........... Kita Nak Buat Group ... Tapi Perkasa Kita Tak Ajak, You Alls Kasar Sangat la.... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kita Nak Buat Group ... Tapi Perkasa Kita Tak Ajak, You Alls Kasar Sangat la....

Thursday, June 5, 201446comments


Helo, helo ... kitorang nak buat group kitorang tau.... eeee bestnya! Semua kita ajak ... tapi you alls, sorry la.... you alls tak layak. Muka you alls ganaz-ganaz ...eeeee.... geli! Kasar-kasar kita tak main la... Kalau macam Dyana tu, kita ajak.

Tapi kan, aaaaa ..... kita calling-calling la, mana tau kan.... ada keperluan. Nak tukar lampu ke, nak paku-paku ke ... kita call la abang..... yek.


Woi! Kitorang pun tak hingin la main masak-masak, fesyen-fesyen ni ...


Eh, abang marah bang ? Nanti kena jual ! Jealous la tuuuuuh kita tak ajak .... 

Ni ada yang nak kena ni kang.

Kenakanlah ! Kenakanlah ! hahahahaha  terujanya....... Byeeeeeeeee ...Muah!

KLiK

“Kita tidak perlu mengarah atau mempelawa mereka. Cuma yang paling penting hubungan. Setiap NGO di Malaysia perlu ada hubungan. Dengan Bersih pun kita kena ada hubungan. Tidak perlu mereka masuk ke payung NGO kita. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemuda-umno-tidak-mahu-perkasa-isma-sertai-kumpulan-ngo-baharu#sthash.lIwMaAu7.dpu
KLiK

PS - Serius punya hentam, kejap lagi. Tunggu ...... 

Artikel seterusnya - Kepada Pemuda Umno - Orang Yang Anda Anggap Cauvinis Dan Ekstrim Inilah Yang Telah Menyelamatkan Umno Masa PRU13 !

Share this article :

+ comments + 46 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:13 AM

Hai jangan main geli...geli.....baya tau...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:31 AM

Kenapa Pemuda UMNO digelar Pondan UMNO ?

Kerana terlalu apolegetik dan bersikap playsafe apabila....

1. Kalimah Allah ingin dirampas oleh puak Kristian
2. Raja dan Sultan dihina dan diperlekehkan
3. Hak istimewa melayu dipertikaikan oleh puak kiasu
4. SJKC dah naik tocang apabila enggan menerima guru melayu tapi pada masa yang sama masih mengharapkan peruntukan dari kerajaan.
5. UMNO dicelakakan.

Dan banyak lagi isu-isu lain yang menjadikan Pemuda UMNO lemah-lembut, lembik, layu, longlai, lesu dan tak bermaya. Pemuda telah hilang kuku dan taringnya. Bagaikan seekor harimau yang berani dan garang bertukar menjadi seekor kucing yang pemalu dan penakut. Itulah realiti Pemuda UMNO sekarang di bawah pimpinan ketua yang liberal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:35 AM

hai abg abg umno sume...u two mmg hensem. I suke kat baju putih tu muuaah hensemnye. yg baju biru tu ala ala azmin ali awww teruja mak...tp u two nmpk mcm species mak juge hihihi LEMBUT.

abg syed ali sayang nmpk jantan u... kelas perkasa. mak goes for perkasa n isma. kat abg abg umno sori aaa mak tak suke jantan jambu n lembut. sori bukan taste mak...HIDUP PERKASA N ISMA kelllas gitu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:35 AM

mmg la. liberal dgn org yg sedar diri x lupa bangsa mcm air dgn minyak, mana boleh campur.

siapa yg cauvinis_? pemuda umno mmg mcm biasa sering menjadi musuh org melayu sendiri.

itulah saya kata kalau dh pemimpin pn liberal ape lagi yg nk diharap dr umno? inilah jadinya. ini baru sikit. byk lagi damage derang boleh buat pada bangsa pada peringkat national dgn najib peringkat bawahan dgn pemuda umno. tp ape boleh buat semua org kita istiqamah support umno. kalih2 sekali pandang hardcore mcm pas pn ade jgk org melayu kita yg support umno ni. jadi apa beza dlm duk maki org2 pas kata taksub.

sama la kita pn.

tiada platform utk perkasa dan isma. harapan saya pada isma. saya sudah x faham dgn perkasa. katanya dulu kalau umno menjadi liberal mereka akan jadi parti. adakah org perkasa mcm kebanyakkan org melayu hanya istiqamah dgn umno? sekaranglah masanya menjadi parti. ade ura2 berkata even perkasa pn sudah ade pemimpin yg suam2 mesra dgn umno. kalau begitu lupakanlah saja perkasa.

ngo2 melayu perlu diberi ruang dan platform utk diberi kuasa bertanding. atau dipaksa bertanding atau apa2 saja asalkan org melayu punya alternative.

kini org2 yg berjati melayu dilihat sebagai musuh dicerca sebagai cauvinis sedangkan tsunami pru lepas sudah jelas siapa yg cauvinis. kalau org2 melayu seperti kami dilihat sebagai musuh maka di mana suara kami undi kami mahu pergi. pantang saya menyokong umno lagi. maka di mana tpt kami. kelak org2 melayu seperti kami akan tinggal sedikit diperangi kerajaan dan kaum2 cauvinis. kelak org melayu semuanya perlahan2 akan menjadi liberal.

seperti melihat filem, kita tau bende yg bakal berlaku, kita dh byk mengingati, mengajak pada perubahan tp apa daya niat mahu berubah tidak ada, maka kita hanya boleh tgk, tepuk dahi dan berkata2.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 8:36 AM

Melayu sangat ke yang duk dalam Pemuda UMNO... Memang bapok

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:44 AM

@Anonymous

bukan takut. saya rasa mereka lebih mengambil pendirian liberal dlm isu2 begini.

apa kata pembaca lain? sememangnya liberal atau takut?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 9:14 AM

jaga periuk nasi beb...cari makan. islam dan melayu no 2. soruuuu no 1

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 9:43 AM

Yang kat sini dah daftar ahli PERKASA ke?.Kalau belumeloklah daftar mudah je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 10:20 AM

PEMUDA UMNO kan kepalanya LIBERAL.. UMNO sendiri pun liberal. Najib laki Rosmah tu keluarga liberal. Majoriti pemimpin UMNOI pun sama je mcm Anwar.. liberal.. cuma bila krisis politik melanda UMNO, topeng2 'kemelayuan' cuba di pakai kejap oleh sebahagian besra pemimpin UMNO. Ekstrimis dan cauvanis dilabel oleh pemuda UMNO pd NGA Melayu? itu tanda UMNo sedang menuju nazak. Jika hak asas Melayu Islam di ancam dan dhina kita tak boleh benagkit cakap dan tentang.. so untuk apa ada parti UMNO lagi? bubar shj.. kalau munafik berpura2.. depan Cina lain depan India lain.. depan Melayu 10x lain..inilah PEMUDA UMNO- Munafik

Saya sokong 100% kenyataan PERKASA dlm hal ini. Melayu bg sokongan penuh pd UMNO pun UMNO masih main2 dan lupa krn sifat perkauman itulah UMNO masih wujud dan dipilih dlm PRU.. bodoh dan lupa daratan pemimpin2 PEMUDA UMNO.. jangan berlagak sombong lah kamu semua naik krn MELAYU jugak.. kalau tak suka pergilah ikut Dyana Lim Sial DAP tu.. tak cuavanis kah??

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 10:57 AM

Hanya NGO NGO yang berfahaman liberal sahaja berhak menyertai Biro Hubungan NGO kelolaan UMNO - biasa lah tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 11:01 AM

Pemuda dlm UMNO tak ada telor langsung, kena kata, kena hina, kena herdik... Cubaa, cubaan, cubaan. Apa UMNO musuhi orang melayu sendiri. Tak nak campur dgn perkasa dan isma. Kalau perkasa dan isma jadi parti politik, lama dah umno bungkus! Harap kat pagar, pagar makan padi

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 11:31 AM

Penjelasan KJ, please ! Aku tengok banyak yang kena sunatkan (jawi) dua kali. Pemuda Umno ni semakin lodoh! Boleh pakai lagi ker!

Melayu di buat seteru. Musuh politik, mereka melutut ! PRU 14 bukan lama pun. Perancangan dan strategi menguatkan parti langsung tiada. KPI kosong. Siapa yang 'guide' diorang nih ? Macam takde arah, je?

PM Najib nak tunggu apa lagi? Major reshuffle please ! Nasi sudah jadi bubur. Bubur sudah basi plak....sebahagian Melayu marhaein dah lapar niii....

Bulan Ramadhan kian hampir. Ada apa-apa perancangan pemuda Umno mengurangkan beban rakyat ? atau mereka tidak pernah puasa..maklum lah jenis 'lembik' jadi alasan... tak tahan youuu...

Alaaaaaahaiiiiiii...fed up I

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 11:43 AM

Umur aku 40an...bukan kategori pemuda umno kan?fuhhhhh selamat...

Azhar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 12:03 PM

Pemuda UMNO memang liberal tapi pada waktu yang sama pun pondan. Kalau dah pondan, lembut dan bermuka jambu adalah lebih baik join keadilan, jadi tukang bancuh teh dan sedia karipap untuk boss.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
June 5, 2014 at 12:33 PM

Lawak apakah ini ? Perkasa & Isma pun Pemuda UMNO takut!

Encik Penyu, kalau ada cerita pasal anak raja nak jual negeri bolehlah kongsikan. Saya rasa ini penting kerana ia bahaya sebab perkara ini sedang dalam proses pembikinan....

http://theunspinners.blogspot.com/2014/06/biar-betul-tmj-kontrak-keselamatan.html

http://tpj-one-thepatriot.blogspot.com/2014/06/speech-in-johor-assembly.html

http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/14/Singapore-Peter-Lim-Sultan-of-Johor-son-in-premium-security-biz-in-Iskandar/

Takutnya jika jadi dalam "terowong" lagi....

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
June 5, 2014 at 12:43 PM

Oh ya! Satu lagi mengenai kisah melepaskan anjing yang tersepit bernama Francis Yeoh. Ini pun orang istana JOHOR punya kerja juga....
http://www.rockybru.com.my/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 12:59 PM

@Anonymous

kalau tak gitu nanti kang marah pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:02 PM

@Anonymous

sebabnya KP takut nak kedepan dan berlawan. bolehlah tuh ditubuhkan "K"umpulan "P"ondan. sememangnya relevan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:04 PM

@Anonymous

PENAKUT, PENGECUT, BACUL dan segala perkataan yang semakna denganya. kalau ada isu hangat dan mencabar agama, bangsa dan raja raja, mereka akan berdiamkan diri. nak jaga pengundilah katakan demi KERUSI.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:07 PM

@Anonymous

dah menjadi trend hari ini agaknya. masing masing nak cari "jantan" sejati. ada "power" dan boleh menjadi pelindung.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:20 PM

Din.
Mai kita semua yang jadi ahli UMNO keluar parti dan sokong Perkasa dan Isma. Saya cadang Perkasa dan Isma bergabung dan tubuh parti baru. Tak perlu menjadi calon Pru tapi jadi kuasa penentu. Sekali2 UMNO kena diajar lebih2 lagi ketua pemudanya.
Ada setuju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:20 PM

tak payah lagi nak diharapkan kepada Perkasa. dengan UMNO tak ubah saperti hidung tak mancung dan pipi disorong sorong. kalau pengenepian pemuda tak dijadikan iktibar, entahlah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:22 PM

@Abdul Jalaini Abdul Jalil

rupa dan nama jer MELAYU. debabkan itulah depa tak tau keinginan dan semanat juang MELAYU yang sebenar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:24 PM

@Anonymous

pasal nak jaga soruuuuuulah maka haram dan halal pun dah jadi keliru. sebelah sini kata halal dan sana kata haram. betullah kata kamu tuh tapi nak juga kita ambil tau tentang kehalalanya. MELAYU dan ISLAM berpisah jangan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 1:48 PM

Itu mesti gambar rombongan pemuda UMNO berkelah di Bali....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 2:15 PM

terbaik laaa perkasa sound direct camtu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 2:17 PM


Perkasa? Saya teringat lagi ada sorang pengkomen yang mengatakan ianya dah jadi "puaka" - saya suka statement itu. Tuan Syed hanya menyatakan kehampaan beliau ajer. Dia cakap macam tuh sebab dia tak dijemput dan tidak diterima. Frustlah kan? Sekian lama Perkasa dah asyik membodek UMNO, tiba tiba jer diketepikan Pemuda, Apa hal? Sekali pikir elok jugaklah Perkasa diketepikan sebab perjuanganya adalah perjuangan UMNO. Kemana pergi agenda kontrak sosial yang mula mula dipromosikan untuk mendapatkan undi MELAYU? Apa dah jadi dengan cawangan cawangan di negeri negeri lain yang saperti hidup segan mati pun lagi baik. Amat dirasakan kekecewaan apabila barangan yang baik yang dijaja pada peringkat awal dilepaskan begitu saja. ISMA? Terlalu jauh lebih baik. Sekurang kurangnya menampakkan aktiviti yang dilakukan disamping lontaran suara yang berani dan kedengaran gagah dan hebat. semuga ISMA tidak saperti Perkasa.

Perkasa sepatutnya berani melakukan sesuatu dengan pengenepikan pemimpin yang hanya berjuang untuk kepentingan peribadi dan TUNDUK dengan kerenah UMNO. Berhentilah dari menjadi penegur kepada UMNO kononya, dan menjadi nasi tambah saja. Tinggalkan UMNO yang kelihatan semakin lemah dan dayus untuk memperjuangkan agenda agama, bangsa dan raja raja MELAYU sapertimana promosi asal aitu KONTRAK SOSIAL. Perkasa WAJIB berani tampil kehadapan untuk mempertahankan agama, bangsa dan raja raja MELAYU dimana perlu. Bukan saperti hari ini Perkasa hanya bersikap tunggu dan lihat. DongZhong dsb sangat konsisten memperjuangkan nasib dan masa depan bangsanya tanpa memikirkan langsung sensitiviti kaum MELAYU/Pribumi. SATU SEKOLAH sepatutnya diperjuangkan selari dengan 1Malaysia. Selagi Perkasa berpeleseran dengan UMNO, selagi itulah Perkasa akan kelihatan saperti PONDAN juga. Usahlah pulak dikatakan dulang paku serpeh.

Ingatlah Perkasa, bersama UMNO, kamu tak ubah saperti hidung tak mancung, pipi tersorong sorong. Ingat apa KP UMNO komen tentang Ibrahim Ali dan sikap kurang sopan KP UMNO terhadap Zul Kulim. Bangunlah Perkasa dan jangan jadi bacul dan PONDAN saperti Pemuda UMNO. Berjuanglah atas kapasiti sendiri dan lihatlah sejelas jelasnya UMNO, adakah ianya mendatangkan baik kepada MELAYU/Pribumi. Saya sebenarnya teramat RINDU dengan suara Perkasa mendendangkan irama agama, bangsa dan raja raja MELAYU – kontrak sosial.

Semoga Perkasa diberikan petunjuk kejalan yang benar dan diredha. Orang MELAYU terlalu mengharapkan suatu kebangkitan bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:24 PM

@Anonymous

kalau takat daftar jer nak buat aper? selepas daftar akan dilupakan terus. aku ada pengalaman pahit dengan Perkasa. lepas daftar tak tau apa apa. kad keahlian pun tak dihantar. bila ditanya kakitangan Perkasa, dia mengatakan semua dah pos. dah lebih kurang tiga tahun dah pun masih menunggu. pada hal nombor talipon pun dah dituliskan semasa daftar. apa salahnya kalau talipon jer mintak ambik. dah hilang semangat terus ngan Perkasa nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:29 PM

@Anonymous

Perkasa baru nih preasan. dah penat agaknya tuh jadi kuda tunggangan UMNO. nak jadi penasihat pada UMNO konon. UMNO mana tau berterima kasih. masa PRU bukan main lagi mengharap simpati orang Melayu. tapi bila dah duduk kerusi empuk, bukan Melayu jugalah yang dijilat. dah lah tuh nak dijadikan Melayu liberal pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:31 PM

@Labu8455

new politic katakan. Isma dan Perkasa merupakan perjuangan Melayu tahun 80an. dah jumud dan tak boleh pakai lagi. new politic yang menghala kepada liberalisasi. Melayu dah tertipu dek pemimpin UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:33 PM

@Anonymous

dah menjadi makanan rohani mereka, apa nak dikata. itu bukan cubaan. itu betul betul. alaaaa. engkau tengok lah budak budak tuh. aku cakap betul mereka kata cobaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:41 PM

@maae

namanya jer pemuda tapi mudanya tak boleh pakai langsung. baru baru nih mamat dari pemuda yang mempelawa calun dap teluk intan untuk masuk UMNO, apa citer nih? takder lagi ker orang lain dalam Malaysia nih nak dipelawa? nampak betul pemuda sukakan sisa orang. sisa cina pulak tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:42 PM

@Anonymous

kalau masih dalam pemuda macamana pulak agaknya. ada kah sama saperti mereka atau lebih teruk lagi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:43 PM

@Anonymous

tau takper. tapi nak jadi tukang campur teh dan sedia karipap untuk bos hendaklah yang jambu tapi tak tau lak kalau pondan pun diterima.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:46 PM

@PakKaduk

Perkasa & ISMA bukanya dia takut tapi "benci" sebab belainan kiblat. pasal nak jual negeri tuh saya pun minat tapi eloklah ke site yang dinyatakan. dah ada blogger dan mantan PM yang berikan tumpuan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:47 PM

@PakKaduk

hal negeri biarlah orang lain yang uruskan. tapi ini hal negara lebih penting untuk di highlitekan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:49 PM

@Anonymous

kalau dah tubuhkan parti dan tak perlu calun PRU, apa macam pulak nih. macamana nak jadi kuasa penentu? harap dapat diberikan pencerahan untuk dikongsikan bersama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:50 PM

@Anonymous

hebat betul tuh. napa dalam negara sendiri tak dilakunkan macam tuh?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 7:51 PM

@Anonymous

pasal diketepikan, itu jer sebabnya. tapi kalau dilawa dah lain citernya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:02 PM

@Anonymous

senang citer, sesiap yang mengkritik kepimpinan UMNO akan dijadikan musuh. yang peliknya kalau bangsa lain yang bukan saja mengkritik tapi memaki dan mencerca tak pulak dianggap musuh. siap boleh mintak maaf lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
June 5, 2014 at 9:00 PM

@Anonymous

YTL..IPP...kenaikan tarif elektrik semua berkait rapat. rasanya bukan masalah negeri. masalah negara!

begitu juga dengan 1 batalion pengawal keselamatan di bawah pimpinan cina singapore yang dapat menyusup masuk ke negara ini. tak mungkin ini masalah negeri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 10:10 PM

Perkasa...Isma??? Auwwwwwwwwww....tak kuasa i tauuuuu....ingat we all takut ke dgn abg2 Perkasa...auwwwwwww...tak kuasaaaa laaa... - KJ & United Mak Nyah Organisation...

....................
Reply To This Comment ...................
June 6, 2014 at 12:18 AM

Ha...ha...ha...ha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 12:50 AM

Inilah jadinya bila ketua pemuda yg ada mendapat jawatan hasil restu dan pilihan orang atasan bukan atas kapasiti sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 8:47 PM

Ketua pemuda yg plg xde karisma , kj

....................
Reply To This Comment ...................
June 6, 2014 at 9:34 PM

Aikk! Ada lagi ke pemuda umno sejak zaman hishammuddin kerispondanmudin sehingga kj? Bukan dah tukar ke pemudi umno ke?

Post a Comment