........... RUU Harmoni - Mujahid, LCW dan Saifuddin Nak Kita Percaya Mereka Akan Pertahankan Hak Melayu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

RUU Harmoni - Mujahid, LCW dan Saifuddin Nak Kita Percaya Mereka Akan Pertahankan Hak Melayu !

Wednesday, July 2, 201424comments


Menarik sekali bilamana ketiga2 dalang MKPN yang sering disebut2 nama dalam isu deraf RUU Keharmonian memberi respon segera kepada luahan bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid yang baru2 ini melabel MKPN sebagai alat untuk memanjangkan tuntutan-tuntutan pihak-pihak tertentu yang senentiasa mencari peluang untuk menguatkan kedudukan mereka dengan menghakiskan hak-hak orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak dan kedudukkan agama Islam, sambil mengekalkan hak-hak mereka. - ( KLiK )

Mereka bertiga sepakat dalam kenyataan bersama menuduh Tun Abdul Hamid memberi komen yang  tidak substantif kepada kandungan RUU sebaliknya komentarnya lebih terdorong kepada sikap emotif dan prejudis kepada kewujudan MKPN itu sendiri

"Kami bekerja dalam satu pasukan dengan matlamat kerja yang jelas dan kami tidak berminat untuk bertanya orientasi sokongan politik seseorang dan berdebat kerananya dalam mesyuarat-mesyuarat kami,"


"Apakah kita mahu terus dijajah oleh Akta Hasutan 1948? Apakah kita mahu terus melihat kebencian agama dan kaum menentukan masa depan negara? - Mkini.


Hmmmm .... apakah mereka cuba katakan yang mereka adalah orang yang LAIN ketika berada dalam MKPN berbanding ketika mereka bukan dalam MKPN ?

Mereka mahu kita percaya bahawa -

Mujahid MKPN tidak sama dengan Mujahid Pas ?

Lim Chee Wee MKPN tidak sama dengan Lim Chee Wee Majlis Peguam ?

Saifuddin MKPN tidak sama dengan dengan Saifuddin New Politics ?

Dengan katalain, mereka bertiga mengaku diri sebagai HIPOKRIT ? Dulu lain sekarang lain ..... ?

Bila bercakap tentang isu Hak Istimewa Melayu, kedudukan Islam dan Institusi Raja-raja, kita semua sedia maklum betapa LIBERALnya pendirian mereka ketika mereka bukan MKPN.

Alih2 bila dalam MKPN, mereka cuba berkata merekalah JUARA yang mempertahankan ketiga2 tunggak utama perjuangan bangsa Melayu itu ?

Hahahahaha ...... Ahjibgor bolehlah mereka nak kelentong ! 

Saya juga tertarik dengan komen2 yang menyokong kenyataan Tun Abdul Hamid tapi waktu sama cuba juga menyelamatkan nama ahjibgor dengan menggunakan ayat seperti anasir2 Kesamarataan telah berjaya menyusup masuk MKPN bla bla bla ..... come on la, TIDAK ADA siapa yang menyusup masuk MKPN la, mereka semua di LANTIK oleh ahjibgor sendiri !

Takkanlah ahjibgor tidak menggunakan akal waras dan intelek yang tinggi waktu menilai calon2 MKPN dulu ? 

Atau ahjibgor cuma rubberstamp je dan baca jer skrip apa yang disediakan oleh para penasihat beliau ? Mampuslah bangsa kita jika begitulah cara Presiden Umno bekerja !


PS - Mungkin ada pro Ahjibgor yang akan turut meminta kita menyokong kenyataan ketiga2 mamat di atas ?

Jangan lupa KLiK dan LiKE - FB Melayu Protes Najib !

Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 2, 2014 at 10:40 PM

Maleh nak citer banyak, si pudin ni can u just quit fr politics, tak malu ka dah kalah sana sini di pungut bagi jawatan.. go get a real job pls, the majority dun want u

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 2, 2014 at 10:43 PM

MKPN dan tah penama tu adalah gagasan najib.
Najib menubuhkannya.
Najib memilih ahlinya.
Tentulah ahli yang dipilih oleh Najib akan merealisasikan idea najib.
Full stop.
Cuba kita bayangkan ...
Kita ingin membina rumah ...
Kita jumpa arkitek ...
Kita upah dia lukis plan rumah ...
Kita katakan kepada arkitek itu, mu lukislah plan rumah aku. Ikut pandai la nak lukis macam mana pun. Janji mu lukis rumah dah.
Dan arkitek tu pun lukis. kita pun setuju dengan plan tu. kita daftar plan tu sebagai hak milik kita. apabila orang kata eh teruknya rumah tu. kita pun kata ini bukan idea kita, bukan kita yang lukis, kita tak setuju pun dengan lukisan plan rumah tu.
itulah senario dalam setiap hal yang najib buat.
akhirnya penyokongnya kekal memujanya sebagai manusia yang tak bersalah tetapi dianiayai. bagi aku kalu inilah pm kita ... baik lantik bini dia jadi pm. bini dia lagi pandai. tanam rock melon tak sampai 2 ekar pun buleh dapat juta2. ha ha ha.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 2, 2014 at 11:01 PM

ahjibgong ni ler ni doh jd bodo lebey dr batu po lam yo ro... mmg melayu akan hancur selagi pm sediada tidak diturunkan... tengok la menteri2 hok dio lantik... tak der satu pun yang cerdik ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 2, 2014 at 11:05 PM

"Apakah kita mahu terus dijajah oleh Akta Hasutan 1948? Apakah kita mahu terus melihat kebencian agama dan kaum menentukan masa depan negara? - Mkini.

Soalan yg patut ditanya kpd musibat tersebut, SIAPA YANG MENERBITKAN KEBENCIAN ANTARA AGAMA DAN KAUM? Semuanya berlaku setelah kemenangan pembangkang pada 2008. Sebelum ini orang Melayu cukup menjaga hubungan antara agama dan kaum. Adakah MPKN dan musibat tersebut ingin mengatakan bahawa punca kpd semua masalah tersebut dtgnya drpd orang Melayu yg sgt tinggi tahap toleransinya. Dan dgn penggubalan RUU, ia ingin menekan terus sampai lembik orang Melayu dan menaikkan ideologi golongan liberalis, pluralis dan LGBT. Kalaulah Yusof Rawa masih hidup, mampus Mujahid ni dikerjakannya. Buat Saifuddin Abdullah. Inikah hasil didikan Ustaz Abdullah dan Cikgu Ramlah? Aku kenal kau drpd kecik, selalu lepak rumah arwah mak kau. Kau memang seorang yg opportunis.

ANTIHIPOKRIT

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 2, 2014 at 11:21 PM

Najib nak perangkap mereka tu agaknya agar masyarakat boleh nilai puak-puak jahat ni. Mungkin diberi jawatan dalam MKPN adalah strategi Najib untuk mendedahkan siapa sebenar puak-puak yang kemaruk nak kuasa ni.

Sekarang kan telah terbukti semakin ramai tolak MKPN. Kat Najib boleh ko tipu la Pudin tapi kami pejuang Melayu ko tak boleh tipu.

....................
Reply To This Comment ...................
July 2, 2014 at 11:24 PM

Baik kita serah pada keluarga Lim untuk melindungi kepentingan Melayu daripada dijaga oleh Melayu macam pudin dan gang yang hidup mereka sehingga sekarang adalah drp DEB.

Saya percaya keluarga Lim akan menjaga Melayu seperti menjaga babi di Pulau Pinang dengan tempatnya teruk dan menyebabkan anak penduduk disitu iaitu Melayu mendapat penyakit JE.

Saya pasti keluarga Lim akan menjaga kita dengan membiarkan tanah, rumah dll diambil alih oleh Cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 12:21 AM

Din...Din...

Berilah peluang kepada Ahjib Ngok... Yang suatu ketika dulu bercita-cita nak jadi peguam, tapi tak kesampaian!.

Jib.. Jib...

Macamanalah ko nak jadi peguam, pembankang sergah sikit, seluar pun basah dengan air kencing!

Jadi janganlah heran seandainya perwakilan-perwakilan UMNO nih pun sekarang pondan semacam...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 12:25 AM

Jangan lupa KJ dengan perjuangan liberal pemuda umno! kah kah kah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 1:48 AM

NAJIB TANYA APA LAGI DIN TURTLE MAHU .. KEH KEH KEH.
NAJIB TANYA SEBAB DIA BODOH ATAU BETUL TAK TAHU :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 1:49 AM

Senarai Melayu Liberal dalam UMNO dan PAS yang telah dikenalpasti.

1. Ah Jib Gor
2. KJ
3. Saifudin Abdullah
4. Nazri Aziz
5. Khalid Samad
6. Mujahid Yusof Rawa
7. Mat Sabu

P/S : mintak tolong admin masukkan senarai ni dalam fb Melayu Protes Najib dan harap boleh ditambahkan lagi senarai tu dengan nama2 yang lain yang telah dikenalpasti sebagai Melayu Liberal. Jangan sama sekali kita biarkan Melayu Liberal merosakkan UMNO dari dalam. Kita tak mau melayu terus merempat di tanah air sendiri akibat daripada penghapusan hak melayu oleh Melayu Liberal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 5:24 AM

silap mata apakah yang dimainkan oleh najib apabila dia melupuskan ISA.
perangkap apakah yang digunakan oleh najib apabila dia menghapuskan ordinan darurat.
tiada silap mata yang dimainkan. tiada perangkap yang dipasangkan. melainkan masyarakat malaysia yang terperangkap kerana penjenayah bersindiket dan ganas tiba2 dibebaskan dan mereka yang dalam proses tindakan di bawah akta tersebut dilepaskan. itulah silap matanya. itulah perangkapnya. memerangkap masyarakat kepada perbuatan dan kebebasan penjenayah melakukan jenayah.
apakah najib serik dalam melakukan kerosakan itu.
jawapnya tidak. cita2 nya untuk menjahanamkan negara belum tercapai. ada akta yang begitu kuat mengjaga hak melayu dalam perlembagaan belum dipadamkan, akta hasutan. makanya dengan idea menghapuskan akta hasutan mkpn ditubuhkan. mereka yang berfikiran liberal dipilih. mereka yang anti melayu dilantiknya. majlis peguam yang menentang kerajaan diamanahkan merangkanya. samada muktamat atau tidak itu bukan persoalannya. persoalannya kenapa najib beria-ia menghapuskan akta hasutan. sedangkan akta ini adalah pasak dan sendi kepada perlembagaan yang mengjaga hak melayu.

kita lihat akta perhimpunan awam yang digubal oleh najib. hakim telah merumuskan bahawa pensalah dibawah akta ini tidak melakukan sebarang kesalahan dengan ayat yang ringkas - ketidakakuran bukanlah perlanggaran undang2. itulah akta yang najib banggakan. akta yang mana pensalah tidak akan dihukum kerana kesalahannya. itulah akta yang akan dibuat bagi mengantikan apa. makanya kita janganlah hairan apabila biro bantuan guaman diperkasakan dalam membantu penjenayah. maka kita janganlah pelik apabila bar council diamanahkan merangka undang2 baru dan bukannya mereka yang berkhidmat di jabatan peguam negara.

kenapa aktiviti judi bersindeket, kegiatan pelacuran kini bebas dan betani melakukan kegiatan tak bermoral itu. jawapannya ini juga adalah hasil usaha keras dan bersungguh2 najib menghapuskan akta pengcegahan yang membolehkan pensalah kes tersebut dibuang daerah atau dikenakan tahanan di penjara tanpa bicara. sampai sekarang penjenayah itu berani melakukan kesalahan kerana tiada lagi undang2 digubal untuk mengambil tindakan ke atas mereka. sekalung tahniah dan syabas untuk najib di atas jasa baiknya itu.

save this country from najib and his agenda.

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 5:43 AM

@Anonymoussemuanya atas nama POPULARITI ....

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 5:56 AM

Nak marah atau nak lepaskan geram sekalipun, mohon dielak dari menggunakan perkataan2 yang terlalu kasar atau lucah. Makian terlampau tidak akan saya siarkan.

Berbudi bahasa lah dalam mengkritik ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 8:02 AM

Teringat tajuk lagu Tegar "Aku yang di dalam MKPN bukanlah yang di luar..."

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 8:46 AM

Majlis Raja2 dan DS Najib hendaklah membubarkan Majlis yang mahu Akta Hasutan itu digantikan. Tidak ada faedahnya ianya ditubuhkan kerana motifnya adalah semata2 mahu menyekat dan menghapuskan beberapa peruntukan dalam Akta hasutan itu sendiri. Ahli2 yang dilantik adalah dikalangan yang tidak patriotik dan ramai hendak membuang keistemewaan dalam Perlembagaan Persekutuan.Bubarkan sahaja Majlis ini dan jangan diusik Akata hasutan yang sedia ada. Nanti padah akibatnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 8:56 AM

Ko bukak topik mujahid usof rawa dan tokoh pembangkang yg komen skit jaa lepas tu kona baring kenajib gek. Hahaha...npk sgnt blog ko jd tempat anak cina red bean melepak.

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 9:37 AM

Najib cuma berminat untuk kekalkan kuasa dia.Dalam perkiraan najib undi cina adalah penting.Untuk tarik kembali undi cina hak2 Melayu mesti dihapuskan.Ini adalah permintaan khas cina.Fokus najib adalah untuk tarik undi cina.Untuk itu undang2 yg melindungi Melayu dan meresahkan cina mesti dibuang.ISA,EO,akta hasutan malah DEB sangat menjengkelkan cina,maka ia harus dibuang.GLC juga harus diliberalkan kerana cina marah glc yg terlalu Melayu.

Pada kiraan najib undi Melayu sudah selamat kepada umno.Sekurang2nya 60%.Untuk kekalkan undi Melayu tak perlu buat apa2.Melayu tetap undi umno sebab lebih benci pada dap yg chauvinis.

Sebagai gula2,untuk tarik perhatian Melayu yg rata2nya miskin bagi saja br1m,lancarkan kedai rakyat 1M yg tak seberapa dan tak menyeluruh pun(jangan tidak).Untuk tarik perhatian golongan muda Melayu,lancarkan pr1ma supaya mereka mampu beli rumah.Untuk tarik golongan √°gamawan lunakkan bahasa berkenaan hudud supaya umno dilihat pro hudud(sama ada najib betul2 mahu hudud itu soal lain),kemudian taja orang2 Melayu pergi haji.Untuk pikat hati orang gomen bagi bonus tiap2 tahun,bagi duit raya rm500.Untuk tarik penyokong tegar umno di felda,bagi orang felda macam2 dalam bentuk bonus,dividen,saguhati..semuanya duit.

Itu sudah cukup buat hati Melayu berbunga2 pada najib.Padahal itu semua RANTING.Orang Melayu tak sedar najib sedang cuba ambil POKOK dari Melayu.Najib bagi ranting dan mahu ambil pokok.

Ini semua permainan politik untuk kuasa.Bukan saja najib...anuwar juga pas turut main politik yg sama demi KUASA.Perjuangan demi agama dan bangsa atau negara kebajikan apakelan*** itu cuma pemanis mulut,padahal semua bullshit!

Kesian Melayu sebab politikusnya semua rakus.Perjuangan berpaksikan individu.Cuba tengok ahli politik cina.Semuanya untuk bangsa tak kira parti.Walaupun sapu juga kiri kanan tapi perjuangan untuk bangsa sendiri prioriti no 1.Perjuangan merebut kuasa bukan untuk individu tapi kuasa untuk bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 9:54 AM

din, kita ni makin tersepit. bukan melayu dah himpit dari belah kiri. ada pulak melayu besar gedabak liberalnya himpit dari belah kanan. rasa nak meletop dah ni! apa kita nk buat din....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:51 AM

Ah Jib ni pun satu .. AMBIL IKTIBAL DARI POK LOH TIDOR .. BANYAK YANG MENRUGIKAN BANGSA MELAYU ..
NAK WAT GAPO GAPO .. KENA CARI PENASIHAT YANG BETUL MENASIHATI ..
BUKANNYA .. PUNAH SIHAT YANG MENGKUCAR KACIR KAN DALAM NEGARA..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 12:46 PM

Najib oh Najib. Utusan Malaysia 7 Julai: 'Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan penubuhan Universiti Xiamen, China kampus Malaysia yang dijangka siap sepenuhnya tahun depan sebagai tanda komitmen kerajaan menjadikan negara ini sebagai hab pendidikan berkelas dunia.'
Tak cukup lagilah orang2 Cina di Msia yg hanya 25% dibawa masuk oleh British dulu dan kini memegang lebih 70% dari ekonomi negara? Sekarang hang bagi lampu hijau besar-besaran untuk lebih ramai yg masuk ke sini. Siapa yg akan pantau samada mereka pulang ke China lepas habis belajar?
Tolonglah ambil iktibar dari kemasukan Awang2 Hitam ke kolej2 swasta dan kini jadi parasit dalam Msia?
Setiap hari ada saja akal Najib nak rosakkan Melayu, Islam dan Malaysia. Bak kata Din Turtle, duduk diam2 tak boleh ke?

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 1:33 PM

@Anonymouslaaa ... setakat itu jer pro ahjibgor boleh balas ? Secara logiknya, pembangkang dan red bean akan pertahankan kedudukan Najib sebagai PM !

Sama mcm PakLah dulu. Dengan Najib terus dengam keliberalannya, pembangkang punya peluang lebih cerah PRU14.

Bukan itu saja, Najib sendiri dengan rela ikut agenda pembangkang tanpa perlu pembangkang jadi kerajaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 1:58 PM

Hapuskan 1Malaysia kerana tak releven selagi wujudnya sekolah vernakular.
Hapuskan meritokrasi dan wujudkan kuota bumi.
Kembalikan ISA, EO dan lain2 akta yang menjamin kedudukan istimewa org melayu, raja2 dan Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 4:48 PM

He...he... Sebenar nya PM Najib saja je pilih diorang. Nak tengok try test sejauh mana kepintaran mereka ! Orang-orang paling sempurna, kan ?

Mereka mendabik dada bahawa mereka lah paling bijak di dalam Malaysia dan mahir perundangan...kalah bekas Hakim Negara TS Abdul Hamid !

Rupa-rupa nya mereka semua MUSANG BERBULU AYAM....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 4, 2014 at 12:43 AM

din..klu dulu aku & family aku melakhnat anwar, skang ni lakhnat kami dah berpindah kpd najib...aku yakin pilihan kami ni tepat sgt2 ..

Post a Comment