........... TAHNIAH Najib ! Satu Perkembangan Positif Yang Amat Dialu2kan ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TAHNIAH Najib ! Satu Perkembangan Positif Yang Amat Dialu2kan !

Saturday, June 21, 201412comments

Kali ni saya nak puji PM Najib ! Saya jarang nak puji Najib tapi kali ni memang nampak satu perkembangan yang amat positif pada beliau dan sewajarnya diberi pujian ..... supaya sikap ini terus diamalkan secara konsisten.

Banyak masalah mampu dielakkan dari menjadi polemik berpanjangan sekiranya Najib mahu kekalkan perubahan positif ini.


Tak ... bukan mengenai rekomendasi Najib terhadap timbalannya, itu memang SOP dah. 

Tapi mengenai KECEPATAN/KETANGKASAN/KELAJUAN Najib memberi reaksi terhadap isu yang baru sehari ditimbulkan dalam media sosial mengenai kemungkinan Muhyiddin berundur dari jawatan TPM seharusnya dipuji.

Tak cukup dengan jawapan dari Muhyiddin sendiri yang menyangkal spekulasi itu, Najib sendiri beri reaksi segera.

Semoga tindakbalas segera seperti ini dapat diteruskan oleh PM kita. Banyak isu2 sensitif yang memerlukan reaksi segera bagi menunjukkan ketegasan kerajaan, diperlukan semenjak dua ini.

Sekali lagi - TAHNIAH !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 7:28 AM

isu yg menyesakkan dada melayu terus di layu kan, hanya isu remeh yg diutamakan, semua JAMIN an menteri termasuk pm hanya jaminan pelesu, masyarakat melayu semakin keliru kerana pemimpin yang mereka dambakan semakin awww.

mie

....................
Reply To This Comment ...................
June 21, 2014 at 7:36 AM

Benda tak betul - cepat dibetulkan
Benda betul - lambat dibetulkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 8:04 AM

Sepantas tweet Najib-KJ?

....................
Reply To This Comment ...................
June 21, 2014 at 8:34 AM

2014. Macam-macam terjadi yang tidak semesti nya boleh terjadi.

Pemimpin yang sering buat kontroversi, kadangkala melawan arus, masaalah sudah pasti berlarutan menjemput keresahan rakyat yang tidah sudah juga, di hambat kekeliruan.

Jika PM Najib prihatin, baguslah DT. Tapi mengharap menjadi lebih baik, semua nya memerlukan kerjasama dalam pasukan beliau.

Paling Utama, perkasakan semula Rumah Melayu di mana majoriti ingin menumpang dengan selesa. Bangga dengan persada nya. Jauhkan liberalisme dan pluralisme. Tuhan kita SATU.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 9:34 AM

Betul bro! mcm ni lah caranya nak melingkupkan permainan perhambaan minda bawaan Pakatan Rentung. Terus bedal kalau ada dakyah subversif yg dikumandangkan, jangan dibiarkan. Kesian rakyat yg susah disedarkan tetapi begitu mudah didungukan.

....................
Reply To This Comment ...................
June 21, 2014 at 9:53 AM

Syabas DS Najib yang dengan cepat bertindak untuk membetulkan keadaan. Harap DS Najib baca buku MH370 Hilang kemana NAJIB Nak Menghilang - karya Sh alattas. Saya rasa buku ini berunsur andaian dan bukan fakta, boleh juga di kategorikan berunsur fitnah. Kenapa tidak di ambil tindakan. Rakyat akan mempercayai macai-macai ini. Kita orang Melayu selalunya terlalu amat bersabar sehingga di pijak kepala pun masih sabar. Buatlah sesuatu supaya rakyat faham apa tindakan yang kita ambil. Kekadang harus mereka-mereka ini di bawa kepengadilan, supaya mereka takut berbuat sesuatu yang berunsur fitnah.

Tindakan DS Najib menyaman Malaysiakini adalah tindakan yang betul, biarlah pembangkang menyalak. Mereka-mereka ini akan mengambil kesempatan dari kesempitan yang berlaku.

Fikir-fikirlah!......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 11:21 AM

nak selamat bro, kerna kalau MY berhenti dia juga yang pening kepala, pandai MY, acah sikit kelam kabut ajib go.....

....................
Reply To This Comment ...................
June 21, 2014 at 1:18 PM

Ingatkan tiba2 puji sebab dinturtle dah kena beli huhu..

Tapi cakap ahli politik ni bukan boleh percaya sangat.Hari ni cakap pru lama lagi tiba2 esok lusa dah umumkan tarikh pru;hari ni cakap minyak tak naik esok lusa dah naikkan pulak.Hari ni nafi esok lusa betul2 jadi...

Muhyiddin memang limit dia sampai jawatan tpm aje kot.Najib nak naikkan adik sepupu dia hisham.Untuk itu hisham mesti jadi tpm dalam masa terdekat,mungkin dalam masa 2-3 tahun ni.Masalahnya masih ada tokoh2 yg lebih senior dalam kabinet dan umno macam muhyiddin dan zahid.Shafie apdal boleh keluar list kot..

Muhyiddin lebih tua dari najib,jadi kalau najib sihat dan panjang umur dan juga kalau bn masih mampu menang muhyiddin sudah terlalu otai untuk take over jawatan pm dari najib bila najib bersara nanti.Yang tinggal zahid yg sebaya dengan najib.Kalau najib pegang lagi 5-10 tahun,zahid juga dah kira agak terlebih umur pada masa itu.

Ada tak ada terpaksalah kita berpmkan hisham juga nanti.Dah itu aje yang ada.Suka tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 2:29 PM

hisam , kj lagi cepat le hancur jawab nya.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 2:37 PM

Anda pasti ke Najib akan pening..?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 2:41 PM

Sesiapa yg diangkat menjadi pemimpin tu ketentuan Allah. Kita tak tahu siapa lagi. Yg dah selangkah lagi nak naik jadi PM pun akhirnya tak dapat..siapa lah kita nak cakap siapa yg akan naik dan turun..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2014 at 10:59 PM

Dalam Malaysia khabar angin selalunya benar terutama apabila di Nafi kan oleh pihak berkenaan.

Post a Comment