........... Isu Khalid DiMurkai - Mohon Sultan JANGAN LAYAN Langsung Khalid Untuk Elak Dari DiPolitikkan ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Khalid DiMurkai - Mohon Sultan JANGAN LAYAN Langsung Khalid Untuk Elak Dari DiPolitikkan !

Wednesday, July 16, 201427comments


Satu Malaysia dah tahu kisah Sultan Selangor yang telah menzahirkan kemurkaan baginda terhadap Khalid Samad semalam. 

Sebagai respon, Khalid dilaporkan berkata -

"Saya terima dan akur dengan semua teguran baginda terhadap saya. Saya harap dapat mengadakan pertemuan dengan baginda untuk mendengar sendiri pandangannya selain saya memberikan penjelasan," - Utusan.

Reaksi lebih awal dari Khalid berupa tweet -

KLiK


Ada dua versi tapi sama saja maksudnya yang saya sendiri terjemahkan sebagai - Bodoh Sombong !

Saya akui apa yang ditulis itu betul tapi niat beliau menulis sebegitu sebagai respon kepada kemurkaan Sultan Selangor menunjukkan contoh - an act of defiant atau tidak mengaku salah, dan berselindung disebalik agama.

So .... Khalid nak mengadap Sultan untuk beri penjelasan ? Perkasa Selangor kata Khalid kena minta maaf dulu baru boleh mengadap Sultan.

Pandangan saya - Mohon Sultan Selangor JANGAN LAYAN !

Bagi orang politik yang licik seperti Khalid, beliau akan menjadikan pertemuan itu sebagai bahan politik. Apajua hasil pertemuan itu kalau dibuat, Khalid akan politikkan dan spin supaya memberi gambaran atau persepsi yang positif kepada dirinya.

Saya khuatir, sekiranya diadakan pertemuan itu, pihak Khalid akan cuba menimbulkan persepsi kononnya Sultan telah diberi penerangan yang salah ( disengajakan ? ) oleh pihak MAIS .... dan seterusnya anda boleh bayangkan bagaimana ianya bakal diputar dengan hebat sekali bagi menyerang MAIS !

Pastinya Sultan sudah memikirkan semasak2nya setelah mendapat penerangan yang jelas dari pihak2 berkaitan sebelum bertitah semalam. Jadi TIDAK PERLU dilayan lagi apajua permintaan dari Khalid Samad.

PS - Khalid boleh berurusan dengan MAIS, tak perlu mengadap Sultan.

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 6:24 PM

SETUJU DT - biaq si BIADAP ni dibenaqkan jumpa MAIS saja!


Aku betul syaklah si kalid-GEREJA ni si puak SODOM! Sewenangnya si PENYAMAQ-PENAKUT ni nak MEMPERMAINkan Rasulullah SAW untuk terus MENGHINA/MENGGERTAK Kesultanan Islam/Melayu-MAIN yg. bertanggungjawab mempertahankan ISLAM/umatnya dari si MUSUH ISLAM - kat NEGARA ISLAM kita ini , yg. makin diJAHANAMkan MUSUH-dlm-SELIMUT-plg MERBAHAYA, si Islam/Melayu LIBERAL atau PENYAMAQ ISLAM!

Patutnya si PENYAMAQ mcm ni mesti dihukum bawah makhkamah SYARIAH dan juga di bawah undg-undg Perlembagaan - sebab itu AG SYARIAH mesti dilantik kerana apahal AG biasa yg. tak dak latarbelakang kelayakan TERTINGGI ilmu ISLAM/Syariah dan seolah kuasa MUTLAK terletak kat tangan si AG ni seorg, boleh pula nak masuk campur hal ehwal pentadbiran ISLAM; yg. secara MUTLAKnya terletak di bawah kuasa EKSEKUTIF DYMM YDPA/Kesultanan Islam/Melayu kita dgn. dinasihati MAIN, di SELURUH negara, mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1); dan hak Keistimewaan Melayu/Bumiputera mengikut Perkara 153!

Maka, sebab itulah lihat bagaimana BIJAKnya Kesultanan Melayu serta Bapa-Bapa Kemerdekaan TERCINTA Islam/Melayu kita, dlm. memastikan K’jaan Negeri mahupun K’jaan Persekutuan TIDAK punya kuasa MUTLAK utk. berbuat apa saja mereka suka kerana BUMIPUTERA ISLAM/Melayu sebenaqnya turun-temurun terlindung di bawah kuasa Eksekutif DYMM YDP/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam NEGARA dengan MAIN sbg. PENASIHAT, dan juga PENJAGA hak Bumiputera – yg. jelasnya lebih berkuasa dari K'jaan negeri mahupun K’jaan Persekutuan, mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3, 37 (1), 153 dsbnya - lihat di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

Dan lihat bagaimana YAB Ayahanda Tun sendiri telah MEMERTABATkan kuasa Mahkamah Syariah dlm. Perlembagaan Persekutuan, dari genggaman MUSUH ISLAM, yg. begitu galak menggunakan undg-undg sivil si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, utk.menjatuhkan KEDAULATAN ISLAM dan hak umatnya di NEGARA ISLAM ini - di
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0223&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm , Jangan usik perkara 121 Perlembagaan, Oleh ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, 23/02/2012!

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 6:47 PM

Benih Samad tepi Longkang ada hati nak jumpa benih berdaulat....

Bodohnya punya Johorean

....................
Reply To This Comment ...................
July 16, 2014 at 7:04 PM

Perihal ini bukan baru. Satu contoh yang tidak baik kepada bukan Islam kerana mereka menghormati institusi Raja dan Istana.

Derhaka melayu itu bermakna satu kesalahan dalam sistem Parlimen BerRaja yang tidak boleh di maafkan. Apa lagi perkara yang di ungkit adalah satu perkara yang melibatkan kepentingan Islam, Melayu dan Kedaulatan Undang-Undang ( di bawah jagaan Raja). Sesungguh nya ia memang perlakuan derhaka. Perlakuan tidak pada tempat nya.

Sultan Selangor juga berhak dalam takhta nya, negeri nya dan rakyat. Jika 'maruah' itu tiada nilai, bayangkan 'musuh' yang sentiasa mengintai !

Sesungguh nya Khalid Samat juga tidak menghormati Islam...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 7:22 PM

Macam nie lah, orang yang berkelakuan sebegitu tidak akan insaf, apa nak takutkan boikot saja dia, kan dia orang surohan Dapigs dan aljuburi. Tak pa lah Allah akan tunjuk...sabar ....itu dugaan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 7:47 PM

@Anonymous

aku bersetuju juga dengan saranan makcik nih. dah sampai masanya mahkamat syariah diperkemaskan saperti juga mahkamah sivil. kalau boleh jugak diselaraskan disemua negeri. bila lagi kita nak memartabatkan ISLAM sebagai agama rasmi negara?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 7:50 PM

@maae

MELAYU saperti ini telah digunakan sepenuhnya untuk menjahanamkan agama dan bangsanya sendiri. agama dipergunakan untuk kepentingan sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 8:41 PM

nampak gaya nya kalau si khalid ni mampos bangkai dia ttak boleh tanam dekat tanah selangor, baru tahu,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 8:46 PM

Agak2 la kot nak komen. Salah negeri Johor ke? Tulis Johorean tu mcm merangkumi semua org johor bro..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 9:07 PM

Aku dah cakap awal2 lagi spesis melayu liberal adalah lebih bahaya daripada anwar ibrahim. Melayu liberal nilah yang merosakkan pas dan umno dari dalam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 9:12 PM

Melayu liberal dalam pas yang telah dikenalpasti ialah :

1. Mujahid Yusof Rawa
2. Khalid Samad
3. Nizar Jamaludin
4. Mat Sabu
5. Mahfuz Omar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 10:03 PM

kalau zaman semerah padi HUKUMAN NYA SULA SELURUH KELUARGA.DALAM DUNIA ADA TERTIB,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 10:27 PM

Alaaa ni teknik nak lagakan orang johor dgn sultan selangor.... teknik lapuk pakatan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 10:41 PM

Oii kalid gereja ko boleh blah tak dari selangor pi duduk klantan boleh tak mintak jadi mp kat sana

Kalau ada maruah ko blah la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 10:42 PM

Mana ketua ostat pas, anak buah ko dah wat leceh takkan senyap je

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2014 at 11:27 PM

Dlm nst kata dia born in kota baru ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:31 AM

@Anonymous

bang, usah dikulhumkan semua orang JOHOR macam kalid nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:32 AM

@Anonymous

siapa nak boikot dia? kat shah alam dia menang beb. orang shah alam patut nyatakan pendirian mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:34 AM

@Anonymous

itu dah citer penghujung. sekarang nih apa nak buat? dia nih dah lali dah asyik kena kecam, tapi masih tegak lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:37 AM

@Anonymous

tak perlah gang, kali nih pasal kalid dah memalukan kita, kita berikan laluan. cumer nak ingatkan kawan kawan jangan ingat semua orang johor sama. inilah yang dikatakan sekor kerbau bawak lumpur, habis satu negeri johor terpalit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:38 AM

@Anonymous

dia jugalah yang mengganggu ketenteraman jiwa kita yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:39 AM

@Anonymous

tak ler ramai sangat kalau cam tuh. berapa peratus jer dari jumlah ahlinya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:40 AM

@Anonymous

betul ker? setahu akulah P Ramli disula sebab kena tangkap basah. kalid tak patut disula, tapi elok dipancung.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:43 AM

@Anonymous

tu bukan teknik lagi bang oi. ini dah jadi hakikat si kalid tuh sememangnya biadap. dah banyak kali dah dia attack mais.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:45 AM

@Anonymous

kalau dia baca nanti dia tanya, kamu nih saper nak suruh blah. orang shab alam masih sayangkan dia dan pehak gereja masih perlukan dia sebagai jurucakap dan juru kacau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:46 AM

@Anonymous

biasalah kan, bila diam tuh ertinya setuju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2014 at 12:48 AM

@Anonymous

tak kiralah dari negeri mana sekali pun, pokoknya ada ker patut dia begitu angkuh. orang Melayu terkenal dengan kesopanan dan budi bahasa yang tinggi.

....................
Reply To This Comment ...................
July 17, 2014 at 1:45 AM

Ya. Kita tahu. Cuma si polan ini lemas dalam sandiwara sendiri.

Post a Comment