........... KJ Pejuang Kesamarataan - Pernah Menentang Keras DEB Dan Hak Melayu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KJ Pejuang Kesamarataan - Pernah Menentang Keras DEB Dan Hak Melayu !

Tuesday, May 27, 201469comments

Saya dah lama simpan artikel ini, tiba2 terpanggil nak siarkan. Ia adalah terjemahan saya dari artikel karya Tan Sri Sanusi, November tahun lepas. Artikel panjang ..... saya cuma ambil bahagian yang berkaitan dengan Budak2 Tingkat 4.

Kenapa masih cerita hal Budak2 Tingkat 4 ? Bukankah itu cerita lama yang sudah terkubur dengan berlalunya era Pak Lah ?

Kerana budak2 Tingkat 4 dulu itu masih aktif dan telah menjadi semakin berpengaruh dalam era Najib kini !

WHO ARE THE 4TH FLOOR BOYS
36. When I was still in the government and active in UMNO there was a time when the leadership was concerned with the activities of a student organization in the United Kingdom called the International Malaysia Forum (IMF). This organization was against the New Economic Policy and was attacking the social contract in the Constitution. The members of this forum comprise mostly of non-government scholarship students, of all races, and children of well-off Malay businessmen or civil servants, including children of those parents who occupied their positions because of the Malay privileges provided in the constitution, which the children are against

Ketika saya masih berkhidmat dengan kerajaan dan aktif di dalam Umno, ada satu ketika bilamana kepimpinan berasa risau dengan aktiviti sebuah persatuan pelajar di UK bernama International Malaysia Forum ( IMF ).

Persatuan ini menentang dasar2 DEB dan mengkritik Kontrek Sosial sepertimana termaktub dalam Perlembagaan.

Persatuan ini dianggotai oleh rata2 pelajar bukan tajaan kerajaan, terdiri dari pelbagai kaum termasuk anak2 Melayu yang kaya (tanpa menyedari kekayaan ibubapa mereka adalah hasil dasar2 keistimewaan Hak Melayu yang mereka tentang )


36. As the UMNO Kelab of the United Kingdom and Eire, at that time, has turned out to be more of a social organization and non-responsive to the above political situation it was thought that a new student organization need to exist from among the government scholarship holders who are grateful for the privilege of getting the scholarships. Thus was born the UKEC or the United Kingdom Executive Council. 

Waktu itu sudah pun wujud Kelab Umno UK tapi ia lebih berbentuk persatuan sosial dan tidak perihatin dengan perkembangan politik tanahair, maka dirasakan perlu ditubuhkan satu lagi persatuan dikalangan pelajar2 tajaan kerajaan yang berasa terhutang budi diatas biasiswa yang mereka terima. Maka lahirlah UKEC atau United Kingdom Executive Council ( bagi mengimbangi pengaruh IMF yang semakin vokal dan berpengaruh dalam agenda Liberal mereka ).

They were at that time the defenders of the NEP and the Constitution. They were for the 'Affirmative Actions' to correct the economic and social imbalances in a multi-racial Malaysia.

Ketika itu UKEC merupakan pejuang yang mempertahankan DEB dan Perlembagaan Negara, dan memperjuangkan dasar2 DEB yang bertujuan kearah keadilan sosial ekonomi rakyat pelbagai kaum di Malaysia.

Siapakah peneraju utama perjuangan Liberal IMF yang begitu lantang menentang Hak KeIstimewaan Melayu ? 



Tidak lain dan tidak bukan - Khairy Jamaluddin ( Ketua Pemuda Umno dan Menteri Belia ketika ini ), Omar Mustapha Ong ( Pengarah Petronas dan Penasihat Najib ), Ganen Sarvananthan ( sekarang di Khazanah ) dan Zaki Zahid ( bekas ketua Tingkat 4 dan kini Pengarah KFC Holdings ). 

40. On the IMF (International Malaysia Forum) side was Khairy Jamaluddin (KJ) the current Minister of Youth, Omar Mustapha Ong (now PETRONAS Director and Najib's adviser), Ganen Sarvananthan (now in Khazanah) and Zaki Zahid (the former 4th Floor chief and now Managing Director of KFC Holdings Malaysia Bhd.. ). When Anwar Ibrahim was removed from the government, and expelled from UMNO, he became an ally to this forum.


Ketika Anwar Ibrahim disingkirkan dari kerajaan, beliau menjadi rapat dengan persatuan IMF ini.

Sejak penubuhan UKEC, pengaruh IMF menjadi luntur. Namun sinar perjuangan Liberal IMF kembali menyinar bila Pak Lah mengambilalih kerajaan dan susulan perkahwinan KJ dengan anak PM Pak Lah. Mereka yang anti DEB dan dasar2 Hak Istimewa Melayu ini telah diserap kedalam kerajaan dan menjadi penasihat kepada Perdana Menteri.

42. However, with Tun Abdullah Ahmad Badawi taking over the government and the subsequent marriage of KJ to the Prime Minister's daughter, the table was turned, and the anti NEP, Social Contract and 'Affirmative Action' members of forum became part of the establishment and becoming the advisors to the Prime Minister.

Perkembangan ini amat mengecewakan ahli2 UKEC sehingga memaksa beberapa ahlinya menyertai PKR hanya kerana mahu menentang bekas2 ahli IMF ( yang telah bersama kerajaan ).


Menarik ni -

Rafizi Ramli pernah menjadi Presiden UKEC yang kedua dan tidak hairanlah beliau turut mengikut jejak bekas Presiden UKEC yang pertama menyertai PKR, beliau kini menjadi Pengarah Strategik PKR sedangkan selaku Presiden UKEC dulu, beliau seharusnya telah menyertai BN/Umno .... gara2 penguasaan Tingkat 4 oleh budak2 IMF.

44. Rafizi Ramli  who is the current PKR MP for Pandan in Wilayah Persekutuan, succeeded Helmy Nyak Yusof as President of UKEC. Knowing Ben it is not difficult therefore to see Rafizi, following in the footsteps of Ben, is now head of strategy for PKR when as the leader of UKEC, he would have been in BN had the 4th Floor boys not been there. A number of UKEC activists, being government scholarship holders, have left for overseas as the unfriendly IMF boys are now everywhere in the government.

Apakah alumni IMF masih mempertikaikan DEB dan Kontrek Sosial kini mereka berada dalam kerajaan ?

Amat jelas dek kerana pengaruh barat dan kurangnya pengetahuan sejarah bangsa dan tanahair, budak2 Tingkat 4 ini telah mempengaruhi cara pentadbiran Pak Lah dan kesannya adalah pencapaian teruk BN dalam PRU12 tahun 2008.

Antara contoh pengaruh kumpulan anti DEB ini adalah dalam isu pemberian biasiswa kerajaan kepada anak2 Melayu. Mereka didalam IMF amat menentang keIstimewaan ini dan menganggapnya sebagai satu polisi yang amat tidak adil kepada bangsa lain. Perlahan2 mereka mempengaruhi pemikiran kepimpinan Umno untuk turut sama tercemar dengan keLiberal mereka.

Berdepan dengan tekanan dari populariti Anwar yang menjanjikan kesamarataan, kerajaan telah bertindak mencairkan hak keIsitmewaan Melayu ke atas biasiswa kerajaan, kononnya bagi memperbetulkan ketidakadilan yang wujud.

Ini menjadi antara sebab utama pengundi Melayu menolak BN tahun 2008.


46. A good example is the allocation of government scholarships to Bumiputras. This allocation was one of the subjects of criticism against the NEP by the forum members. It is considered as a great injustice. Of course the raw students were unaware of the reasons for this corrective or affirmative action. Continuous self indoctrination of this supposedly glaring injustice became an obsession to the raw students and eventually influenced the leadership of UMNO to doubt itself.

47. Pressured by the increasing popularity of the PKR advisor for promising to correct this injustice the government then, in trying to deprive the PKR of gaining greater influence, on the issue, decided to supposedly put this injustice right. This is of course a short-sighted political decision which became a major reason for the Malay voters rejecting BN in the 2008 General Election, without actually making any gains in the non-Malay support
.


48. The non-Malays were more obsessed with corruption and nepotism within the government. These two issues appear to them to be more important than other issues especially when they know that they have been enjoying the scholarships provided to them by the private sector which does not provide to the Malays. The Chinese know that they do not have any obstacle in getting their children educated though they are skeptical of the type of education that they get. 

49. The government scholarships concession was however a welcome bonus to them without them having to ask for it. But because of the image of corruption and nepotism they continued to vote against BN.

50. It is not the elderly Chinese who need to be explained that what appears to be an imbalance of allocation between Bumiputras and non-Bumiputras is actually an attempt to correct the overall imbalance of allocations of scholarships caused by the non-Bumiputra private sectors not providng scholarships to Bumiputras. It is the young Bumiputras who need to be educated on the subject; especially on the New Economic Policy and the necessity for the Affirmative Actions being undertaken to correct the potentially dangerous inter-racial imbalances
.




Artikel asal - KLiK.

Apakah KJ masih meraikan pemikiran Liberal yang begitu kuat beliau perjuangkan waktu zaman sekolah di UK dulu ?

Sebelum anda jawab, ingatkan kembali saranan KJ waktu mencadangkan Kontrek Sosial di Kaji Semula..... baru tahun lepas diutarakannya -

Mengulas lanjut mengenai cadangan itu, Khairy kemudian memberitahu pemberita bahawa semasa kontrak sosial digubal pada tahun 50-an, sudah ada persefahaman antara kaum Melayu, Cina dan India, namun persefahaman itu sudah berbeza pada masa kini.

"Saya cadangkan supaya kita melihat semula kepada kontrak sosial, bukan dari segi kita nak buang apa yang ada, tetapi kita cari persefahaman yang baharu sebab kita lihat kita terlalu banyak isu, isu sensitif, isu melibatkan agama, melibatkan kaum yang menimbulkan banyak masalah," katanya.

Beliau berkata satu majlis rundingan melibatkan semua bangsa perlu diadakan bagi membincangkan usaha untuk memperbaharui semangat kontrak sosial tersebut.

"Bukan saya katakan lupakan yang lama, tetapi kita perlu ada satu komitmen baharu. Macam mana kita nak meningkatkan lagi perpaduan, macam mana kita boleh buat perubahan yang radikal pada sistem pendidikan untuk memupuk integrasi dan perpaduan," katanya. -  KLiK.



Begitu juga kelembutan yang KJ tunjukkan kepada bukan Melayu tiapkali timbul isu Melayu vs Bukan Melayu .... yang menjadi sasaran kritikan KJ selalunya adalah orang Melayu.

Share this article :

+ comments + 69 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 5:48 PM

Sebab tu aku dah kata, tak guna marah pada DAP, kerana dalam Umno sendiri pun ada budak DAP.Siapa yg menaikan budak DAP ni dalam Umno,kalau bukan orang Umno sendiri.Jadi apa gunanya kita sokong Umno,kerana masa depan Umno pun bergantung kepada budak DAP ini.Perjuangan Umno sudah tewas sebenarnya.Orang Cina saja mencari jalan sukar berkerjasama dgn Pas dan PKR,sedangkan dalam Umno pun budak mereka sudah berkuasa.'Celaka Umno' kata Ryer ,aku angguk je,tapi bukan aku yang cakap,kang sayap DAP dalm Umno buat demo depan rumah aku,takutttt.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 5:54 PM

Disebabkan pemimpin dahulu telalu beriya iya benar ingin menjadi bapa kemerdekan,tanpa berfikir panjang bersetuju dengan penjajah british untuk menerima pendatang dari china dan india sebagai warga negara. Apakah pelobi pelobi dari towkey bangsa cina dan india mempengaruhi dan mendesak pihak penjajah british agar mereka diberi kerakyatan.Amat memalukan bagi orang Melayu apabila hendak merdeka perlu diberi kata dua yakni bersyarat. PERLU MENERIMA PENDATANG ASING BARU BOLEH MERDEKA. Kerajaan harus meneliti balik apakah perjanjian kontrek yang dibuat dahulu mempunyai unsur unsur penipuan ataupun rasuah.
Mana ada suatu bangsa didunia ini yang sanggup menerima orang asing sebahagian dari saudara mereka lebih lebih lagi dari bangsa kafir. walaupun Malaysia telah merdeka tetapi orang melayu pada hakikatnya masih lagi belum merdeka dan mereka kini telah lama dijajah dalam ekonomi dan kini pihak pendatang sedaya upaya cuba mendapatkan kekuasaan politik pula.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 6:04 PM

Simpan lagi....tanya pemuda.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 6:25 PM

Kj skarang ni dekat tempat dia pun sbb ketidakadilan (menurut dia). Padahal kalau bukak peluang sama rata, agak2 bapak dia dpt sampai jadi duta ke? Derang ni semua malu ke apa. Ke bodoh? Tau tak kenapa jadi mcmni? Ni la jadi bila kita dah temakan budi. Bila kita naik bukan sbb kita pandai tapi orang beli servis kita sbb kita dpt kedudukan percuma. Aku rasa affirmative action ni punya drawback dkt sini. Melayu yg dpt, rata2 anak suma jadi lahanat. Kenapa? Ini la kita kena tengok.

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2014 at 6:28 PM

Sampai mampus pun anak kepada Jamaludin ni tidak boleh diharap ataupun dipercayai untuk membela bangsa dan anak anak Melayu/Bumiputra. Keujudan anak kepada Jamaludin ini adalah untuk memastikan kehancuran bangsa Melayu dan semuanya diliberalkan. Kalau tidak kerana Dolah tido dan politik "kepala agong" anak kepada Jamaludin ni sudah lama dikuburkan. Malang nya Melayu masih dibuai mimpi dan mudah lupa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 7:10 PM

SEBAB ITU AKU TAK HARAP KJ BANTU MELAYU !
WAJARKAH JADI CALON PERDANA MENTRI.........HMMMMMMM A SLOW DEMISE FOR THE MALAYS..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 7:49 PM

Never will forgive him. Tujuan dia ttp satu, jadi PM. Najib pun xnampak lg ke? Thn depan kasi jadi menteri pelajaran pulak. Suruh dia buang silibus kerajaan Melayu, bab2 ketuanan. Masukkan sejarah maharaja China, Greek mythology. Baru world class.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 8:02 PM

hhohoho...
mmg ni la antara punca kejatuhan umno. gang2 ni lah antara yg mula bawak kepimpinan dan politik style Americana. segala benda guna conslultant, style diri, ambik gambar, buat festival, promotion, bisnes mgmt. tu yg dulu ada ECM libra tu. mana boleh lupa beb.
tapi skarang dah naik tukar strategist la pulak.
tak main la duk tingkat 4 lagi. Wa dah ada opis sendiri la beb. banyak pojek leh sakau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 8:04 PM

Patutlah ciri-ciri yang ada pada Anwar Ibrahim semasa masih dalam kerajaan, sejibik atau sama ajer ngan KJ.

Antara ciri-ciri tersebut ialah :

1. Bercita-cita tinggi.
2. Naik ke jawatan tertinggi dalam tempoh yang singkat ajer.
3. Sukakan publisiti dan sering muncul dalam tv.
4. Suka berdebat dan berpidato.
5. Mempunyai personaliti, karisma dan pesona tersendiri.
6. Mempunyai peminat/pengikut/penyokong tegar.
7. Ada Pak Angkat yang berada dibelakangnya (Nuar ada Tun M dan KJ ada Pak Lah).
8. Suka menggunakan istilah-istilah bombastik sehinggakan rakyat terpaksa bukak kamus semata-mata untuk memahaminya.
9. Sering dilabel sebagai PM masa depan oleh generasi muda.
10. Suka menonjolkan diri (over exposed).

Ermmm....apa lagi persamaan antara KJ ngan Nuar ye ? Politik wang ? Eh, mana ada......KJ ni bersih dari gejala politik wang semasa pemilihan pemuda UMNO tau..... :-)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 8:37 PM

Artikel yg. BERNAS Din Turtle!

Apa hak si mamat-kari-LIBERAL-PENAKUT yg. disuap dgn. sudu 'emas' dr- kecil; tak pernah hidup susah, asyik nak jaga hati si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL yg. begitu KURANG AJAQ nak pertikai hak, identiti dan sejarah BUMIPUTERA Islam/Melayu, terutamanya yg. miskin dan tertindas di Tanah Melayu, bumi pusaka nenek moyang kami ni?! Baiklah si mamat-kari ni pi BERAMBOS dr. UMNO, dan baik masuk PKRSODOM saja! Melayu liberal–PENJAHANAM-agama/bangsa/negara mcm. nilah yg. menyebabkan hak, identiti dan tanah pusaka Bumiputera Islam/Melayu TERGADAI!

Aku syak si mamat-kari-LIBERAL ni masuk UMNO hanya kerana GILA-kuasa nak jadi PM! Bukan berjuang TULEN demi agama/bangsa/negara!

Dan si pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL- terutamanya yg. pikiaq mcm. "OMPUTIH- you", memang amat dipuja si EvangeliSStar! Tengok si si Cina RASIS kat EvangeliSStar ni, bukan main lagi kutuk PEMUDA UMNO yg. berdemo dgn. BERANI tu, dan asyik bilang Malaysia ni negara sekular (setakat ni tak dengaq lansung pemimipin UMNO yg. hentam si Cina RASIS ni, yg. ternyata amat benci ISLAM), dan si Cina ni asyik memuja parlimen British (Westminister) dan bahasa Inggeris - dasar si ejen Barat-ZIONIS! Lihat di - http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/On-The-Beat/Profile/Articles/2014/05/25/Stand-up-and-speak-up-Moderate-Malaysians-have-the-right-to-tell-our-politicians-that-we-want-the-li/ , Stand up and speak up, by wong chun wai, May 25, 2014:
Moderate Malaysians have the right to tell our politicians that we want the liberal, secular and plural ways…. should be sent to Westminster to learn the meaning of good parliamentary practices. But we are not quite sure if he is capable of following the debates in English….

Dan si LIBERAL–PENJILAT-si Barat/ZIONIS ni yg. asyik melalak psl. falsafah/undang-undang “DEMOKRASI dan HAK ASASI KESAMAAN/KEBEBASAN" SAMPAH/PENIPU si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS kat Tanah Melayu/Dunia Islam kita – tengoklah Israel , sekutu kuat si Barat, boleh pula bunuh/penjara/rompak dan rampas tanah Bumiputera Islam Palestin dlm. GENOSID berterusan (utk. MENGURANGKAN seramai BUMIPUTERA Islam Palestin termasuk di kem-kem pelarian di Syria, Jordan, Lebanon dan Turki - dgn. meracun mereka melalui pembunuhan atau pemberian makanan/vaksi-penuh-virus-penyakit/kemandulan; termasuk bawah UN/NGO-NGO Barat yg. dikuasai ZIONIS-Israel), termasuk penjarakan beribu kanak-kanak setiap tahun di mahkamah tentera, sesuka hati (lihat di http://rt.com/news/158556-israel-palestinian-children-confinement/ , 'Blindfolded & bound': Israel puts more Palestinian kids in solitary confinement, May 13, 2014) ; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (yg. dikuasai si Barat-ZIONIS) ? ! Bahkan Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si mamat-kari-GILA-KUASA dan UN-ki Moon BANGSAT tu!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 8:47 PM

Najib gong dan KJ the Kitol dan ramai lagi sama2 spesies liberal. Mereka sesama liberal amat memahami satu sama lain dan mempunyai misi2 tertentu. Sebenarnya UMNO dan tanah melayu dan keseluruhan rakyat melayu/bumiputera dalam proses transformasi untuk diliberalkan secara perlahan2. Kita semua akan menjadi zombie liberal satu masa nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 26, 2014 at 8:58 PM

Banyaknya musang! Najib tak pernah ke "bersih" reban ayam dia ?

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2014 at 9:31 PM

Bijak orang cina. Mereka tidak akan berhenti-henti mengatakan orang melayu tak adil sehingga orang melayu sendiri pun terpengaruh. Betapa bodohnya orang melayu yang sepatutnya melawan hasutan orang2 cina ini mereka menyokong pula. Najib, Hishamuddin dan Khairy patut disingkirkan dari UMNO. Patutlah si Rayen Haramjadah maki UMNO celaka pun Khairy tak marah pun. Dia pi minta maaf pula. Betapa bodohnya KJ ni. Lepas tu parti samseng Haramjadah DAP ada maafkan dia. C'mon lah KJ, di Malaysia ni semakin kurang ajar seseorang tu terhadap parti lawan semakin ramai orang akan menyokong mereka. Di sini bukan USA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 9:55 PM

Inilah sikap pathetic melayu yg boleh membuatkan kita tersungkur di bumi sendiri. Mentang-mentang diri sendiri dah lepas, dah puas memperolehi keuntungan dari deb, dah kaya, maka tak disokonglah deb ni. Hei kj, you tak de hak nak mempersoalkan deb, orang melayu miskin dan pelajar melayu yg perlu kena jawab samada deb ni perlu atau tidak.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
May 26, 2014 at 9:57 PM

@Anonymous

Hanya yang celaka sahaja ,memilih celaka menjadi ketua.

Kesudahanya semua Melayu dicelakakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 10:00 PM

Jangan-jangan dia pun musang,sebab tu buat perjanjian dgn al Jubori sebelum p.raya dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 10:24 PM

Aku harap ada satu gerakan terancang bagi tujuan meleburkan sepenuhnya puak2 liberal dlm umno. Bermula dgn kepala ikan sehinggalah ke ekornya. Kalau agak sukar menembusi kubu mereka, kita patut rujuk kpd plan B,C dan seterusnya.... last choice tapi pilihan yang terbaik sy rasa ialah dgn membentuk parti baru yang membawa wadah umno sebenar. Sy rela menjadi salah seorang tukang kempen kepada rakyat di kampung.... biarpun secara percuma... itu tekad saya.

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2014 at 10:25 PM

Kalau ikut KPI PM Najib, mereka ini hebat belaka. Belajar di luar negara. Intitusi pengajian terhormat dan ternama. Mereka ' breed' yang di asuh. Kampung-kampungan tidak main! Al maklum lah, baka kaya-raya yang ibu bapa mereka orang-orang terpilih - pemegang JUSA 1 / jaatan tertinggi kerajaan.

Mengikut KPI kita yang biasa-biasa, orang kampung - anak petani, nelayan atau senang kata " village intelect " - mereka tidak sepadan kita kerana mereka golongan " international intelect " yang tahu serba serbi. Allah pun mereka dah jumpa dan berdailog !!! Setakat kita yang tahu hanya dosa dan pahala, mereka sudah lihat syurga ! Seperti juga kafirun, mereka sudah lihat syurga ! Neraka tidak layak untuk mereka sebab mereka tergolong orang-orang baikbaik terhormat. Macam budak yang komen kereta bapa nya yang di langgar kereta tin sardin tu... ibarat nya.

Jadi nya kita tidak perlukan kumpulan ini kerana hina nya kita di mata mereka, malah tidak memerlukan kita. Mereka minoriti, kita majoriti. Jadi kita lantik Ketua dari kalangan kita, yang lebih tahu penat jerih, perit susah, sentiasa membakar diri, untuk kesenangan mereka yang lupa daratan dan mendabik dada.

Perut mereka penuh api. Makanan sedap mereka hanya khuldi... Ini lah KPI mereka. Kita tunggu Bajet Negara bulan Okt di mana PM Najib sudah tidak sabar untuk ceritakan.... Apa pula seterus nys wayang kulit kumpulan ini !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 10:27 PM

Dah sama spesies dan DNA camne nak bersihkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 10:36 PM

Mengiukut sumber kawan-kawan, Khairi Jamaluddin menggunakan Bapak Mertuanya PAk Lah untuk Memeras Ugut PM DS Najib supaya MELEBIHKAN Khairi dalam apa hal Pentadbiran Megara.. apa2 yang dapat menaikkan si Khairy Bedebah nie.

Dikatakan Pak Lah Menyimpan Fail Pembunuhan Altantuya, dan Pak Lah sering kali mengugut PM DS Najib..

Bloggers semua, Ugutan INI harus dihentikan SERTA MERTA...

Mohon Pencerahan drp mana Anonymous...

Kalau Pon Benar, PM DS Najib HARUS dan WAJIB Melawan Pak Lah Durjana Kaki Tidor Nie..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 10:36 PM

kita bersihkan najib terus bang...... otomatik reban bole bersih jugak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:39 AM

Sebelum penyakit merebak, patut buang virus dulu sebelum keadaan menjadi parah. Budak2 tingkat 4 patut disingkirkan. Omar Ong perosak Petronas, patut disingkirkan.Saipudin dan Nazri tak berguna satu sen pon pada UMNO patut disingkirkan. Hisham H2O si pencium keris dan menolak bulat-bulat teori rampasan atau remote control ke atas MH370. Tapi masih berkeyakinan kononnya MH370 masih terdampar di Lautan Hindi. Dan yang paling utama ialah Ah Jib Gor si pemansuh ISA dan lain-lain hak melayu. Juga sebagai pencinta sekolah vernakular yang menjadi punca utama perpecahan antara kaum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 6:15 AM

Thanks bro din. Sebenarnya melayu x perlu melihat jauh utk menilai perangai kj yg liberal.
Tp the more u know the better n menjadi bukti kita x ckp kosong semata2.

Persoalannya kenapa najib ambil mereka.

Persoalannya lepas ni apa?

Malangnya saya dh tau xkan ade apa2 tindakan konkrit dr kita.

Jadi kita tau kj liberal. So now ?

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 6:18 AM

Persoalan yg kita kene tanya kalau najib sengaja ambil mereka yg liberal jadi kepimpinan bwhan dia mcm mana dia boleh tanpa rasa malu melaung hidup melayu di pau ?

Sama ada dia liberal atau berjati diri melayu.

He cannot be both. So mana satu lakonan dia?

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 7:36 AM

Kalau Ah Jib Gor asyik kena ubut ajer sana sini, ini membahayakan Kerajaan UMNO-BN, Jadi Mari Kita pulak adakan Kempen KOTOR, Kita Buang sapu, mengYAHkan mereka-mereka yang KOTOR dalam UMNO...spt
1. Ah Jib Gor.
2. Hishamuddin Keris Hussien
3. Khairy Jamaluddin Anak Dajjal
4. Nazeri Aziz - Gangster Boddoh
5. Saipuddin - Rambut Hitam Pekat, Misai Beruban

Mari KOTOR kan Mereka-mereka Penyanggak Bangsa Melayu ini seberapa segera sebelum UMNO tenggelam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 7:42 AM

Hassan Malik Tak sambung Kontak Kerja Kontrak Sabaruddin Chik, si Pendek nie, pie dedahkan Si Karpet buat Loan dgn Bank Rakyat tak Payah Bayar Interest, bayar post dated cek ajer 120 Keping..

Pembuat Karpet nie BERBANGSA iNDIA...

Ah Jib Gor TAKUT BINI suruh Bank Rakyat bagi loan RM40 Juta tanpa Interest!!!!

Rakyat Tak Bayar kereta 3 Bulan, Kereta kena tarik, Tak bayar rumah 4 Bulan Bank dah start nak lelong rumah. Pas tuuh Bangkrapkan pemimjam... Majoriti Melayu, melayu, dan melayu..

Kalau RM40 Juta digunakan untuk bantu melayu, Berapa Ramai Melayu terselamat drp Hilang Kereta, Rumah dan Bangkrap????

Orang Kaya, Keling Pariah, Rosmah pie BELA...

WOOOOOOOOOOOOOOOOi UMNO apa dah jadi nieh??????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 8:14 AM

Pukimak Haram jaddah... Maaf Lah Saudara Din...

Kita Di sini dengan penuh ikhlas hati berusaha untuk meyakinkan diri sendiri dan ramai yang di lain di luar supaya Terus Menyokong Kerajaan.. Tapi Kerajaan Ah Jib Gor nie tak sudah-sudah satu persatu pekong terkeluar...

Kesian Ah Jib Gor, BINI GILER Rosmah Mansor Ugut supaya ikut cakap dia, KHAIRI JAMALUDDIN ANAK DAJAL gunakan PakLah UGUT (Kes Altantuya) untuk menaikkan Khairy Anak Dajal, Omar Ong dan macam2 orang lagi..

Kes Pengusaha Karpet DEEPAK pinjam RM32 Juta ke RM40 Juta ke Tanpa FAEDAH dan Bayar ansor 120 kali dgn cek tertunda, TAK MASOK AKAL.

TS Sabaruddin Chik yang Tolak cara pembayaran balik dengan tiada faedah, DITAMATKAN perkhidmatannya oleh SI DURJANA MATA SEPET, HASSAN MALEK, orang suruhan BADUT si ROSMAH Pendek.

Aper Nak Jadi Nie, Ini Kerajaan Mak Bapak kau Orang Punya Ker? Ini Negara Mak Bapak kau orang Pie Buat ker?

Adoooooiiiiii, mak aaaiiii sakitnya... Beratnya UJIAN untuk UMNO kali ini.

Ya Allah berilah Kami kekuatan untuk teruskan Perjuangan UMNO dan Berilah Kami peluang untuk Menghapuskan Pemimpin Bedebah, Perosak Amanah ini..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 9:02 AM

Pemimpin2 UMNO liberal ni yang sebenarnya memecahbelahkan orang melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:03 AM

@Anonymous

betul kata kamu tuh. segalanya berpunca dari UMNO sendiri. katanya transformasi, nampaknya bertambah teruk dah. penyokong telah diperbodohkan dan Melayu yang menjadi mangsa keadaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:04 AM

@tebing tinggi

muthu jugalah yang mengenal manickam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:06 AM

@Anonymous

itu dah menjadi syarat untuk mendapatkan kemerdekaan. tapi yang bangsatnya ialah membodek mereka mereka itu hingga menyebabkan mereka mereka itu lupa diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:07 AM

@Anonymous

nak disimpan apa ker lagi? dah takder tempat lagi dah nak simpan. semuanya bekas dah punah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:11 AM

@Anonymous

mereka berjuang untuk kepentingan diri. untuk menjadi kaya, disanjungi, dihormati. hari ini wang dapat membeli semuanya itu. itu sebabnya tiada keberkatan. anak anak mereka jadi seperti yang kamu katakan itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:13 AM

@Labu8455

- to kill or be killed. maksud aku politiknya dan jangan disalah anggap. jika dibiarkan dia mendaki kelak padahlah yang akan menanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:24 AM

@Anonymous

soalan itu hanya pengikutnya yang bodoh sahaja boleh menjawab. inilah dikatakan Melayu yang berjuang untuk sesuatu. agama, bangsa dan tanah air tak ambil peduli asalkan mereka dapat umpan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:25 AM

@Anonymous

najib bukanya tak nampak tapi memerlukan dia untuk merealisasikan islam moderate.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:30 AM

@Anonymous

http://www.ismaweb.net/2014/05/bangkitnya-seruan-jaguh-melayu-nafidz-razak/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:38 AM

@Anonymous
ehem pencerahan.. muthu jugalah yang mengenal minachi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 11:58 AM

@Anonymous

"..... Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah seorang tokoh muslim moderat. Beliau telah menerima anugerah “Muslim Moderate of The Year Award” pada tahun 2005 yang dianugerahkan oleh CSID.
Sebab itulah idea-idea yang datang daripada puak-puak muslim moderat ini begitu cair atau liberal dan membuat penafsiran-penafsiran tentang islam mengikut kefahaman liberal mereka."

http://www.ismaweb.net/2014/05/izzah-begini-maksud-muslim-moderat-ydp-isma-daerah-hulu-langat/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:03 PM

@Anonymous

mungkin juga bila dah tak dapat tempat dalam UMNO dia akan gunakan PKR sebagi pangkin untuk dia capai cita cita.

betul lah tuh. kan dia dah cakap nak jadi PM sebelum usia 40th.

dia tak tau cakap pasa Islam, jadi dia nak cakap apa lagi melainkan merapu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:05 PM

@Anonymous

itulah hakikatnya atau mereka sendiri tak faham yang dikatakan liberal/moderate tu apa. sebab itulah mereka berkiblatkan amerika sekarang nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:05 PM

@PakKaduk

dia tak tau ada musang kot. bulu sama jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:08 PM

@Queenabelle Queenary

tak der maananya kalau kepalanya sekali tak disingkirkan. pada aku atau biasanya kalau berlaku kekucarkaciran dalam rumah, mak bak yang patut dipersalahkan sebab kedua mereka tak pandai didik anak anak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:27 PM

@Anonymous

itu kata kamu dia tuh tak der hak tapi dia tuh menteri beb. ramai penjilat dibelakangnya tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:32 PM

@Anonymous

aku berpendapat najib nih semulajadi sememang liberal. mungkin kerana cara pendidikan atau cara pendidikan persekolahanya. disebabkan itu dia melihat si kj nih sama jalan dengan dia. kj pula pada pandanganya berpotensi meneruskan perjuangan liberalnya untuk menjadikan umat Melayu Islam moderate yang berkiblatkan amerika.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:33 PM

@Anonymous

kalalu gitu tak boleh dibersihkan, kenalah jauhkan diri. takut takut kalau kalau berjangkit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:35 PM

@Anonymous

betull tuh. tuan punya reban perlu dibersihkan dulu. kalau tak boleh dibersihkan kasi lain orang yang jaga reban. orang yang lebih kenal antara musang dan ayam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 12:37 PM

@Anonymous

aku bersetuju. kena mula dengan menyedarkan akar umbinya. akar umbilah yang telah menyebabkan kita orang orang Melayu menderita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:08 PM

@Anonymous

pada aku patut sangat disingkirkan samada dia tuh musang atau pun bukan. walaupun dia bertukar jadi ayam sekali pun tak akan aku percaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:10 PM

@Anonymous

macamana bermula dengan ISMA? tak kiralah parti politik ataupun NGO. pokok pangkalnya dah pun dipamerkan kekentalan semangat juang untuk mendaulatkan agama, bangsa dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:19 PM

@maae

beauty lies in the eyes of the beholder.

 aku anak kampung tiada berpelajaran
kuli kuli sahaja
memang tidak padan ......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:25 PM

@Anonymous

pada saya najib pilih mereka sebab najib pun saya macam mereka. najib perlukan mereka untuk menjayakan perjuangan hakikinya untuk memoderatkan orang Melayu. Melayu yang berkiblatkan amerika merupakan Melayu yang membangun dan berjaya. pemikiran Melayu yang dibendung dengan dooos and don'ts patut dihapuskan untuk berjaya dalam hidup. Melayu yang berjaya adalah Melayu yang dapat memisahkan agama dari hidup yang mencari kemajuan. itu pandangan najib mungkin.

jadi kita terpaksa ke akar umbinya sebab akar umbinyalah yang menyebabkan ketidakpuasan Melayu terjadi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:28 PM

@Anonymous

alamak bang. dalam politik mana ada rasa malu. perkataan itu tiada dalam kamus mereka, jadi macamana nak rasakan. orang politik nih hipokrit. dia boleh jadi umang umang dan boleh masuk kelonsong siapa pun. ada dia kesah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:33 PM

@Anonymous

tak baik buat macam tuh bang. dia tak pun buat kita macam tuh. gunakan akal dan fikiran yang waras untuk menghalang kemaraan mereka.
peperangan perlukan tipu helah. cara mana digunakan terpulanglah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:40 PM

@Anonymous

ini yang dikatakan ludah kelangit terkena muka sendiri. kitalah yang bersalah dalam perkara ini dan kitalah yang sepatutnya berubah. akibat dari termakanya pujuk rayu mereka itu kita terpengaruh. akibat termakan janji manis mereka tuh kita tergadai. yang boleh mengubah keadaan juga kitalah. bersyuku ke hadhrat Illahi kerana dengan adanya blog saperti ini dapat kita bermuhasabah apa yang telah kita lakukan. jalan taubat masih lagi terbuka ................

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:41 PM

@Anonymous

dah betul pun. tapi sanggup kah kamu turut menjadi liberal?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:43 PM

nak tanya sikitlah pada admin.

apa cieter Kg Pulau Sebang, Melaka diamana guru besarnya dinafikan penempatanya?

terima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:44 PM

Usul kamu satu kepala ngan aku. Dah lama aku tabur idea ni, biasa le benda ni kena buat secara 'stealthy'.

Kita kena kental dan kuat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 1:50 PM

Level espionage tahap lebih teruk dari cerita Mat Bond.

Mat Sentul lagi hidup pun boleh tahu kau nak kelentong melayu-muslim.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 2:00 PM

@Anonymous

physically and mentally strong. azam mesti kuat juga seterusnya memohon kepada Illahi agar diberikan keberkatan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 2:02 PM

@Anonymous

dah rami pun kena kelentong. pepat diluar tapi rencong didalam. untuk mengejar cita cita hidup mereka sanggup menipu bangsa sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 2:02 PM

Mana-mana pemimpin/ahli UMNO yang cuba mengkhianati rata -rata Melayu yang masih hidup dalam keadaan dhaif,patut dicantas awal-awal lagi.......jangan tunggu sampai dah parah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 2:06 PM

Bagaimanakah golongan melayu liberal ini boleh menjadi pemimpin UMNO ?

Majoriti melayu liberal merupakan generasi melayu yang tidak pernah hidup susah. Mereka dilimpahi kesenangan dan kwmewahan sejak dari kecil lagi. Mereka berkawan pun hanya dengan rakan-rakan yang sama status dari segi pangkat dan kekayaan. Mereka tidak dibesarkan di kampung atau di kawasan luar bandar.

Oleh itu, boleh dikatakan bahawa jiwa mereka telah luntur melayunya. Apa yang mereka tau tentang kesempitan hidup rakyat marhein jika mereka tidak pernah mengalaminya sendiri. Mendengar denyut nadi rakyat, kononnya.

Undi melayu nak, tapi tolong melayu taknak. Hak kiasu diutamakan, hak melayu dikorbankan. Tongkat melayu dibuang kononnya malu takut dipanggil oku. Kuota melayu dihapuskan dan diganti dengan meritokrasi yang kononnya lebih adil. Walhal berat sebelah kerana melayu dipaksa bersaing dengan puak kiasu di padang yang tak rata. Hak melayu dihapuskan satu persatu. Inikah cara pemimpin UMNO membalas undi melayu ? Jika keadaan ini tidak diubah sekarang, melayu akan merempat di bumi sendiri angkara melayu liberal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 2:44 PM

Kalau kamu memang tak pandai, cuba pulak nak jadi bodoh.

Islam tak ada yang fanatic, tak ada yang moderate, tak ada yang liberal. Islam is Islam Quran dan Hadis yang Rasullullah tinggal kan pesan.

PAS Islam apa? PKR Islam apa? Memecah kan ummah adalah.

Jangan busuk kan Agama guna terminology orang kafir. Walhal kalau Najib salah pun tetap Salah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 2:51 PM

Muslim is Muslim, you cannot be moderate yet liberal, and cannot be liberal in moderation so as not to be labeled fanatical.

Jangan cemarkan Agama Islam, tu yang menipu pun halal selagi tak ngaku tidak jatuh hukum, selagi Hudud sebagai helah Agama dipajak kan semata-mata nak kuasa!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 9:33 PM

Setuju...mana pergi blogger yg mempromosi KJ masa PAU...sunyi sepi...kekenyangan atau meratapi kesilapan...nasi dah jadi bubur

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 10:52 PM

Mcmana nak bersih..KJ bukan setakat bawa masuk bahkan bela musang daPIG kt ofis dia...musang betina

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2014 at 10:54 PM

Sapa yang celaka tu...sendiri mkn cili sendiri pedas...pengampu KJ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 9:09 PM

puak2 KJ dah mula bergerak aktif semula sejak beliau dilantik jadi menteri... salah satu drpnya yang paling menonjol KINI ialah dato norza.. beliau kini ialah tim. presiden BAM.. beliau ini ialah salah seorg macai paling kanan KJ waktu zaman tingkat 4.. ingat lg tak, beliau dulu pernah disabit rasuah politik.. entah digantung berapa tahun... sekarang beliau x brapa pada politik ni .. akan tetapi kena berjaga juge sebab kedudukan beliau dalam BAM ada keitan dengan kementerian KJ.. sure ada perancangan maha hebat sedang n akan mereka proses bagi mengukuhkan kedudukan politik KJ... KJ bukan blh dipercaya sgt... aku pasti jika KJ x dilantik jd menteri, rasanya mau dia letak jawatan n menyertai parti pembangkan @ parti bodoh bangang n menjijikkan... betul gua cakap ni..!
tak caya cuba cari jln gugurkan KJ... kita tengok apa tindakan dia.....
amacam.....

Post a Comment