........... Isu Rayer Celaka! - Belit Keling Ni Macam Sial | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Rayer Celaka! - Belit Keling Ni Macam Sial

Monday, June 2, 201416comments

Kuat belit keling sekor ni ! ( saya biasa guna 'keling' ni. Kalau bercakap dengan kawan2 melalui talipon, saya selalu juga guna 'keling' )

Benda ini sudah berlaku di dalam Dewan. Habis juga di dalam Dewan. Kalau hendak tarik balik pun, tarik balik di dalam Dewan. Sekarang persidangan Dewan sudah habis. - TMI.

Hahaha ... pundek betul keling nih !


Dengarkan balik apa Rayer Celaka ni cakap hari tu -




KLiK untuk ke Youtube.

CELAKA!  CELAKA INI !

CELAKA!  CELAKA UMNO INI !  KURANG AJAR!  BIADAB!  SELALU MENGAPI-APIKAN XXX ( apakebenda ntah dia cakap )

Dan bila ditegur oleh Speaker, Rayer meroyan -

min 1:33 - Saya tidak akan tarik balik ! Saya tidak akan tarik balik ! Saya akan mengulanginya sekarang ...

Kalau Rayer ikhlas nak tarik balik, dia dah buat awal2 lagi .... Tak perlu tunggu prk Teluk Intan selesai. 

Malah beliau boleh saja mencelah untuk diberi laluan memohon maaf ketika usul mendesak beliau minta maaf ditolak oleh Speaker Dewan. Selesai kes waktu itu .... tapi apa yang Rayer buat ?

Bukan saja dengan sombong dan bongkak berkeras tidak akan tarik balik, beliau ulangi ayat Celaka! nya itu -



Nah, bukti yang Rayer juga mengucapkan ayat Celaka! itu di luar dewan.

Seharusnya Umno tuntut Dap memecat Rayer kerana telah dengan sengaja mencetuskan huruhara perkauman melalui kelantangan biadabnya, juga bagi membuktikan yang Dap tidak menyokong kebiadaban itu.

Itu yang akan dituntut oleh Dap terhadap Umno sekiranya kebiadaban itu dilakukan oleh wakil rakyat Umno.

Atau Umno akan akur dan menunggu sidang DUN Pulau Pinang bersidang semula dan baru nak kemukakan usul sekali lagi ? Tak serik dimalukan bila usul kena tolak dulu ?

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 5:23 PM

UMNO parti plastik melayu liberal mana boleh harap. Keberaniannya setakat cium keris aje. Kena celaka dengan keling paria, pun boleh rilek aje. Pengecut. Zahir dan batin lemah. Betul2 menjatuhkan maruah orang2 melayu sebenar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 5:31 PM

bro din ,, nak buat macam mana , se orang ahli umno pun tak ada telor nak bagi jentik keling paria ni.... harap ketua pemuda,,, dia pun duduk belakang putri.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 5:51 PM

Brother, tak payah nak minta maaf bila nak guna perkataan keling.....pakai saja Rayer HINDU PARIA!!..... Guan Eng CINA BABI KOMUNIS!!!
Baru kaum DAP (Donkeys, Ass-holes and Piga) paham kita pun boleh bersopan santun macam depa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 6:18 PM

Umno yg celaka..bukan melayu yg celaka.majoriti melayu senyap kerana yg dicelakan umno.kerana umno mmg celaka.kemudian ditambah dgn aksi2 celaka oleh ahli umno..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 6:33 PM

oops...hal keling pariah rayer muttel kepundek ni bukankah dah dibincang tempoh hari...nampaknya kena ulang komen lagi...rayer muttel keling pariah kepundek mabok todi ber koleh-koleh....kaluk kena todi kaluk....jadi serupa rayer muttel keling pariah kepundek

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 6:35 PM

Ramai ada penyakit wahan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 7:09 PM

Kalau nak lawan mencarut bleh jer...mcm2 "title" kita bleh bagi...keling...paria...keling botol...keling todi...mcm2 laa ikut kreativiti masing2. Cuma yg tak best ia akan terkena sahabat2 india kita yg rata2 menghormati kita. Mcm tak adil rasa...so yg kita patut buat ialah menggesa BN mengeluarkan kenyataan bersama wakil2 komponen parti mengutuk secara terbuka paria sekor nie...Melayu+Cina+ India especially keluarkan statement besar-besaran mengutuk dlm media masa mcm tv, suratkhabar, internet dan radio...mainkan kempen mengutuk nie dlm seminggu bertalu2 cukup la...tapi apa yg jadi ialah UMNO dok senyapppppp jer...parti india Datuk Nalla jer yg kutuk balik...MIC, MCA, Gerakan dan lain2 tak dgr apa2 bunyi keras pon sepanjang yg aku tau especially MCA yg menguasai STAR...cit!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 8:04 PM

Dulu orang PANGGIL KELING KEPALA KERETAPI.......TERINGAT masa KECIL KECIL DAHULU.
Cuba teka kenapa. ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 9:10 PM

Lihatlah GENOSID berterusan kat umat Islam oleh puak Hindu di India di Gujarat, Uttar Pradesh dll; termasuk utk. ambil tanah pusaka umat Islam dan MENGURANGkan umat Islam kat India! Tapi kat Tanah Melayu ni, saja puak PENGGANAS HINDU boleh BERMAHARAJALELA sampai menyerang majlis Hari Raya UMNO dan membina kuil haram sesuka hati - sebab mereka tahu ramai Islam/Melayu LIBERAL dah jadi PENAKUT!

Sebenaqnya juga PENGGANAS Hindu dr. India, Sri Lanka dan Nepal - mungkin dr. Malaysia ni juga mcm. puak GANGSTER DAPrayer-HINDRAFBANGKAI-CELAKA ni (baik KDN siasat passport mereka), telah dibawa masuk si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS secara beramai kat Afghanistan, utk. MENJATUHKan Afghanistan sbg. negara Islam (mcm. kat Tanah Melayu ni - ini MO biasa mereka dulu masa mereka bawa masuk PENDATANG sampai berjuta dr. China dan India) - sampai si puak EXTREMIS Hindu makin berkuasa kat parlimen Afghanistan sekarang!

Dan kemudian ada di antara PENGGANAS Hindu ini menyamaq sbg. puak Taleban (muka sama) tapi bila mereka cakap bahasa Inggeris kat berita; pecah tembelang dr. percakapan mereka – kemudian puak Taleban palsu ini akan melakukan keganasan yg. amat kejam termasuk mengebom sini-sana dan menganiaya, termasuk membunuh/merogol wanita dan kanak-kanak Islam, maka PENJAJAHAN Barat-ZIONIS/Israel akan dapat alasan utk. boleh berterusan!

Sebenaqnya makin ramai pejuang-pejuang TULEN Taleban yg. menentang Barat-ZIONIS, diBUNUH dan mana-mana pejuang Islam lain di Afghanistan, akan dibom dgn. Drone harian NATO; termasuk mengebom dgn. Nuklear kat bawah tanah, utk. menyebabkan gempabumi dan tanah runtuh - spt. yg. baru berlaku dan menyebabkan beribu umat Islam terbunuh!(lihat akhbar anti-Islam di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2618729/Afghan-official-says-2-000-missing-landslide.html Entire village wiped out in seconds: 2,100 confirmed dead after hill collapses in Afghanistan following heavy rain as officials give up hope of finding more survivors, By Mark Nicol, 2 May 2014 ). Selain dr. itu, antara bantuan makanan yg. pertama sampai di situ ialah dr. USAid, yg. disyaki mungkin mengandungi bahan kimia yg. boleh menyebabkan wabak penyakit/kemandulan ke atas umat Islam!

Sebab itu juga peningkatan dadah makin meningkat kat Afghanistan sejak PENJAJAHAN NATO-UN (yg. dikuasai Barat-ZIONIS) kerana Taleban yg. anti-dadah telah dihapuskan! Si Barat-ZIONIS ingin terus menggunakan Afghanistan sebagai pusat dadah global, termasuk utk. memewahkan lagi bank-bank Barat-ZIONIS - lihat di http://www.globalresearch.ca/does-obama-want-to-stay-in-afghanistan-to-harvest-its-opium/5361807 , Does Obama Want to Stay in Afghanistan to Harvest Its Opium?, By Sherwood Ross, Global Research, December 17, 2013, Scoop New Zealand!

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 9:19 PM

Bah. Kedua:

Aku juga syak si GANGSTER-KELINGrayer-CELAKA ni dpt. inspirasi dr. filem Bollywood BUAS dan parti Hindu extremis BJP di India - aku syak si CELAKArayer ni sengaja nak mencetuskan satu lagi 13 Mei mcm rusuhan yg. selalu dimulakan Hindu-BJP-paling-BUAS tu! Disyaki umat Islam India akan terus tersiksa dan dibunuh dlm. Genosid berterusan (utk. mengurangkan umat Islam India) oleh PENGGANAS HINDU apabila PM baru dari BJP ini, adalah yg. pernah terlibat dlm pembunuhan beramai umat Islam (Genosid) di Gujarat, India dan mungkin juga yg. terbaru, di Uttar Pradesh - tapi tak pula dikecam si KEJADAH UN/Barat-ZIONIS tu!

Lihat di - http://www.muslimnews.co.uk/newspaper/world-news/hindu-nationalist-bjp-premiership-modi-made-history-india-muslim-mp-ruling-party/ :

Hindu Nationalist BJP under premiership of Modi, made history of India – no Muslim MP in the ruling party

Sajeda Momin in Kolkata, India

30th May 2014

For the first time in Indian political history the ruling party of the country will have no Muslim Members of Parliament in the Lok Sabha. This statistic gives a very clear indication of the position of Muslims in the new Government which will be formed by the Hindu Nationalist Bharitya Janata Party (BJP) under the prime ministership of Narendra Modi. The message is loud and clear – Muslims have no stake in the Government.

The 16th Lok Sabha has the lowest representation of Muslims since 1962. Only 23 Muslims have been elected in a House of 543, giving a group which accounts for around 18 per cent of the country’s 1.2 billion population less than 4 per cent representation in the Lok Sabha, India’s version of the House of Commons.

The BJP has ridden to power on what is being described as a ‘Modi wave’ and with 282 seats, has managed to get an overall majority as a single party, though they will be forming the Government along with their pre-poll allies of the National Democratic Alliance.

Modi, the highly controversial Chief Minister of Gujarat, who presided over the killings of 3,000 (figure given by social activists) Muslims in the western state in 2002, was made the BJP’s prime ministerial candidate almost a year ago and since then he has spent a lot of time, effort and money on an image make-over…..

In Gujarat, polarisation and ghettoisation of Muslims has succeeded in allowing the BJP to rule the state for almost two decades. By engineering riots in Muzzafarnagar in Uttar Pradesh in which Muslims were killed, just before the election and then polarising villages and towns, the BJP pulled off a magnificent win.

The biggest fear that Muslims have is that BJP have tasted blood, found a winning formula, which they will use in the rest of the country every time there is an election and they need to come to power or retain power. Yes the much-touted Gujarat model will be repeated in India, but it may not be the ‘development’ model that is repeated but the Muslim pogrom model.....

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2014 at 11:16 PM

Bila tengok isu keling metallic ni, memang hangat hati marah, Dulu dalam keretapi yang sesak di KL, pompuan keling dengan sengaja mengutuk Melayu depan saya. Dia memang nak bagi saya sakit hati. Memang begitulah sifat sebenar keling pariah ni. Berlagak nak mampos, tak sedar diri hitam legam. Saya kekadang terfikir kenapalah bertambah ramai bangsa ni kat M'sia. Lepas tu bila tengok Karpal Singh sendiri mengambil driver dan penolak kerusi roda dari India, barulah tahu kenapa ramai diaorang kat sini. Macam tak ada orang tempatan yang layak membuat kedua-dua pekerjaan tersebut. Runsing bila memikirkan fenomena ini, bila dah lama kat sini mungkinkah mereka boleh mengaku sebagai stateless Indian untuk dapat IC percuma. Saya harap Jabatan Pendaftaran bersikap bijak dalam hal sebegini. Saya harap juga SJKT tidak menjadi tempat anak-anak mereka bertapak kt Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
June 2, 2014 at 11:44 PM

@Anonymousbaik india maupun cina, masalahnya tetap sama iaitu mereka tidak faham dan tidak dapat menghayati Kontrek Sosial.

Apakah yang dilakukan kerajaan bagi memahamkan mereka ? Tidak ada apa2.

jadi usah haraplah episod Rayer Celaka! Ini tidak berulang....

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
June 3, 2014 at 6:12 AM

UMNO akan terus dicelaka kan selagi kebodohan pemimpin mereka jelas dapat dilihat seluruh Malaysia. Mengapa UMNO perlu minta maaf? Cukuplah sekadar mengakui perbuatan mencerobohi DUN P. Pinang sebagai tidak elok. Matikan ayat sekadar disitu saja. Kenapa perlu sebut perkataan maaf? Budak-budak sekolah tadika pun tahu bahawa tindakan UMNO mengeluarkan perkataan maaf adalah tindakan bodoh. Ada ke manusia akan takut dengan tuntutan orang bodoh seperti pemimpin UMNO yang bermazhab kan liberal progresif?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 3, 2014 at 8:48 AM

UMNO sekarang ialah Parti Appologetic. KJ minta maaf kat ong privately, Hisham minta maaf pasal hunis keris-muddin . UMNO , macam macam ada..Terus Terang UMNO dah melalut. Perkasa pulak jadi pendesak melayu, malu UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 3, 2014 at 8:12 PM

Aku semakin meluat pd umno sudah makin d celakakan oleh ahli sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 1:05 PM

UMNO tidak celaka kerana dia adalah sebuah pertubuhan tetapi yang menjadi ajknya dan orng yang megurusinya yang sial keran tiada keiklasan dan kejujuran jauh sekali dari sifat amanah mereka-mereka ini adalah manusia yang dilaknatkan oleh ALLAH swt supaya kita melihat dan mengambil iktibar daripadanya

Post a Comment