........... Tahniah Pemuda Umno ! Reaksi Yang Pantas Sebegini Yang Kita Mahu Dalam Isu BESAR ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tahniah Pemuda Umno ! Reaksi Yang Pantas Sebegini Yang Kita Mahu Dalam Isu BESAR !

Thursday, July 17, 201450comments

Betul dan sahih ke surat/kenyataan akhbar yang dikeluarkan Pemuda Umno dibawah ni ?

Tahniah ! Macam ni lah kita nak .... Respon yang PANTAS dalam isu2 besar sebegini.

PS - Baru cek ... Ada di siarkan di MalaysiaGazzette. TAHNIAH sekali lagi !

Share this article :

+ comments + 50 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:57 AM

Cina kata Kat polis barua tu cmne pulak?

Video cina hina polis xde pulak orang ambil kisah?

Ke semua dah JD cam najib ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 1:03 AM

poraaaaah!!! sebab cina yang jadi mangsa, seboklah sikit. takut kalau kalau pru14 cina tak sokong bn. abis, yang lebih dahsyat lagi polis dimaki dan diperlekehkan, si kalid samad yang buat Sultan murka dan banyak banyak lagi tuh apasal tak kasi statement? kalau dah katakan umno, dari atas sampai bawah sumernya pengampu. kalau Melayu yang jadi mangsa, senyap sepi. piiiirraaaahhhh!! memangnya umno tak lagi relevan dengan orang Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 1:05 AM

Melayu je kena minta maap..kalau cina maki melayu diam je..ye tak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 1:15 AM

Ohhhhhh,

`Tahniah ! Macam ni lah kita nak .... Respon yang PANTAS dalam isu2 besar sebegini.'

macam mana pula kaum cina menghina polis?

macam mana pula adun p.pinang yang menghina `umno celaka'

macam mana pula timbalan ketua menteri P.Pinang mencabar `jika semua orang melayu mahukan 13 mei, bawalah sekarang kepada DAP!"

memang setuju!!!

`Tahniah ! Macam ni lah kita nak .... Respon yang PANTAS dalam isu2 besar sebegini.'

Inilah dia pemuda UMNO dan dasar Liberal KJ disokong NAJIB dan sekutunya yang Bacul dan Lembik.

Tahukah anda semua dasar liberal bermaksud kesamarataan, pro LGBT dan bermaksud Islam itu tempat sama dengan agama yang lain.

hilang sudah dasar pemuda umno suatu ketika dahulu membela, mendesak mempertahankan dan memperkasa agama nya, bangsa nya dan tanah air nya?

Apa yang kita ada di dalam pemuda umno sekarang ini adalah golongan yang menjadi Macai KJ, pembodek, mengharapkan habuan, hidup mewah berkereta dan berumah besar,.

Mana pergi Roh perjuangan pemuda UMNO?

sekali lagi;

`Tahniah ! Macam ni lah kita nak .... Respon yang PANTAS dalam isu2 besar sebegini.'




....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 1:25 AM

Saya juga hampir mengalir airmata terharu apabila melihat kebangkitan semula pemuda umno yg dengan begitu berani,lantang dan gagah perkasa dengan kadar hampir sekelip mata bertindak pantas memberi respons ke atas isu nasional yang sedang hangat diperkatakan ini.

Patutlah isu2 picisan seperti penyelewengan kalimah Allah,undang2 harmoni,penghapusan ISA,akta hasutan dan ordinan darurat,p ramasamy mencabar Melayu untuk berperang dan banyak lagi isu remeh temeh yang melibatkan kepentingan agama dan bangsa tidak dipandang langsung oleh pemuda umno.Rupa2nya isu besar,serius dan perlu tindakan segera seperti ini yg ditunggu-tunggu oleh para pemuda umno yg gagah perkasa untuk diberi perhatian.Tindakan pemuda ini sangat tepat pada masanya melihatkan kepada keresahan bangsa Melayu yg tak terhingga terhadap isu ''marahkan apek kereta diketuk dengan steering lock'' ini yg dikhuatiri boleh mencetuskan peperangan saudara di Malaysia.

Syabas pemuda umno!1 Malaysia!!!(3x)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 1:53 AM

Aku teringat pasal wanita india yang maki hamun polis dulu tu tak kena siasat pulak ya??

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 2:15 AM

Saya amat merindui pemuda umno di zaman dato harun,harimau yg tidak ada tolok bandingnya.Pemuda skrg dah la mcm pondan!,pandai berlakun plak tu..meterialistik,cari income dan projek dulu,rakyat no 2.Pastu langsung xde jatidiri,hancus.

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 2:19 AM

Saya idup dgn 6 mb sgor,umno lagi tp skrg x join umno n parti lain sbb saya mual dan nyampah dgn umno,pas,pkr lagi la virus.Pemuda msia fah mcm kartun beb.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
July 17, 2014 at 2:23 AM

hahahahahaha....hahahahaha....saje je kan Bro DT nak naikkan DARAH pembaca....satu batu je guna tapi dpt serkap dua burung....naikkan darah PEMBACA dan PERLI "Pemuda????" UMNO....hahahahaha.....:)

tak sangka sgt isu ni jd isu nasional dan perlukan perhatian dr "Pemuda??????" UMNO utk mengeluarkan statement.

Haishhhhh....mcm mana la depa ni nnt nak tadbir negara....tak ble beza mana satu isu BESAR/Nasional, mana satu isu BIASA.

Mungkinkah ada mulut2 ghaib yang mencium mulut2 "Pemuda???????" UMNO tika mana mereka mahu bersuara berkenaan isu yg lg MUSTAHAK?.....hahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 2:49 AM

klau isu melayu cepat2 beri reaksi tapi kaum cina/indian cerca agama islam/melayu lembap aje.x payah nak tunjuk taring dlm isu ni.pemuda skrg mana ada telur.berani x bertempat.

....................
Reply To This Comment ...................
bluk
July 17, 2014 at 3:11 AM

pemudi ni la,suke taww wat sttment gagah cm 2.i like!oppss..silap,pemude ehh.hikhikhik...

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 3:27 AM

@Otak geligaLaaa... 2 baris jer saya tulis... habis nak puji macamana lagi ?

payaaaaah ..... susah nak cari makan macam ni !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 3:45 AM

Sial betul polisi kerajaan Ah jib gor., ISA di hapuskan,penjenayah di lepas kan,lanun dan penculik filipino tak di tembak sebab SOP tidak membenarkan,Cina maki Melayu dan Sultan kita tak ada apa apa tindakkan TAPI Cina tua kena buli punya cepat ketua POLIS Pahang bertindak! Celaka punya orang!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 5:54 AM

Bodoh Pemuda UMNO...apa yang nak ambil pot?...banyak kerja lain yang boleh difikirkan...kenapa asik nak jaga hati cina?????

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
July 17, 2014 at 7:02 AM

Eh..cepat pulak respon pondan umno kali ni. Byk lg isu sepet kurang ajar..siap sign p***mak lg dlm saman..itu kesopanan dan kesusilaan ke? pondan umno diamkan je..betul2 pondan daaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 7:19 AM

Bila Melayu jer di suroh mintak maaf!!

Apa sebenarnya berlaku kita tak tau. Mungkin Cina tu kurang ajar!!

Keling Pariah dan Cina Bangsat kurang ajar pada Agama dan Bangsa kita terlepas begitu saja apatah lagi Babi2 dan Sial2 Keling Pariah/Cina Bangsat tu adalah PEMIMPIN MEREKA!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 7:59 AM

@Anonymous

aku setuju dengan artikel nih. korang sumer cakap pemuda tak bersuara, nah sekarang dah pun bersuara dan bersikap pembela lagi tuh. kan baik, sekurang kurangnya kita tahu pemuda masih lagi ada.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:00 AM

@Anonymous

biarkanlah dia maki, bukan rugi pun. lama lama bila penat dia berenti ler.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:02 AM

@Anonymous

kan ker negara kita nih bebas bersuara. biarkan dorang nak kata apa pun. kita sabar. bukanya jadi kudis pun. orang Melayu mesti sabar bang. bebanyakkan berdoa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:06 AM

@tobeng

bukan ker bagus bila ada citer macam nih. barulah kita rasa bangga dengan anak anak muda Melayu yang berani dan lantang meluahkan rasa. citer laian tuh remeh sangatlah. nih perempuan Melayu yang dah lupa kesopanan Melayu, bukan ker isu yang terbesar. pemuda tuh tak naklah wanita wanita Melayu lain ikut contoh. nanti apa pulak kata bangsa lain kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:08 AM

@Anonymous

itu citer dululah bang.dulu mana ada video nak tunjukkan bukti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:12 AM

@S Anuar

pemuda zaman datuk harun dah jadi datuk dan moyang dah bang dan ada yang dah pergi meninggalkan kita. pemuda sekarang sumer mana ada masa tuh. kalau kamu ada pada masa tuh, tak yahlah nak rindukan sebab mereka tak kan dapat dikembalikan. cukup takat kenang dan ingatkan jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:30 AM

Puuii!!..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 8:37 AM

@S Anuar

Saya telah merasa dan berpengalaman ditadbirurus oleh SEMUA Perdana Menteri, dari Tunku Ab Rahman hinggalah kehari ini. Amat nyata dan ketara sekali zaman Tun Mahathir adalah zaman kegemilangan negara. selepas Tun berundur, malapetaka apa entah yang telah menimpa negara. Mula dari Tun Abdullah bangsa Melayu sudah menampakkan tanda keruntuhan. Tampuk pengurusan negara diteruskan oleh Perdana Menteri sekarang. Orang Melayu mengharapkan pembaikan kepada kerosakan yang telah dilakukan oleh Perdana Menteri sebelumnya. Amat malang, bukanya pembaikan dilakukan tetapi kerosakan yang berterusan berelaku. Agama, bangsa dan Negara terus menerus dikecam dan dihina.

Hasil dari pemerintahan sekarang, maka lahirlah generasi muda yang saperti diartikelkan. Orang muda yang kehilangan fokus. Orang muda yang tidak faham apa yang dicakap dan bila hendak bercakap. Orang muda yang ingin dikenali dan mendapat liputan meluas. Bukan kerana kebijaksanaanya, tetapi kerana kebodohanya. Daripada inginkan glamour atau menjadi hero, sudah menjadi bahan kritikan dan diketawakan. Bangsa Melayu sudah pastinya berasa malu dan aib dengan pemuda yang kononya menjadi pelapis untuk menerajui negara. Bayangkanlah apa akan jadi kiranya mereka ini lepas keatas dan akan menerajui negara satu ketika nanti.

Perkataan yang mampu saya luahkan ialah "malu dan hampa" atas sikap mereka ini.

Saya bukanlah ahli UMNO tetapi bersetuju dengan perjuangan UMNO yang bertujuan untuk "membela" agama, bangsa dan negara. Mungkin fikiran saya masih terikat dengan kegemilangan UMNO masa dahulu. Sekarang, saya tidak nampak agama, bangsa dan negara akan mendapat pembelaan melainkan kemusnahan. Bagi mereka mereka yang masih lagi mengaku diri orang Melayu, tanamkanlah semangat dan jiwa Melayu untuk membebaskan kembali diri dari dijajah oleh ideology pemimpin sekarang.

Bagi Encik S Anuar, mungkin dapat berkongsi pandangan dan pengalaman.

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 8:53 AM

@Anonymouskepada saudara berdua saya harap dapatlah meluangkan masa untuk nukilkan pandangan berdasar pengalaman yg luas tentang apa yg sedang dialami oleh bangsa Melayu ketika ini.

Dimana silapnya hubungan antara kaum, kemana hala tuju kita dlm keadaan begini dan apa yg patut dilakukan ....

sekadar berkongsi pengalaman dengan pembaca lain.

TERIMAKASIH !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 9:27 AM

Yupp, memang pantas. Iya la, pemuda tak mahu hilang satu undi pun dari kaum uncle tu. Respon utk isu lain bukan lifestyle pemuda. Gaya pompuan tu bkn sahaja boleh buat kj hilang undi, tp bn pun akn hilang undi. Lifestyle sahaja yg perlu respon cpt. Politik kita clueless.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 9:49 AM

Yg tampar penguatkuasa Penang tak salah?india merusuh dpn balai polis Ipoh OK? Memang pppuan Cdm25 tu salah,tapi terlalu dikecohkan. Sbb melayu. Cuba cina yg belasah melayu?semua pak memteri la backing China. Aku dah confuse kita ni duk negara mana dah. Jgn lupa si uncle tu pun mempromosikan agama katolik dia yg memperjuangkan kalimah Allah utk mereka. Melayu,pls read between the lines.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:29 AM

ABC asal bukan cina bukan Air Batu Campur.
hehehe nak naikkan imej PEMUDA la tu,
tunjuk gagah biar bertempat, biarlah kes itu di tangani oleh pihak berkuasa..
pemuda UMNO kena respon ISU besar dan KEBANGSAAN bukan nya isu kebanGGaan

mie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:33 AM

@Anonymous

kan ker kita nih orang Melayu. dah mestilah cepat cepat berikan reaksi sebelum dikutuk bangsa lain. betullah apa pemuda lakukan itu beb. najib gerenti suka. memberikan tumpuan kepada keselamatan bangsa cina tuh bukan ker dah jadi sop.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:35 AM

@Anonymous

baguslah tuh bang. nak jaga keselamatanlah katakan. kalau tak ambek tindakan orang bising pulak. kadang susah jugak dengan kerenah maknusia nih. buat yang betul pun dah jadi salah.

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 11:35 AM

Ada beberapa perkara yang perlu direnungkan:

1. Jika Si Gadis CDM25 itu adalah yang memandu kereta Wira dan Apek itu pula yang memandu CDM25, adakah tindak balas dari Pemuda UMNO akan menjadi sepantas 0.05 saat ini?

2. Ada 2 kes:
Kes A
Si Gadis CDM25 itu memarahi Apek + memukul-mukul kereta.
Kesan 1 = Apek + keluarga (perasaan terganggu)
Kesan 2 = Apek (kereta kemek + calar)
Kesan 3 = Apek (duit nak baiki kereta)
Kesimpulan: Kesan maksimum pada Apek sekeluarga

Kes B
Namewee menghina wanita bertudung + seruan Azan.
Kesan 1 = Umat Islam (perasaan terganggu)
Kesan 2 = Cina Bukan Islam (perasaan terganggu - bila Umat Islam membalas)
Kesan 3 = Negara (rusuhan)
Kesan 4 = Negara (duit nak baiki kerosakan)
Kesan 5 = Negara (duit nak memulihkan perpaduan - bagi 'gula-gula' pada rakyat, buat iklan perpaduan)
Kesan 6 = Negara (pelabur lari - duit juga)
Kesimpulan: Kesan maksimum pada Negara

Saya tiada niat untuk membela Si Gadis CDM25. Bagi saya dia memang salah dalam tindakannya terhadap Apek itu walaupun dia dalam keadaan yang benar (dilanggar dari belakang).

Persoalannya, ada isu-isu lain yang lagi besar (kes Namewee ni sebagai contoh sahaja, kalau nak disenaraikan boleh buat cerpen), kenapa tiada tindakbalas yang cepat dari Pemuda UMNO mahupun KPN (tak boleh sebut nama Najib sebab dia tak bagi respon pun..)?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:37 AM

@Anonymous

kena buat baiklah beb. orang Melayu dah tetap punya sokong kerajaan. orang cina kenalah bodek sikit. tak kesah lah beb, dorang nak buat apa pun dan nak cakap apa pun, biarkan. buat pekakkan telinga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:40 AM

@dontortoise

payah juga orang Melayu nih eh! cepat bertindak salah, kalau lambat lagilah dicerca. kalau dah nama dia mak bapak dia bagikan, apa salahnya dia tandatangan nama sebenar. usahlah cari pasal dengan pakcik tuh. diakan maknusia jugak, dan aku hormati dia kerana memaafkan betina tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:42 AM

@Anonymous

udahlah tuh. kalau tak tau citer sebenar, jangan masuk campur. biarkan jer. kita kan ada penguatkuasa undang undang. biarkan jer mereka buat kerja. usah libatkan orang lain pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:44 AM

@Anonymous

handal dan berani kan pemuda kita? aku rasalah, pemuda kita yang terbaek di dunia. walau pun kamu tengok langkahnya sumbang, tapi itulah yang diajarkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 11:47 AM

@Anonymous

aku setuju dengan kamu. pemuda kita nih terlalu unik. mereka boleh nampak apa yang kita tak nampak. barulah kita tahu mereka sebenarnya memikirkan masa depan orang Melayu. nak bela orang Melayu, mesti ada undi kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 2:35 PM

Habis la!!! Pemuda UMNO pula jadi jaguh kaum Cina, Cina dah ada DAP,MCA dan Gerakan, sungguh lantang dan berani terhadap bangsa sendiri, baik masuk DAP la. Pengkhianat!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 3:42 PM

Saya tulis dua baris jer !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 4:23 PM

betul bro..ni sema berpunca dari polisi dayus, bacul dan pengecut PM najib smpaikan sema pemimpin umno sama jadi pondan...nk tegur takut sorru misd plak...sudahlah PM najib..kau berambus dari umno lah..ramai nelayu yg dah meluat tahap menggelegak tengol muka pondan kau tu...PM najib tolong BERAMBUS!!"""""""""

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 4:25 PM

adussss bro..klu kj baca ni mau koyak seluar dia sbb dah kembang dan kagum dgn pujian syahdu kau ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 4:38 PM

aku bangga sbb pemuda umno ni masih utuh dipersada politik negara, syabas kj. cuma aku amat2 berharap PM najib yg amat dikasihi rakyat jelata akan buat press conference bgi menyatakan perasaan sedih dan terkilan beliau diatas kejadian yg amat melampau pmpuan melayu ini...lbh manis lgi klu.PM najib melawat dan menghulurkan sumbangan peribadi beliau kpd si uncle yg tidak berdaya ini..last skali aku mnggesa kjaan supaya mngembalikan ISA supaya wanita cdm25 ini dimasukkan kedlm penjara kamunting....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 5:13 PM

@Anonymous

usah banyak pikir bro. buat semak kepala jer. tengok kan ajer sementara kita tunggu dan lihat. nak wat macamana lagi dorang dah jadi manja. bagi orang Melayu, jangan lupa undi UMNO/BN nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 5:17 PM

@Anonymous

bila sebut air batu campur, terasa bertambah dahaga dibulan yang mulia ini. bayangkan sejuk serta manis abc tuh lau melalui tekak, mmmmmm. begitu juga pemuda kepada bangsa cina. bila terdengar jer suara pemuda, lega rasa mereka. ada jugak makhluk yang membela dan prihatin terhadap mereka tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 5:25 PM

@Anonymous

pergh!!! hebat sungguh. aku terpaksa bersetuju dengan komen kamu. dahsyat sungguh sanjungan kamu. aku pun nak cadangkan sikitlah. aku bersetuju kalau kamu dilantik sebagai salah seorang penasihat najib. penasihat macam kamu nih aku yakin dapat mengembalikan kepercayaan rakyat kepada najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 5:59 PM

Makin MENYAMPAH aku pd. PEMUDA UMNO-LIBERAL-PENYANGAK-nak MAMPOS! Si KAPIRDAJAL yg. asyik HINA/GERTAK/BUNUH/LANGGAR umat Islam/Melayu - tak pula bising PEMUDA UMNO-HIPOKRIT ni!

Sekrg, si mamat-LIBERAL-kari yg. menjadi pujaan EvangeliSStar nak mengambil peluang seperti biasa mcm. si PENAKUT, nak terus berleter pula menghentam ‘pembuli’ siber – aku syak nak MENUTUP mulut sesiapa yg. BERANI mengkritik dia; selama ni tak pernah dengaq pun dia kutuk Pengganas Red Bean DAPBANGKAI yg. asyik MEMBULI umat Islam/Melayu kat Siber – jadi baik si mamat-HIPOKRIT ni pi BERAMBOS! Dan lagi pula, dia tak dak masalah pun nak MEMBULI sesiapa yg. berani MEMPERTAHANkan Islam/umatnya dari MUSUH ISLAM! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

Dan sedangkan BUMIPUTERA Islam/Melayu asyik diHINA/diGERTAK bahkan sampai dilanggar dlm. kemalangan BUAS termasuk disyaki oleh pemilik/pemandu lori/bas si GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL – tapi mana pula suara KPN dlm. hal ini; tapi psl. Siti ni, bukan main lagi mahu diSIASAT begitu cepat dan terperinci -sedagkan diaadalah MANGSA yg. diLANGGAR si Cina tu; yg. seolah dah tak jadi hal pula pd. polis! Bukan main licik lagi si Cina ni - si PELANGGAR Islam/Melayu pula dianggap hero!!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 6:51 PM

Besar sungguh dan maha penting nya isu ini hinggakan Pemuda UMNO sepantas kilat buat statement. Tahniah atas keberanian itu.

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
July 17, 2014 at 9:00 PM

Memang salah pd pandangan peribadi aku..

Sebab apa? Sebab klu melibatkan cina..cepatlah pulak. Tp klu melayu bumiputera yg jadi mangsa..gag order!!! Klu bersuara pun..punyalah lembut lagi slooooooooooowwwww..bukan pondan ke namanye tu? Dahla pondan..tak adil plak tu..malu eh!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 9:12 PM

kene suh pemuda umno komen nie skali..

http://theunspinners.blogspot.com/2014/07/salah-melayu-cepat-viral-salah-pukul.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 9:51 PM

Mana berita kt media sosial rtm tv2 tv3 nt7 tv8 pasal cina sign surat saman 'PUKIMAK'. Mana statement ketua polis..mana???...mana??? Aku pun mrh psl melayu maki apek tua tpi mrh lg aku cina barua lahanat hina polis...mmg mangkuk la. Settle la cepat. Jgn settle belakang. Masuk berita, masuk surat khabar...ambik tindakan mahkamah....jgn berat sebelah. Semua nk keadilan. Mmg cina lahanat ni mampus aku kerjakn. Ko ada pistol aku pun ada. Sblum ko tembak aku...aku bg jurus muntah darah...biar putus urat perut ko. Jgn main2. Polis jgn jadi barua cina. Bg muka cina cibai pijak kepala. Malaysia bukn negara fahamam komunis mcm bangsa ko cina lahanat.

Khalifah besar
Jurusaceh...///

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
July 17, 2014 at 11:41 PM

Maaf cakaplah, cinabeng kalau memandu suka sangat menyondol macam babi. Bila langgar buat2 macam tak sedar muka toya macam tak ada rasa bersalah langsung. Macam si Apek dalam kisah ni. Patutlah minah tu mengamuk sakan.

Pemuda UMNO agen yahudi asia. Bosan....

Post a Comment