........... Kebiadaban Bukan Melayu Kita Marah Tapi KeLiberalan Pemimpin Melayu Yang Leka, Kita Diam | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kebiadaban Bukan Melayu Kita Marah Tapi KeLiberalan Pemimpin Melayu Yang Leka, Kita Diam

Friday, May 23, 201446comments

"Saya mengucapkan terima kasih kepada NUCC kerana menerima usaha saya untuk perpaduan nasional. Ini adalah usaha yang terpuji selaras dengan semangat 1Malaysia," kata Najib dalam akaun Twitternya. - Sinar 20/5.

 

Waktu penubuhan MKPN tahun lepas Najib meletak syarat -

 

Menurut beliau, panduan itu menggariskan apa sahaja yang diputuskan mesti berlandaskan kepada Perlembagaan, menjadikan Rukun Negara sebagai landasan serta mengambil panduan daripada Gagasan 1Malaysia yang antaranya terkandung prinsip menegakkan keadilan sosial.

 

Sendiri yang tubuhkan MKPN ( NUCC ) dengan syarat dan arahan supaya terikat dengan semangat 1Malaysia, kemudian sendiri puji yang MKPN selaras dengan semangat 1Malaysia !

 

Syed Hassan setiausaha agung Perkasa pun dah tak boleh nak tahan geram dengan Najib -

"PERKASA melihat kenyataan PM memuji MKPN sebagai menghina NGO Islam,"

Dalam kenyataannya hari ini, Syed Hassan berkata, NGO Melayu-Islam telah menghantar memorandum kepada Najib semasa perhimpunan agong Umno hujung tahun lepas.

Bagaimanapun, katanya, bukan sahaja tiada sebarang tindakan atau maklum balas, malah MKPN pula dipuji walaupun “beberapa kali buat kenyataan mengguris hati orang Melayu dan Islam” - Mkini.

 

Kebetulan ada saya tulis perkara yang sama minggu lepas dalam artikel - MKPN Bersuara Sumbang Lagi ! ( dengan menjadi Pencacai Dap )

 

Kalau sebut MKPN memang ramai juga yang berbulu, tapi bila Najib puji MKPN .... ramai SENYAP ! Kenapa ?

 

Kata kalau pemimpin buat silap, kita akan tegur .... ? ?

 

Dah banyak kali saya sebut yang Najib pun seorang Melayu Liberal, sama jer pendirian beliau dengan Saifuddin Abdullah, dengan KJ, dengan Nazri .... SAMA ! 

Kalau yang lain tu bersuara sumbang, ramailah yang berani hentam. Tapi bila Najib ikut bernada sumbang ..... kenapa senyap ?

Kita bukan berniat biadab tapi TEGUR. Namun bila banyak kali perkara yang sama diulang, ia bukan lagi kesilapan tapi memang itulah dia Najib - seorang Mat Liberal.


Kalau MKPN boleh bersuara dalam kes2 individu seperti ISMA, apakata kita minta MKPN berikan pandangan dalam kes terbaru dimana Adun Rayer mencelakakan Umno dan orang Melayu ...

Diorang ni menjadi semakin berani biadab kerana adanya pemimpin2 Melayu Liberal yang tidak berani menegur mereka. 

 

Kalau orang Melayu bersuara, pandai dan laju pulak pemimpin2 Melayu Liberal ini hentam.

 

Ya, kenapa tidak tegur pemimpin2 tertinggi Melayu sendiri yang memberi ruang luas kepada pemimpin2 bukan Melayu ini bersikap biadab ?

 

Menonton video dibawah, memang kita puji ketegasan yang ditunjukkan oleh Pemuda Wilayah

KLiK ke Youtube.

Tapi adakah keberanian yang sama ditunjukkan kepada pemimpin2 sendiri yang membiarkan saja kebiadaban itu berleluasa ? Bukanlah maksud saya kena cakap keras macam itu tapi paling tidak, menegur ?

 

Pemimpin2 bukan Melayu ni bukannya baru belajar nak jadi biadab. Sikap hodoh itu memang dah lama tertanam dalam diri mereka. 


Persoalannya, kenapa dulu ( sebelum zaman PakLah ) mereka pandai pendam tapi kini mereka berani luahkan ? Malah keberanian itu ketahap mencabar balik ( contohnya - aku tak nak tarik balik .... so korang nak buat apa ? )


Ya, mereka yang biadab ini memang kena diajar, tapi pemimpin Melayu sendiri juga kena ditegur kerana merekalah yang memanjakan kebiadaban itu.

Dengan keadaan sebegini, korang yakin ke BN boleh menang PRU14 ?

Share this article :

+ comments + 46 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 8:56 AM

Apa tunggu lagi.....pariah / BABI dap

dah mula buat hal.


UMNO/Org Melayui diam saja ke....?


TELUQ ADA KE....?

....................
Reply To This Comment ...................
Awe
May 23, 2014 at 9:04 AM

SPOT ON! DIN
SPOT ON! DIN
SPOT ON! DIN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 9:14 AM

Where have all the Malay's dignity gone ? Even a single pariah can bully 200 of you?!!

Anyway many thanks for genius PAS & PKR supporter who sold their homeland for nothing.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 9:35 AM

@Anonymous

sekarang nih tak yah nak hentam pembangkang. arahkan pulak peluru kepada pemimpin UMNO. bukan kerana kita tak sukakan parti, tapi mereka yang memainkan peranan dalam parti itulah yang menyebabkan keadaan menjadi lebih teruk. aku sememangnya dah tak percaya terutama najib. walau pun dia bercakap dari mulut keluar api pun aku tak percaya. walau pun dia cakap nak tolong orang Melayu pun aku tak percaya. walau pun ramai yang mengatakan najib dah berubah pun aku tak percaya. yang aku harapkan dia turun kerana dia penyebab keliberalan dalam UMNO. dia penyebab ketegangan kaum dengan mengiktiraf dan memberikan bantuan kepada sekolah berbagai bahasa. sampai dunia kiamat pun dia tak akan dapat meyatupadukan bangsa. hanya dalam kamus dia saja yang mengatakan dia berjaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 9:42 AM

Pemimpin UMNO ni seolah-olah dah ikat tangan dan kaki sendiri. Kemudian berkata,"Wahai pembangkang, marilah belasah aku beramai-ramai. Belasahlah aku sepuas-puas hati kamu. Jangan bimbang, aku takkan marah atau mendakwa kamu. Malah, aku dengan rela hati aku tetap akan maafkan kamu". Inilah tebuan-tebuan liberal yang dengan senang hati membiarkan sarangnya dijolok dan dibakar sesukahati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 9:46 AM

betu ldin aku sokong
Umno hanya pandai ikut law
ikut pelembagaan
ikut itika
ikut adap
ikut budaya
kita perlukan pemimpin yang pandai GUNAkan itu semua
bukan pandai IKUT
contod Rayer, LGE DAP
mereka GUNAkan imuniti dewan uantuk membodoh-bodohkan UMNO
ini semua strategi
dilakukan penuh dengan kesedaran.
mana pakar strategi UMNO?
pagi jumaat ni masih tidur ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 10:13 AM

Kalo najib msh lg jadi presiden umno ...pru 14 umno/bn bungkus..... yg sokong dan jilat najib ialah golongan yg 'burp' smbil mngusap perot boncit masing2... rakyat marhaen trtama penyokong setia yg non partisan menyimpan sakit hati melihat Melayu dan Islam di perkotak katik tanpa sebarang pembelaan dr pihak yg sepatotnye mnjadi pembela Melayu dan Islam...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 10:19 AM

Itu yg aku pelik pada puak Umno ni,IndiaPKR hina Melayu kata cilaka pun mereka dah marah,tapi pemimpin sendiri yg maki Melayu dgn 'shut up' dan lebelkan Melayu 'Boko Haram',mereka buat senyap je.Tang ni kalau Melayu Pakatan kata Umno khianat Melayu aku setuju,mereka khianat ndalam senyap dengan Melantik puak liberal sebagai pemimpin mereka.Puak liberal ni samalah dgn DAP,PKR dan liberla Pas.So,kalau kita benci DAP,PKR dan Liberal Pas,keita benci juga lah Liberal Umno ,kecuali ada di antara kita yg tak faham-faham asal liberal maknanya mereka tu 2X5 lah.Kalau tak faham lagi kena belajar dengan KJ dan Sarifuddin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 10:21 AM

jgn heret MKPN dlm isu ini...masalah UMNO dgn ADUN Rayer ialah isu politik,,,takde kene-ngene dgn isu perkauman atau agama...MKPN tak perlu masuk campur...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 10:29 AM

Bro din,

itulah saya kata. kita patut beri alternativ pada org melayu = parti baru.

tp ramai berharap najib berubah or pimpinan berubah. masa utk harapan kene ade limit jgk

xkan limitnya sampai melayu jadi jahanam dibwh org2 liberal umno?

masa bertindak? bersabar ? walaupn berbeza2 utk setiap individu pastinya ade limit yg kita sama2 setuju.

jadi sampai bila?

masalahnya saya x nampak mereka ni mcm kata ok kita tunggu sampai...

semua senyap je.

bila pemimpin liberal buat hal telan je. hak kita maruah kita makin terhakis.

jadi sampai bila?


jujur saya tanya dlm keadaan pemilihan yg boleh menendang tun m utk jawatan exco zaman pak lah dgn hanya rasuah RM 200,

mereka ini yg vote pemimpin umno,


maka ape harapan kita pemimpin liberal ni akan ditukar ?

sekali lagi tun m dimalukan di kubang pasu. maka apa harapan kita?

berubah? tukar pimpinan ? semua tu angan2 kosong je.



jadi? senyap? telan? atau bertindak.


letih bro :) saya bukanlah excited sgt nk melayu berpecah lagi. tp umno perlu ditekan. atau diganti dgn alternativ. saya just x nampak harapan org melayu dgn umno sekarang ni. perangai cauvinis semakin racist ibarat cancer semakin parah. maka apa pilihan saya? ini jga yg dibenarkan umno. pemimpinnya najib saifudin, ketua pemudanya kj,

parti melayu lagikah? biar betul?

alternativnya tidaklah buruk sgt untung2 kita dpt tarik pas. maka menjadi majority sekali lagi. untung2 kita tarik melayu dlm umno yg masih setia. untung2 kita tarik mereka yg dh fedup dgn pkr, ngo2 lain. insyallah kita majority balik insyallah kita rampas kembali kerusi majority melayu.


kalau ade cara lain saya xkan syorkan usul ni.



melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 10:54 AM

@Anonymous

UMNO perasan jer lebih. yang mana berikan political mileage kepada mereka ajer yang dipakai. yang UMNO pandai, ialah mengampu kaum lain. UMNO juga pandai buat orang MELAYU marah. UMNO juga pandai menghianati bang MELAYU dengan mengkongsikan hak keistimewaan orang MELAYU kepada bangsa lain. UMNO juga pandai mendapatkan penyokong dan pentaksub yang berkorban untuk pemimpin secara membabi buta. UMNO juga pandai bercakap tapi tak serupa bikin. UMNO juga pandai menghayal dan menjatuhkan beruk dari atas pokok dengan dendangan janji dan gula gula. tapi pandai ker UMNO membangunkan bangsa MELAYU dan berjuang mempertahankan hak keistimewaan mereka? berani kah UMNO berjuang dan mempertahankan agama, bangsa, negara dan raja raja MELAYU? berani kah UMNO menyatukan SEMUA sekolah yang berbagai bahasa kepada SATU sekolah - sekolah KEBANGSAAN? apa lah nak jadi kepada pemimpin UMNO yang satu masa nanti menenggelamkan UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:03 AM

@Anonymous

adanya mereka itu adalah kerana bebalnya penyokong. penyokong telah terpedaya dengan alunan kata kata yang manis. penyokong yang fikiran mereka terikat dengan sejarah lepas UMNO yang gagah, hebat dan berani. UMNO yang pada ketika itu disegani. UMNO bermegah dengan pembangunanya yang sudah semestinya menambag ruang untuk kaum lain menjadi kaya. MELAYU masih ditakuk lama, masih mengharapkan sesuatu dari pemimpin plastic yang telah mereka undi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:07 AM

@Anonymous

never again talk about dignity, pride, prestige, honour and so on for the Malays. no more to be said except "CELAKA". it suits the Malays right, maybe.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:08 AM

@Awe

and do not forget to SPIT it out.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:11 AM

@Anonymous

peliknya pemimpin atasa saperti tak tahu atau tak dengan rintihan mereka mereka yang telah mengundi mereka. jenis pemimpin apa nih?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:14 AM

@Anonymous

bukanlah semua dari kata kata pembangkang tuh tak betul. ada yang betulnya. kita kenalah juga fikirkan content percakapan mereka kerana biasanya bila pembangkang komen jer belum apa apa lagi kita dah kata tak setuju. sebenarnya pemimpin UMNO sekarang nih dah buat orang Melayu menderita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:18 AM

@Anonymous

alamak ada juga penyokong setia. bukan heret pun tapi dah terangan. bacalah betul betul dan fahamkan baik baik dengan fikiran yang luas dan terbuka. dimanakah janganya itu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:26 AM

@Anonymous

biasalah bang. orang Melayu sebelum rasa benar benar terhempit, tertekan dan tercabar, masih lagi bersabar. mereka akan bertindak balas bilamana dah berlaku kerosakan depan mata. kalau PRU14 parti lain memerintah, barulah mereka sedar nak tubuhkan parti barulah nak itulah dan inilah. pergilah kekampung kampung bercerita tentang keterukan UMNO, pasti akan dapat musibahnya. tak pergi jauh, bercakaplah dengan perwakilan yang telah menentukan pemimpin itu, nescaya kita akan dilabelkan pembangkang dan pengkhianat bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 11:43 AM

anon 10.29.

Aku tak harap dah DS Najib berubah sebab bagi dia Malaysia dahan utk hinggap je,itu sebab dia tak kesah sangat apa jadi dgn Melayu,dia dah dapat penyakit Anwar cari glamopur luar negara.Sibulat tu pun sama golek ke hulu golek ke hilir,imeg dalam negara terus buruk dia tak sedar.Umno boleh kalah keran imeg dia pun dia tak kesah.,nanti dekat piliharaya 14 Najib akan buat perjanjian lagi dgn Anwar atau siapsiap yg pimpin Pakatan masa,di selamat kalau Umno kalah.Orang Melayu yg susah.

....................
Reply To This Comment ...................
wan jamak
May 23, 2014 at 12:05 PM

orang melayu terutama pemimpin melayu yang bodoh penakut, jgn nak marahkan org pulak.

pasai apa tak balas balik apa yg depa sebut.. sebut pi lah INDIA DAP CELAKA PARIA ka, INDIA PENDATANG BANGSAT ka. sebut depan2... tengok mcmana depa rasa pulak.

ni terpekik terlolong demo mintak org mintak maap pasai apa?

aku tau bila bersembang dengan bbrapa geng pemuda UMNO, depa cakap "kita tak buleh sebut macam tu.. sensitif, nak kena jaga hati kawan kita yg india jugak..

kesimpulannya..kalau mmg dah betui teloq takdak..tak payah bising2 demo bagai ghapla ni.. buang masa saja..pi balik sudah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 12:40 PM

Yg peliknye abg Din org org UMNO ni tak nk pulak suruh si Najib letak jawatan.Mereka dh di gula gulakn ke?

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2014 at 12:44 PM

Inilah masalah pemimpin tinggi umno, dipulaskan telor pun tak apa. Sabar jangan lawan DAP yang melampau. Tapi sekarang mereka dah tijak kepala umumnya orang melayu khususnya Umno. Tapi masih lagi bersabar. Sampai bila nak bersabar. KITA PERLU ADAKAN KEMBALI ISA. KALAU KITA BERGADUH SEMUANYA AKAN RUGI DAN JANGANLAH KITA SAMPAI KETAHAP ITU. WAHAI PEMIMPIN JANGANLAH KITA SAMPAI "A POINT OF NO RETURN".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 1:52 PM

@Anonymous

sekarang ni dia sebok cari glamour diluar negara? betullah tuh nyambil nyambil jual jenama. kacau bilau dalam negara dia tak kesah pun yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 1:54 PM

@wan jamak

itu namanya political mileage. soal agama, bangsa dan negara dikemudiankan. mereka masih optimis bahawa orang Melayu akan sokong pemimpin mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 1:56 PM

@Anonymous

mereka takut kehilangan bajet beb. bila bersuara menegur jer akan diketepikan. siapa pulak nak sumbat mulut mereka? atau pun bila nak buka mulut jer disumbatkan. macamana nak bercakap kalau mulut dah penuh?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 2:06 PM

@Unknown

journey of no return/a point of no return ada kah bermakna karamkan kapal? kalau itu yang dimaksudkan aku tak setuju tapi kalau diusir nakhoda dan kelasinya sekali aku sokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 2:18 PM

Sepatutnya inilah masanya PERKASA berjuang selari dengan ISMA untuk menyuarakan ketidakpuasan hari MELAYU. tak payah dah nak ungkit yang lepas lepas, tak der faedahnya. PERKASA sepatutnya kembali ke perjuangan asalnya iaitu social contract. aku yakin orang orang MELAYU akan tetap menyokong. tinggalkan saja UMNO kerana PERKASA sudah pun diperlekehkan. tak payah lagi menegur UMNO sebab UMNO dah perasan bijak dan tak perlukan lagi suara suara dari NGO Islam. UMNO dah perasan merekalah yang membela orang MELAYU. mereka dah perasan orang MELAYU sememangnya sokong UMNO. apa lagi yang PERKASA nak terhegeh hegeh tunggu ditangga UMNO? cukuplah dan jadikanlah perlekehan UMNO itu sebagai satu semangat untuk mengembalikan kepercayaan orang orang MELAYU terhadap PERKASA. Ingatlah PERKASA bahawa UMNO tak perlu ditegur. tak ingat ker betapa aibnya pemimpin PERKASA dihina. tak ingat lagi ker orang kuat PERKASA di suruh SHUT UP? bangunlah PERKASA dan berjuanglah untuk agama, bangsa dan negara dan bukanya kepentingan peribadi atau pun kepentingan politik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 2:35 PM

mana pergi persatuan2 silat melayu , mahagaru2, tengah cari telor yang hilang ke, senyap je tak de munyi, kuat lagi suara amoi ipoh mali.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 2:39 PM

Hakikat yg kita org melayu perlu terima ketika ini :

1. Najib takkan letak jawatan sbg presiden dn PM. Terlalu byk masalah dlm UMNO dn dlm kalangan org melayu itu sendiri.

2. Org melayu secara tradisinya hanya akan insaf dn bersatu apabila mereka sudah tidak boleh kemana2 lg (dead end) dn pilihan yg ada hanyalah melawan balik (do or die). Dn pd ketika itu biasanya kemusnahan yg berlaku sudah terlalu besar dn mereka melawan balik pn hanya demi survival sendiri..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 4:22 PM

anon 2.06

kalau boleh usir nakhoda dan kelasi dh lama kita buat sebaik saja dia naik sebaik saja dia umum 1msia.

masalahnya kalau x boleh?

pemilihan lepas semua org2 yg najib nk semua dipilih, maka jgn harap dia akan berundur dgn rela atau melalui pau.

dan mcm mana kalau kapal terus karam sbb si liberal ni?

adakah kapal x karam lagi?

**********************

jadi kalau kita tau melayu hanya akan bersatu bila dh terdesak bila dh hilang semua,

xkan kita just biar je and tunggu?

kalau mcm tu kita jgk bersalah dekat anak cucu esok.


melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2014 at 4:43 PM

Ada berani ???

http://puteramariam.blogspot.com/2014/05/the-promised-land-hati-dan-jiwa-aku.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 5:02 PM

rayer cakap hanya pd pemimpin umno jer dia bukan kata pd guru2 silat, perkasa, isma dll.
relaxlaa bro, jgn emosi, langkah yg dipenuhi emosi bukannya akan menang malah akan menempah kekalahan.

relax bro, bro relax, jgn hilang punca. Kita tengok juta2 ahli umno respon mcmana dgn kes ni, kalu majoriti relax jgnlah plak kita lebih2 broo.

hidup ni kalu tak da ahli politik mcm rayer sunyi bro, setakat rayer hilangkah tanah yg melayu di kampong broo, takkan?

biarlah kalu kita nak bua,t buat dgn sungguh2, kalu setakat pijak gambar, bertempik terlolong nothing broo, kalu nak betul2 nak ajar kena pakat dlm sunyi, mulut tadak bunyi, muka tak da kerut broo, itu baru sejati, air tadak kocak. Kalu nak buat betul2 la.
kalu nak main2 biarkan mereka dgn emosi mereka.

setiap perkara ada hadnya, baca cerita sg manik broo, sapa yg kena dulu broo, sabar bro akan sampai masa tu nanti, cuma kalu sampai nanti jgn plak yg dok tunjuk hebat dgn penuh emosi termasuk dlm blog ni semuanya kecut broo. Kalu semua kecut baik senyap jer.

Sabar broo, ingat apa yg jadi pada mail rudo kat sejarah sg manik.

Cicit Utoh putih kawan mail rudo.

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2014 at 5:24 PM

Anon 2:06.
Apa maksukd saya kalau terjadi macam 13 Mei, kita semua rugi. Kita menang bangsa lain kalah tidak ada makna kerana negara hancur. Mungkin kita dijajah kembali atas alasan ethnic cleansing. Kalau ini berlaku tidak mungkin ada lagi hak hak istimewa orang Melayu dan Islam. Penjajah baru melalui UN contohnya US akan menggunakan alasan diskriminasi untuk menghapuskan hak melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 5:33 PM

Bro Din,

Ketua Pemuda dah minta maaf kat komunis. Apa nak jadi laaaaa woiiii!!! Dari Presiden samapi Ketua Pemuda semua hampas!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 8:48 PM

Unknown,

Aku tak worry sangat kalau apa-apa berlaku,kerana aku masih ada kampung halaman,susah susah aku balik kampung je tanam jagung ,boleh juga makan.Itu sebabnya aku tak putuskan hubuangan dgn kampung halaman biar sibuk dan jauh macam mana pun,aku tetap balik kampung sekali sekala.

Sebenarnya kalau apa-apa terjadi kita orang Melayu taklah sesuah puak-puak tamak haloba tu.Kita tak banyak harta benda di bandar berbanding mereka,yg kita ada pun hanya di pinggir bandar.Harta benda merekalah akan hancur lebur-hartanah,perniagaan,saham dll yg mereka usahakan akan hancur sekelip mata.Tapi nak buat macam mana,kalau kita perhatikan seolah-olah mereka yg mahu ianya berlaku.

Kita tak minta lah benda ni berlaku,tapi kalau berlaku mungkin ada hikmahnya dari Allah.Kita kena yakin Allah di pihak kita,kerana kita telah bersabar serta bertolak ansur terlalu lama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 1:14 AM

rasanya dah tak relevan dialah peminpin UMNO dia Lah Menteri Daialah PM

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 7:14 AM

Kalau itu berlaku singapore akan masuk. Dsrang dh plan.

Tp kali ni ntah malaikat akan tolong kita ncn 13 mei dulu.

Zaman dulu org melayu masih sedar diri x liberal. Zaman sekarang kuasa di tgn kita tp pemimpin liberal.

Mungkin kita twrpaksa bekerjasama dgn indon lepas tu. Harganya pn x murah jga..

Maka lepas ni jadilah singapore 2 keranaorg melayu kita terlalu sygkan umno

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 7:54 AM

Kalau itu berlaku singapore akan masuk. Dsrang dh plan.

Tp kali ni ntah malaikat akan tolong kita ncn 13 mei dulu.

Zaman dulu org melayu masih sedar diri x liberal. Zaman sekarang kuasa di tgn kita tp pemimpin liberal.

Mungkin kita twrpaksa bekerjasama dgn indon lepas tu. Harganya pn x murah jga..

Maka lepas ni jadilah singapore 2 keranaorg melayu kita terlalu sygkan umno

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 8:01 AM

@AnonymousSetuju dengan pendapat tuan, saya juga berkongsi pandangan yang sama dengan tuan.

Jika berlaku sesuatu seperti rusuhan, bencana, krisis dan sebagainya, kawasan yang paling teruk terjejas adalah kawasan bandar. Di sini sumber terhad, populasi pula berjuta orang. Dalam sekelip mata huru hara boleh terjadi.

Kajian pakar pengurusan bencana dari UK mengatakan bekalan makanan akan habis dalam masa kurang 48 jam di kawasan bandar jika krisis berlaku. Sebab tu perkara pertama kita perlu lakukan jika bencana berlaku ialah segera tinggalkan bandar. Pergi ke kawasan kampung.

Siapa yang tinggal di kampung? Orang Melayu. Siapa yang tinggal di bandar? Komunis. Rasa-rasanya siapa yang akan survive.

Sebab tu untuk kita orang Melayu perlu ingat "akar" kita. Walaupun dah berjaya, kaya, moden, asal usul kita jangan dilupa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 8:17 AM

@UnknownKalau jadi 13 Mei balik, kerajaan boleh aktifkan MAGERAN. Parlimen gantung, YDP Agong sign Undang-Undang X, ATM in command, martial law diisytihar, curfew dilaksanakan.

Pasal etnic cleansing tu situasinya kerajaan masih berkuasa melindungi rakyatnya. Bukan seperti Bosnia, Kosovo. Jadi UN tak boleh campur tangan. Cuma diplomatic strain dengan negara lain. Tak sampai peacekeeer masuk.

I believe most of us want the Second May 13th. We will build this nation from an ashes post Second May 13th.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 8:48 AM

Haha u have no idea how much i wanted 13 mei to happen again.

Thing is if the us israeli and singapore bent on helping the cauvinis here theres no stopping them. Remember iraq? Give one lousy and war it is.

Now if it comes to it id die for agama bangsa n negara but while we can still figure out ways we can avoid international meddling into our matters we better stay put.

If all of us bent on wanting 13 mei to occur again then wht about creating a new malay party instead which is nothing compared to 13 mei ?

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 8:49 AM

@AnonymousRasanya singapore takkan masuk. Dorang xde alasan untuk intervene internal issue Malaysia. Kalau masuk jugak, maknanya declare perang dengan kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 10:31 AM

Spot on! Ah jib gor must go!

....................
Reply To This Comment ...................
May 24, 2014 at 12:28 PM

Najib said don't over react. Tak apa nak pijak kepala pun. KJ kata "maafkan kami".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 2:52 PM

Aku nak tanya, apakah yang bangsat sangat kejadiannya pemimpin-pemimpin UMNO sekarang ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 11:49 PM

@AnonymousWell said Melayu Hampa. We the Malays should retaliate the same way as our previous generation did. These racist, chauvinist ungrateful bastard keep pushing us until the ledge.

As stated by Newton's third law; for every action, there is an equal and opposite reaction. The clock is ticking. Sooner or later, there will be miscalculated action by these bastards, resulting in catastrophic reaction. As you said sir, we are waiting the fateful moments.

Post a Comment