........... Beri Sokongan Pada Perjuangan Kalimah Allah @ The Herald Pagi Ini Tapi Ingat - 'Allah' Untuk alKitab OK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Beri Sokongan Pada Perjuangan Kalimah Allah @ The Herald Pagi Ini Tapi Ingat - 'Allah' Untuk alKitab OK !

Monday, June 23, 201421comments


Pagi ini Mahkamah Persekutuan akan beri keputusan samada pihak gereja masih punya kes lagi atau tidak untuk merayu keputusan Mahkamah Rayuan tahun lepas yang melarang The Herald dari menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya. Sekiranya kalah, maka keputusan Mahkamah Rayuan itu bakal menjadi muktamad.

Jika ditakdirkan menang, jangan lupa ya, larangan itu HANYA untuk The Herald saja.

Sebenarnya larangan itu sudah pun termaktub dalam Enakmen Syariah di 9 buah negeri Semenanjung, entah kenapa pihak gereja berjaya mengheret isu ini selama beberapa tahun menjadi satu polemik hangat.

Umat Islam yang menjadi MAJORITI DI NEGARA ini dengan sepenuh penguasaan politik dan kuasa pemerintah di Negara SENDIRI yang telah di isytihar sebagai sebuah negara ISLAM telah berjaya diperlekehkan ...... bukan oleh orang lain tapi oleh PEMERINTAH SENDIRI ! 

Pemerintah yang terdiri dari para pemimpin Melayu Islam sendiri dilihat BEGITU LEMAH dan mudah TUNDUK kepada pengaruh UNDI demi untuk terus berpaut kepada kuasa politik.

Jangan umat Islam memandai2 buat tafsiran sendiri sekiranya kita menang dalam kes yang membabaitkan The Herald ini, KONON kalimah Allah itu menjadi HAK EKSKLUSIF umat Islam. Saya ulangi - keputusan hanya untuk penerbitan The Herald saja.

Kerana pihak pemerintah melalui Peguam Negara juga boleh membuat tafsirannya sendiri mengenai keputusan mahkamah walaupun ditakdirkan Mahkamah Persekutuan  menolak rayuan pihak gereja.

Pemimpin2 Islam kita BACUL ! PENAKUT ! HANYA PENTINGKAN KUASA POLITIK SEMATA2 !

Tak percaya ? Cuba perhatikan ...... siapakah dikalangan yang hadir pagi ini merupakan pemimpin2 Melayu Islam yang ADA KUASA dalam kerajaan ?

Cuba pantau ..... ada atau tidak sebarang mesej/kenyataan dari kalangan para pemimpin yang memberi sokongan dalam isu ini .... TERMASUK dari mereka yang AKTIF dalam aktiviti menghantar mesej ?

SEMUA menyorok di belakang bayang Peguam Negara !

Bodohlah kalau kita percaya Peguam Negara mempunyai kuasa penuh dan bertindak sendirian .... dan bodoh jugalah kita kalau percaya yang pemimpin2 di Putrajaya langsung tidak punya suara atau pengaruh dalam isu penggunaan kalimah Allah dalam alkitab !

Walaubagaimanapun, kita tetap terus berjuang dalam isu ini ...... cuma saya berpesan agar jangan PERASAN LEBIH ...

..

ALLAHUAKBAR !

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 8:28 AM

yelah din, tiba2 aku percaya dan setuju bulat2 apa juga yang kau tulis dalam post kali ini. bulat2 din! memang pemimpin2 politik melayu Islam kita bacul. pemimpin politik yang aku maksudkan bukan hanya disebelah sisi umno/bn, tetapi juga sebelah satu lagi. bukan bermakna mereka pembangkang mereka tidak perlu bertanggungjawab. rakyat yang memilih pemimpin2 ini mahu suara mereka dijuarai. bukan hanya bangkang, komplen dan bantah kerajaan yang nampaknya semakin kecut telur kerana undi. tetapi juga berkaitan isu2 masyarakat dan kehidupan beragama. nak melalut panjang2pun macam tak guna, kepala otak pemimpin2 melayu Islam kita ni dah digam dengan gam gajah, bukan mudah nak berubah!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 8:33 AM

Semoga keputusan Mahkamah Persekutuan menyebelahi Umat Islam. Sewajib nya begitulah kerana telah dibuktikan golongan yang sengaja hendak MENCURI kalimah Allah sebenarnya TIDAK ADA HAK SAMA SEKALI

Dari azali lagi kitab bible tidak menggunakan kalimah Allah sebagai Tuhan mereka!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 8:48 AM

kALAU MEREKA MENANG SEKALIPUN, TIDAK SESEKALI MENYEBABKAN AGAMA TERSEBUT DITERIMA ALLAH... MEREKA HANYA INGIN MELIHAT ORANG ISLAM BERPECAH DAN MEREKA HANYA INGIN MEMEPERLEKEHKAN ORANG2 ISLAM DI MALAYSIA. SEMOGA ORANG2 YANG MENJUAL KALIMAH INI DENGAN HARGA POLITIK AKAN MENERIMA LAKNAT DARI ALLAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 10:26 AM

PM rak pernah beri kebenarana utk Al Kitab pon dan kitab injik tersebut diseludup dari Indonesia...semasa saya belajar di SMS Sain Penang tahun 80-an dah ada perkataan Allah dalam injil kerana ia diseludup dr Indonesia-jadi nak salahkan gomen pon tak boleh hatta PAS pon takkan dapat halang jika bentuk kerajaan....jadi kita kena husnuzun dgn kptsn mahkamah ini kerana ia dah berjaya halang The Herald dr gunakalimah Allah yg sangat di sokong PAS

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 11:57 AM

@usin

UMNO/PAS sama sama berebutkan undi cina. agama dan bangsa tidak penting lagi bagi mereka. kuasa yang mereka inginkan. penyokong berbagsa Melayu telah bulat bulat diperbodohkan. nampaknya bangsa cina lebih tingga nilainya. kepada NGO Islam sajalah kita berharap nasib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 12:01 PM

@Anonymous

pemimpin UMNOlah yang telah membuka luas pintu kesamarataan. pemimpin UMNOlah yang sewajibnya dipertanggungjawabkan kiranya kemenangan berpehak kepada kristian. tapi apalah, saperti kata admin hanya pada majallah saja. aku yakin isu kalimah akan berterusan sehingga UMNO berkubur.

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 1:08 PM

@Anonymousumno dilihat begitu kerana umno adalah kerajaan yang memerintah.

Jika Pas yang memerintah, melihat kepada senario semasa, saya rasa tidak ada bezapun, malah mungkin lebih teruk !

jadibagi saya, DUA2 PUN SAMA

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 1:11 PM

@Anonymousok, tapi bagaimana dengan kes Jais rampas alkitab ? Itu merupakan kes yang memerlukan satu keputusan diambil olehpihak berkuasa........ dan apakah tindakan pihak berkuasa ?

mempertahankan kalimah Allah atau berputar lidah mengizinkannya disalahguna oleh gereja ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 2:07 PM

@Anonymous

soal terima atau pun tak, bukanya kerja kita. tapi yang kamu katakan mereka suka atau sudah menjadi matlamat mereka ialah Melayu berpecah dan agama dihina, aku setuju. mereka tak kesah pun dilaknati sebab mereka fikir, pabila ada kuasa, mereka akan digeruni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 2:13 PM

@Anonymous

keajaan tetap bersalah, sebab tidak mengambil tindakan sedari awal lagi. kalau pun diambil tindakan hanya merampas dan diberikan amaran. kenapa tak diambil tindakan yang lebih berat lagi supaya mereka mereka yang melakukan kesalahan atau berminat untuk melakukan yang salah takut? Melayu hari ini sudah tidak ada nilai Islam yang sejati, baik dipehak pemimpin UMNO mau pun PAS. Irama agama sekali sekala didendangkan adalah untuk melenakan orang Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 2:18 PM

@dinturtle

kalau dah asalnya salah, maka segala yang berkaitan denganya tetap salah, tak kiralah ianya digunakan dengan apa cara sekali pun, samada dikitab, digereja atau apa pun. kesucianya tetap akan ternoda kiranya disalah gunakan. tapi kalau takat mempertahankan agar tidak digunakan didalam majallah, karut dan kalut jadinya. sepatutnya di haramkan daripada digunapakai oleh bukan Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 2:36 PM

Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan bahawa Gereja Katholik tidak dibenarkan merayu keputusan Mahkamah Rayuan yang melarang penerbitan mingguan 'The Herald' daripada menggunakan kalimah 'Allah', DALAM VERSI BAHASA MELAYU terbitannya.

Keputusan itu dibuat oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria yang mempengerusikan panel tujuh hakim, di dalam mahkamah yang penuh sesak pagi ini.

Mintak maaf bebanyaklah. Saya rasa dah jadi tak keruan dengan kemelut kalimah ni. Boleh sesiapa tolong jelaskan ada kah boleh kalimah digunakan oleh The Herald jika ianya diterbitkan dalam bahasa Inggeris atau pun bahasa bahasa lainya selain dari bahasa Melayu?

Terima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 3:38 PM

minta pencerahan bro,
1. the herald nak guna kalimah allah atau nama tuhan?
2. malaysia negara islam - sapa istihar & bila?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 4:16 PM

Salam Din.
UMNO dan PAS sama saja. Tak ada beza. Yang beza ialah cara mereka perbodohkan pengikut-pengikut mereka masing-masing saja. Yang satu perjuangkan nasionalisma Melayu dan yang satu lagi Isle. Kerana nak kuasa dan undi orang-orang Cina mereka akan lakukan apa saja walaupun terpaksa gadai maruah bangsa dan agama asal ada persen$-nya semua boleh. Kalau tengok tycoon-tycoon Cina yang ada hari ni, mereka jadi tycoon adalah hasil perjuangan UMNO yang bagi projek kerajaan kepada mereka secara runding terus, dengan balasan diberi persen. Kerana apa, kata mereka kalau nak membangun dan jadi negara maju, maka cara inilah cara yang cepat. Cepat membangun dan cepat akaun bank penuh.
Akibatnya sekarang ini kos sara hidup meningkat. Rumah nak beli tak berkemampuan kerana harganya terlalu mahal, boleh lihat di P Pinang, KL dan JB. Orang Melayu yang dulu tinggal di bandar dah mula pulang ke kampung. Orang Cina yang dulu di kg Baru dah pindah ke bandar. Kenapa jadi begini Din?

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 4:43 PM

@AnonymousKerana dasar2 DEB yang telah di BASTARDISED oleh mereka yang dipertanggungjawab menguruskannya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 10:01 PM

Issue ini sebenarnya mencabar pemikiran orang Islam seolah olah tidak dapat membezakan antara Allah SWT dengan Allah versi Al Kitab (bible) tapi kita perlu menghormati Undang undang kerana 'larangan itu sudah pun termaktub dalam Enakmen Syariah '. Puak christian sengaja 'TEST MARKET' .Matlamat mereka sudah tercapai now Versi 2 on the way. Lupakah kita pada kisah AL Cadbury dengan versi DNA Babinya? Itu juga adalah satu lagi kes 'Test Market' hinggakan ada yang nak saman dan minta darah mereka yang sudah tercemar kerana makan cadcury ditukarkan atau 'disamakkan'. Jadi where is malay intellectual mind is?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 23, 2014 at 10:18 PM

Bila melayu jual agama, macam ni jadinya...kalau orang itu ISLAM, nescaya dia akan pejuang habis-habisan...habis la anak cucu kita nanti

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 11:51 PM

Dalam membela agama kristian kita dapati ahli politik berama rakan BN seperti Dompok, Jemut Masing tanpa segan silu membela agama mereka. Bila berlaku pertikaian mahkamah seperti ini semua pemimpin UMNO jadi kura-kura sorokkan kepala (Pas jangan peduli ler). Kita undi dan pangkah mereka untuk membela agama dan bangsa. Tapi bila dah dapat jawatan lupa misi dan visi. Nampaknya kita rakyat biasa hanya jadi pencacai jadi pengundi kepada mereka untuk jadi wakil rakyat untuk menikmati kuasa dan wang sahaja...

....................
Reply To This Comment ...................
June 23, 2014 at 11:54 PM

Saya harap para blogger dapat buat satu banner yang akan diletakkan disetiap blog yang bunyinya 'AYUH LAH PEMIMPIN DAN WAKIL RAKYAT UMNO, BANGUNLAH DARI TIDURMU - RAKYAT SEDANG GELISAH KERANA AGAMA KITA SEDANG DIPERMAINKAN OLEH MUSUH ISLAM!

....................
Reply To This Comment ...................
June 24, 2014 at 12:27 AM

@Anonymouscuba saudara lihat jauh ke depan .... bukan setahun dua tapi berpuluh tahun ke depan. Sekarang ini pun sudah ada orang Melayu yang anggap Tuhan kristian sama dengan Allah yang kita sembah.

Malah tujuan asal mereka gunakan kalimah Allah adalah untuk apa ? Mubaligh kristian dulu melihat jauh beratus tahun kehadapan, proses penerimaan itu tidak berlaku sekelip mata.

sekiranya orang Melayu dulu tahu kesan dari salahgunaan kalimah Allah seperti yang dapat kita lihat sekarang, apakah mereka tidak akan menentang ketika itu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 24, 2014 at 8:35 AM

Re:' Melayu yang anggap Tuhan kristian sama dengan Allah yang kita sembah."

Jadi salahkan puak kristian ? Bukan kan ini membuktikan Dakwah Islam di Malaysia tidak berjaya dengan sepenuhnya pulak bila ada cabang cabang dan pendapat pendapat yang mengelirukan? Ditambah lagi dengan segala macam fatwa dan 'extreme islamisation'. Lihat sudah berapa ramai wanita sampaikan ke anak kecik yang pakai pakaian menutup aurat dari kepala sampai kekaki cuma nampak 'MATA' (maaf ye). Is this PURE Islam? Bila Cina , India dan kaum lain menjadi muslim adakah mereka menjadi Chinese Muslim, Indian Musliam, Orang Putih Muslim atau kebanyakan mereka menjadi Malay Muslim dan lebih Malay dari Melayu itu sendiri. atau Arab Muslim dan menjadi lebih Arab dari Arab itu sendiri?Dakwah di Malaysia Gagal sejak Merdeka. Berapa peratus orang bukan Melayu dapat Hidayah dan menjadi muslim sejak MERDEKA?? PAS parti Islam apakah pencapaian mereka dari segi pembangunan UMMAH dan Negeri?
Kesian Melayu, perlu 'Tongkat' untuk berniaga, perlukan undang undang untuk melindungi akidah.dll. Ampun dan maaf diatas komen ini.

Post a Comment