........... HOT ! Sesiapa Terutama Orang Penang Kalau Jumpa PUKIMAK Pandu Chevrolet PLE 2292 - Kasi Hon Lama2 Sama Dia ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

HOT ! Sesiapa Terutama Orang Penang Kalau Jumpa PUKIMAK Pandu Chevrolet PLE 2292 - Kasi Hon Lama2 Sama Dia !

Thursday, July 3, 201421comments

Ingat tu ... Kereta Chevrolet plet PLE 2292, kalau terserempak dengan kereta ni, KASI HON kuat2 dan berulangkali  ... selama mana ? Ikut pandai lah ...

Apakah boleh didakwa di bawah Akta Kehamonian ? Jangan risau ..... Kita bukan marah pada apek ni tapi kita BERI SOKONGAN dan tunjuk KEKAGUMAN kepada apek yang tanpa segan silu, dengan penuh kebanggaan, dia sendiri isytiharkan dirinya sebagai PUKIMAK !

Jadi kita HON SAMA PUKIMAK ini sebagai tanda sokongan !  

CERITAnya -



Saman, kompaun trafik atau lebih dikenali dengan 'surat cinta pakcik putih' adalah perkara yang tidak menyedapkan hati mana-mana pihak jika terkena. 2 perasaan sering melanda tatkala diberikan surat istimewa ini, menyesal ataupun marah yang membawa padah kepada diri sendiri.

Seperti yang berlaku kepada seorang anggota PDRM di bawah yang menerima tandatangan 'kurang ajar' dari seorang pemandu motokar Chevrolet, Lim Pei Jye, nombor pendaftaran PLE2292. 

Kejadian berlaku di BP Batu Feringghi pada 2/7/2014 pada jam 9.50pagi

Semasa pengadu seorang anggota bersama rakan setugas sedang bertugas ronda bit/patrol telah menahan sebuah motokar jenis chevrolet yang dipandu oleh seorang lelaki cina, atas kesalahan tidak berhenti ketika lampu isyarat warna merah di hadapan Hotel Holiday Inn.

Anggota tersebut telah menahan motokar tersebut di hadapan I Love U Cafe serta minta IC dan lesen memandu lelaki tersebut. Pemandu kereta tersebut menyatakan beliau telah lewat untuk menghantar anak ke sekolah dan mengatakan

"Ambil duit kopi sudah lah"

Tetapi pengadu tidak menghiraukan, terus mengeluarkan buku saman. Semasa sedang menulis buku saman, pemandu tersebut berkata

"Oh you orang tidak mahu kasi saya peluang you tunggulah tengok nanti saya buat apa. Ok lah u tulis cepat sikit I ada hal penting."

Setelah anggota selesai tulis saman & minta pemandu motokar tersebut untuk tandatangan Pol 257. Setelah beredar dalam keadaan marah, pengadu menyemak POL 257 dan mendapati tempat tandatangan penerima ditulis dengan perkataan ' pukimak' lalu pengadu membuat laporan polis.

Apa salah anggota ini? Beliau hanya menjalankan tugas tetapi dibalas dengan sikap biadab seperti ini hanya memalukan bangsa sendiri saja. Ingatlah, anggota PDRM itu juga manusia yang punyai hati dan perasaan. - My Media Hub

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 3:57 PM

la awat jadi macam tu... kesian nama sicina ni mak bapak dia bagi nama PUKIMAK mungkin pihak polis kena tengok kad pengenalan dia ni dengan detail lagi...

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 4:04 PM

@Natuna natunPukimak itu yang sign namanya PUKIMAK !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 4:22 PM

ko tahu tak DT sbb apa cinabab# berani buat cam tu...bg aku tk lain tk bkn kerana si hamlau Menteri Perdana beri muka...konon segala undang2 dan akta yg telah ditarik balik adalah undang2 lapok...nk sangat undi cinabab#... padan muka Melayu yang pilih Menteri Perdana yang tkder telor lg bodow melebihi batu po lam yo ro...nk nk ahli2 UMNO yang dh jadi parti perasuah memilih pemimpin mengikut kesanggupan berapa calon rasuah mereka ... ada sesiapa berani sanggah???? kadang terfikir jg bila time PRU...nk undi pembangkang jauh sekali tp tengok parti kerajaan pun dan mengarut ngalahkan pembangkang...cam tk nk ngundi jer...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 4:34 PM

OH..nama dia PUKIMAK. aku sangkakan POO KEE MAK.patut pun perangai macam PUKIMAK. mesti penyokong kuat dogs and pigs kan? kawan kepada pas kan? syok le orang2 pas ada kawan nama Pukimak. keh keh keh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 4:36 PM

Peguam Negara nanti kata takde kes ke atas PUKIMAK. Peguam DAP akan bela PUKIMAK tersebut. Penyokong PAS akan berguling depan majistret utk pertahankan PUKIMAK. PKR pulak akan check samada PUKIMAK ni gay atau tidak. Najib akan kata PUKIMAK lambang perpaduan 1Malaysia. PUKIMAK ada style tersendiri. Lim Guan Eng akan menamakan sebatang jalan di Penang dgn nama PUKIMAK sebagai menghargai jasa PUKIMAK menaikkan nama Penang. Nawamee akan bekerjasama dgn PUKIMAK utk buat sebuah filem mengenai PUKIMAK.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 4:42 PM

cinabeng.. dah takde hormat kat melayu dah macam nenek moyang dia masa datang malaya dulu. puiiii...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 5:25 PM

Aku rasalah, kalu zaman TDM nih, en. Pukimak nih mesti dah dapat pelempang! Bermula zaman Pak bLah, suma penguatkuasa dah mula jadi pondan dan klimaksnya pada zaman Ahjibeng. Tiada apa yang perlu diherankan. Kebanyakkan melayu kini lebih menjaga perut boroinya berbanding agama dan bangsanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 6:39 PM

Cilaka punya cina. Nanti aku ludah muka nya.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
July 3, 2014 at 10:10 PM

@dinturtle

PUKIMAK !, siapa yang pukimak ,takan dia mengatakan diri dia pukimak ?.

Kerajaan "pukimak" yang dipimpin olih , Pukimak yang telah dicelakakan seblum ini, tak gitu ?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:21 PM

@dinturtle

sedap jugak bunyinya tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:26 PM

@Anonymous

Menteri Perdana tuh bunyinya macam Berita Perdana jer. tentu kamu ada sebab menterbalikkan title tuh kan?

bab "batu po lam yo ro" tuh aku sangat bersetuju. sepanjang masa kerja dia tengokkan jer dari luar. tak pernah pun dapat masuk dalam. yang ini memang benar dikategorikan bodoh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:30 PM

@Anonymous

sedap nama tuh kan? heran jugaklah orang jantan pun ada nama macam tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:33 PM

@Anonymous

ari tuh sebok dengan citer nama kuih yang telah diubahsuai. ari nih ditambahkan pula dengan mak, betul betul dijelmakan pulak. hebat sungguh tajaan ramadhan kali nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:35 PM

@Zizan Tin (Teen Zizan)

nak hormat macamana lagi bang kalau dah pemimpin sendiri memberikan muka sampai dah tebal dah nampaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:38 PM

@Anonymous

Melayu sudah tergadai maruahnya. Mungkin jugalah sudah terlalu bosan dengan pemimpin atau sudah terlalu tertekan. Orang Melayu patuh kepada undang undang dan mungkin kerana ini tidak dapat hendak bertindak sendirian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:39 PM

@Anonymous

kamu tak kenal cina yang mana bang. jangan pulak terludah cina yang lain pulak. padah jawabnya nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2014 at 10:42 PM

@Natuna natun

senang senang saja dah dapat publisiti. tak kiralah dengan cara apa jua. satu Malaysia orang dah kenal kalau pun namanya (?) tak yah sebutlah, kamu pun dah tau kan?

....................
Reply To This Comment ...................
July 3, 2014 at 11:49 PM

laporan polis dah dibuat, tapi ada kes ke?. apapun bila jumpa kereta tu bersama pemandu (ni nama jantan cina hokkien), cuma tanya dia baik2 lagu ni 'halo pukimak, ada baik ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 4, 2014 at 12:29 AM

hahaha betul tu bro...tapi klu ikut aku, nama tu cukup sesuai buat mnteri perdana kita yg mmg amat sayang dgn kaum mata sepet tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 4, 2014 at 1:51 PM

Kesian la p?_(#/: dlm dunia ni asyik mak je,yg kena. How abt k#t!kb:p#ak. Hehehe klrnya dia pon dari sperma bapak

....................
Reply To This Comment ...................
tak ACI BERAT SEBELAH
July 6, 2014 at 3:00 PM

Peguam Negara .. SATU HAL .. KALU MELAYU BUAT SIKIT TERUS AMBIK TINDAKAN ..
TAPI CINA MATA SEPET @ KELING PARIA .. BUAT HAL .. TAK PO ..
KO GUANO AWAE...!!!

Post a Comment