........... Ramasamy Mesti Di Siasat Di Bawah Akta Hasutan ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Ramasamy Mesti Di Siasat Di Bawah Akta Hasutan !

Tuesday, July 8, 201438comments


Ni apakehalnya dengan orang India Pulau Pinang ni ? Baru ni sekor tu duk celakakan orang Melayu, ni muncul sekor lagi nak cari pasal pulak main cabar2 orang Melayu.

Sebelum ni cuma Bapa Rasis dengan anaknya yang mengada2 dalam isu 13 Mei, tak pasal2 Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang 11 Ramasamy pun sibuk nak enter frame -

"MIC mungkin takut, Gerakan mungkin takut, MCA mungkin takut. Tapi biar saya katakan sekiranya kamu (Muhyiddin) mahu kembalikan insiden 13 mei, bawalah.

"Jangan cakap sahaja. Setiap masa cakap pasal 13 Mei.. 13 Mei. Cetuskanlah 13 Mei. Kamu mulakan 13 Mei maka ini merupakan kali pertama kerajaan memulakan 13 Mei,"
- rakyatnews.


Di bawah saya prinskrin kenyataan asal dari TheMalayMailonline -


Nak mengesahkan lagi, saya prinskrin dari FB Ramasamy -



Tak ke BIADAB namanya tuh ! Pundek punya keling ! Berani dia cabar supaya di'adakan' Peristiwa 13 Mei sekali lagi ... dia tak takut !

Ni siapa yang MULA nak cari pasal dengan isu 13 Mei  ni ?

Baca balik apa kata Muhyiddin -

Timbalan Perdana Menteri berkata, perbalahan kaum ketika ini sudah menjadi kebiasaan apabila satu kaum mengkritik kaum lain dan perbuatan itu adalah bertentangan dengan adat, budaya dan tatasusila rakyat negara ini.

"Sebab itu timbul pelbagai andaian apabila hubungan kaum sudah sampai ke tahap cetus ketegangan dan hubungan tidak baik. Ini boleh menyebabkan peristiwa tersebut dan saya tidak mahu sebut tarikh itu (13 Mei 1969).

"Sebab itu kita harus lihat kembali apa yang dilakukan pejuang kemerdekaan. Kita sudah hampir 57 tahun merdeka dan berupaya membentuk masyarakat Malaysia yang bersatu padu. (Sebelum ini) memang ada perbezaan dan salah faham tetapi tidak sehingga kita berbalah atau berlaku perpecahan," katanya. - UTUSAN.

Bandingkan dengan reaksi Ramasamy di atas -

"Jangan cakap sahaja. Setiap masa cakap pasal 13 Mei.. 13 Mei. Cetuskanlah 13 Mei. Kamu mulakan 13 Mei maka ini merupakan kali pertama kerajaan memulakan 13 Mei,"


Dalam nak marah ni pun saya tetap juga hairan .... diorang ni faham ke tidak apa yang Muhyiddin cakap ? Jangan nak main lepas cakap ... Mulut jangan celupar !

Yang hilang Moral dan Pertimbangan Politik adalah pemimpin2 Dap !  Tak pasal2 nak main cabar2 pulak ... 

Provokasi dari orang2 macam Ramasamy dan Guan Eng dah naik setingkat lagi ni.

Ramasamy ni mesti di siasat di bawah Akta Hasutan.

Share this article :

+ comments + 38 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 7:41 AM

Bro Din.

Nih apahal ko nak marah si pariah Ramasapi? Sapa yang gelojoh nak hapus akta hasutan ganti dgn akta harmoni? Masih tak nampak kah apa motif PM ko nih? Atau PM ko nih memang dah benar-benar jadi JE!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 8:09 AM

Nanti Najib akan pujuk berok ni, yang akan kena Melayu juga, Najib tak guna menyusahkan Melayu, Melayu dianaktiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 8:13 AM

Ahli pokitik sekarang banyak yg sakit jiwa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 8:43 AM

Ramasany tak perlu disaman..Apa yang dicakap adalah BENAR... Melayu memang Bacul.. Mana pemimpin tertingi MELAYU, tatkala Umat Islam Melayu dihina.... Raja2 dipertikaikan .... Orang tak minta maaf , Melayu maafkan, Cabut keris kena mintak maaf ..ape nii??...Terimalah HAKIKAT PEMIMPIN MELAYU hari ini memang lemah, kaki maksiat dan rasuah ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 9:04 AM

Salam,
Mereka tak faham pasal tpm ckp dlm bahasa kebangsaan. Mereka baca terjemahan dlm bahasa ibunda mereka. Kemudian faham ikut fahaman politik kerana nak kekalkan kuasa. Biasa la, mereka mana bahasa cakap berlapik. Jadi terus terjemah poke ears

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 9:50 AM

Sori Abang Din, off topic jap....mintak tolong Abang Din kupaskan lagi isu pasal meritokrasi sebab Tun M pun ada menyindir orang cina pasal meritokrasi ni kat http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/7-sindiran-tun-mahathir-kepada-orang.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 9:55 AM

Akta hasutan pigi dah...akta hasutan is nothing..zero..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:14 AM

Apo nak buek yo.....si Ramasamy memang tak faham bahasa melayu...dulu dia sekolah tamil ladang getah ....agaknye

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:14 AM

DT

kalau dalam konteks akademik apabila seorang Prof respons 10 kali lebih panjang dari kenyataan asal, ia menampakkan keintelektualan.

dalam konteks politik, ia adalah melatah, lebih sudu dari kuah, angkuh dan dalam konteks keselamatan, hmmm, 'padam api dengan minyak' tuh!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:43 AM

dah mls nk ckp, najib tetap wat taktau je

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2014 at 10:50 AM

Pariah ni kan orang kuat ltte.Kerajaan wajib siasat peranan pariah ni dalam kegiatan pengganas tamil elam dan sejauh mana penglibatan pariah2 di Malaysia melindungi pengganas2 tamil sri lanka.Tanpa kerjasama keling tempatan,pengganas2 tamil tak semudah itu berlindung dan mengatur kegiatan di negara ini.

Polis selalu menangkap orang2 Melayu yg terlibat dengan aktiviti terorisme antarabangsa di Malaysia tapi kenapa bila keling tidak ada tindakan diambil?Padahal terang2 dia ada jawatan dalam kumpulan pengganas ltte.Oh ok ltte bukan kumpulan pengganas tapi cuma kumpulan pemisah.Dah tu kenapa pula geng2 ltte ditangkap di sini untuk diserahkan kepada kerajaan sri lanka?

Keling ni marah bila kepala geng ltte dia kena tangkap polis di Malaysia baru2 ini.Dia cabar Melayu cetuskan 13 mei kedua sebab dia ingat geng pengganas tamil elam dia boleh kasi tolong hantam kitalah tu.Dia pula akan bawa lari anak bini dia balik kampung india menyorok di sana macam pondan.

Kalau statement dia tak dikira meghasut di bawah akta hasutan,tak tahulah nak panggil apa lagi.Atau polis takut bertindak sebab dia ada jawatan dan cuma berani bertindak atas rakyat marhaen berketurunan Melayu yg tak berkedudukan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 11:21 AM

Seee...how keling mabok ni dok tegaq defend boss dia. Lantak pi la apa nk jd janji boss tak kena hentam sorang2.

Knp UMNO tak bole jd mcm tu i mean dr segi smgt dn keberanian utk SUARAKAN dgn jelas pendirian kita.
Ada keling ni kesah pasal nk kena tahan bwh akta hasutan?

Mmg dia sengaja cabar spya polis tahan dia pn spya benda tu nnt bole jd bullet balik utk tembak kerajaan.

N guess what.. Org UMNO hanya akan desak keling mabok ni utk tarik balik kenyataan dn kemudian mintak maaf. Itu jer utk tutup buku ats kesalahan yg besar begini??

Kerajaan tetap akan bertindak lunak dn lembut terpuak2 pelampau mcm keling mabok nih.

Cara kerajaan yg lemah dlm menguruskan isu2 sensetif ini telah menghantar isyarat yg salah kepada rakyat dan hal inilah yg menyebabkan ramai org melayu pengundi tegar UMNO kecik hati dn makin meluat dn Najib..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 11:32 AM

Ok..lps ni akn berlaku lah aksi desak mendesak supaya paria ni mintak maap dn desak polis utk tahan paria ni bwh akta hasutan.

Lps tu polis pn akn thn paria ni utk diambil kenyataan dn kemudian dibebaskan dgn ikat jamin.

Lps tu polis akn serah kertas siasatan pd AG utk tgk sama ada terdapat kes utk diteruskan dgn pendakwaan.

Dan lps tu kes akan menjadi senyapppppppppp.........dn sunyiiiii...........

Dan bila keadaan kembali tenang, AG dgn selamba akan tutup kes ini ats alasan tiada kes.

Dn cerita ini akn terus berulang selagi gani patail terus direstui menjadi AG dibwh PM Najib..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 12:00 PM

Dekat fb boleh la tunjuk berani, cabar bagai.. jangan bila orang Melayu terima cabaran pundek ni tak cukup tanah ko nak lari!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 12:08 PM

Baca komen-komen kurang ajar kaum pendatang yang menyokong keling pariah celaka DAP ini :

http://melakapost.blogspot.com/2014/07/terima-lah-hakikat-melayu-sekarang-tak.html

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 12:35 PM

Salam Bro,biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya,biarkan....biarkan.Si Paria ni memang tak faham Bahasa Melayu.Tak guna nak berhujah dengan si Paria ni.Yang aku musykil ialah kenapa tak pasal-pasal dia ni sibuk dengan Sri Lanka,dia rakyat sana ke ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 3:27 PM

Bro Din,

Jika ditakdirkan Allah SWT, 13 Mei meletus sekali lagi, saya yakin retaliation dari umat Melayu Islam tak dapat dibendung. Masa itu, UMNO dan PAS sudah tak relevan. Disebabkan kebodohan pemimpin dari kedua2 parti majoriti Melayu ini, yang memilih untuk menjadi balaci komunis daripada menjaga agama dan bangsa sendiri, orang Melayu terpaksa bertindak sendirian.

Tindak balas orang Melayu pada masa itu tidak terikat pada fahaman politik masing2. Kedua-dua parti tiada kawalan terhadap orang Melayu. Sempena bulan Ramadan yang penuh keberkatan ini, saya berdoa agar apa yang diminta kapir ni Allah SWT makbulkan. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 4:01 PM

Anney, you nak 13 Mei ? Sekarang pon boleh, kalo you mau....

Kita Orang Melayu ni dah lama memendam rasa. Hari-hari kita sabar dengan makian, tohmahan, fitnah dan pelbagai provokasi yang bila-bila masa jer boleh buat kitaorang hilang sabar. Ingat bangsa melayu ni lemah ke. Boleh dipijak-pijak sesukahati ? Sabar pon ada hadnya jugak. Kalau dah sampai ke peringkat melampau, tunggu ajerlah saat dan ketikanya amukan melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 5:25 PM

betul, ingat pariasamay ingat jihad, mati dlm jihad adalah mulia, tak perlu ke syria atau iraq, medan sudah terbuka dan didepan mata.
alhamdulillah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 9:24 PM

Keling Pariah Jual Roti inti kaya nieh dah naik toccang.. Tuuh Laah Liberal Sangat...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:28 PM

@Anonymous

aku bersetuju dengan kamu. saperti cerita P Ramli pulak. ini kepala bapat engkau dan ini kepala bapak dia. siapa berani pijak. orang Melayu cakap lebih macam kata Ibrahim Ali Melayu pantang dicabar.

senang saja, cerita, kalau nak fahamkan Melayu, tengoklah pemimpin mereka saperti yang sudah diterjemahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:29 PM

@Anonymous

tiada kata secantik bahasa, untuk ku puji si dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:37 PM

@Anonymous

saya tidak fikir dia tak faham. saya berpendapat dia mencabar sebaik sahaja punyai ruang. dia sudah terasa kuat dan punyai ramai penyokong. Tamil Eelam, sebuah kumpulan pengganas bersenjata yang telah banyak melakukan pembunuhan akan membantu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:39 PM

@Anonymous

mungkin juga dia tak tau kerana tak diberi tau. dia tuh sebok bang, jadi kalau tak der orang kasi tau, manalah dia nak tau. kalau dia tau takkan lah dia nak biarkan. bukan ker dia tuh orang Melayu juga macam kita?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:46 PM

@Anonymous

"Dan lps tu kes akan menjadi senyapppppppppp.........dn sunyiiiii..........." dan sepi ibarat ditiup sang bayu mengakibat orang Melayu terlena dan dibuai mimpin indah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:47 PM

@Anonymous

ada tak orang Melayu yang berani cuba? nak tengokkan dia lari tak cukup tanah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:49 PM

@Anonymous

kita pun terpaksa terima hakikat bahawa kita pun tak ubah saperti Melayu lain yang banyak bercakap di blog.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:52 PM

@Anonymous

dia tuh nak beri amaran kat orang Melayu supaya jangan main main dengan orang India. sekarang nih orang India bukan lagi pekerja ladang getah. orang India sekarang nih dah ada network. kalau dulu orang India bergadoh terjelir lidah, tapi orang India sekarang dah pandai main senjata, sepitol dan senapang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 10:55 PM

@Anonymous

bila tuuuuuuu???

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2014 at 11:07 PM

dpm sebut 13 mei, satu pihak kata dia cuma memberi peringatan agar tidak berlaku lagi, pihak yg lagi satu (dcm penang) kata dia cuba menakutkan bukan melayu & buat ancaman. sekarang ramasamy cabar muhyiddin. dia hasut ka?. ini semua kenyataan politik, sekiranya binatang ni berulang, depa & keluarga 'will be safe & sound' didalam mahligai masing2. ini si ramasamy yg tulis; 'in 1969 umno had a hand in the racial riots that rocked kuala lumpur'. apa macam, aren't we barking up the wrong tree? dia dah bagi bola tanggung.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 11:41 PM

Untuk pengetahuan semua.... si pariah ni mungkin hanya pupet... yang bercakap bagi pihak LGE... cina celaka tu yang arahkan atau buat skrip untuk paria tu bercakap... bagi mengujudkan sokongan india kpd cina celaka tu....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 12:22 AM

Si Keling lagi.....tapi memang betul kata pepatah orang-orang tua dulu. Keling memang jahat, tapi India baik.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 1:13 AM

@Anonymous

tak kiralah dia tuh jurucakap ker aper ker, pokoknya dia dah mencabar. dia kata:

Jika semua orang Melayu mahukan 13mei, bawalah sekarang kepada DAP. anda fikir DAP takutkah? Melayu cakap saja tapi tidak berani perang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 2:56 AM

Itulah melayu... dulu dulu bagi sangat kat pendatang sebagai warganegara. Sekarang kao rasa sendiri penangan org india dan cina. Terima jelah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 4:59 AM

Melayu mmg tak berani sbb melayu suka keamanan. Tu pasal melayu tak nak 13mei jadi. Tapi kalo nak tau kehebatan melayu, bacalah kesah sg manik, perang besar dan tanyalah kat veteran2 Selempang Merah yg terlibat dlm 13mei.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 6:46 AM

@Anonymous
aku suka idea ni..kadang2 isi2 penting ni x sampai..yela,dak2 melayu lagi suka tengok lurah che ta dari amik tahu isu semasa..kupas kn isu2 semasa..dr blog2 ahli politik..tun mahathir,etc..melayu harus tahu semua itu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 6:50 AM

aku tak pernah nak amik tahu pasal politik,tapi tengok gaya nya kena la mula mengkaji,kena la buat apa yang patut,supaya anak aku nak masuk u nanti ada biasiswa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 11:26 AM

Nilah masalah SJK(C) dan SJK(T)... tak paham bahasa...

Post a Comment