........... Kemana Tumpahnya Rempah BahKutTeh Kalau Tidak Ke Daging Babi ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kemana Tumpahnya Rempah BahKutTeh Kalau Tidak Ke Daging Babi !

Monday, July 7, 20148comments

Tak sanggup saya nak cemarkan peribahasa lama Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke Nasi dalam kes Bapa Rasis Lim Kit Siang yang menurunkan segala dna rasisnya kepada anaknya Lim Guan Eng ! Jadi saya olahkan supaya sesuai dengan orangnya - Kemana tumpahnya rempah BahKutTeh kalau tidak ke daging Babi.

Baru terasa matching ..


Selepas ayahnya meroyan ekoran kenyataan Muhyiddin yang hanya memberikan nasihat rakyat supaya menjaga hubungan antara kaum, jangan sampai ketahap cetus ketegangan kerana tidak mustahil ia bakal mencetuskan kembali Peristiwa 13 Mei ( Muhyiddin tidak sebut pun 13 Mei walaupun umum tahu beliau merujuk kepadanya )... kali ini anaknya pula menyambut kipas yang dihulurkan, bagi menyemarakkan lagi isu perkauman. 

Dari satu nasihat yang baik, mereka berdua cuba menukarkannya menjadi satu isu perkauman !


Membaca cabaran Guan Eng seperti laporan TMI di atas, saya terasa ia begitu lemah dan mudah dipatahkan. Apalagi jika kita baca kembali kenyataan Muhyiddin. ( KLiK )

Jelas Lim anak beranak sengaja mahu spin dan memperbesarkan isu.



Namun saya percaya Guan Eng punya motif lain disebalik cabaran itu. Motif yang ramai tidak sedar sudah termakan racun yang diselitkan ...

Iaitu cubaan menanam persepsi bahawa Perkasa dan Isma adalah tergolong dalam apa yang dilabel sebagai EKSTREMIS DAN PELAMPAU.

Muhyiddin bukan saja tidak bertanggungjawab tetapi menunjukkan bahawa beliau hanya layak menjadi contoh teladan kepada NGO sayap kanan seperti Perkasa dan Isma sebagai seorang pentaksub serta pelampau dan sama sekali tidak layak menjadi Timbalan Perdana Menteri untuk semua rakyat Malaysia.

“Beliau nampaknya semakin membina reputasi sebagai ‘poster boy’ Perkasa dan Isma selepas memalukan prinsip 1Malaysia Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila menyatakan dirinya adalah ‘Melayu dulu, Malaysia kemudian’.

“Dengan mengamalkan sikap bermusuhan, dapatlah kita simpulkan bahawa Muhyiddin bukan saja tidak hormat, malah tidak bertolak-ansur terhadap bukan-Muslim dan bukan-Melayu,” katanya dalam satu kenyataan. - Roketkini.


Nampak cubaan Guan Eng yang secara licik menanam persepsi negatif itu dalam minda rakyat ..... Yang ditumpukan adalah cabaran bodoh beliau tapi siapa yang ada pertikaikan label ekstremis dan pelampau yang dilemparkan kepada kedua NGO Melayu itu ?

Itu merupakan agenda yang lebih besar iaitu melabelkan pejuang agama Islam dan bangsa Melayu sebagai puak ekstrim dan pelampau. Malangnya ramai orang Melayu sendiri sudah termakan hasutan itu. 

Yang sanggup menjadi pengkhianat / Liberal pula digambarkan sebagai hero....

Memang SIAL Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng !

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 11:43 AM

Kalau Tun M masih PM, senang2 jer anjing 2 ekor ni kene sembelih.
Tak perlu cakap banyak. Tun M akan bg tepat terus ke dahi.

Skill membalas semula tuduhan jahat DAP dgn fakta secara sinikal inilah yg ramai ahli UMNO sekarang takada sbb mereka xde pendirian, xfaham sejarah dn xberussha utk mencari maklumat2 yg penting ini.
Maka setiap tuduhan yg jelas bemotifkan hasutan tidak dapat dipatahkan dgn bijak. Asalnya kita yg teruk ditindas, last2 org nmpak mcm kita yg teruk menindas!!

Hari ni tidak ada seorang pn ahli UMNO yg BERANI bangun membalas kembali setiap tuduhan jahat anjing2 DAP ini.
Jika ada pn yg Berani bersuara, biasanya mereka ini akn dibiarkan kesaorangan dn takda sapa pn yg berani menyokong secara terbuka. Sbbnya kerana takut kalo2 presiden UMNO tetiba buat U-turn, masaklah jwbnya..

Pada sy Bro din mmg ada skill membalas seperti Tun M tp syg anda bukan ahli politik. Jika tidak pasti suasana bakal berubah??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 12:48 PM

ni kalau tarik balik kenyataan, memang bangangla.. kalau boleh jgn tarik balik, tambah lagi kenyataan baru best. contohnya macam "Cina: Reti2lah bersyukur, simpan sikit perangai babi tu kat rumah. Jangan tunjuk sangat"

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 1:07 PM

Cabar puak Pakatan berambus dari bumi Malaysia ni kalau kerajaan sezalim dan gila kuasa seperti yang difitnahkan propaganda mereka, kalau Malaysia ni begitu tak aman, tak bagus ekonomi seteruk fitnah mereka, kalau puak bukan Melayu ni hebat sangat dari kaum Melayu bumiputra tanah ni, ada berani tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 1:40 PM

"Memang SIAL Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng !"

Setuju sangat-sangat dengan stetmen ini. Kalau kedua-dua sewel ni cepat mampus akibat menghidap virus babi JE lagi baik.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 4:23 PM

Aku tak nak kutuk kaum JE nih. Dah memang perangai keturunan JE mcm tu pon....

Tapi yang paling aku nak marah kat orang yg ada DNA (nama) JE tu!!!

Nama jak PM (Perasan Maksum), tapi pondan mcm nak mampus! Tiap2 hari kerja dia guna gincu herbalife jak!

Boleh batal posa baca posting bro penyu nih!

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2014 at 5:27 PM

Terbaik DT ! Kita tidak perlu takut pancung muncung mereka sebab mereka selalu sangat jadikan daging dan tulang melayu ramuan bah kut teh + tulang babi mereka. Semua mereka pukul rata ! Mengaku salah tidak jugak!!

Sudah makan kenyang campak sisa makanan dalam rumah kita pula, macam kandang babi di P.Pinang itu. Semua jenis kurang ajar dan tidak mahu belajar ! PM Najib langsung tidak pernah hendak mengajar. Buat lah operasi ops babi ke, ops jawi ke atau ops pedang ke... Tun M dulu ada ops lalang gak... he..he..

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2014 at 5:49 PM

Muhyiddin.. anda berhak mengambil alih sekarang... buktikan melayu ni boleh bertindak balas!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 7:23 PM

Mane suara SU Agung UMNO?
Mane suara Ketua Penerangan UMMO?
Mana suara Ketua Pemuda UMNO?
Mana suara Ketua Bahagian??

TIMBALAN PRESIDEN ANDA SEDANG DISERANG DAN DIFITNAH OLEH MUSUH DEPAN MATA!!!
Kenapa xde tindak balas langsung nih??
Semua tdo ker??
Kene kene NGO juga ker yg bangun mulakan serangan br UMMO nk buat kerja?
Nk kena ketuk dgn duit dulu br nk jalan ker??

Post a Comment