Adun Ijok Idris Ahmad Cuba Bodek Dap Nak Jadi Calon MB ! ?

Friday, August 8, 20148comments

Ni apa hal tetiba je nak sebut balik isu alkitab di Selangor ?

“Jais tidak yakin dengan Islam? Kalau umat Islam yakin, apa hendak kisah Al-Kitab bahasa Melayu atau bahasa lain.

“Siapa yang salah? Mereka tidak beri keyakinan kepada orang Melayu. Kenapa mereka tidak cermin diri sendiri mengapa orang Melayu tidak yakin dengan Islam?” kata Adun Ijok Idris Ahmad - TMI.

Salah point pulak tu ... Yang dibisingkan bukannya alKitab yang berbahasa Melayu tapi penyalahgunaan kalimah Allah dalam alkitab.

Malah kita suka sangatlah kalau semua rakyat menggunakan bahasa Melayu yang merupakan Bahasa Kebangsaan kita dalam apajua aktiviti harian bukan setakat dalam alkitab saja !




Bukan saja JAIS yang kena serang, malah Perkasa pun turut diperlekehkannya... 

Hmmmm .... Apakah ada kaitan dengan isu jawatan MB yang sedang kecoh sekarang ni ..... kerana kalau tak silap, nama Idris turut diperkatakan sebagai calon kompromi ?


Alahai ... agak2 lah nak bodek Dap sekalipun ....

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 8:05 PM

Nampak peluang.... rebut tros...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 8:54 PM

pemimpin pakatan haram semuanya gila kuasa & duit!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 9:50 PM

PASs yang tak mau calun PAS sendiri jadi MB kenapa...takut DAP ke...mana perjuangan PAS. dah Nampak ada jalan untuk perintah Selangor masih nak bagi orang...PAS bukan islam ke atau isle..atau PAS pandai bercakap tapi tak berani nak memerintah Selangor..sebab Selangor bukan macam Kelantan atau Kedah atau trengganu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 10:41 PM

Perkara yang menyanggah Perlembagaan Persekutuan nak buat apa kita biarkan berterusan menjadi tajuk untuk mereka mereka yang memang kita tahu dan yakin akan kekal sangsi akan hak kemakmuran "kita". Ada ke pernah satu masa dalam sejarah bumi yang "kita" pijak ni "kita" tidak dipijak. Satu lepas satu bangsa berlabuh dan melakukan perkara yang sama selama beratus ratus tahun. Perlembagaan Persekutuan bukan perlembagaan sekular dan Malaysia belum jadi repuplik lagi. Jangan lupa.
Tindakan JAIS mempertahankan akidah orang Islam kan bagus untuk orang Islam. Takkan nak tunggu Sultan titah. Penggunaan ALLAH dalam alkitab yb ijok boleh terima ? Bukan soal yakin ke tak yakin. Perkara ni memang salah. Dan jutaan orang yang bersyahadat berkali kali sehari semalam tidak wajar memperikaikannya.
Ini suka suka nak tawar diri jadi menteri besar ni, pasal apa ?
PKR ni apa noktahya ? Kita ni sentiasa Aman sebelum tertubuhnya PKR. Dah 17 tahun negara ni dikucar-kacir. Ini tebiat orang kafir suka kucar-kacir. Specifically yahudi. Pasal apa tebiat yahudi ni nak dijadikan ikutan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 8, 2014 at 11:10 PM

PAS tolak perintah selangor sebab tak nak jawab bab isu kilang guiness stout... baik mereka jadi sarkas kat belakang tadbir dari disoal kenapa tak tutup kilang arak yang mereka tuduh umno .
Si idris ni pulak sanggup jual agama demi nak beli hati si dap harbi... apa tandanya bila seorang pemimpin yang mengaku parti islam sanggup perleceh badan agama demi nak sokongan kafir harbi? Ada beza tak dengan kamal atartuk?

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2014 at 1:21 AM

Juga mengajar melayu menjadi munafik dari kemunafikan mereka! Berdakwah dan mengIslamkan jauh sekali. Hebat lagi PERKIM dan persatuan di bawah naungan nya berdakwah dan menyatukan mualaf / saudara baru.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2014 at 2:05 AM

Bloglist kena malware lagi.....hebat. Marah sangat pakatan rakyat nampaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 9:48 AM

Dr Idris tak payah jadi penyakit laa. Dah elok-elok jaga patient tu, nak bergelumang dalam politik pulak.

Post a Comment