........... Isu Umno Celaka - Permohonan Maaf Adun Umno Minggu Lepas Tak Guna Satu Sen Pun ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Umno Celaka - Permohonan Maaf Adun Umno Minggu Lepas Tak Guna Satu Sen Pun !

Thursday, May 29, 201430comments

Nah, tengoklah bagaimana cara Dap bermain politik. Peraaaaah .... sampai kering. Tak cukup dengan mengencing Adun2 Umno Penang minggu lepas ( bila Adun2 Umno terperangkap dengan permohonan maaf bagi pihak individu yang menceroboh masuk dewan DUN - KLiK , KONON ingat selepas itu giliran Rayer celaka pula yang akan minta maaf ...rupa2nya kena kencing baik punyer ! ), sekarang Lim Guan Eng @ Dap mahu hukuman lebih berat dikenakan terhadap penceroboh itu.

Siapa kata kes dah selesai dengan permohonan maaf Adun Umno ? Jadi sekarang saya nak tanya.... berapakah NILAInya permohonan maaf Adun Umno minggu lepas itu ? Satu sen tak guna ! Malah maruah Umno pula yang di injak2 oleh Dap ...

"Kami berasa sangat sedih dan kecewa dengan apa yang berlaku. Pada masa yang sama mahu tindakan keras diambil ke atas samseng-samseng Umno yang menceroboh masuk Dewan Undangan Negeri supaya tindakan yang diambil tidak akan dilupa sekali gus agar mereka tidak terlintaspun untuk mengulangi perbuatan sama.

"Kami akan cadangkan pada polis supaya peguam negara mengambil kira seksyen-seksyen itu," katanya dalam sidang akhbar di George Town hari ini. - TMI.

Kes Rayer Celaka yang menjadi pencetus isu langsung tidak disentuh.

Serius cakap ni, memang teruk Umno dicelakakan Dap kali ini. Cuba pemimpin2 Umno tanya akar umbi - Apakah pandangan akar umbi mengenai cara Umno menangani isu Umno Celaka ini ? 

Di mana maruah Umno ?


Share this article :

+ comments + 30 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 12:26 AM

Ini le dia sifat DAP haramjadah ni. Melayu PKR & Melayu PAS dah kena kemeyan power.
Memang SIAL tebiat guang eng jahanam ni.
Lihat la wahai pemimpin Melayu yang memimpin kerajaan : boleh sanggup terima penghinaan macam berterusan ke ? Kita Melayu mintak kepimpinan UMNO/BN lakar perubahan positif untuk kembalikan kecermelangan Malaysia untuk kita tumpang berpaut.
Tapi yang dapat kekecewaan.
Hal Hindu rayer ni pun tak boleh tangani dengan memuaskan , lagi apa yang kita nak harapkan umno ni ?
umno yang dah senget tapi belum tumbang ni memalukan. Jijik. Penuh dengan sifat yang dilaknat.
Bakal jadi barua di bumi semdiri le kita Melayu ni.

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2014 at 12:29 AM

PADAN MUKA UMNO, TAKYAT NASIHAT TAK MAU DENGAK.
MEMANG PUAK PUAK BEBAL NI TAK BOLEH DITEGUR, DEPA PUNYA PASAI HABIH MELAYU KENA CELAKA.
AKU RASA BAIK SEMUA ORANG SOKOBG DAP PULAK. NANTI BILA DEPA BUAT MALAYSIA MXM SINGAPORW KITA SURUH LA PAS PUTAR BELIT GUAN ENG PULAK. LA NI PAS DOK PUTAK BELIT UMNO. KIRA FAIR LA MCM TU

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 1:06 AM

Kalo UMNO nak dakwa Rayer pon tak berguna jugak. Peguam UMNO pon bukan boleh diharap jugak. Mintak maaf jer, terus peguam UMNO akan cakap kes sudah setel. Andaikata kes ni dibawak ke peguam negara pon tak jalan jugak. Tak usah haraplah pada peguam negara. Sekadar buang masa jer.

Lagi pun Rayer tau undang-undang Malaysia sekarang ni tidaklah seketat dulu. Banyak lompang yang akan dieksploitasi oleh peguam pembelit bagi mencipta alasan kesalahan teknikal. Oleh itu, mahkamah pon belom tentu boleh tolong UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 7:18 AM

Melayu dayus..masih lagi berlembut wslaupun mereka makin CELAKA..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 7:27 AM

Mmg perangai dap utk baling batu sembunyi tgn. Ketegangan kaum dan menyemai sikap cauvinis dlm masyarakat cina mmg tugas mereka.

Pemerhatian saya x ada kene mengena dgn umno.

Saya melihat ini serangan pada umno. Tidak ada kene mengena dgn org melayu. Sedangkan pemimpin tertinggi umno sendiri menjahanamkan bangsa buat apa kita org melayu kene membela mereka.

Jadi sebaiknya umno tidak menarik org melayu dlm kes ni.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:11 AM

@Anonymous

Mana pulaknya tiada kena mengena dengan MELAYU. UMNO adalah parti orang MELAYU, yang berjuang untuk agama, bangsa dan Negara. Dia tuh mencelakakan UMNO bermaksud mencelakakan orang MELAYU. Kalau orang MELAYU tidak terasa, maka bukanlah dia tuh dari spesis MELAYU yang jati. Kalau kita mengatakan DAP maupun PKR celaka bermaksud kita tujukan kepada parti kerana ahlinya berbagai kaum. Itu sebabnya DAP mengatakan dia bukan rasis walaupun perjuanganya sememang rasis. Semangat perjuangan mereka berpegang teguh kepada pegangan peminpin mereka yang terdiri dari orang orang bukan MELAYU.

Yang salah pemimpin tapi jangan pulak kita pun terlibat sama dalam menggadaikan bangsa. Sepatutnya inilah masanya untuk kita sama sama mendesak agar pemimpin yang bacul diturunkan untuk menjaga maruah bangsa. Anggapkanlah segala apa bencana yang menimpa UMNO hari ini sebagai petunjuk bagi kita mencari hala untuk mendesak pemimpin bacul yang sedang berakar didalam UMNO. Walaupun UMNO yang memerintah, tetapi jelas pembangkanglah yang lebih kuat laungan dan raunganya. KENAPA?????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:12 AM

@Anonymous

umumnya semua Melayu dan khususnya pemimpin atasan dan yang berada didalam kerajaan. aku setuju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:14 AM

@Anonymous

tak payah nak citer pasal rayer atau pembangkang mana sekali pun. mesti dimulakan dengan membelasah UMNO yang kita undi untuk mewakili orang Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:16 AM

DAP mengambil kesempatan sepenuh-penuhnya daripada kelemahan PM dan menteri kabinet baculnya.... apa nak kata lagi din???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:17 AM

SAMSENG UMNO. ?
BAPAK SAMSENG 13 MAY 1969 SIAPA.
CELAKA PUNYA DAP.....SIAL HARAMJADAH !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:20 AM

@kasim

yang berada kat atas tuh selepas menang pilihanraya dan mewakili Melayu di Parlimen telah menjadi pekak dan buta. yang mereka nampak adalah kemewahan dan akan mencuba mendapatkanya dalam tempoh menduduki kerusi. mereka akan celik dan dengar bila nak pilihanraya untuk meraih undi. tak gitu mereka tak nampak pun orang Melayu.

kalau tak suka pun takkan sampai macam tuh sekali. orang cina kallau dah dapat ketangan dia, tak akan terlepas ketangan orang lain dah. kalau betul juga nak macam tuh, masuk dan jadilah macam orang cina sebab mereka semuanya boleh. tak der pantang larang, takder halal haram.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:26 AM

@Anonymous

bila pemimpin UMNO tidak amanah dalam melaksanakan tanggungjawab yang diberikan, sebab itulah Melayu keluar. mereka tak mau terpalit dengan kebaculan pemimpin UMNO. boleh jadi mereka tiada ruang untuk didengarkan suara mereka semasa beerada didalam UMNO. macam kitalah. bukan semua daripada mereka dan diatas pagar tidak mengenal identiti mereka, tapi oleh kerana tahap kebencian dan kemeluatan mereka yang tinggi telah menyebabkan mereka menentang UMNO. pada prinsipnya adalah pemimpin UMNO itu sendiri.

UMNO senget sebab pemimpin UMNO yang sebelum jadi YB kurus tetapi dah gemuk gemuk sekarang ni. UMNO kan dah tua, masakan dapat menanggung berat yang berlebihan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:33 AM

yg bodoh ketua pemuda malaysia..tunjuk baik ..konuuuunn...taun depan mintak2..pemuda2 yg bermoral jatuh kan dia nie.. cari yg keras dan tegas..

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2014 at 8:34 AM

dlm kes ni mmg umno tak bberapa cerdik sgt.. dari yg ceroboh dun hingga yg ke ketua yg cepat sangat mintak maaf. patutnya ketua umno sarankan media2 umno, jentera2 umno dan semua orang2 umno GELARKAN puak2 india dap tu sebagai PARIAH DAP! pulak.. sampai diaorg mintak maaf. kita tengok pulak mcm mana dia suka kena gelaran yg begitu.. ini tidak, pegi merusuh pulak.. buat susah kerja polis ajer..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:47 AM

@Anonymous

akhirnya satu pencerahan. biasanya mereka akan tujukan kepada UMNO, tapi abang telah serang terus kepada sasaranya. PEMIMPIN iatu PM dan menteri kabinetnya. macam macam boleh kata bang. kalau tak berani nak kata, kita tunggu apa pembangkang akan kata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:51 AM

@Anonymous

tahun depan dia nak gi lagi atas bang, Naib Presiden. lebih jelas dia boleh tengok kerusi presiden. lebih banyak umpan yang akan ditburkan untuk menangkap ikan ikad bodoh. aku rasa yang makan umpan tuh adalah ikan belukang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 8:55 AM

@rexuan

tujukan tepat beb. bukan umno tapi pemimpin. jangan pulak dah kebaculan dan ketidakambiltahuan pemimpin umno pulak disalahkan. mereka sebenarnya ketar lutut bila diherdik sebab itulah mereka cepat cepat mintak maaf. konon nak redakan keadaan. manalah mereka berani nak salak balik. negara nih dah macam pembangkang yang memerintah pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 9:00 AM

@Anonymous

itu citer lama bang. dah ramai orang orang Melayu lupa. kalau tak, takkan pulak ada setengah mereka seronoh sangat menjilat.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
May 29, 2014 at 9:03 AM

@Anonymous

Melayu telah diperbodohkan olih pendatang.

Melantik pemimpin untok penyatuan ,bagi mengekalkan kecermelangan dan kegemilingan .
Salah melantik pimpinan ,selurohnya dimalukan dan diperbodohkan .
Sekarang kenalah setiap orang Melayu pakai "name tax" CELAKA&BODOH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 9:32 AM

Salam,
Cakap banyak pun tarak guna. Presiden balik kampung nu. Dok bantah dan bengkeng ke dap, nanti presiden balik ckp lain. Tak sama dengan ahli umno celaka. Presiden kata, dah lama dah beliau jadi celaka, sekarang ahli pulak.

Tapi bro. Din, saya lihat hanya bro jer yg main isu ni. Penyokong tegar ah jib tak nain pun isu ni. Ulas isu tak macam bro. Yg buang link pun kecutttttttt telur. Tapi bagus juga panaskan isu ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 10:47 AM

ewah ewah semakin meluap-luap dan terserlah jiwa komunis si kalipah berkulob....berapi-api nampak menghentam erm-mern-know....al maklumlah...penang , komunis dapigs dah perintah...selepas pru14 nanti ada peluang cerah komunis dapigs nak perintah malaysia...bolehlah pegang dua opis...satu kat komtar...satu lagi kat putarg-ajer-yer....kalipah berkulob jiwa komunis memang bercita-cita murni ala-ala komunis nak duduk dua opis berkenaan....belum lagi perintah malaysia dah tunjuk lagak kuku besi komunis....lantak engkaulah kalipah berkulob

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 10:54 AM

SEMARAKKAN SEMARAKKAN API KEMARAHAN PERJUANGAN SUCI MELAYU...

Tak kan Hilang Melayu Di Tanah Melayu atau Melayu Masih Leka, Lalai dan cuai, sehingga Maruah di Hina pon masih boleh telan seperti meneguk air mineral kehausan.

Peminpim Melayu TAKUT ker dengan AMARAH Melayu atau Melayu Memang Bangsa Yang Tak Kisah dan Tak Ambil Peduli.

Bloggers Lain Tak Main Isu Ini apakah di Arah berbuat sedemikian, di Ugut tak dapat elaun Bulanan, Jadi Ke Mara Arah Tuju perjuangan Melayu? Mana Suara Melayu? Mana Pengharapan Melayu?

Perjuangan Tanpa Duit di ALAF ini, yg semuanya kena Bayar, waimma Nak Masok Toilet pon kena Bayar, jadi perjuangan Tanpa Duit adalah Perjuangan Bohong, Usahlah menipu diri, duit masih segalanya, kerana adanya Tanggungjawab Para Bloggers terhadap keluarga, isteri dan anak2 mereka.

Jadi Bloggers tak main Isu nie, takut2, kantung kosong, hanya Din Turtle sajer yang Masih Mampu Bertahan, Meneruskan Perjuangan Meyemarakkan Api Kemarahan orang Melayu...Luahan2 melalui Blog ini kelihatan, jelas tentang Kehampaan, Pengharapan bangsa Melayu.

Apa tidak pernah kita terfikir, Berapa Lama Din Turtle mampu Bertahan.. Kita menumpang di Air Lalu, menyampaikan isihati, luahan amarah dan pengharapan melalui Blog Din Turtle.

Sebelum Satu-satunya Blog Din Turtle juga LEMAH dan ME LAYU suram, saya CADANGKAN Kita ujudkan Tabung Blogger Din Turtle supaya SUARA, LUAHAN, PENGHARAPAN kita akan sentiasa didengari.

Kalau Penyokong PAS boleh beri dengan seikhlas hati derma buat pas Unit Amal PAS setiap kali Ceramah, apa Kita boleh juga menderma seikhlas hati supaya perjuangan siber ini dapat di teruskan ke hari-hari seterusnya..

Saya Berharap Din Turtle, atau Apa saja Nama mu wahai Bloger Din Turtle terima Cadangan ini supaya membuka satu akaun untuk saya dermakan, walaypon tak banyak sekurang-kurangnya dapat digunakan diwaktu-waktu kesempitan dan kepayahan di hari yang tak tentu datangnya nanti.

Pok Din, tolong nyatakan No akaun di mana2 ruang Blog ini, saya amat yakin ada di antara pembaca dan pengomen dengan ikhlas hati akan menderma untuk meneruskan perjuangan kita ini.

Jangan Kita dok Harapkan UMNO, atau kerajaan sajer perihatin kepada Golongan Blogger ini, atau pon Pengiklanan yang tak seberapa, marilah sama-sama kita Menguatkan, Memperkukuhkan Sekutu Kita.

Yang sudi menderma seikhlas hati, di dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Kenapa pak Syed dari Perkasa Menyepi Seribu Bahasa, Walapun Isu Perkasa Hangat di mainkan di telok Intan? Kasarkah bahasa saya dalam Menegur Pak Syed tempoh hari sehingga Diam Membisu seri bahasa... Maafkan saya, saya hanyalah Anak Kecil yang baru mahu belajar...di dalam alam politik yang penuh sandiwara.

Anak Warisan Dari Ampang.

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2014 at 11:26 AM

@AnonymousTerimakasih diatas keperihatinan saudara kepada apa yang berlaku disebalik tabir .... saudara ini blogger juga ke ? Sebab pembaca biasanya take for granted isu bloggers.

On the personal side, insyaAllah saya sedang mengusahakan sesuatu setakat termampu dan jika semuanya berjalan ok, saya akan panjangkan secara online. Sebab itu saya agak kurang aktif menulis berbanding dulu

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 29, 2014 at 1:39 PM

8. Orang Melayu sebenarnya sedang dijajah cina:

"Tetapi itulah keistimewaan orang Melayu, mereka adalah bangsa yang bersopan santun dan seorang penyabar. Sudahlah mereka bersusah payah berjuang untuk membebaskan diri dari jajahan barat. Sekarang mereka perlu bersusah payah untuk merampas dari orang Cina yang memegang ekonomi pula.

Sepatutnya orang Cina yang perlu berbakti kepada orang Melayu kerana sudah diberi peluang mendapat kerakyatan, tetapi saya selaku orang asal dari China berasa malu dengan sikap bangsa saya yang tinggal di Malaysia. Tidak ada perkataan yang dapat saya berikan kerana dasar orang cina terlalu keras, ekstrim serta perkauman.

Kami sendiri orang yang tinggal di China tidak menerima ideologi Komunis, tetapi orang Cina di Malaysia lebih selesa untuk mengamal serta menyebarkan ideologi Komunis. Sebenarnya jujur saya mengatakan orang cina Malaysia sedang menjajah orang Melayu, mereka seperti menganggap bahawa orang Melayu adalah musuh yang nyata" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Baca di sini : http://theunspinners.blogspot.com/2013/11/the-chinese-dilemma-cina-china-malu.html

-------------------------------------------------------

Kita tak perlu pemimpin melayu/bumiputera yang lemah. PUNCA kenapa mereka bertindak kena disiasat juga. I.S.A. seharus dikembalikan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 1:53 PM

X setuju umno mewakili org melayu. Mungkin ahlinya org melayu tp dasar dan pimpinan masih utk org melayu? Halatuju?

Kalau saya org melayu pemerhati dr luar saya x rasa umno mewakili org melayu. Mungkin dulu nampaknya bukan kini dan selamanya. Makin lama makin liberal ade la.

Mungkin boleh sebagai parti liberal org melayu. Maaf la saya x dpt tidak terima umno sebagai parti org melayu.

Masalahnya justifikasi mcm tuan2 berikan kekebalan pada umno akhirny alan masih undi umno sementara hak kita terlepas di bwh mata kita sendiri angkara parti kononnya mewakili umno.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2014 at 3:26 PM

Post 1.53.

* mewakili melayu

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2014 at 4:07 PM

Secara peribadi, saya amat bersetuju dgn anon 10:54 ... saya insyaAllah akan cuba membantu setakat yang mampu... mungkin DT boleh berbincang dgn blogger yang seangkatan... yang sayangkan melayu dan umno (bukan pemimpin umno) supaya diwujudkan tabung secara bersama dan diagih dgn cara yang dipersetujui. Biar ara 4,5 org blogger yang sealiran .... kita berdiri sendiri dan tidak mampu dipengaruhi sesiapa... syabas DT

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2014 at 6:22 PM

@PakKaduk Nampak sangatlah ko nie bukan cina

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2014 at 6:23 PM

UMNO = Melayu; PAS = Islam
Nak sokong mana satu?

....................
Reply To This Comment ...................
July 23, 2014 at 3:09 PM

@AnonymousSaya merasakan Bangsa Asing dulu telah naik Tocang,Kelembutan orang Melayu ada batasan,Melayu dalam parti UMNO paling tidak telah berjaya meletakkan kedudukan atau mertabatnya setanding dengan bangsa asing dgn memberi perbagai kemudahan/peruntukan/sokongan/bantuan bagi menempatkan orang Melayu dalam bidang2 profesional seperti Doktor/Peguam/Ahli2 Koperat/Pensyarah/Jurutera jurutera dsb.Sedangkan semua itu hanya dimenopoli oleh bangsa Asing.Kini bila Melayu sudah memperolehi kedudukan maka timbul perasaan tidak senang oleh sesetengah puak/kaum.Ada melayu yg sedar erti berbudi dan berbahasa. malang nya ada juga Melayu yang tak sedar diuntung ,bertepuk tangan apabila ada pihak yg ingin mempertahankan maruah Melayu dihina malah ada yang menyokong bangsa asing yg memang suka melayu hancur diBumi Tanah Melayu ini..Ada pulak yg sudah malu nk mengaku melayu tapi kononnya nk pisahkan Melayu dengan Islam..kena faham Agama adalah Islam dan bangsa itu Melayu.Zaman Rasullallah dulu ujud perbagai bangsa diArab tapi agama islam,bangsa mereka tetap tidak berubah.bangsa Cina bangga dgn bangsanya dn begitu juga India dll.

Post a Comment