........... Bapa Rasis Dan Anak Rasis VS Muhyiddin - DiMana Suara Umno ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bapa Rasis Dan Anak Rasis VS Muhyiddin - DiMana Suara Umno ? ?

Monday, July 7, 201413comments

Dua hari berturut2 Timbalan Presiden Umno diserang oleh Bapa Rasis Lim Kit Siang dan Bapa Rasis Junior Lim Guan Eng kononnya cuba memainkan isu perkauman melalui rujukan yang digunakan oleh Muhyiddin kepada Peristiwa 13 Mei. Ada saya layan di SINI dan SINI.

Perasan tak ...... sepertinya ada yang kehilangan dalam laporan2 media mengenai perkara ini. Seorang pembaca DT turut perasan akan kehilangan ini dan beliau ada menyebutnya dalam komen di artikel sebelum ini -


Mane suara SU Agung UMNO?
Mane suara Ketua Penerangan UMMO?
Mana suara Ketua Pemuda UMNO?
Mana suara Ketua Bahagian??

TIMBALAN PRESIDEN ANDA SEDANG DISERANG DAN DIFITNAH OLEH MUSUH DEPAN MATA!!! 


Kenapa xde tindak balas langsung nih??
Semua tdo ker??
Kene kene NGO juga ker yg bangun mulakan serangan br UMMO nk buat kerja?
Nk kena ketuk dgn duit dulu br nk jalan ker??


Ya, mana suara pemimpin2 Umno lain ? Takder siapa ke nak back-up Timbalan Presiden Umno ?

Najib ?

KJ ?

Zahid ? Shafie ? Hishammuddin ?


ATAU .............Najib pun sebenarnya setuju yang Perkasa dan Isma tergolong dalam puak yang dilabel Ekstremis dan Pelampau ?
.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2014 at 9:37 PM

presiden bacul..ketua pemuda pengecut...ptuih...

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2014 at 9:42 PM

Sepatutnya KJ pemimpin muda perlulah berani kedepan, bukan bacul dan mementingkan populariti diri sendiri dan tidak memperjuangkan amanah yg telah diberikan oleh pemimpin2 awal UMNO. Pemimpin2 bacul seperti dan mementingkan populariti{Play Safe} ini tidak perlu lagi dipilih pada pemilihan Parti yg akan datang pada 2016 masa yg tak lama lg. Sepatutnya beliau mesti berani utk mempertahankan sesuatu perkara yg memang sudah termaktub dlm perlembagaan. sedangkan pemimpin mca yg mengeluarkan kenyataan kurang ajar boleh pula. mereka kena sedar org2 mca yg menang pun dikawasan yg majoritinya Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 9:49 PM

Salam Din. Maaf lari topik. Semalam aku tengok wayang bertajuk "Deliver Us From Evil". Terdapat beberapa adegan dalam filem itu menterjemahkan Jesus sebagai Allah. Cuba perhatikan betul-betul terjemahan tersebut. Macam mana ianya boleh lepas untuk tayangan?


Mohamad, Kuching

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 9:52 PM

KEBELAKANGAN INI AKU DAH MALU MENJADI ORANG MELAYU. AKU MALU DISEBABKAN UMNO......PEMIMPIN2 UMNO DAH TAK ADA TELOR.... LEBIH BAIK TAK ADA LAGI UMNO, SELAGI UMNO MACAM NI.....BESARLAH KEMALUANKU.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 10:13 PM

salam,
lain kali kalu nak suruh presiden umno dan pemimpin serta ahli umno cakap kuat dan ikut bro din, pastikan bro din sediakan apa yang patut. ni, asyik cakap mana suara. memang tak ada suara la. pergi beli kondom dulu, kasi pakai kat mereka. kata kat telinga mereka, playsafe dengan perlahan, baru la boleh dengar bunyi suara jantan macam bunyi tong kosong. tapi tajuk ni berkenaan apa yer bro din ? apa, nak hantam tokong dan bapa tokong? biar betul ni, mana nak cari telur ni, nanti mca marah pulak, kena jaga hati mca ni. nanti mereka ugut nak keluar kabinet pulak, dah ah jib gor kena pujuk. tak apa la, nanti sejuk la tu. kita cluelessss kan mulut. tunggu pakai kondom lima lapis.

ketua pemuda cuti, ngantuk tengok bola, s/u agung, sibuk nak saman penderma yang bagi sedekah, nak turun ke jalan, pantau kl pasti bersih. ketua penerangan sedang cari point nak terang tentang kerja yang dia buat, ketua bahagian belum dapat projek, duduk diam ajer la dulu, ahli umno tak ada pemimpin nak buat demo bantah, tunggu dulu, naib presiden tengah tunggu tong kosong baru nak ketuk. yang lama dah pecah. biar pemimpin mca la tolong umno.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2014 at 10:28 PM

Mana pemimpin2 UMNO?

Jawapannya : Masing2 tengah sibuk menutup periuk nasi masing2 rapat2 takut termasuk pasir ke atau sebagainya. Begitulah selalunya adanya ...

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2014 at 10:54 PM

Yang lain saya tak tahu, Tapi KJ biasalah Menteri tak bersukan. Oleh kerana bola lisut kurang popular di Malaysia, KJ galakkan pemuda terutama pemuda umno main bola lisut supaya Malaysia boleh jadi Juara Dunia.

Pasal gaduh dia KJ tak suka mempertahankan orang melayu dan Islam. Tapi KJ sangat suka mempertahankan bukan Islam. Ye KJ ... Shutup!!!.

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2014 at 11:19 PM

bagi aku tak perlu nak layan atau balas cabaran diorang DAP laknat tu...menghabiskan masa saja..biarlah mereka berkokok tapi ekor bergelumang taik..
Apa yang aku lihat pada setiap mesej kerajaan pasti balasan mesej dari puak2 ini berunsur negetif...Apa yang penting pihak kerajaan terus bangun kan Negara,masyarakat berbilang bangsa seperti diamanahkan...
Sebab jika Umno ikut melenting umpama kita sama saja dengan perangai biaDAP....mentaliti orang melayu adalah tinggi tahap kesabaran nya...cuma jika benar2 terancam barulah kuku dikeluarkan..Aku tak nampak keberanian puak DAP sebenarnya mereka cuma berani sebab ada agen luar negara yang mungkin berjanji membantu meraka jika berlaku rusuhan..mereka ingin mengambil negara ini dengan cara mainan undang-undang mahkamah dunia..bukan internal/domestic court..

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2014 at 12:32 AM

Bapa rasis dengan geng suruh mulakan 13may ! Sekarang july, tak boleh. Tahun hijrah boleh saja..he..he..berhijrah untuk semua penganut Islam.

Barisan tertinggi Umno, jika boleh cara otomatik, kita hendak ganti segera bukan? Kita perlu penggerak. Siapa, lum jumpe lak..

Kita mohon Ramadhan kali ini Allah beri hidayah dan penyelesaian. Kita mohon sama-sama... insyaAllah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 2:12 AM

ni la masalah bila menteri jadi Peminpin Tertinggi UMNO.. tak dapat nak beza bila dia perlu jadi PEMINPIN UMNO bila masa perlu jadi MENTERI

....................
Reply To This Comment ...................
bluk
July 8, 2014 at 5:19 AM

da PAU ka mgu depan.oooo...blum.thats y la...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2014 at 11:19 AM

Jangan lagi tumpukan harapan kepada UMNO untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara. Nampaknya kebanyakan pemmpin UMNO sudah LAYU seolah olah telah terasa, hayat UMNO semakin pendek!

Jadi cepat bangki, kumpul semua Melayu Islam di bawah wadah buru supaya kekuasaan politik Melayu terus dapat dipertahankan!

....................
Reply To This Comment ...................
azmi
July 9, 2014 at 1:02 PM

"Kenapa xde tindak balas langsung nih??
Semua tdo ker??"

diorang posa kot din..letih nk becakap nati kering air liur

Post a Comment