........... Kit Siang Rayu Kabinet Ambil Tindakan Ke atas Diri nya ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kit Siang Rayu Kabinet Ambil Tindakan Ke atas Diri nya !

Wednesday, July 9, 20144comments


Betul la tu tajuk yang saya tulis. Kit Siang minta kabinet bertindak ! Jangan duduk diam tidak buat apa-apa untuk mencegah kebencian kaum dan agama di kalangan rakyat.

Samalah tu maknanya .... Kit Siang mahu kerajaan bertindak ke atas dirinya, jangan cakap saja !



Pandai apek ni guna reverse saikologi, ek.  

Bila seorang itu mengkritik keras perkara yang negatif, ia memberi tanggapan kepada pendengar yang beliau itu tidak terlibat.

Contoh, pemimpin yang memberi amaran bahawa pendekatan Liberal membawa ancaman kepada agama dan bangsa ..... gambaran yang diberikan adalah, pemimpin itu tidak termasuk dalam golongan Liberal.  Padahal yang berucap itulah Bapa Liberal !

Satu lagi contoh, penceramah yang berkempen dikalangan anak muda akan bahayanya gejala dadah, meminta anak muda menjauhi dadah ..... pendengar akan beranggapan sipenceramah itu bersih dari dadah ..... jadi orang tidak akan percaya kalau kita katakan mamat itu sendiri penagih dadah tegar, contohnya dengan dadah jenis ICE !

Samalah dengan kes Kit Siang di atas. Dia yang layak digelar Bapa Rasis, tapi sering mengeluarkan kenyataan yang menuduh pihak lain yang rasis.... dengan harapan, tuduhan2 ke atas pihak lain itu akan bersihkan dirinya sendiri dari dituduh perkara yang sama.



Bila semua pihak menuding jari kepada pihak lain .... kita kena tanyalah juga, jari kerajaan menuding kepada siapa ?

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 7:47 AM

Salam,
Lks tu bapa tokong, tokong tu pemimpin cina. Ketua kerajaan bernama cina, ah jib gor. So, mca dah gertak umno. Kalu sebut melayu rasis, mereka akan keluar kabinet. Camna ah jib gor nak dpt sokongan cina dlm meeting kabinet kalu mca letak jawatan. Lks tu dah macam bapa kpd dap, mca dan gerakan. Dia ckp, semua parti tu setuju. Mungkin ah jib gor pun setuju

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 8:03 AM

kenapa politik Malaysia jadi kotor, rakyat mula berpecah, sebab utama berpunca dari bapak penipu...look back sebelum bapak penipu jadi malaikat Malaysia aman, selepas dia jadi setan sebab gila kuasa, Malaysia makin jadi kacau bilau politiknya..bersama lah kita berdoa supaya pengacau keamanan Negara ini di ambil tuhan...bagi dia orang RIP supaya Malaysian can live in peace..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 8:14 AM

kamu pusing lagu mana pun, benihnya tetap juga kepada pemimpin. pemimpinlah yang telah melayan dan membodek mereka ini. pemimpinlah yang menjadi permulaan kepada segala kemelut bangsa yang berlaku hari ini. pempinlah yang membiarkan perkara ini terus berlaku. malang sekali pemimpin yang ITU tidak langsung bersuara untuk mempertahankan bangsanya sendiri. kelihatan sudah tak kena pulak dah, Melayu yang menjadi Pribumi yang nampaknya terancam pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2014 at 8:33 AM

bukan saja mamat ni, setiap cauvinis akan menggunakan term racist utk menakutkan org melayu drpd memperjuangkan bangsa.

padahal setiap aspect element kehidupan mereka, mereka lah paling racist.

cth paling mudah, kenapa setiap tpt mereka pegi mesti ada china town. kenapa setiap tpt asing mereka pegi mesti ade persatuan cina?

Ade benarnya yg kita dgr dlm islam, bila menuduh dan tuduhan tidak benar maka tuduhan berbalik pada org yg menuduh. tp apa la kafir harbi ni tau pasal bende ni.

melayu hampa.

Post a Comment