilamana Pas pula yang mengalah pada Dap ? Tak perlah ... yang ini tak payah jawab !

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 7, 2014 at 9:41 PM

Banyak oooooooo kalo nak tunjuk bukti pas mengalah dengan abg besar dap.... dengar kata salah satu sebab nak jatuhkan khalid ni sebab khalid tak luluskan projek VAVI MEGA...hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 7, 2014 at 10:26 PM

Itulah PAS , kita tahu sebuah parti umat Islam di Malaysia. Sayangnya pemimpinnya tiada pendirian tegas. Sebuah parti yang bertopengkan Islam. Sebuah Parti yang memperjuangkan kepentigan politiknya dari memperjuangkan martabat islam. Siapakah yang harus bertanggunjawab terhadap parti Pas. Rakyat atau Pemimpinya?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 7, 2014 at 11:53 PM

"We need to change it to go along with current needs," Mustafa told The Malaysian Insider.

"Kita perlu ubah untuk sesuaikan dengan keperluan semasa," kata Mustafa kepada The Malaysian Insider.

Tu dia. Mmg dah agak dah. Pas takde balls. Orang tu berdehem je, pas balls dah kecut.
Ya lah, tak ingat satu pun yg ada dap mengalah. Kan, kan kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 4:22 AM

...pas tu syiah dan syiah itu pas....kata kunci untik orang pas.....taqiyah tu rukun syiah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 7:15 AM

Pasal kalimah Allah, hudud dan negara Islam pun PAS boley kawtim ngan DAP. Maka tak heranlah kalo setakat isu MB Selangor, pendirian Pakatan Rakyat menjadi lebih penting daripada pendirian PAS. Selagi dalam PAS ada Mat Sabu, Mahfuz, Khalid Samad dan lain-lain pemimpin PAS yang pro-anwar, segala yang telah diputuskan oleh pimpinan tertinggi PAS boleh diubahsuai mengikut situasi dan keadaan semasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 8:26 AM

clash antara anwarinas dan pro ulama. majlis syura menetapkan mahu khalid kekal,

tp jawapan agak playsafe walaupn dpt baca niat mereka x mahu khalid ditukar. playsafe sbb ayat kalau x terbukti kesalahan. pemimpin politik mana la yg bersih :)

kesudahan drama ni akan menyaksikan siapa sebenarnya memegang pas. org2 anwar dlm pas ataupn ulama.

penyokong tegar pas mungkin mahu check kembali. kalau sebab agama tp ulama dh x berpengaruh, maka ada apa lagi pada pas. cuma ramai penyokong tanpa apa2 hala tuju islam bak kata nabi ramai hanya umpama buih namun dihilangkan Allah rasa gentar dlm hati musuh terhadap mereka- saya x pernah nampak dap gentar sikit pn dgn pas.sebaliknya pula.

ini peluang keemasan utk mengukuhkan ukhwan islam dan bangsa dgn bergabung dgn umno. di selangor saja pn jadilah. di saat selangor diserang puak2 pelampau agama lain, inilah peluang dan masanya.

namun typical pas, adakah mahu menyambut tgn perpaduan ? kebencian pas terhadap umno jgalah yg akan menang. nafsu amarah vs perpaduan ummah = nilai keimanan pas.



melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 8:34 AM

UMNO DAN PAS SAMA SAHAJA...PONDAAAAAAAANNNNNNNN...KAH KAH KAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 10:09 AM

sikalang itu mesuarat suda lagi kasi tangguh smpai itu 17 ogos la din..13 ogos suda kensel

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 11:24 AM

See..this is the real and very typical PAS as we are all knew... Above all, political interest will overwrite everything.

Pergi jahanam sama MARUAH, pergi lantak la sama pendirian n prinsip... as long as the party can survive and my pocket tak kering..

....................
Reply To This Comment ...................
August 8, 2014 at 12:27 PM

Duh..,ketua umum tu...lg tinggi dr presiden parti rupenye....setia kepada pemimpin terpakai kepada pkr rupanya....tapi tdk kpd pas, atau rakyat marhaen sekalipun..hujah dangkal greenboc.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 3:35 PM

Salam,
Susah nak ingat bila dap setuju untuk tidak brrsetuju dengan pas. Tapi pas dah tunjuk tak akan buat perlembagaan islam kerana tak ada pun yg pi langkah mayat karpal singh. Pi tunduk setuju dgn karpal ramai untuk setuju tidak bersetuju kekalkan sekular.. Yg pasti tak boleh kira dap mengalah dgn pas kerana blm boleh bilang krn bermula dgn kosong sejak awal lagi. Dap tak banyak susahkan pas, pas jer yg banyal kosong-kosong dgn dsp.

Tp dgn umno jgn main2. Garang gila. Presiden umno, ah jib gor diorang nak bunuh. Sultan pun mereka nak sepak. Tp dap, tak atas kapla macam pakai serban.punya sayang. Langkah mayat ahli pas kalu berani usik dap. Punya tinggi kedudukan, letak atas sekali, Allah dan nabi pun di bwh dap.

....................
Reply To This Comment ...................
August 8, 2014 at 3:39 PM

Hadi n niki belum mengadap aljubs lagi beranilah cakap belakang.Esok2 dah jumpa terus berikrar taat setia.Lebai2 pas yg lain ikut saja.Pas parti kelas tiga aje,mana berani buat,setakat berani bercakap aje.Nak jadi MB tak berani,nak jadi PM pun tolak kat parti2 lain.Nampak sangat pas tak berkebolehan memerintah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 3:59 PM

Berguna jugak spenda stopa ni, suma pakat pakat nyorok blakang spenda besak ni

Woi berjihad boleh tunda tunda ke.. meeting whataapp pun boleh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 7:24 PM

Setuju dengan pandangan Pak Din

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2014 at 8:00 AM

Dulu, kini dan selamanya perangai dan sikap pas mcm ni.....agak dahhhhh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 9:22 AM

kan semua orang islam dah tau pas ni duduknya ditapak kaki dap dipijak kesana sini bila masa dia diangkat keatas melainkan bila kaki dah sakit itulah nasib parti pas

Post a Comment