........... Saya SOKONG Kenyataan Presiden ISMA ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Saya SOKONG Kenyataan Presiden ISMA !

Thursday, May 8, 201416comments


Hujah saya adalah seperti artikel sebelum ini - KLiK.

Kenyataan yang saya akui keras itu tidak harus dilihat sebagai kenyataan terpencil ( stand alone ) tapi sebagai satu kenyataan BALAS terhadap kebiadaban melampau yang ditunjukkan oleh kaum cina kiasu secara berterusan mencabar kedaulatan agama Islam, Bangsa Melayu dan institusi Di Raja.

Jika kenyataan Presiden ISMA disiasat mengikut Akta Hasutan, maka sewajarnya segala kenyataan berbaur perkauman dari pemimpin2 cina lainnya juga harus disiasat sama.

Mungkin kenyataan Ustaz Abdullah ini terlalu direct berbanding kenyataan2 pemimpin2 cina yang lebih berlapik tapi KESANnya tetap sama. 

Contohnya seperti kenyataan - bangsa cina juga bayar cukai....... tidakkah itu berbaur perkauman dan berupaya menghasut sentimen anti-Melayu dikalangan orang cina ?

Kenyataan Presiden ISMA seharusnya membuka mata para pemimpin kerajaan betapa seriusnya isu perkauman yang melanda negara ketika ini. Diluar tampak biasa tapi disebalik lapisan nipis apa yang dikatakan sebagai perpaduan antara kaum itu, membara ketidakpuasanhati bersifat perkauman yang menunggu masa saja hendak meledak.

Saya cadangkan kerajaan AJAR semula semua rakyat Malaysia tentang SOSIAL KONTREK yang dipersetujui oleh nenek moyang kami. 


Inilah akibatnya bila rakyat tidak dididik untuk bercampur antara kaum sedari kecil tapi didedahkan kepada perpisahan kaum sebagaimana nilai yang terdapat dalam sistem pendidikan vernakular.  Hilang sifat toleransi dan saling memahami akan keperluan menghormati roh yang terdapat disebalik Sosial Kontrek itu.

Sekali lagi saya nyatakan sokongan saya kepada kenyataan Presiden ISMA Ustaz Abdullah Zaik.

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 9:43 AM

Salam,
Kecuttttttttttt te*** pemimpin melayu nak join bersama presiden isma. Takut tak dpt undi cina. Undi popular. Undi popular penting utk jadi pemimpin negara

....................
Reply To This Comment ...................
May 8, 2014 at 10:08 AM

Pemimpin Melayu pun berlaga angin dan berpecah kerana nak jawatan dan kemewahan makanya mereka lupa lah tanggungjawab mereka sbg pemimpin. Cina memang suka lah tenggok pemimpin Melayu lemah dan boleh diperalatkan oleh Mereka. Cuba Melayu bersatu party satu suara plus suara Bumiputta Sarawak dan Sabah. Diaorg ada beranikah?

....................
Reply To This Comment ...................
May 8, 2014 at 10:10 AM

Zainalsha@yahoo.com

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 10:13 AM

paling kecut te*** ajib , PM sekarang dan SIKITOL yang nak jadi pm masa depan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 10:21 AM

Biarlah MCA nak keluar dari BN pun. Berapa banyakkah undi yang disumbangkan oleh MCA ? Ada pun tak menambah. Tiada pon tak mengurang. Sudah-sudahlah nak main wayang opera cina dengan memegang banner I Love PM. Buat rugi jer Ah Jib Gor memanjakan bangsa kiasu selama ni. Duit abis tapi undi tarak. Tebuan-tebuan liberal yang menjadi pemimpin UMNO satu pun tak boleh harap. Sanggup membiarkan sarang sendiri dijolok sesukahati. Ingat melayu ni takde maruah ke. Aku geram sangat ni Presiden BN dan Ketua Pemuda UMNO BN pon tak boleh harap. Melayu akan terus merempat di bumi sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 10:38 AM

Salam,

Dalam banyak-banyak pemimpin Melayu, tak kira dari UMNO atau PAS takde sorang pun berani bersuara macam Presiden ISMA. Semua ada kepentingan masing-masing. Dua-dua parti kiblat dia menyembah komunis. Kalau betul Ustaz Abdullah didapati bersalah di bawah Akta Hasutan, kita orang Melayu nak bertanya pada Tan Sri IGP dan Peguam Negara; "Mengapa kesemua kesalahan isu perkauman dan agama diletakkan pada bahu orang Melayu Islam? Mengapa penghasut-penghasut keturunan komunis masih dibiarkan bebas berkeliaran? Apa citer dengan kes Namewee? Sampai bila orang Melayu kena bersabar?

Bro Din, pagi ni saya terbaca satu berita yang menarik untuk kita orang Melayu sama-sama fikirkan. Isi berita tersebut "Kabinet semalam memutuskan menggugurkan ruangan 'kaum' dalam borang rasmi kerajaan jika ia tidak memberi nilai tambah, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Joseph Entulu Belaun."

Saya berdoa kebangkitan orang Melayu Islam dalam masa genting ini. Nak harapkan UMNO macam bela biawak hidup. Nak harapkan PAS kena dapatkan Putrajaya dulu baru depa nak pikiaq apa nak buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 11:30 AM

Nak hapuskan entiti kaum boleh, takde masalah. Tapi dengan syarat, tiada bahasa mandarin, tiada bahasa tamil dan tiada sekolah vernakular. Bagi pembahagian kek ekonomi pulak kita bahagi sama rata. Tiada monopoli oleh satu kaum saja. Kan kita dah jadi 1bangsa, 1bahasa dan 1sekolah. Satuuuuuuu....

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 8, 2014 at 2:02 PM

Balik2 melayu yang kena. Tukang provoke tu boleh dilepaskan macam tu saja....Ingat kes Ahmad Ismail yang kata cina pendatang kemudian beliau kena gantung keahlian UMNO masa zaman Pak Lah ? Itu pun fakta sejarah juga, cina memang keturunan pendatang.

Fakta tetap fakta. Sejarah Malaysia kena diajar secara telus di peringkat sekolah lagi. Cikgu2 sejarah kena memainkan peranan yang penting memberi penerangan yang betul dan telus kepada para pelajar. Kalau tidak sampai bila2 pun mereka tak tahu asal-usul mereka.

Harap kes Abdullah Zaik tak jadi seteruk Ahmad Ismail. Kita perlukan pemimpin yang berani. Bukan yang kerja mohon maaf walaupun bukan kesalahan kita. Tak perlu takut jika tak salah. Berani kerana benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 2:46 PM

Kalau melayu saja... laju je polis dan kerajaan bertindak walaupun tiada laporan polis atau cuma satu, dua laporan polis. Kalau puak cina dan india yag provoke, tunggulah 500 laporan polis, baru nak mula siasat... tu pun hanya bertujuan nak suruh melayu senyap... lepas ti si pendatang tu lepas mcm tu je.
Aku rasa kita patut pakat 2 tolak umnobn secara total dlm pru14... biar negara kacau bilau supaya senang kita buat perhitungan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 6:38 PM

nak nafikan apa lagi...memang fakta yg jelas...apa yg dinyatakan oleh presiden ISMA...terima sajalah hakikat bahawa kaum cina yg berasal dari tongsan telah diberikan kerakyatan selepas kemerdekaan...kaum india pun begitu juga...ini adalah fakta sejarah yg amat tidak disenangi oleh kaum cina dan india...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 7:29 PM

namewee buat hal xdr pulak kena tangkap...

....................
Reply To This Comment ...................
May 8, 2014 at 8:01 PM

Harga sebuah perjuangan....teruskan Ustaz Abdullah Zaik...biar mereka tahu siapa pejuang bangsavdan agama sebenar...selagi kepentingan agama Dan kedaulatan negara kits utamakan...I Allah "Melayu Sepakat, Islam Berdaulat".

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2014 at 4:53 PM

Kini Pengerusi DAP Sarawak Chong Chien Jen telah mengistiharkan Sarawak untuk keluar dari Malaysia lapor Malaysian Insider!. Ini sudah dikira sebagai melancarkan perang terhadap YDP Agong!

https://my.news.yahoo.com/putrajaya-treating-us-unfairly-lawmaker-tells-sarawak-state-022502486.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2014 at 11:02 PM

Bila orang Melayu bercakap tanpa kepentingan politik, inilah jadinya. ISMA makes me excited, ada juga orang berani dan benar macam ni. Tanpa dibelenggu politik sebenarnya pemimpin Melayu boleh berfikir dengan waras. SAYA SOKONG ISMA. Saya berdoa kepada Allah supaya memperkukuhkan iman pemimpin ISMA ini. Dia bagai memberi sedikit sinar dari kegelapan yang ditimbulkan ahli politik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2014 at 10:15 PM

Saya sokong Isma,dapig makin naik tongcang dari hari ke hari. Najib ni slow. Kalau che det dah lame kene geng kiasu lanciou ni

....................
Reply To This Comment ...................
May 18, 2014 at 11:54 AM

Saya juga sokong ISMA sebab memperingat orang2 bukan islam jangan buat sesuka hati di Malaysia.Di Singapore,dah suara orang Islam dipadamkan,ditindas,diperlekehkan.Syabas ISMA,Hidup Islam dan tauhid

Post a Comment