........... Tun Mahathir @ MH370 - Buang Masa Cari Serpihan Atau Ping Kerana Pesawat Selamat Berada DiTempat Lain | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tun Mahathir @ MH370 - Buang Masa Cari Serpihan Atau Ping Kerana Pesawat Selamat Berada DiTempat Lain

Sunday, May 18, 201427comments




Sudah tiba masanya dunia menerima hakikat bahawa insiden kehilangan MH370 bukan satu kejadian normal. Terdapat tangan2 ghaib yang menjadi dalang kepada kehilangannya. 

Ini bukan lagi satu spekulasi liar tapi ketiadaan bukti yang dijumpai dan apasaja yang kita ketahui tentang insiden ini termasuk mengenai pesawat canggih itu, menunjukkan terdapat satu konspirasi tahap tertinggi yang bertanggungjawab.

Jika kita terima logik hujah ini, maka hentikanlah usaha mencari MH370 kerana ia hanya membuang masa, tenaga dan wang, mempermainkan perasaan waris penumpang dan anak kapal, tidak lupa juga memperbodohkan masyarakat dunia.

Mungkin ada yang akan kaitkan dengan insiden pesawat lain yang juga mengambil masa lama untuk ditemui tapi itu adalah insiden yang normal. Terdapat bukti2 yang menunjukkan apa yang berlaku, yang mengesahkan berlaku kemalangan cuma saja bangkai pesawat mengambil masa untuk ditemui. 

Beza dengan MH370, tidak ada yang normal dengan kehilangannya. 

Kenapa pihak media tidak mahu menuntut Boeing supaya tampil beri penjelasan dan berdepan dengan soalan2 yang berkaitan dengan pesawat buatannya sendiri ?


Kenapa kemungkinan terdapatnya foul play atau konspirasi  disebalik MH370 tidak mendapat perhatian kerajaan2 dunia sedangkan indikasi2 menunjukkan kemungkinan itu amat tinggi ?

Artikel terbaru Tun Mahathir sekali lagi mengulangi gesaannya supaya Boeing bertanggungjawab beri penjelasan. Hanya penjelasan dari Boeing mampu berikan petunjuk yang lebih jelas apa yang berlaku.

Tidak masuk akal sebuah pesawat sebesar Boeing 777 boleh hilang begitu saja dari mata teknologi canggih masakini.

Dan Tun Mahathir juga sebut nama CIA ! ? ?

Dibawah saya terjemah secara ringkas apa yang Tun nukilkan di SINI.

Apa saja yang naik mesti akan turun dan ini termasuk kapalterbang. Samada mendarat dengan selamat atau terhempas. Tapi kapalterbang tidak hilang begitu saja apatah lagi dengan teknologi canggih masakini !

Sekiranya segala peralatan komunikasi dan GPS MH370 gagal berfungsi atau telah dimatikan, Boeing selaku pembuatnya seharusnya tahu bagaimana mungkin ia dilakukan. Pasti Boeing akan memastikan segala peralatan itu tidak mudah dimatikan kerana ia merupakan nadi kepada keselamatan dan operasi pesawat.

( Sekiranya Boeing boleh tunjukkan bagaimana peralatan itu boleh disabotaj/dimatikan, di situ juga kita boleh kecilkan penyiasatan dalam mencari dalang disebalik kehilangan MH370. Berapa ramai yang tahu mematikan 100% kecanggihan sistem komunikasi Boeing ? )

Boeing mempunyai teknologi yang mampu menghalang sebarang tindakan untuk mengubah haluan pesawat dari yang ditetapkan, bermakna haluan pesawat tidak boleh diubah sewenang2nya daripada kokpit sepertimana dilaporkan oleh Flightglobal pada 1 Disember 2006. ( Ada saya tulis artikel mengenai ini pada March 26 lalu - KLiK )

Jelas bahawa Boeing dan beberapa pihak tertentu mempunyai kemahiran untuk mengambilalih kawalan sebuah pesawat komersil daripada juruterbang .... dan MH370 adalah salah satu daripadanya. Tidakkah itu satu perkara mustahil ?

8. It is a waste of time and money to look for debris or oil slick or to listen for “pings” from the black box. This is most likely not an ordinary crash after fuel was exhausted. The plane is somewhere, maybe without MAS markings.

Kita hanya membuang masa dan duit mencari serpihan atau tumpahan minyak atau mencari ping dari kotak hitam ! Dalam kejadian biasa, itu adalah prosedurnya tapi ini bukan satu kejadian normal. Pesawat itu tidak terhempas, pesawat itu mendarat dengan selamat, pesawat itu berada di satu tempat dan kemungkinan tidak lagi mempunyai tanda2 MAS.

Tidak mungkin juruterbang mendaratkan pesawat dengan selamat di atas laut yang bergelora kemudian perlahan2 tenggelam bersama2 pesawat ke dasar laut. ( tanpa meninggalkan walau satupun kesan atau serpihan .... pintu tak boleh buka ? )


10. Someone is hiding something. It is not fair that MAS and Malaysia should take the blame.

Ada pihak yang menyembunyikan sesuatu. Adalah tidak adil MAS dan Malaysia dipersalahkan dalam insiden ini.


11. For some reason the media will not print anything that involves Boeing or the CIA.  

Atas sebab2 tertentu, pihak media tidak akan cetak apasaja yang melibatkan Boeing atau CIA.
 .
CIA ? 

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 4:27 PM

sejak 8 mac 2014 sampai sekarang...takkanlah 292 nyawa dikurung sebegitu lama...akai ada ka apakanama...you're in the twilight zone...te nen nenen nenen nenen....te nen nenen nenen nenen

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 4:56 PM

kenapa malaysia/mas 'dipilih' sbg target? belambak negara & airlines lain didonia ni ada jet jenis ini.

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 5:24 PM

@Anonymousorang bercakap tentang pesawat bukan tentang nasib penumpang dan anak kapal .... faham betul2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 5:34 PM

apabila orang bercakap tentang pesawat...nasib penumpang dan anak kapal dgn sendirinya terbabit sama...eh betul2 faham ke ni

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 5:43 PM

@Anonymousya, tapi skopnya akan jadi lebih luas. Saya mahu tumpuan hanya pada pencarian pesawat. Saya tidak mahu topik dialihkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 6:06 PM

MAS sedang menuju zaman kejatuhan akibat kebangkrapan yang mencecah bilion ringgit. Kita akan kehilangan satu entiti syarikat penerbangan negara yang pernah melalui zaman kegemilangan suatu ketika dahulu. Sebagai rakyat Malaysia, tak dapat tidak, kita pasti pernah berbangga dengan syarikat penerbangan milik kita sendiri.

Kini, apa yang ada pada MAS hanya tinggal kesan sejarah semata-mata. Tiada apa-apa pun yang boleh dilakukan untuk menyelamatkan MAS. Jika tidak kerana insiden MH370 sekalipun, MAS tetap juga akan bangkrap. Khabar angin bertiup kencang mengatakan, ramai staf MAS yang berhenti kerja dan mengambil tawaran daripada syarikat penerbangan yang lain.

Berbalik kepada insiden MH370, saya percaya dalam dunia ni jika kita nak menuduh suspek utama, pasti kita akan menuding kepada dua kuasa besar sahaja iaitu USA dan Israel. Semua orang tau sejak tragedi 11 September, USA sentiasa berjaga-jaga dan prihatin dengan segala ancaman keganasan. Untuk mengekang keganasan, USA memantau dan mengawal semua talian komunikasi, internet, satelit dan radar. Ini termasuklah produk buatannya sendiri iaitu Boeing 777. Takkanlah Boeing 777, tiada sebarang komponen atau litar elektronik tersembunyi yang boleh dikawal dari jauh bagi mengelakkan sebarang rampasan oleh pengganas. Amat pelik sekali kerana kononnya, MH370 dikawal sepenuhnya oleh pilot (dan sesiapapun tak mampu berbuat apa-apa termasuk Syarikat Boeing sendiri sekalipun) ketika USA sedang menggiatkan kempen anti-keganasan di seluruh dunia. Amat tak logik sama sekali.

Pada masa yang sama, kita terlampau berlembut dengan USA. Seolah-olah tangan dan mulut kita terkunci terima jer bulat-bulat apa yang mereka kata. Soalan yang masih misteri sehingga sekarang ini ialah kenapa USA yang merupakan satu-satunya negara dalam dunia ni yang amat membencikan terrorist....dengar jer nama terrorist, tak menyempat-nyempat nak mengambil tindakan ketenteraan....tapi yang peliknya USA juga merupakan negara yang lambat menghulurkan bantuan dalam SAR. Bukankah kehilangan pesawat boleh dikaitkan dengan agenda terrorist ? Tapi entah kenapa kali ni USA lembab dan lambat dalam tindakannya. Pelik bin ajaib sebab biasanya kalo bab terrorist, USA cepat jer bertindak.

Kita bukan menuduh USA adalah dalang yang menyorok MH370. Kita cuma nak USA benar-benar ikhlas membantu kerana mereka mempunyai gadget kelas A terutamanya dalam searching dan tracking. Keluarkan kesemua gadget dan teknologi kelas A yang mereka ada termasuk data radar dari Diego Garchia. USA juga mempunyai data satelit untuk khusus digunakan untuk tujuan pengintipan. Mengapa data satelit realtime-spy tidak diberikan lebih awal ? Kalau benda mudah sebegini pon USA masih berdolak-dalik, jangan haraplah USA nak bertolak-ansur selepas kita menandatangani TPPA kelak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 6:09 PM

okay lah din...faham dan jelas...boeing dan rolls royce sedang bersandiwara...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 6:35 PM

DT.
Pendapat TM tentang MH370 mungkin ada kebenarannya.
Saya syak sejak peristiwa 911, semua pesawat Boeing yang dijual dipasang dengan remote control supaya jika ada apa-apa kargo tertentu yang boleh mengancam USn maka mereka boleh ambil alih kawalan k/terbang tersebut dan membawa ke satu-satu destinasi untuk diperiksa.
Ini yang mungkin berlaku kepada MH370. Data Immarsat tak boleh dipercayai kerana mungkin mereka telah beri data palsu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 7:14 PM

bagaimana pesawat boleh berpatah balik?

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 7:23 PM

@Anonymous"Kalau benda mudah sebegini pon USA masih berdolak-dalik, jangan haraplah USA nak bertolak-ansur selepas kita menandatangani TPPA kelak."

I like ... :)

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 7:24 PM

@Anonymous?#@%&*!?<>+*&^ !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2014 at 7:36 PM

Salam
Antara topik yg syok bincang dan buka minda, mh370. Kita dok tanya dan marah usa pasal ni. Kita marah kerajaan pasal tak dpt tekan us. Us tu polis dunia. Nak tanya camna? Tanya kalu dia tak mau jwb , boleh buat apa? Tu yg tdm suruh boeing jwb. Tapi org lain la kena buat. Nampak tak bagaimana tdm kerja. Sblm buat sesuatu kena tanya dan jwb dulu. Baru boleh kerja. Sekarang, bg je fakta, bincang , kemudian buat. Tak ramai yg rajin tanya kot. Kalu tanya mungkin susahkan org lain. Ikut lebih mudah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anti Bohong
May 18, 2014 at 7:49 PM

Bg aku senang selain dr tak boleh percaya pd Amerika yg banyak talam dan muka.. Najib juga manusia yg terror bermuka2.. sampai ke hari ini Najib memperbodohkan kita dgn memaksa semua kita terima skrip adunan otaknya yg lembab tentang sains dan teknologi.. iaitu Lautan Hindi. Terlalu bodohkah kita utk taat buta tuli pd statemnet Najib dan akhirnya implikasi besar pd MAS dan MH370 itu sendiri.. bila tidka bertangungjawab

aku berani katakan Najib sengaja untuk cepat2 tamatkan isu MH370 ini dgn membuat ending skrip nya sendiri. Majoriti rakyat pula menerima bulat2 dan akhinya dilupkan isu ini.. bijak style Najib main isu nampak lembik tp 'kering' dlm halus.

Akhirnya.. MAS akan lenyap tak lama lagi dan sekali lagi Najib laki Rosmah mengesahkan dlm WSJ beberapa hari lepas yg beliau tak berminat lg dgn MAS.. apakah Najib laki Rosmah ialah watak grand design musuh dlm memusnahkan satu persatu kekuatan Melayu skrg ini?

Tun M yg suydah bersara lebih risau dan kritikal mindanya terhadap kes Mh370 ini berbanding Najib laki Rosmah.. krn Tun mmg jiwa pemimpin sejati buat Malaysia wpun tiada apa2 kepentingan lg beliau tetap bercakap untuk membela maruah MAS dan tragedi ini.

Najib? ya dia berjaya alihkan tumpuan rakyat dan dunia selepas buat ending di lautan hindi secara corrupted.. mencari hantu dlm lautan sedangkan tiada satu BASIS dan PROVEN debris pun mengatakan MH370-MRO-9M telah hilang di sana..

bukalah mata wahai semua.. wayang apakah ini.. MH370 pasti dan pasti bukan terhempas atau masalah teknikal.. ia satu konspirasi besar yg mungkin juga melibatkan org2 tertinggi dlm negara ini.. krn cara insiden ini dan putaran media dihidangkan dgn skrip oleh perkakas Najib, iaitu sepupunya amat jelas tidak konsisten dan tidka berfakta.

APakah Najib terlalu bodoh sehingga boleh terima model paling pembohong dlm sejarah metamatik kejuruteraan untuk membuktikan kehilangan MH370.. atau memang Najib laki Rosmah ini ada agenda sgt besar lain.. Wallahualam..

tp dr tindak tanduknya terhadp kes Mh370 ini amat2 pelik dan mengecewakan. Kenapa hanya Lautan Hindi yg diajdikan test bed. kenapa tidak Lautan2 lain yg dlm jajaran? sbb tiada satu teori pun boleh sahkan ia berada di Lauatn Hindi dan setelah 60 hari sah Mh370 tidak pernah ke Lautan Hindi. Pesawat 150 tan itu takkan tenggelam dgn sempurna dlm air.. pecahan objek pasti sudah dijumpai..

belajarlah ilmu fizik betul2.. jgn kita tertipu dgn wayang2 ini.. yg benar tetap benar yg salah tetap salah tk kiralah ia dr krjn atau pembangkang.

MAS adalah mangsa konspirasi besar yg mempunyai agenda yg sgt jauh.. kita hany a mampu berdoa pd Allah SWT moga tangan2 jahat tk kiralah dr org Islam sendiri atau kafir laknatullah yg terlibat dlm kes MH370 ini dihalang oleh-NYA, kembalikanlah Mh370 dgn selamatnya ya Allah.. selamatkan MAS ini dr tangan2 jahat!

Kenapa aku sentiasa balun Najib dlm kes Mh370 ini? ya krn Najib ialah ketua negara ini.. Najib berkuasa utk aturkan apa sahaja termasuk patuh pd bininya Rosmah wpun logik akal mengatakan ianya SALAH.

Najib berkuasa utk ckp YES or NO utk ke Lautan Hindi atau Teluk Benggala.. atau Diego Garcia dijadikan teras baru dlm siasatan. So sbb itulah Najib org yg paling patut dipersalahkan dlm keadaan skrg.. dia ada kuasa tp dia pura2 bodoh dan memperbodohkan semua yg terlibat termasuk kita rakyat biasa.

Masa yg terlalu panjang utk buktikan bahawa teori dan skrip Najib itu salah dan menipu telah benar2 jelas.. tp semua kita hanya 'redho' dgn skrip ini.. ya lah sbb tak kena pada kita...

Semoga keberanian Tun M akan jd asbab utk timbul bukti2 baru.. sbb Najib is a true LOOSER!!

sekian!



....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 7:56 PM

Klu Tun masih lg jadi PM...aku rasa teruk CIA & BOEING di kerjakan...tp apa boleh buat......cuba fikir ada tak CNN pernah tanya kat BOEING ttg hal ini....cuba fikir klu bangunan runtuh penyiasat akan cari siapa......tp hal MH 370 pembuat relaks pembeli di KECAM...itula kehebatan pemimpin Malaysia skrg...hanya BERANI DENGAN BANGSA MELAYU SAHAJA....

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 8:30 PM

@dinturtleTak perlulah komen tentang perkara ini lagi ... kalau di layan memang akan lari topik :)

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 8:37 PM

@Anti BohongUntuk kaitkan Najib dengan MH370 adalah out of this world ! Sebab hanya mereka yang benar2 genius mampu jadi dalang ... errr ....

Najib hanya terlibat selepas kejadian, iaitu bab crisis management.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 18, 2014 at 9:54 PM

Tak ada siasatan atau kerjasama dengan Russian Security Service ke ?
http://www.ibtimes.co.uk/malaysia-airlines-plane-mh370-russia-fsb-claim-jet-hijacked-flown-afghanistan-1444726

....................
Reply To This Comment ...................
Anti Bohong
May 18, 2014 at 11:05 PM

@dinturtle

I dont think so bro Din.. body language Najib tells us many things towards this tragedy..


the psychology analogy.. simplest..
kalau bapak yg sygkan anaknya yg hilang.. takkan cpt2 ckp anak dia confirm dh mati.. selagi mayat anaknya tk jumpa wpun 15 tahun dia akan anggap anaknya masih HIDUP bro!!

but see how Najib laki Rosmah showing his 'soul'.. then compare it to Tun Mahathir punya conscious

haii tuan blog.. masih positif lg kah dgn gaya Najib selesaikan kes MH370.. the sepupu nya tak habis2 kembang hidup puji diri sendiri cara kita handel this case wpun habuk MH370 pun xdikesan??

logik akal manusia yg waras.. cari geledah satu kawasan dh tak jumpa.. benda hilang.. apakah kita nk bodohkan diri habiskan masa dan wang bukan sikit tp berbillion di kawasan yg sama?? utk apa? org GILA shj yg buat mcm tu..??

for me this is not just a management wise issues.. but something yg Najib laki Rosmah dan sepupunya kelihatan PELIK.. WEIRD!

Why I'm appointing Najib? dh ckp jelas kat atas dia ketua negara.. dia paling berkuasa dlm negara ini.. MAS milik Malaysia.. dan kes ini ikut peraturan Antarabangsa Malaysia berkuasa penuh tentukan methodology etc utk cari pesawat.. tp why si Najib laki Rosmah ni boleh restu dh pilih methodology yg janggal jauh dr logik dan returned zero result... itu isu besar..

then mood carian MH370 tidak difokus lg dlm negara. so nk redho je lah??

jgn jd bangsa yg MALAS FIKIR!!

Tun umur dh 80 lebih.. tp lihat wataknya.. WATAKNYA ialah org yG MAHU BERFIKIR bukan SUAP dan TELAN.. so THINK!!

Allah SWT tak jadikan setiap sesuatu kejadian itu SIA2..!!

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 1:25 AM

@Anti BohongSebab memang mereka itu PELIK ! :))

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 3:59 AM

tiba tiba teringat bomoh tikar terbang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 8:05 AM

@dinturtle

Apa yang mereka sebenarnya perhatikan, kerajaan shg dipimpin oleh pemimpin2 tauhu cina. Sebab itu meraka2 atau suspek2 yg bertangan ghaib mudah memperdayakan merajaan Malaysia (tapi bukan rakyat Malaysia secara keseluruhannya!)

Rasanya, kalau pada zaman TDM, mahu berkudis telinga US dibuatnya! Nih skg zaman ahjib gor, yang mana tauhu adalaha kegemaran beliau!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 1:10 PM

You cant find at the wrong place at the right time but you will find it at the wrong time at the right place. Once day it will be found.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 11:13 PM

yesss...one day it will be found...at the wrong place...at the wrong time...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2014 at 2:59 PM

dah Hishamuddin & Najib melambung memuji Australia, Amerika tanpa sedikitpun curiga jika ada sebarang konspirasi.............Amerika tu negara yg penuh dengan percaturan politik, kuasa. konspirasi, ada CIA dan intelligennya.bukannya mcm SB kat Malaysia ni, setakat monitor ceramah pembangkang je.....sebenarnya negara xde keupayaan nakmengkaji benda2 konspirasinya...kalau betullahkes ni konspirasi Amerika, betapa mudahnya Amerika menjayakan konspirasi ni tanpa syak wasangka lansung dr Malaysia, bahkn dupuji lagi.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 12:47 PM

Benar suatu hr nnti akan dijumpai akan tetapi tiada satupun yg dpt brsuara krn pd ketika itu bukti yg paling baik bg mereka berniat jahat adalah memastikan mereka menjadi mangsa kehidupan yg rakus dan jahat!!!..andaikan seseorg drp mereka hidup dan bercerita, adakah pasti Malaysia ini tdak hancur lumat krn cubaan utk berkonspirasi gagal?..tidak mungkin kembali krn peperangan dunia sejagat pasti akan berlaku dan akhirnya seorang yg terselamat itu akhirnya mati akibat lembik akibat 'dipinjamkan' kpd negara2 lain yg ingin bertanya khabar..itu pasti..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2014 at 7:59 PM

wow.w sekadar mengintip kalian
disini...
ckup menarik utk di fikirkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 1:28 PM

Engkau tu bodoh..klu tdk kurung mereka kasi lenyap

Post a Comment