........... Tragedi MH17 - AlFatihah ... ( Gambar2 ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tragedi MH17 - AlFatihah ... ( Gambar2 )

Friday, July 18, 201420comments













Gambar copy dari - DailyMail

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
July 18, 2014 at 4:15 AM

Baru je balik malaysia dgn mh17 ni..service tip top..

Amat-amat simpati dan sedih dgn berita ini :(😫

Takziah diucapkan..al-fatihah

....................
Reply To This Comment ...................
July 18, 2014 at 5:18 AM

Komen2 berunsur politik tidak akan disiarkan untuk artikel ini dan artikel sebelum ini

....................
Reply To This Comment ...................
July 18, 2014 at 6:18 AM

Takziah dan Al Fatihah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas mangsa-mangsa tragedi. Apa pun bersabar jua guru nya. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
July 18, 2014 at 6:19 AM

Belum habis trauma tragedi MH370, satu lagi tragedi berlaku dengan MH17.

Kerajaan Malaysia mesti TEGAS, kuat dan keras dalam menangani kes ini. Mereka yang bersalah mesti dihukum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 8:45 AM

Astaghfirullahal'adzim. Nowadays, our country seems to be popular for all the wrong reasons.So sad, so very sad.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 9:04 AM

Al fatihah. Betul tak tahu kenapa perkara macam ni boleh terjadi.. *!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 10:39 AM

napa tarikh tragedi dgn angka kapal terbang seakan/sama jer,, chek tarikh MH370, chek tarikh MH17?

sapa yg obses dgn nombor2 ni hah? puak mana hah?

dua jam lepas MH17 jatuh, israel menceroboh gaza melalui jalan darat.

apa ni? napa Msia?

MH370 libat kuasa china dan? US? MH17 libat kuasa Russia? US jugak?

siapa US hakikatnya?

kjaan perlu bertegas menjaga kedaulatan negara waima menghidupkan ISA.

Al Fatihah utk mangsa yg beragama Islam (kabarnya krew2 ramai yg beragama Islam)

....................
Reply To This Comment ...................
July 18, 2014 at 12:09 PM

pray for them,...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 3:05 PM

Al Fatihah buat semua penumpang dan anak kapal yang beragama Islam...
Mari sama2 kita doakan agar Allah SWT menempatkan mereka di kalangan hamba-hambaNYA yang telah beramal soleh dan bertakwa!
Amiin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 3:30 PM

kalau iyer pon sedang konflik...janganlah pesawat komersial yg tidak ada kena mengena dijadikan sasaran...satu tindakan yg sungguh kejam oleh pihak yg pengecut....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 7:48 PM

@Anonymous

beringatlah bahawa setiap yang berlaku ada hikmahnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 7:52 PM

@Anonymous

sepatutnya di bulan yang mulia ini, kita sama sama tunggu hasil penyiasatanya terlebih dahulu daripada menuding jari yang tak berkentuan hala. Allah maha mengetahui akan berlakunya perkara saperti ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 7:54 PM

@Anonymous

alhamdulillah! beginilah cara yang terbaik dan termampu kita lakukan. Allah yang amat pemurah, pegasih dan penyayang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2014 at 7:58 PM

@Anonymous

biasanya kita banyak bercerita tentang perkara yang sudah berlaku. komen berupa positif mau pun negatif segera dilemparkan. kita kadang kala terlupa bahawa segala yang telah berlaku sudah menjadi ketentuan Illahi. bersyukurlah kita kerana tidak termasuk dalam gulungan yang terkorban disamping berdoa akan kesejahteraan mangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
July 19, 2014 at 7:55 AM

Nampak macam takda kaitan tapi macam ada kena-mengena..

Bila Gaza dijarah, dunia tak berapa nampak sebab ada Piala Dunia.
Bila Piala Dunia dah habis, kena cari topik lain pula untuk mengalih pandangan dunia.

Biasalah, tak Yahudi la namanya kalau tak buat benda2 macam ni kan..
Baru2 ni, Hillary Clinton ada perjumpaan dengan PM Zionis.

PM Zionis cakap mereka sengaja membunuh wanita dan kanak2 semaksimum yang boleh. Dia tak mengharapkan pun yang Hillary, Obama malah rakyat US pun untuk faham apa yang mereka sedang lakukan sekarang ini. Hillary mengangguk dan PM Zionis pun mengucapkan kepada Hillary, "Welcome to Israel!"..

Suratkhabar dan TV kita tak masuk pun kan??..
Ada sikit heran la..

....................
Reply To This Comment ...................
July 19, 2014 at 10:18 AM

The Tragedy Of MH17 - Our Response As Muslims by Mufti Ismail Menk

http://www.youtube.com/watch?v=O54Fmt7iR6o#t=401

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 19, 2014 at 3:36 PM

baca komen out syed box ... memang seronok ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 19, 2014 at 5:41 PM

Agenda yg tidak d sorok2kan lagi. D bunuhnya wanita supaya mereka tiada zuriat palestin. Kanak2 d bunuh supaya budak3 mati ni mati awal utk tidak balas dendam bila dewasa kelak.
Ketika nabi s.a.w minta dari Allah satukan umat islam Allah berkata tak boleh berjanji tgk la apa terjadi era kita skrg. Janji Allah itu Benar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 19, 2014 at 8:27 PM

Ironi tuan din tadi obama ckp d dalang tragedi mh17 yelah rusia. Habih dalang yg berlaku d palestine skrg ni siapa?
Alfatihah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 20, 2014 at 5:29 AM

Ada org menuduh Rusia adalah dalang MH17.....tapi jangan lupa US jugak adalah suspek utama MH370....Akhirnya Malaysia tersepit di tengah2 konflik dua kuasa besar ni.....

Post a Comment