........... Kepada Pemuda Umno - Orang Yang Anda Anggap Cauvinis Dan Ekstrim Inilah Yang Telah Menyelamatkan Umno Masa PRU13 ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kepada Pemuda Umno - Orang Yang Anda Anggap Cauvinis Dan Ekstrim Inilah Yang Telah Menyelamatkan Umno Masa PRU13 !

Thursday, June 5, 201442comments

Bersambung dari artikel sebelum ini ( KLiK ) berkaitan Biro Hubungan NGO yang ditubuhkan dibawah Pemuda Umno di mana Pengerusinya dengan sombong menolak penyertaan NGO2 seperti Perkasa dan Isma

Dengan label seperti Ekstremisme dan Cauvinis yang dikaitkan dengan Perkasa dan Isma, saya lihat kenyataan Khairul Firdaus tidak ubah seperti nada Lim Kit Siang !

Apakah Pemuda Umno sekarang dah fobia atau allergik dengan perjuangan MELAYU dan ISLAM ? 

Seperti Ketua Pemudanya juga, kenapa perjuangan Melayu dan Islam sering dikaitkan dengan RETORIK ?

Sebagai peringatan kepada Pemuda Umno - Orang2 yang dianggap sebagai berpendirian Cauvinis dan Ekstrim inilah yang telah menyelamatkan Umno semasa PRU13 !


Saya ulang sekali lagi -

Orang2 yang mereka anggap sebagai berpendirian Cauvinis dan Ekstrim inilah yang telah menyelamatkan Umno semasa PRU13 ! Kerana orang2 seperti inilah maka Umno bernasib baik masih menjadi kerajaan.

Memahami perkara itulah maka Lim Kit Siang sejak akhir2 ini sering menyerang Perkasa dan Isma menggunakan label2 Rasis, Ekstrim, Cauvinis dengan tujuan supaya Umno menjauhkan diri dari penyelamat mereka. 

Dan ternyata pemimpin2 muda Umno termakan umpan Bapa Rasis itu......

Seperti juga Najib, apakah pemimpin2 muda Umno ini turut keliru antara perjuangan BN dengan perjuangan Umno ? 

Jika pemimpin2 Umno sudah tidak lagi mahu memperjuangkan Melayu Islam, tolong nyatakan dengan jelas, jangan lagi nak berlakon dan bersandiwara seperti yang sering dipertontonkan setiap kali waktu Pemilihan.

Jangan terus menipu akar umbi konon anda masih memperjuangkan bangsa Melayu dan agama Islam sedangkan pendirian sebenar anda adalah -

"Kita tidak mahu memperjuangkan sesuatu perkara yang tidak penting kepada rakyat Malaysia secara keseluruhannya" 

Nampak kenapa saya katakan yang Umno sudah keliru antara BN dan Umno ?

Ada baiknya pemimpin2 Umno yang merasakan diri mereka lebih sesuai mendakap semangat Liberal seperti Najib dan KJ melepaskan jawatan anda dalam Umno dan hanya bergerak dibawah nama BN.

Serahkan Umno kembali kepada mereka yang benar2 menjiwai semangat perjuangan asalnya.

Kepada mereka yang dilabel sebagai Ekstrim dan Cauvinis oleh Pemuda Umno, nampaknya Umno berasa MALU untuk dikaitkan dengan diri anda.

Demi maruah dan masadepan agama dan bangsa kita, mungkin ada baiknya KITA berhenti dari terus menyokong pemimpin2 yang PERASAN seperti ini.

Jika malu mahu menjadi pemimpin kami, biar kami cari orang lain yang tidak malu menjadi pemimpin kami !

Sementara masa masih ada, Umno perlu diSEDARkan.

Share this article :

+ comments + 42 comments

....................
Reply To This Comment ...................
pemerhati
June 5, 2014 at 7:47 PM

dia bukan melayu pun kan. Khan belakang tu bangsa apa? pure khan? klau betul..x layak msk umno ok. ni lah duri2 dlm daging yg perlu umno hapus kan

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 7:52 PM

@pemerhatiSaya tidak melihat kepada nama atau suku kaum .... MELAYU itu tidak terhad kepada warna kulit ( kalau mengikut Perlembagaan )

Contoh - saudara Ridhuan Tee lebih bersemangat Melayu Islam berbanding kebanyakan pemimpin Umno sekarang !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:03 PM

Depa memang tak pernah baca atau buat-buat tak tahu perintah ALLAH di surah al-fath ayat akhir

http://www.alquran-melayu.com/48-al-fat-h/


[29]Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam)... hingga akhir ayat.

Jikalah org Islam berpegang dgn perintah ALLAH ini, mereka akan menjadi lebih kuat dan org kafir akan menjadi gerun dgn mereka.

IN SYA ALLAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:08 PM

Masalah UMNO ialah ketiadaan pemimpin pelapis yang berjiwa melayu. Ketiadaan pemimpin pelapis ini berlaku adalah kerana pemuda UMNO seolah-olah telah menjadi kelab elit yang serba ekslusif. Ahli-ahli kelab elit ini antaranya terdiri daripada loyer, korporat, engineer, doktor dan lain-lain jawatan professional. Dengan latarbelakang yang boleh dikatakan tak pernah hidup susah, bagaimana kita nak mengharapkan golongan sebegini menjadi pemimpin masa hadapan bagi UMNO ?

Inilah masalahnya UMNO, apabila pemimpin liberal berundur, penggantinya jugak adalah seorang yang liberal. Liberal bagaikan barah yang merosakkan UMNO dari dalam. Akhirnya melayu akan kekal merempat di bumi sendiri selama-lamanya.

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 8:11 PM

@AnonymousBukan masalahnya jika pemimpin kaya atau bertaraf professional.... bukankah bagus itu. Yang penting adalah jiwa dan semangat perjuangan mereka kekal utuh demi agama dan bangsa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:14 PM

betullah tu, nak harapkan pemuda UMNO sekarang semuanya penakut dan tak ada telor langsung utk memperjuangkan hak2 Melayu yg sudah termaktub dalam perlembagaan tak seperti zaman Dato' Harun dahulu yg sanggup membela kepentingan org2 Melayu dgn ikhlas. kebanyakan pemuda UMNO sekarang pun masih banyak lagi yg mementingkan tembolok mereka shj. berubahlah wahai pemuda UMNO utk memperjuangkan sesuatu yg sudah termaktub dlm perlembagaan dan perlu lebih bertegaslah terhadap komponen dlm BN iaitu mca dan mic dlm sesuatu isu yg melibatkan Islam dan bangsa Melayu sebab yg memenangkan calon mca ke gerakan adalah org2 Melayu sendiri. undi org2 cina terhadap BN jangan haraplah , jgn sampai org2 Melayu keluar dr UMNO sudahlah kerana mereka lamakelamaan akan mula muak jika didapti UMNO gagal membela nasib mereka. Bila nasi sudah menjadi bubur, yg rugi semua org2 Melayu. Diharap pemuda UMNO ada telor selagi perjuangan masih berlandaskan kepada menegagakkan perkara2 yg sudah termaktub dalam perlembagaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:22 PM

pemimpin UMNO tak ubat saperti kacang yang lupakan kulit. sama juga saperti tebu, habis manis sepah dibuang. sudah melepasi jembatan tongkat tak berguna lagi dan dibuang terus. sememang benar apa yang dikatakan. pemimpin UMNO perasan bahawa mereka jugalah pemimpin BN dan sepatutnya berjuang untuk perkara perkara yang penting bagi rakyat Malaysia. mereka terkeliru bahawa sepatutnya mereka memperjuangkan nasib bangsa sendiri iaitu Melayu dan Pribumi. baik najib mau pun kj sepatutnya melepaskan jawatan sebabnya mereka tak paham dan tak tau tugas dan tanggungjawab mereka kepada bangsa. saya sebagai pengundi UMNO dalam PRU terasa terkilan dan tertipu dengan mainan janji mereka ini. tapi jika difikirkan semula, semasa mengundi, saya telah mengundi calun BN. walau pun kemarahan yang tahap maksima kepada UMNO, saya juga terpaksa akur bahawa calun yang dipilih itu bukanya calun UMNO tapi BN. satu sahaja yang dapat mengkonsistenkan kebencian saya pada pemimpin UMNO ialah mereka sepatutnya mempertahan serta memperjuangkan hak keistimewaan orang Melayu dan Pribumi saperti mana termaktub dalam perlembagaan. tak kesahlah mereka bertanding atas tiket BN tapi majoriti kerusi yang diperolihi adalah kerusi UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:25 PM

@Anonymous

kalau pegangan dan peraturan hidupnya berpandukan Islam tak banyak citer. nih, nama jer Melayu dan pada masa masa tertentu nanti dikenakan songkok dengan baju Melayu untuk melihatkan diri bahawa mereka kononya orang Islam. nak buat aper? kalau budak budak senang sikit nak ajar. nih dah keras dan bersabut nak buat lagu mana?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:30 PM

alamak bro din. kita asyik kasi amaran mcm ni. umno pn tau ni amaran kosong. xkan ini je yg dpt kita buat?

mcm ni xkan membuahkan apa2 org2 melayu akan terus rugi akhirnya masih menyokong umno.

maaflah bro din, bagi saya dh xde jalan kembali buat umno. mereka bukan keliru mereka bukan ditipu. mereka dgn rela menjadi liberal cuba tanya kj dan najib kalau bukan sbb org mcm kita dh lama mereka kasi semua sama rata.

ini sifat keadaan semula jaddi mereka. sepatutnya dr awal lagi x sepatutnya masuk umno. kini semua dh lambat dr yg tertinggi sampai lah perwakilan semuanya org2 yg menyokong dasar liberal suka atau tidak suka, tp yg menjwt jawatan sememangnya liberal. kita dh experiment kita dh tgk kenyataan dan tindakan mereka. xkan kita masih mahu memberi mereka masa.

masa semakin suntuk, x lama pru akan dtg, adakah org melayu masih tidak ade alternativ bila menjelang pru?

xkan ini je yg dpt kita buat. jgn kita jadi seperti hishamudin asyik memberi mereka amaran dan ugutan kosong. nnt kita akan lupa,, lepas tu marah balik lepas tu amaran lepas tu ulang balik cycle yg sama.

sbb bende mcm ni la umno xkan berubah. adakah layak umno mendapt kepercayaan kita lagi? berapa lama dan byk lagi peluang yg kita akan bagi? di mana limit kita bro din? ini sajakah daya kita ?


melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:31 PM

Tengok muka si LIBERAL-PENYANGAK PEMUDA UMNO ni pun dah MENYAMPAH aku! Jenis tak SEDAQ DIRI oi si MAMAT-BANGANG - kalau umat Islam/Melayu tak dak ISMA dan PERKASA, akan TUMBANGlah mcm. TEMASIK, (S'pura) Tanah Melayu Islam, PUSAKA nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT British-ZIONIS dan mana-mana puak PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL yg. asalnya dibawa si PENJAJAH buas tu!!

Si LIBERAL-PENYANGAK Islam/Melayu mcm. ni, yg. ramainya lahir dgn. sudu 'emas', tak pernah hidup susah - mungkin takkan bimbang kalau majoriti BUMIPUTERA Islam/Melayu MISKIN di tanah Melayu ni, akan jadi pengutip sampah, pencuci tandas mcm. si BUMIPUTERA Indonesia, Thailand, Cambodia, Vietnam dan Filipina - dan anak-anak mereka juga diLACURkan [termasuk pd. si Taukeh-Cina-BANGSAT yg. mahukan 'virgin' (sebab itu industri ubatan Cina, zutk. menaikkan nafsu BUAS melalui penyeludupan dan pembunuhan haiwan liar termasuk organ harimau, beruang dsbnya begitu meluas) dan juga si puak Pedofil Barat-ZIONIS, yg. amat rakus, termasuk mEYAMAQ sbg. PELANCONG} dgn. memastikan keluarga mereka dr. kampung terus hidup miskin, termasuk dgn. berhutang pd. Taukeh Cina-TAMAK atau sindiket Kongsi Gelap Cina, dan akhirnya sawah padi dan tanah TERGADAI; dan dipaksa MENJUAL annk-anak kecil mereka - kdg-kadg ditipu untk jadi org. gaji /buruh tetapi sebenaqnya diLACURkan! Sebab keturunan si LIBERAL ni pun akan dilahirkan dgn. sudu 'emas'!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 8:52 PM

Golongan UMNO liberal terutamanya Pemuda UMNO pondan sudah semakin kurang ajar pada masyarakat melayu berjiwa melayu sebenar yang telah mengundi UMNO. Dulu aku mengundi UMNO/BN (terpaksa) sebab memikirkan survival dan masa depan bangsa melayu dan agama Islam di tanah melayu, bukannya sebab suka sangat UMNO liberal ni. Kita, yang mempunyai semangat melayu tulen perlu lakukan sesuatu untuk mengajar cukup2 golongan UMNO liberal yang sedang merosakkan jiwa bangsa melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 9:47 PM

Nampaknya ramai yang salah anggap. Aku bukan tak suka bila ramai pemuda UMNO terdiri daripada professional. Malah aku suka sangat2 kerana ini adalah hasil daripada perjuangan pemimpin UMNO terdahulu.

Cuma, apa yang anda boleh harapkan daripada generasi baru yang tidak lagi memerlukan tongkat ? Mereka tidak berada di zaman di mana tanpa tongkat, nasib melayu takkan berubah. Mereka yang boleh dikategorikan sebagai melayu yang berjaya tanpa bantuan tongkat, adalah golongan yang sudah melupai jasa tongkat. Mereka beranggapan bahawa melayu masih boleh hidup tanpa tongkat. Lebih2 lagi jika tiada jiwa melayu dalam diri mereka dan mempunyai pemikiran liberal. Saya tidak menafikan ada jugak golongan professional dan korporat yang ingat asal-usul di mana bumi di pijak. Cuma masalahnya, mereka tidak berada dalam kelompok kepimpinan pemuda UMNO di peringkat pusat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 9:58 PM

@Anonymous


haihhh bkn tonkat. hak kita sampai bila2 pn kita akan pgg. ini harta kita bknnya tongkat


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 10:38 PM

Orang Melayu yg inginkan satu perjuangan Melayu Islam tuli ada dua pilihan.Pilihan pertama beramia-ramia menganggotai PERKASA dan ISMA. Pilihan ke dua,beramai-ramai join Umno dan jatuhkan pemimpin yg tidak berjiwa Melayu dan Islam didalam Umno.Pilihan kedua ini agak sukar ,kerana kemungkinan keahlian kita tidak di luluskan atau langsung tidk di proses.Melalak di sini saja bukan merupakan satu pilihan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 10:54 PM

Budak2 ni tak tahu asal usul. Jauh sekali jatidiri. Mrk lahir drp keluarga yg dulunya kita angkat sbg pemimpin kita. Salah mak bapak diaorg juga sbb gagal bagitau bhw kekayaan mrk adalah drp sokongn org melayu UMNO.
Kaya atas parti tapi langsung tak bantu pendukung parti malah anak2 pula sanggup menghina lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 11:16 PM

Betul DT. Semenjak akhir-akhir ini, makin ketara bulu pemuda Umno. Dulu bila sebut pemuda Umno, ada satu aura nya. Kini berbeza sekali dengan aspirasi Bangsa Melayu, Agama Islam dan Malaysia.

Mereka terutama KJ satu suara dengan Dap dan sekutu nya. Ada kah mereka sedar Dap tidak pernah pudar semangat juang nya tidak akan membela dan berterimakasih ( bersyukur ) kepada majoriti Melayu ? Jika Dap itu satu parti yang liberal, sudah tentu menjadi rasis melampau, cauvinis dan masih memuja komunis tiada dalam peti besi mereka ! Sayang nya, masih Dap yang dahulu juga, menjaga kepentingan cina sahaja dan statuskuo kiasu cina sehingga bermimpikan mengambil-alih Putrajaya ...

Cukup-cukul lah pemuda Umno ! Anda memusuhi Melayu, laku malu yang membawa tersembam nya Umno kelak !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2014 at 11:27 PM

Bercakap soal tongkat ni. Ramai yang buat2 lupa bahawa munculnya jutawan melayu, golongan korporat melayu dan professional melayu adalah kerana bantuan tongkat. Usahlah mendabik dada nak menafikan kononnya segala yang diperolehi atas usaha sendiri dan tiada kaitan langsung dengan tongkat. Tapi yang sedihnya pemimpin UMNO sendiri yang membuang tongkat sakti itu. Inilah bahananya bila pemimpin UMNO bersikap liberal dan tidak lagi mendengar denyut nadi orang melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 11:32 PM

Aku satu masa agak kerap menyertai program Pemuda ni. Dijemput. Pemuda sekarang ni aku tengok kalau kita cakap pasal perjuangan Melayu, Islam, dia akan sinis dengan kita.
Tak de cerita perjuangan walaupun kononnya ' program tertentu ' itu diadakan atas asas perjuangan. Aku jangka jika sesuatu tidak dilakukan, UMNO ini paling hebatpun ada 3 penggal je lagi...

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2014 at 11:55 PM

@Salatus Salatin3 penggal ? Yakinnya saudara dengan Umno .....

Pru13 pun dah kalah majoriti, apatah lagi Pru14 kalau hilang undi Melayu Pribumi yang sudah hilang kenyakinan pada Umno !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 12:32 AM

Masalahnya puak2 ni datang dari mana? Punyalah ramai akar umbi yang berjuang hebat untuk ISLAM MELAYU dalam UMNO ni pi mana? Hairan, takkanlah dari hujung pucuk sampai ke akar semua jenis liberal?

Memang kena status liberal ka baru boleh jadi pemimpin UMNO ni?

IMNOTOKMAN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 6:38 AM

@dinturtle

silap silap PRU14 ada calon UMNO yang hilang deposit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 6:41 AM

@Anonymous

diklon agaknya tuh. pucuknya ajer liberal, tapi batang dan pokoknya tak kot. kalau rajin cantaskan, harus juga akan jadi pokok asal agaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 6:47 AM

@Anonymous
yang tak pakai tongkat tuh mungkin penagih dan pengedar dadah dengan taukehnya sekali. ada tabg boleh berjalan pun gunakan tongkat dan ada yang dihadiahkan tongkat. mereka mendabik dada kerana "perasan" mereka berjalan sendiri. dalam UMNO, kalau tak pandai kelentong dan tak pandai jual janji, jawabnya tertinggallah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:00 AM

@maae

MELAYU pulak dari dulu tak serik serik. cina pada asalnya takder benda. nak kata harta jauh sekali. MELAYU jugaklah yang kesian dan tolong mereka mengizinkan mereka mendirikan tempat tinggal ditanah mereka dan juga mengizinkan mereka bercucuk tanam hingga mereka bangun, lepas tuh jualkan tanah kepada mereka. hari ini pula negara membangun. bandar bandar besar dipenuhin dengan hutan batu yang indah indah. MELAYU tak mampu beli. cina memenuhi kawawan tuh. lupa asal tanah itu dan kerajaan membangunkan negara dengan bangsa cina sekali. hari ini kawasan disekeliling masjid dibangunkan. orang MELAYU ghairah jual tanah kepada pemaju cina untuk meraih wang besar. akhirnya masjid terletak didalam kawasan cina. mulalah pulak cina bising kerana masjid masjid melaungkan azan yang mengganggu ketenteraman mereka. dinegeri negeri melainkan pulau pinang, semua ketua negerinya berbangsa MELAYU, tetapi kenapa habis tanah tanah orang MELAYU dibangunkan untuk kaum lain terutama cina? salahnya orang MELAYU juga, memilih pemimpin yang menjual bangsa sendiri. kalau hari ini hendak diliberalkan, dah tentu hari esok dikristiankan pulak bangsa MELAYU. kalau MELAYU sayangkan agama, bangsa dan raja raja MELAYU, bangkitlah. satu pemberhentian kepada kerosakan bangsa WAJIB dilakukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:02 AM

@Anonymous

ini namanya MELAYU yang tak mengenang budi. MELAYU plasik. MELAYU yang telah digadaikan bangsanya dan dipesongkan akidahnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:07 AM

@Anonymous

betullah tuh. melalak hari hari pun sampai sakit tekak. kekadang sampai terbawak bawak kat dalam rumah. orang Melayu nih aku rasa lambat panas, pick up pun lambat. disebabkan itu tidak cergas. nak tunggu sampai kena batang hidung sendiri. dari sekarang dan saat ini dirasakan Melayu patut membuat pilihan dan bukan saja itu, tapi membuat keputusan jalan mana yang harus dituju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:16 AM

@Anonymous

abang nih masih lagi hidup dengan bantuan dan harapan. ramai lagi macam nih agaknya. abang lupa kalau tongkat itulah yang dimaksudkan, orang cina ada juga lebih hebat lagi dan punyai sakti pulak tuh.

yang pentingnya tongkat yang dapat mempertahan agama, bangsa dan raja raja Melayu. tongkat inilah yang ramai terutama pemimpin UMNO dah buangkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:17 AM

@Anonymous

malas nak citer bang. mereka dah jadi macam cina dah. rupa jer Melayu tapi perangai, tak boleh nak cakap dah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:26 AM

@Anonymous

mungkin juga mereka tak kenal Daruk Harun kot. mak bapak dorang pun tak pernah ceritakan kesah Datuk Harun. betul juga cakap kamu. mereka saperti semut, kalau ditaburkan gula akan beramai ramailah datang. kadang tak payah taburkan, mereka pandai cari sendiri kat mana ada gula. mereka pikir hal pemuda biar ketua yang pikirkan. hal negara biar najib pikirkan. kerja mereka makan dan lepas tuh tidur. mereka akan mengamuk bila sedar semua harta mereka telah dirampas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 7:44 AM

@Anonymous

mungkin ahlinya ramai yg sygkan bangsa. sbb tu ketika pau bukan main lantang calon2 berckp pasal melayu. KJ pn tanpa segan silu cuba utk menunjukkan kemelayuan dia padahal almost 95% of the time adalah liberal.

masalahnya mereka yg berjati melayu tidak ada kuasa penentu dlm umno.

dr barisan tertinggi sehingga ke perwakilan semuanya boleh dibeli, tidak boleh diharap dan hanya menjadi pengkhianat bangsa (xtau mcm mana dgn fathul bari: tp kita faham dia berpegang pada kesetiaan pada pemerintah islam)

jadi mereka ini xkan ade tpt dlm umno.

sbb itu saya kata kita buang masa dgn umno. org melayu perlukan platform baru. kita sepatutnya usahakan supaya isma menjadi parti baru. org2 yg setia pada bangsa tp berada dlm umno mmg sudah lama tunggu alternativ seperti ini.

insyallah parti baru akan memperjuangkan kepentingan bangsa maka undi org2 seperti saya xkan terbuang rosak ketika pru kelak.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
June 6, 2014 at 9:25 AM

Kalau yang memimpin Pemuda sekarang ni dah boleh kita gelar "Bapak Kecik Liberal" jadi apa yang boleh kita harapkan dari kuncu kuncu yang duduk dibawah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 11:05 AM

din sebenarnya inilah era anak2 muda yg dipengaruhi dgn gajet2 dn media baru.
perkara ni pun berlaku dlm pas, dulu wajah pas dipengaruhi dgn imej lebai serta pengikutnya yg memakai pengaruh sosok2 tok guru2 mereka, tp skrg sudah ada pengaruh2 liberal dlm pas, w/pun masih lg dlm lingkup teori islam tp dh menerima dn mengkaji pandangan islam2 liberal yg dipelopori oleh tokoh2 yg berada dibarat.

ini bermakna pemikiran mereka semakin menjauhi kaedah tradisi bila membincangkan pendekatan perjuangan mereka, nilah yg dipelopori oleh anwar sejak dr dulu lg terutama selepas dibuang dr umno, kita nampak trend mereka akhirnya akan menerima pakai sistem liberal dlm ruang lingkup yg mereka kata Islam progresif atau islam liberal.

nilah yg dikatakan serangan pemikiran yg berlaku lebih hebat lg diera skrg, dgn anak muda yg dah tiada lg kenal tradisi melayu, mereka2 ni mungkin lunch dgn fast food, tak mcm style lama mesti dgn nasi. Liberal menyerapi dlm semua bidang dn aliran tak kira bentuk nasionalis atau agama.tokoh2 agama dinegara kita spt maza juga menampakkan wajah dia yg sebenar yg dia gelarkan sbg tajdid.

hanya yg tegar shj boleh bertahan, kebanyakkan dari golongan2 lama, sbb anak2 muda kita dh tak terkesan dgn cerita zaman penjajah,cerita zaman jepun,zaman komunis dn tragedi 13 mei. Maknanya masa dh berubah, platform yg terbaik skrg bg saya hanyalah pembela, isma utk dikuasakan supaya mampu menunjukkan kpd seluruh org melayu betapa pentingnya mempertahankan PERLEMBAGAAN.

UiTM Jengka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 12:22 PM

umno tahu tak maksud tuduhan dan tohmahan?kalau lim kit siang kata umno parti gay adakah perlu najib berjimak dengan rosmah di atas pentas perasmian utama bagi membuang tanggapan gay tu?....kalau cina kata umno rasis siapa paling kaya di malaysia?kalau cina tak rasis kenapa perlu ada sekolah cina?....tuduhan ini boleh dijawab tanpa perlu pelajar lulusan universiti terkemuka luar negara dan petah berpidato(penipu) seperti anwar ibrahim la.....umno betul2 CELAKA.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 12:47 PM

Saya cadangkan perhimpunan Ummah Melayu di anjurkan di peringkat Negeri, di imamkan oleh Tokoh Akademik bersama NGO Melayu. Lepas tu kita ke peringkat Persekutuan. Entiti politik tidak di benarkan sama-sekali hadhir atau terlibat.

Program2 ialah untuk menyedarkan keadaan semasa Ummah Melayu dan Cabaran yang bakal di hadapi, kupasan ekonomi, sosial, pendidikan dan Agama. Akhirnya Resolusi kepada Raja, pemimpin Negeri dan Persekutuan.

Resolusi itu akan di jadikan satu perisytiharan Ummah Melayu yang akan di tandatangani dan di dokumentasikan. Pemahsyuran dan pelaksanaan dan Pemantauan Perisytiharan itu akan di pertanggungjawabkan kepada Majlis Pemesyuaratan Ummah Melayu yang di pilih oleh wakil2 NGO atau tokoh2 tertentu.

Ongkosnya dari "crowd funding" melalui NGOs.

Jom Saudara bila lagi, Insyaallah Allah bersama kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 3:23 PM

@Anonymous

sbb tongkat tu mcm soalah2 bangsa kita lemah. bila kita debate dan tgk ape yg diperkata org2 melayu liberal itu la perkataan yg digunakan "tongkat"

dia membawa erti yg salah, mengundang tanggapan yg negative terhadap bangsa melayu. saya tgk kalau org german ade special tertentu cthnya kalau x bekerja ade elaun. itu bukan tongkat tp itu hak mereka.

cthnya org kita kelak mungkin kaya raya x perlukan biasiswa, maka kalau pakai istilah tongkat org melayu x perlu lagi tongkat sbb dh kaya. tp kaya mcm mana pn org melayu keistimewaan ni kekal hak kita. ini keistimewaan kita di tanah melayu

ungkapan tongkat tun M yg wujudkan dan saya sgt x setuju dgn ungkapan ni. tp kita kene faham dia guna ungkapan ni pn sbb marah pada org melayu yg xnak berusaha.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 3:32 PM

@Anonymous


sekurang2nya kita bertindak. masa berckp dh tamat. kini kita perlu bertindak.

mungkin isma x mahu menjadi parti tp hakikatnya mereka tidak ada pilihan. sesiapa yg menyayangi bangsa pastu tau hakikat masa depan yg jahanam buat bangsa melayu kelak di bwh pemimpin liberal umno. sama ada ini atau undi rosak buat saya pru 14 nnt. lebih baik dr mengundi pengkianat si kitol bangsa.


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 8:54 PM

Sidungu-dungu yang tak reti berfikir ni sebenarnya dah termasuk perangkap DAP. Apa yang DAP sarankan sidungu akan cuba ikuti. Seperti kata Din, sidungu-dungu ni tau tak bila DAP memburukkan ISMA & Perkasa, adalah supaya ISMA & Perkasa (yang bertanggung jawab sepenuhnya meletakkan UMNO di takhta pemerintahan) jadi menyampah dengan UMNO, langsung tak undi diaorang, dan akhirnya fuckatan menang. Ingat Kit Siang cakap tu dia tak fikir ke impak nye? Sidungu-dungu ni ingat dengan mengikut cakap Kit Siang, maka akan berbondong-bondong penyokong fuckatan akan undi BN. Janganlah tunjukkan sangat kedunguan anda, pemuda UMNO. Kit Siang tidak akan melakukan sesuatu yang boleh membuatkan pengundi mereka lari. Kit Siang hanya akan melakukan sesuatu yang boleh membuatkan pengundi UMNO lari. Bodoh tak boleh diajar sidungu-dungu dalam gambar di atas. Dah tak larat nengok gelagat mereka yang menghina puak yang mengundi mereka. Kalau itu bukan dungu, saya tak tahu apa nak cakap. Tolonglah jaga sikit hati orang yang undi awak. Bukannya Kit Siang yang undi awak. Ingat tu, dungu. Geram, terpaksa ulang-ulang perkataan dungu supaya mereka faham dan sedar. Anyway syabas kepada Kit Siang kerana berjaya mentarbiahkan pemuda UMNO ni. Nampaknya cita-cita DAP nak menang pada pRU akan datang bakal menjadi kenyataan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:54 AM

Nasi dah jadi bubur...perwakilan Pemuda yang buta mata hati telah menobatkan si liberal sebagai KP...bangun blogger pencacai KJ

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 8:27 PM

Yg saya perhatikan mereka ini adala duri dlm daging sama la dgn pak nuar ketika d dlm abim. Masok umno ada hajat tersirat..sic

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 8, 2014 at 4:37 AM

Setuju sangat... peace no war.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2014 at 11:29 AM

Kita akan tengok siapa yang jadi anak jantan pada PR14 nanti. Samada Pemuda UMNO ke atau Bapak UMNO sendiri ke. Harap benar agar PERKASA hidup dengan wajahnya pada PR14 nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2014 at 11:37 AM

Doakan agar PERKASA masuk bertanding pada PR14. good bye pengkhianat bangsa melayu PAS + UMNO.

Post a Comment