........... Bangsa Malaysia - Usaha Licik Musuh Hak Istimewa Melayu | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bangsa Malaysia - Usaha Licik Musuh Hak Istimewa Melayu

Friday, June 6, 201436comments



Pertanyaan di atas banyak disebarkan ....bunyinya macam bagus tapi sebenarnya ia sesuatu yang mengelirukan. 

Ini semua permainan Dap melalui Malaysian Malaysianya yang tidak lain hanya bertujuan menyamaratakan hak semua bangsa di Malaysia PADA KETIKA BANGSA MELAYU MASIH JAUH KETINGGALAN.

Dan ia juga satu cara licik bagi menghapuskan apa yang dinamakan sebagai Hak Istimewa Bumiputera yang sedia terjamin oleh Perlembagaan dan dipersetujui melalui Kontrek Sosial antara kaum.

Masih ingatkah dengan serangan hebat Dap terhadap TPM melalui soalan Malaysian First beberapa tahun dulu .... waktu 1Malaysia mula diperkenalkan ? 

Dek ketidakfahaman rakyat ( termasuk pemimpin2 Melayu sendiri ) tentang apa yang cuba disampaikan oleh 1Malaysia Najib, maka terkontang kantinglah Muhyiddin keseorangan menangkis serangan puak Dap yang cuba menggambarkan beliau sebagai Rasis kerana menyatakan dirinya sebagai Malay First.


Bangsa TIDAK ADA KAITAN dengan Kewarganegaraan. Tidak wujud apa yang dikatakan sebagai Bangsa Malaysia.

Seorang itu TETAP dengan bangsa kelahirannya -  Melayu, Cina atau India dan lain2. Itu tidak berubah walau apapun kewarganegaraan nya.

Sekumpulan Cina bangsat yang sanggup melepaskan kerakyatan Malaysia konon mahu menjadi rakyat Britain tapi kemudiannya di reject dan mereka cuba kembali ke tanahair akan tetap menjadi bangsa Cina.

Kenapa Lim Kit Siang tidak mengutuk memaki hamun 1000 bangsa Cina itu yang jelas melalui tindakan, mereka menolak Malaysia ?

Kenapa kumpulan 1000 bangsa Cina itu tidak pula ditanya soalan Malaysian First ?


Jawapan kepada soalan Kaum atau Malaysian First bagi saya adalah -

Saya adalah Rakyat Malaysia dan saya kekal sebagai Bangsa Melayu.

I am a Malaysian and I will always be a Malay.


Dan kerana sayangkan Malaysia lah maka saya memperjuangkan Hak Bangsa Melayu !


Apa yang lebih penting dipersoalkan adalah - Apakah anda sebagai rakyat Malaysia telah melaksanakan tanggungjawab sebagaimana seorang Rakyat Malaysia ?

PS - Begitu juga usaha mahu menggugurkan ruangan kaum dalam borang resmi kerajaan ..... semua itu harus di tentang !

Kenapa kita pula yang harus ikut kemahuan dan tuntutan bukan Melayu dalam isu2 seperti ini ? Kenapa tidak kita tegas dan tuntut mereka terima dan hormat apa yang telah dipersetujui melalui kontrek Sosial ? 

Dan kalau yang menuntut atau mengada2 nak ubah itu terdiri dari kalangan pemimpin sendiri, maka kita tuntut pemimpin2 itu LETAK JAWATAN kerana kalau selaku pemimpin, mereka sendiri tidak pandai nak hormat Kontrek Sosial, mereka TIDAK LAYAK jadi pemimpin.

Ini termasuk mereka yang mengada2 nak Ubah Kontrek Sosial !

Share this article :

+ comments + 36 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 4:52 PM

kalau itulah kehendak mereka, kenapa tidak tutup semua sekolah jenis kebangsaan dan ujudkan sahaja SATU sekolah untuk semua? kenapa pula dituntuk untuk mengiktiraf sijil pendidikan Cina. sudah menjadi bangsa yang sangat terkenal dengan tipu helah untuk kepentingan sendiri. diharapkan najib tidak terpengaruh dan terkeliru dengan kelicikan mereka. saya juga rakyat Malaysia dan dari paras rupa, saya tetap dikenali dan terus akan menjadi bangsa MELAYU.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 5:02 PM

Siapakah yang mengada2 nak mengubah kontrek sosial ? Aku tau sape die....hehehe

Din, soal nak jadi bangsa Malaysia ni tak patut timbul pon. Ini kerana puak kiasu sendiri yang cakap bahawa mereka tidak mahu berasimilasi. Mereka mau kekal dengan identiti cina, budaya cina, bahasa cina dan sekolah cina. Kasi mansuh dulu sekolah cina. Lepas tu baru boleh cakap soal bangsa Malaysia. U tak mau shut down sjkc, u bole shut up.

Pemimpin UMNO yang berjiwa liberal ni memang tak bole harap untuk membela melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
.
June 6, 2014 at 6:20 PM

melayu bagi muka sama cina
melayu bagi nyawa sama cina
melayu bagi cina niaga sampai kaya
cina sudah kaya apa boley bikin???
kasi tikam belakang sama melayu maa
banyak sinang punya kerja...

persoalannya::sampai bila kita nak membela si pig eater nih..istilah 'bagai mendukung biawak hidup' sangatlah kurang dan tidak langsung sesuai sebenarnya buat masa ini dan seterusnya,lantaran sifat kebabian yang teramatlah ketara ditonjolkan oleh kaum yang tak tahu mengenang jasa dan budi nih...
kiasan yang tercantik boley kita tujukan kepada pig eater adalah::bagai mendukung babey hidup..dah laa najis mughalazah..busuk..belendir nan bertokak..penuh dengan kutu babeynyer.perghh paeng kepala.

teramat tingginya sifat sabar bangsa aku ini.cuma ku khuatir akan meledak suatu saat nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 8:20 PM

Bukan melayu berani mintak adakan bangsa Malaysia dan tuntut macam2 lagi sebab wujudnya golongan melayu liberal yang tak pedulikkan kontrek sosial dan hak2 bangsa melayu

....................
Reply To This Comment ...................
June 6, 2014 at 8:21 PM

Komen2 yang lari tajuk tidak akan saya siarkan. Harap maklum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 8:39 PM

Cuba si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL ni pi suruh BUMIPUTERA kat Barat contohnya Native Americans, Aboriginal Australians dan Canada's First Nation peoples - HAPUSkan identiti, hak dan sejarah mereka! Tentu kena PENAMPAQ serta dihumbankan dlm JEL, yg. penuh puak PENYODOM-BUAS! Dan si PENDATANG kalu dah dpt kerakyatan pun, akan tetap dikenali sbg. Chinese American, Indian British, Turkish German dsbnya!

Kat Malaysia saja puak PENDATANG/PENCEROBOH ni nak tunjuk lagak - dan pijak kepala BUMIPUTERA Islam/Melayu! Dasar tak sedaq diri!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 8:40 PM

Aku setuju bangsa Malaysia diwujudkan dengan syarat....

1. Menggunakan bahasa melayu sebagai bahasa pertuturan harian.
2. Peluang bisnes dikongsi bersama semua kaum supaya tidak dibolot dan dimonopoli oleh satu bangsa sahaja.
3. Semua bangsa belajar di bawah satu bumbung dan menggunakan sistem pendidikan yang sama.

....................
Reply To This Comment ...................
June 6, 2014 at 9:10 PM

Kenapa begini ? Sebab tiada yang betul-betul tokoh yang berani menentang atau 'counter attack' cara bersepadu ! Harapkan Pemuda Umno, tak tahu nak jawab apa.... 'ingin ku sandarkan harapan' - nyanyi je lah.....

ISMA, Perkasa dan NGO Melayu, secara terang sudah mereka kekang ! Ada pula dajjal-dajjal melayu yang menyokong, bertambah hebat lah gerakan saraf mereka !

Tubuhkan Badan Pemantau DiRaja. Jika urusan mereka menyanggah Kontrak Sosial, mengingkari Perlembagaan Malaysia, satu bentuk tindakan boleh di ambil (Baca chedet terbaru)

Siapa bangsa Malaysia ? Bangang tak berkesudahan. Samarata samarasa, siapa yang kenyang dan teratas. Melayu ? Tidak mungkin. Jawapan nya tidak lain keuntungan nya pada cina tongsan semata-mata. Sekarang mereka mendominasi perniagaan dan turun naik ekonomi yang boleh mempengaruhi taraf hidup melayu. Tidak nampak ? Ini yang Kerajaan Melayu mesti perbetulkan berterusan dengan bersungguh. Ekonomi Malaysia mesti seimbang dengan pecahan peratus rakyat yang majoriti nya Melayu / Bumiputera.

Tiada pula bangsa Singapura, Siam, Hongkong dll. Perkataan ' warga' itu yang merujuk warganegara/rakyat/penduduk boleh lah di terima pakai. Maka bangsa keturunan, anutan agama dan status kerakyatan MESTI di tonjol dalam Pendaftaran Negara - Sijil Kelahiran dan KP

Bangsa bukan untuk di TONYOH atau di TONYOK !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 6, 2014 at 11:42 PM

salam,
i`m malaysian. saya cakap cina, pi sekolah cina, kawan saya banyak bangsa cina. pi mana pun sama cina. lagi senang cakap cina daripada cakap bahasa kebangsaan.kalu ada bangsa melayu, saya tak peduli, cakap cina juga lagi senang. makan guna kayu lagi mudah. saya tak mau ambil tahu hal bangsa lain asalkan mereka hormat kebudayaan cina saya. kebudayaan cina ini menunjukkan bahawa tok nenek saya cina. saya mau kekalkan kebudayaan tok nenek saya. saya bangga jadi anak malaysia tapi ikut budaya tok nenek saya berbangsa cina yang asal usulnya dari tanah melayu. oooppppppps silap, dari tanah besar china

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 12:19 AM

Kalau korang ingat, ada satu kaum yg tamak dan kaki putar belit akhirnya berubah jadi bangsa kera. Sejarah adalah pengajaran dan tak mustahil ia berulang.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
June 7, 2014 at 1:30 AM

Aku cukup suka bila bro tekan kan kepada warganegara dan bangsa. Nampak jelas perbezaan dan kenapa ruangan bangsa wajib dikekalkan. DAP yang pertama menuntut supaya ruangan bangsa dihapuskan tetapi tidak diselarikan dengan penghapusan bahasa. Mereka tidak pernah meminta supaya semua bahasa yang lain dihapuskan sejajar dengan konsep Malaysian Malaysia yang mereka ketengahkan tu.

Tambah memburukkan lagi keadaan bila Anwar yang tamakkan jawatan PM dibiar bergerak berleluasa diseluruh negara. Dia akan sokong apa saja asal cita-cita nya tercapai. Tetapi, yang menghancurkan keadaan adalah bila penganut mazhab liberal progresif mula menguasai UMNO. UMNO adalah tunjang kepada parti yang memerintah. Kalau UMNO sendiri telah mula bergerak kearah kesamarataan sebagaimana yang dituntut oleh DAP, siapa lagi yang boleh kita harapkan untuk mempertahankan artikel 153 dalam perlembagaan.

Setiap kontrak yang ditandatangani boleh dibatalkan setelah semua pihak yang terlibat bersetuju untuk membatalkannya. Sekarang ini kontrak sosial yang telah dipersetujui sebelum kita merdeka telah diletakkan nilai yang boleh dijual beli. Untuk kekal berkuasa, UMNO dah mula sanggup cemarkan kontrak ini. Untuk dapatkan kuasa, PAS dan Melayu PKR sanggup gadaikan terus kontrak tersebut. Siapa yang nak kita hapuskan kalau dah semua pemimpin Melayu sendiri yang tidak lagi menjunjung artikel 153?

....................
Reply To This Comment ...................
June 7, 2014 at 6:47 AM

Apa salahnya jadi bangsa Malaysia.. Semua rakyat Malaysia mesti mempunyai nama Malaysia, tiada lagi nama cina, india dan lain-lain.. Suruh lim kit siang guna nama Ahmad Siang Malam.. Sekolah semua menggunakan bahasa pengantar bahasa Malaysia.. Tiada lagi sekolah Cina dan Tamil.. Universiti dan kolej semua gunakan bahasa Malaysia.. Papan tanda mesti menggunakan bahasa Malaysia.. Mana-mana jalan menggunakan nama-mana selain nama bukan nama Malaysia ditukarkan.. Mana-mana syarikat yang mensyaratkan menggunakan bahasa selain bahasa Malaysia didenda dan disita.. Mana-mana ahli politik yang tidak fasih berbahasa Malaysia digugurkan serta merta dan mana-mana rakyat yang menggunakan bahasa lain selain bahasa Malaysia boleh diambil tindakan undang-undang.. Tidak ada salahnya kita semua jadi bangsa Malaysia.. Dan memandangkan Islam adalah agama bagi persekutuan, maka semua bangsa Malaysia mesti menganut agama Islam..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 8:28 AM

Sokong....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 10:49 AM

i am a malaysian...i am a muslim since birth...i only speak bahasa melayu...i studied in sekolah kebangsaan & sekolah menengah kebangsaan...i don't take anything with pig dna & alcohols...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 5:11 PM

Kontrek Sosial merupakan sumpahan terhadap orang melayu. Kerana ingin merdeka tanpa berjuang, pemimpin dulu terpaksa menerima pendatang asing sebagai warganegara dan dengan itu terwujudlah kontrek sosial ini yang terang terangan telah memporak perandakan orang melayu sehingga kini. Selagi orang india dan cina memperjuangkan hak samarata selagi itulah kontrek sosial ini menjadi bencana kepada orang melayu.
Kerana tipu helah British orang Melayu terpaksa berkongsi negara Malaysia dengan kaum-kaum lain seperti cina dan India.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:26 PM

@Anonymous

betul tuh. aku setuju

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:28 PM

@Anonymous

klau dah tau bagus tuh. senanglah pulak nak buat kerja. Melayu celuplah katakan. macamana pun dia tetap dengan hati perut asalnya. salah didikan agaknya tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:32 PM

@.

rasanya dah tak boleh nak buat apa lagi ngan UMNO nih. harap harapkan ada satu parti baru ditubuhkan untuk orang orang Melayu. dah semakin ramai ahli UMNO aku kira dah hilang kepercayaan dengan pimpinan UMNO. begitu juga Melayu Pas yang. kalaulah ada satu parti Melayu yang dalam masa terdekat nih, rasanya atau aku hampir pasti UMNO akan kecundang di PRU14 nanti. masa tuh baru padan dengan muka pemimpin UMNO nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:35 PM

@Anonymous

rasanya bukan SEMUA Melayu faham akan kontrak sosial yang diperkatakan. terutamanya penyokong taksub UMNO. aku tak fikir mereka akan taat kepada UMNO kiranya mereka faham akan pengertianya. itulah PERKASA, buat kerja separuh jalan jer. dah bagus dah diperingkat awal. tapi aku rasa masih belum terlambat kiranya PERKASA replay perjuangan asalnya yang pasti akan menarik perhatian kaum lain terutama cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:39 PM

@Anonymous

salah pemimpin UMNO jugak tuh. terlalu mengambil hati. orang cina akan ambil apa yang diberi dan akan terus menerus meminta tak kira ianya hak orang lain. janji dapat dengan apa cara sekali pun. sebab pemimpin Melayu dah bagi muka. sekarang nih mereka nakkan identiti bangsa mereka didaulatkan disamping kuasa yang mereka tagihkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:41 PM

@Anonymous

jawabnya takder syarat. bangsa nih akan terima apa saja dan kemudian akan membelit fakta untuk membatalkan syarat. tak boleh tunduk langsung. tak boleh jawabnya dan seterusnya tak boleh. CUKUP apa yang mereka ada.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:46 PM

@maae

dah selalu dan berterusan kita katakan UMNO bacul dan penakut. macamana nak 'counter attack'? mereka sama sama berkepala liberal. mereka mungkin setuju dengan apa jua permintaan cina. ISMA/PERKASA. mungkin mereka telah mendengar jeritan dan laungan Melayu yang kecewa yang wajib diperjuangkan hasrat mereka.
Malaysian Malaysia, selagi tak diperolehi, selagi itulah mereka akan mendesak. 1Malaysia bukan kah mirip Malaysian Malaysia?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:50 PM

@Anonymous

sebijik macam bahasa najib mungkin. dia bercakap bahasa omputeh. peduli apa kalau orang Melayu tak paham. bahasa omputeh adalah bahasa dunia. dia bangga dilihat Melayu moden yang bercakap omputeh. tak main makan pakai tangan. dia bangga menjadi bangsa 1Malaysia. kan gitu bang?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:52 PM

@Anonymous

kalau menjadi kera, seingat aku ialah citer Sunan Kalijaga. tapi kaum itu disumpah menjadi kera sebab tak sembayang jumaat. tak taulah pulak kalau ada yang lainya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 9:56 PM

@Melayu Kampung

dulu mereka pertikaikan catatan agama dlam mykad. sekarang nih bangsa pulak. lepas tuh ntah apa pulak lagi. pelik juga pemimpin PAS dan PKR tidak react. setahu saya takat penyokong, ada juga yang tak puas hati dan bantah. mungkin juga suara mereka sama ngan suara kita yang tak sampai kat atas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 10:03 PM

@Ahmad Albab

hebat bang. yang ini kena buat satu memorandum dan diajukan kepada semua pemimpin PR. jangan lupa pada zairil sekali. pergh!!!! pasti meletop dan mendapat liputan luas dalam dan luar negara. yang "kick" tuh ialah satu agama. tapi taraf BUMIPUTRA macamana pulak dan undang undang pakai undang undang Islam ker? abih sikh pun kena buang sarbanlah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 10:03 PM

@Anonymous

jangan bawak rebah takper.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 10:07 PM

@Anonymous

but what about ur groceries, where do u get them from? chinese, indians or malay shops?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 10:14 PM

yang lepas telah menjadi sejarah hidup samada manis atau pun pahit untuk ditelan. kalau kontrak social nih dijadikan sabjek utama di sekolah sekolah bukan kah lebih baik?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 7, 2014 at 11:34 PM

i am a muslim since birth...after birth my father perform the azan into my right ear...then...iqamah into my left ear...i am muslim since birth...i must get familiar with the five compulsory solat upon reaching 7...if not performing at the age of 10...my father discipline with the cane...i am a muslim since birth...not upon reaching 18...may be some people don't understand what are these all about...

....................
Reply To This Comment ...................
June 7, 2014 at 11:47 PM

Ini yang wajib kita ubah. Bukan 'ubah' masuk Dap. Yang pelik apa sahaja mereka buat , tiada yang menyanggah kecuali ISMA, Perkasa dan beberapa NGO Melayu. UMNO sebagai tulang belakang dah sakit pinggang, banyak beronani kut ?

Bangun lah wahai Bangsa ku...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 8, 2014 at 12:47 AM

Melayu ni walau berada jauh di hujung dunia sekalipun tetap ketagihkan sambal belacan, budu, cencaluk dan tempoyak. Perasan kononnya dah jadi melayu baru yang berjiwa liberal. Taknak nampak macam kolotlah di kalangan kawannya yang berbangsa kiasu. Ingat identiti bangsa boleh dibuang semudah itu ke ? Contohnya orang PAS yang berpakaian ala arab (berserban dan berjubah) dan tidak mahu berpakaian melayu (memakai baju melayu, bersampin dan bersongkok). Tapi kenapa bila time makan masih nak bedal budu dan sambal belacan jugak ? Kenapa tak makan makanan arab jer ? Sebab itulah saya cakap, melayu kena kenal asal-usul, sedar di mana bumi dipijak dan berbangga dengan identiti bangsa sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
June 8, 2014 at 2:11 AM

They asked for it..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 8, 2014 at 9:28 AM

as long as there's no pig dna & alcohols involved...it doesn't maatter whether it's a chinese , indian or malay shop...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 8, 2014 at 11:17 AM

I only buy from Muslim Malay groceries for a long time already. Even long before PRU13. There are a lot of Malays shop here in my place. Hardware shop also got Malay running one. I dont mind paying 30 cents or even RM2 higher because I know chinese suppliers 'sabo' them.

I also bought new car recently with Malay salesman of course. So was my old car. I dont deal with Chinese. Never.

Call me racist AND I proud to be one.

About the picture, obviously was made by pure DAP racist & never go to other than SRJK school. Why? -Because he/she dont know the different between the word "nationality" & "race" which is real stupid or trying to fool Malays.

....................
Reply To This Comment ...................
June 9, 2014 at 12:02 AM

Kalau nak sebut bangsa Malaysia, kenapa tak tutup sekolah vernakular?

Post a Comment