........... Kepada Saifuddin Abdullah - Bukan Anti Cina Atau Anti Kristian Yang Harus Jadi Target TAPI Anti-Melayu dan Anti-Islam ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kepada Saifuddin Abdullah - Bukan Anti Cina Atau Anti Kristian Yang Harus Jadi Target TAPI Anti-Melayu dan Anti-Islam !

Wednesday, May 7, 201429comments


Kali ini saya nak bincangkan kontroversi terbaru ekoran kenyataan tweet dari Bapa New Politics iaitu Saifuddin Abdullah yang mengundang kritikan keras dari rakan2 bloggers.

Saya sendiri pun agak panas terasa bila baca .....

Hentikan sentimen anti-cina dan anti-kristian sebelum ia merebak menjadi sesuatu yang lebih buruk. Harap pihak berkuasa siasat dan bertindak.

Pastinya imej New Politics yang begitu LIBERAL yang dibawa oleh Saifuddin menerjah minda. Ni apahal mamat ni nak backing cinabeng pulak ? 

Orang Melayu tidak akan bersikap apa yang didakwa sebagai  anti-cina atau anti-kristian kalau tidak ada provokasi dari cina dan kristian sendiri !

Orang Melayu memang terkenal dengan sikap toleransi yang amat tinggi ..... asalkan diri tidak dikacau. Kalau ada orang Melayu yang bising pasti ada pihak yang telah menceroboh hak nya. Orang Melayu tidak akan bising tanpa sebab. 

Itu yang Saifuddin harus kaji terlebih dahulu sebelum beri sebarang komen secara umum begitu. 

Tapi untuk berlaku adil, kita kena ambil tahu juga kenapa tiba2 mamat ni boleh sound orang Melayu sendiri ...


OK .... perbincangan merujuk kepada kenyatan ISMA yang mendakwa orang cina sebagai penceroboh.

Jom kita layan apa kata2 Presiden Isma yang dirujuk oleh Saifuddin sebagai anti-cina - KLiK.

“Orang Cina datang ke negara ini bersama penjajah British sebagai penceroboh.

“Siapa yang bagi mereka hak kerakyatan dan kekayaan sehingga hasil pencerobohan mereka dilindungi sampai hari ini?

“Itu semua perbuatan British yang bersekongkol dengan Cina menindas dan membuli orang Melayu,”

Tambah beliau juga, ini merupakan satu kesilapan orang Melayu terdahulu yang harus diperbetulkan.

“Tiada siapa yang berhak untuk menggadai kedaulatan Islam dan Melayu di Tanah Melayu ini,” tegas Presiden ISMA Ustaz Abdullah Zaik.

Hmmm .... memang keras kenyataan tu. TAPI kita kena juga berlaku adil dengan Ustaz Abdullah, kena ambil tahu juga kenapa sampai ketahap begitu anak Melayu ini melompat. Seperti yang saya katakan, orang Melayu ni tidak akan melompat kalau tidak ada yang menjolok.

Beliau berkata demikian mengulas suara-suara yang mempertikaikan kenyataannya baru-baru ini apabila beliau membidas golongan bukan Islam yang menentang hudud dan menyifatkan mereka sebagai tidak sedar diri dan tidak wajar campur tangan dalam urusan umat Islam.

Sebagai balasan kepada kenyataan itu, ada pihak yang mendakwa bahawa orang bukan Islam telah banyak menyumbang kepada negara contohnya dalam bidang perlombongan dan perladangan sejak sebelum merdeka.

Menurut Ustaz Abdullah lagi, jika mereka ingin terus menjadi rakyat Malaysia, mereka haruslah taat setia kepada raja, menerima Islam sebagai agama negara dan hak kedaulatan bangsa Melayu.

Ini kerana menghalang cita-cita Melayu dan menafikan hak Melayu dalam menentukan masa depan negara adalah satu tindakan mencabar dan melampau oleh bangsa asing.

Saya percaya Ustaz Abdullah bertindak dalam kapasiti mempertahankan diri.

Kalau cina2 yang ada pandai menghormati status quo dan tidak menuntut apa2 yang bukan hak mereka sepertimana termaktub dalam Perlembagaan baik bertulis maupun tidak bertulis, Ustaz Abdullah dan juga ramai lagi orang Melayu yang sependapat dengan beliau ( termasuk saya ) tidak akan bising.

Dan kebiadaban orang Cina itu juga harus dilihat secara keseluruhan ( kumulatif ) bukan mengikut satu2 kes. Sebab benda ni kategori makan dalam !

Rumusan saya, Saifuddin harus kaji terlebih dahulu kenapa satu2 kenyataan keras itu dikeluarkan. Dan dalam kes ini, bukan Anti-Cina atau Anti-Kristian yang harus dijadikan target TAPI Anti-Melayu dan Anti-Islam !

Saya sokong kenyataan ISMA !


Share this article :

+ comments + 29 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 8:09 PM

Dengan segala hormatnya, aku dengan ini meminta supaya Pudin keluar dari BN dan masuk PR. Pudin ni sedar ke tidak yang dia sekarang ni tak layak jadi pemimpin parti keramat melayu kerana bersikap liberal. Pudin ni seolah-olah macam jurucakap PR pulak. Sebagai ahli MPPN, Pudin tak harus bersikap berat sebelah. Aku pun dah naik menyampah ni, sampai bila nak bagi muka kat bangsa kiasu. Cukup-cukuplah menjolok sarang tebuan. Tak cukup dijolok, nak dibakarnya pulak sarang tebuan. Sabar melayu ada hadnya. Tak habis-habis nak mengungkit atau mempertikaikan apa jua yang telah termaktub dalam perlembagaan persekutuan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 7, 2014 at 8:33 PM

Aku memang tidak suka cara beliau menulis yang begitu menghenyak Melayu.

Kedudukan nya sekarang hasil mahsul pengiktirafan orang-orang Melayu juga ! Lupa diri !

Betul DT. Kenyataan nya menyatakan anti cina dan anti kristian melampaui batas.

Orang-orang Melayu tidak pernah timbulkan provokasi sensitif kerana patuh ajaran Islam. Fakta terjadi memang sebalik nya di mula oleh Dapigs yang cauvinis dan terlalu rasis.

Kita pesan kawan ini. Jika pecah-belahkan Bangsa Melayu, harap ' migrate' ke parti / negara lain. Malah boleh saja menjadi hebat melangkaui Mufti.

Itu yang terbaik.

....................
Reply To This Comment ...................
May 7, 2014 at 8:35 PM

Jangan lupa ada satu lagi bertaraf Menteri yang perangai macam Pudin - liberal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 8:44 PM

DAP paling sesuai untuk Pudin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 9:05 PM

Perangai sebijik macam dap. Bila melayu bersuara pertahankan hak akibat di cabar, kita di tuduh racist pula. Hang ini tak sesuai jadi pemimpin melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 9:10 PM

Masa zaman Tun M dulu, org mcm pudin ni mmg akn dibasuh secara diam2.. Tau2 senyap jer dn keadaan pn kembali aman sbb punca penyakit dh dibuang jauh2..

Zaman skrg lain..dh la sesama bangsa kita bergaduh, cabar mencabar yg dibuat secara terbuka hanya menjadikan maruah dn imej bangsa semakin dipandang rendah oleh bangsa lain...

Apa nk jd la bangsa Melayu..bangsa ku... Huhu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 9:18 PM

Memang patut la bedul ni kalah PRU..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 7, 2014 at 9:44 PM

Aku sebenarnya tak tahu pun kewujudan Saifuddin Abdullah ni. Aku "google" tadi jumpa yang di bawah ni....

From wikipedia: "Saifuddin Abdullah is known to be one of the more liberal politicians in Prime Minister Najib Razak's otherwise reactionary administration. For example, he criticised his own government's handling of the Bersih 2.0 rally in 2011, in which over 1,600 protestors were arrested on the streets of Kuala Lumpur.[7] In early 2013, he also stood up for a student who was humiliated by a government-linked panellist at a student forum in UUM."

OooooOOOoo...rupa2nya dia ni berpemikiran LIBERAL. Patutlah! UMNO sekarang ni dipenuhi oleh melayu liberal rupanya. Tapi apa nak hairan jika presiden pun dipanggil dengan gelaran cina Ah Jib Gor ?

Tak adakah pemimpin UMNO sekarang ni yang betul2 berani mempertahan melayu/bumiputera ?

Sepatutnya UMNO ada pemimpin macam Abdullah Zaik yang berani berkata benar. Memang nenek moyang mereka masuk ke Tanah Melayu TANPA kebenaran nenek moyang kita. Masuk tanpa kebenaran tu maksudnya menceroboh!

Red Bean Army masih tiada tindakan sehingga ke hari ni sedangkan senarai nama dan KP mereka sudah diserahkan kepada polis! Zahid buat apa ? ESSCOM pun bolos lagi! Sepatutnya Yong Teck Lee tampar Zahid kuat2 dan ambil duit RM501 tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 10:07 PM

Beliau kononnya mengamalkan 'polittik baru',tapi bila dah kalah di semua pertanding,piliharaya umum dan pilihanraya parti,dia masih sanggup terima jawatan ehsan dari PM.Patunya dia tolak bila di beri jawatan secara belas kasihant begitu,barulah sesuai dgn 'politik baru'.

....................
Reply To This Comment ...................
May 7, 2014 at 10:10 PM

Saifuddin dan Mujahid Yusof Rawa sama-sama dah menjadi pejuang Cina/Kristian.

Saya juga sokong ISMA. Hidup ISMA!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 10:35 PM

Bro din rasanya dh tau.

Sekarang borang rasmi tidak ada lagi bangsa. Dgrnya kabinet dh luluskan.

Saya nk ambil kesempatan ni tanya penyokong tegar umno dan yg tidak mahu parti baru sampai bila kita nk sabar?

Kali terakhir najib announce satu msia berapa byk hak kita dh tergadai.

Kali ni tiada lagi bangsa dlm borang rasmi. Boleh x bygkan betapa malapetaka buruk yg org melayu akan hadapi lepas ni. Apa lagi hak yg kita akan ada.

Saya x pernah semarah ni dgn najib dan umno. Seolah2 haram saya nk sokong umno sekarang.

Jahanam umno di bwh najib.

Tolong naikkan isma sebagai parti baru org melayu.

Kalau tidak saya mmg sgt kagum dgn kesabaran org kita.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 10:38 PM

semuanya berlaku kerana adanya "ketua liberal"....padanlah anak-anak muda menyalahkan najib atas segala-galanya.Darilah penghinaan bangsa lain keatas orang-orang Melayu dan Islam sampailah kepada gst...semuanya menuding kepada najib....sebab utama kerana tiadanya pemantauan daripada Najib atas segalanya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 10:41 PM

Cuma aku nak pesan kpd semua pemimpin dan ahli umno.....ingat2lah......umno ni bukan makbapak hangpa punya...yg membolehkan hangpa sapu segala khazanah yg ada dgn alasan nk urus bahagian....hangpa belanja sejuta beli undi...hangpa balaih ratus juta...awat umno ni komoditi ka....tkguna bangunan umno bhgn tersergam indah tp tanah melayu gadai kat kontraktor cina n kicbacknya buat bangunan umno.....ingat umno ni bkn makbapak hangpa punya tapi kita cuma pinjam dari anakcucu kita....jagalah elok2 agar anakcucu kita nnt dpt mentadbir negara sb mereka ada parti yg memerintah sebuah negara islam....kalu hangpa tk jaga la ni....jgn bagi org meluat kat umno sb depa meluat tgk lagam hangpa.......jgn nyesal kalu anak kita tak kenal mana satu tuhan yg satu dan mana satu hantu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2014 at 11:07 PM

Aku menangis bila membaca mengenai kelemahan pemimpin Melayu sekarang. Sedih dan risaukan masa depan zuriat keturunanku.
Hanya mampu berdoa kpd Allah swt....

....................
Reply To This Comment ...................
kumbang
May 8, 2014 at 12:54 AM

Wee ka siong kata tentang hudud bukan makna anti islam .ini idea dari mujahid anak yusup rawa dia yang ajar cina dan kapir lain suroh jawab lagu tu.nik amar mahd yaakob haji hadi annuar musa dok pejuang hudud si anak rawa ni pi bangkang mana letak kepala otak. Ge14 nanti buang dia MP parit buntar memang pengkhianat

....................
Reply To This Comment ...................
May 8, 2014 at 1:06 AM

Shut up!, just shut up! Aku mengambil ungkapan KJ kerana KJ sekarang sedang peeeweeett

....................
Reply To This Comment ...................
May 8, 2014 at 1:10 AM

Melayu di hina, UMNO dihina oleh Hindraf dan dikatakan bertindak melaku ethnic cleansing keatas keling-keling di Tanah Melayu tiada pula mangkok ni nak membela... bahkan di muliakan dan diberi jawatan dalam kabinet sbg menteri!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 1:35 AM

Dulu umno adalah parti yg memerintah kini umno parti yg lemah....jgn sampai umno parti yg diperintah selama lamanya....najib oooooiiiiiiii.....jgn dok syok senfiri...dulu hang dpt 241 di pekan....jgn nanti hang dpt habuk je esok...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 2:39 AM

Salamun'alaikum wbh,

Sekarang barulah kita tersedar dari tidor lena yang amat panjang... bahawa senya, Bangsa Melayu itu adalah sebaik2 Bangsa di sebelah Timor ini..

Bangsa yang banyak memikirkan apa orang akan kata daripada melakukan sesuatu tindakan dan menunggu hingga ke saat getir sebelum membuat sesuatu keputusan atau apakah Bangsa Melayu secara keseluruhannya terlalu banyak berfikir maka tidak banyak tindakan yang dilakukan.

Juga merupakan Bangsa yang Banyak bercakap dalam diri sendiri semacam tele-movie petang2 ...

Apa yang terjadi hari ini ... semakin Kita sedari suatu KESILPAN yang telah dilakukan oleh To Nenek Moyang Kita atau Orang Terdahulu.

Apa yang Sepatutnya KITA semua DIWAKTU ini WAKTU KITA tersedar mahu lakukan sesuatu????

Kita TIDAK PERNAH TERLEWAT kerana Kita Tidak Ada Buat Apa Sesuatu Pun, Jadi Marilah Kita Lakukan Sesuatu Diwaktu dan Masa Kita ini supaya Generasi akan Datang Tidak menyalahkan Generasi Pertengahan Macam Kita ini..

Soalnya BOLEH KITA MENCAPAI KATA SEPAKAT untuk melakukan sesuatu... apa saja yang tidak bertentangan dengan Agama, Keluruhan Perlembagaan dan Undang-undang? Matlamat? HalaTuju?......

Apa Kata Kita semua Mencuba? Better Late than Never, Dont Try You never Know...

Cut Short.. Lets Give A Try.. Untuk Islam, Melayu dan Kesultanan Melayu. (Sorry Melayu Dululah Tak der Melayu cam mana nak ader Kesultanan Melayu).

AWDA

....................
Reply To This Comment ...................
May 8, 2014 at 7:36 AM

"....orang Melayu ni tidak akan melompat kalau tidak ada yang menjolok." Ini salah satu buktinya :-

ISMA reply to DAP's hate speech : 'Au Contraire, Monsieur Lim Kit Siang!'

http://eddydaud.blogspot.com/2014/05/isma-reply-to-daps-hate-speech-au.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 7:36 AM

Ruangan bangsa akan dihapuskan dalam borang-borang rasmi kerajaan kata joseph kurup. Apabila ruangan bangsa dihapuskan kelak, nanti ruangan agama pula nak dihapuskan. Kita semua tahu, secara perlembagaan, bangsa Melayu mestilah beragama Islam. Apabila ruangan bangsa dihapuskan nanti, ciri-ciri Melayu yang mesti beragama Islam akan juga dipisahkan. Ni macam satu perancangan halus. Kerajaan pulak mengikut aje.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 8:07 AM

dek at atas tu semua salahkan najib , tapi apakah tindakan kita nak buang najib dari jadi PM kat TANAH MELAYU ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 9:16 AM

@Anonymousbukan Joseph Kurup la; Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Joseph Entulu Belaun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 1:45 PM

Ni lagi sorang musuh dlm selimut. Terang2 dia reveal diri sendiri siapa dia sebenar. sbb dulu dah kalah sekarang jadi kaki ampu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 1:47 PM

Umno mmg bodoh....tak habis ape-pologetic

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 2:28 PM

Masalahnya perlantikan mangkok ini menjadi ahli mpn ternyata seolah mengiktiraf melayu liberal mcm dia sebagai benchmark. Bermakna pm sendiri (atau sebut tuan penasihat) mengininkan melayu mcm ni diiktiraf sebagai melayu di malaysia. Aku tak paham dgn pegangan pm blurr kita ni. Kalau marahkan pudin, elok marahkan juga siapa dibelakang pudin liberal ni.... siapa lagi kalau pm yang kita cintai tuh!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 2:31 PM

Inilàh contoh pemimpin umno yang ditangkap muat bagi mengisi kekosongan para pemimpin umno yang semakin pupus... dia ni sebenarnya berfikiran singkat a.k.a bahlol.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 8, 2014 at 11:31 PM

Menteri dan bekas menteri seperti pudin yg jenis tak sedar diri tanpa org melayu mereka tidak akan merasa keenakan hidup di atas

....................
Reply To This Comment ...................
May 13, 2014 at 10:02 PM

Najib ni mmg liberal pon, kebanyakaan anak2 bangsawan melayu ni ,berfahaman liberal, nak yg nak dihantar belajar keluar negara, anak sultan sekarang pon sama ,tu sultan2 melayu senyap je

Post a Comment