........... Isu Umno CELAKA! - Pemimpin Umno Cabar KOSONG Atau Ada Isi ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Umno CELAKA! - Pemimpin Umno Cabar KOSONG Atau Ada Isi ?

Sunday, May 25, 201445comments



Umno dah cabar Rayer supaya mengulangi menggelar Umno CELAKA! di luar dewan ( DUN ) melalui Ketua Pemudanya, KJ dan cabaran itu diulangi oleh Menteri Dalam Negeri Zahid Hamidi -

"Apabila YB KJ (Khairy Jamaluddin) mencabar wakil rakyat itu ulang perkataan yang sama di luar dewan (undangan negeri), beliau tidak berani mengulanginya dan ia kelihatan seperti beliau meyalah guna kekebalan dewan," - Mkini.

Sementara PM Najib pula menyifatkan tindakan Rayer itu sebagai BIADAB dan TIDAK BOLEH DITERIMA oleh rakyat -

 
"Kita dalam sistem demokrasi, kita boleh mempunyai pendirian yang berbeza, dan kita boleh mengeluarkan kritikan antara satu  sama lain tetapi kata-kata kesat, kata-kata yang hina ini tidak boleh dan tidak patut dikeluarkan oleh mana-mana wakil rakyat ataupun pemimpin politik. 

"Saya anggap ini sebagai suatu yang keterlaluan, sesuatu yang bersifat biadab dan tidak boleh diterima oleh rakyat Malaysia yang bersikap rasional dan waras,"- SINAR.


Rayer sudah pun sambut cabaran Umno itu !


Bukan saja Rayer mengulangi cercaan UMNO CELAKA! di luar dewan DUN, dia juga dengan angkuh berkata TIDAK AKAN MOHON MAAF dan TIDAK AKAN TARIK BALIK cercaan terhadap Umno itu.

Saya percaya Rayer juga tidak akan mohon maaf secara rahsia/senyap dengan mengirim Tweet Peribadi pada mana2 pemimpin Umno !

Bukan calang2 sumber cabaran itu - dari 2 MENTERI merangkap KETUA PEMUDA dan NAIB PRESIDEN Umno ! Malah PERDANA MENTERI merangkap PRESIDEN Umno pula menyifatkannya sebagai Biadab dan Tidak Boleh DiTerima ....

Orang Melayu memerhati senario ini ..... Bila cabaran disambut, apakah langkah Umno yang mendabik dada sebagai JUARA MELAYU, seterusnya ?

Dan Najib pula .... apakah tindakan seorang PM bila Rayer teruskan juga tindakan Biadab Yang Tidak Boleh DiTerima Rakyat itu ?


Cakap KOSONG atau ada isi ?

Share this article :

+ comments + 45 comments

....................
Reply To This Comment ...................
ketiak masam
May 25, 2014 at 8:36 AM

'Bagus la tu ....'

Perkataan kesat tersebut bakal neutralise potensi undi Melayu kpd Dyana di Teluk Intan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2014 at 8:54 AM

@ketiak masamSaya tidak melihat isu ini dalam konteks UNDI mana2 Prk tapi lebih kepada isu maruah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 9:05 AM

BANGSAT..!! , BANGSAT..!! BANGSAT DAP...!!!
BANGSAT..!! , BANGSAT..!! BANGSAT DAP...!!!
BANGSAT..!! , BANGSAT..!! BANGSAT DAP...!!!
BANGSAT..!! , BANGSAT..!! BANGSAT DAP...!!!
BANGSAT..!! , BANGSAT..!! BANGSAT DAP...!!!

Bangsat sama macam PARIAH..!!!
Bangsat sama macam PARIAH..!!!
Bangsat sama macam PARIAH..!!!
Bangsat sama macam PARIAH..!!!

....................
Reply To This Comment ...................
ketiak masam
May 25, 2014 at 9:25 AM

@dinturtle

No poin berkisar bab maruah sbb kesudahannya x ke mana. The parliamentarians have to enforce and strengthen stricter code of ethics amongst themselves.

Apapun,

http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2014/05/25/the-word-sorry-is-foreign-to-dap/

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2014 at 9:30 AM

UMNO ada maruah ke, ada berani ? ......jom kita lihat siapa yang kena !

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2014 at 10:11 AM

UMNO mesti bangun dan buktikan masih relevan kepada rakyat majoriti terutama kepada Melayu yang dahagakan 'kesetiaan' yang telah di curangi agak beigitu lama, zaman Pak Lah dan Najib.

Jika kebabian dan tidak bertamaddun parti Dap di biar berleluasa, secara psikologi rakyat semakin tertipu dengan persepsi jahat yang di manipulasi tahap maksimum. Rba telah di asuh menjadi musuh siber menentang kerajaan. PR berjaya kerana memainkan perasaan rakyat dan sentimen perkauman bagi bangsa melayu,kaum cina dan india.

Semua bergantung kepada strategi Majlis Tertinggi Umno. Apa di lihat, barisan tertinggi ini mengamal sikap untung sendiri... memalukan ahli-ahli dan penyokong kerana sentiasa berubah haluan. Sekali air bah, sekali pantai berubah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 10:44 AM

DAP dah jual, sekarang orang Melayu nak tengok UMNO ada telor x nak beli. Adat Melayu bila orang dah jual, kita beli. Bro din, kalau kita tengok sejarah balik, 13 Mei berlaku kerana komunis dah lupa tanah yang mereka pijak ini siapa tuannya. Maka, makian, hinaan dan cacian dilemparkan komunis kepada kita tanpa fikir kesan yang bakal terjadi. Sekarang, pattern yang sama kembali berulang. Those who forget the past are doomed to repeat it.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 10:46 AM

Aku nak nasihat kat KJ... pi bayar duit sejumlah yang dipersetujui untu mintak rayer mintak maaf.... cepat sebelum org lain pi bayar. Lepas tu bolehlah mengaku yang gertakan kamu telah menyebabkan Rayer si paria tu dah mengeletar....

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2014 at 10:51 AM

@AnonymousSemua orang kata tak mahu lihat 13 Mei berulang ..... tapi berapa ramai yang BELAJAR dari 13 Mei ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 10:53 AM

Ini hasil pemilhan bangang oleh perwakilan bangang semasa PAU dengan disokong oleh blogger dan macai bangang...skrg mereka senyap sunyi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:02 AM

STiM : Semangat Tigabelas Mei.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:25 AM

@ketiak masam

saperti tidak pentingnya maruah. dek kerana maruahlah maka berlaku segala yang terhidang. maruahlah yang dapat membezakan maknusia dengan haiwan dsb.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:27 AM

Apa yg dilakukan Rayer bukanlah yg pertama atau akan yg terakhir dari mana2 ADUN...ADUN memaki dlm dewan ni biasa...sy pernah lihat/dgr ADUN UMNO maki PAS babi, DAP kafir, paria dsb...

mmg biadap la bila org kata lat kita mcm tu...tp ia bukan paspot utk kita berkelakuan 'babarik' spt menceroboh masuk dewan, menyerang & mengugut ahli2 parti lawan yg tak terbabit pun dlm isu ni...

kalu bende ni meletup nnti jgn ada yg nyesal...apa yg galak sgt nk ungkit pasal 13 Mei..kalu belum lahir lg time tu tak pyh la nk tunjuk hero dgn laungan 13 mei...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:29 AM

@Anonymous

takkan nak dimarahi mereka pula bang. mereka tuh dah dididik macam gitu. UMNO nak tunduk pulak pada mereka apa hal pulak. boleh mintak maap pulak secara spontan. tapi bila orang atas bersuara, maka barulah QalamKabut tukar statement. kerana kebaculan UMNOlah yang mengakibatkan mereka jadi berani mencabar. aku bukanlah nak perlekehkan UMNO tapi aku tak puas hati dengan sikap pemimpin mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:31 AM

@tungkaran hati

itu sebabnya pemimpin UMNO terpaksa bina diri mereka dengan maruah terlebih dahulu. kalau kita pun sama macam mereka, apa nak buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:34 AM

@maae

dah banyak kali dah diulangi supaya UMNO bangun. tak ubah pulak saperti nak kejutkan anak anak bangun sahur. bila kita kejutkan dia bangun, tapi bila kita beredar dia tidur semula. kalau budak budak senang, tapi dah jadi mak bapak budak dah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:36 AM

@Anonymous

kalau aku tak payah bayar. sebab apa nak pi bayar pulak. mereka yang jadi penyebabnya. tapi kalau ada agenda tersembunyi untuk kepentingan peribadi, tak tau lak pula.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:40 AM

@Anonymous

sangat benar kata kamu tuh. aku sokong sangat. kalau kamu jadi calon PRaya, gerenti aku kasi sepuluh undi. punca semuanya dari ahli yang bangang yang memilih perwakilan. perwakilan pula tuh ikut cakap KC. KC pulak tuh dekat PAU akan didatangi oleh mereka mereka yang bertanding kat atas. yang bertanding kat atas tuh siap simpan dan tau pulak tuh nombor talipon KC. mana dia dapat pun tak tau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:42 AM

@Anonymous

hangatkan, jangan sampai ianya menjadi sejuk. jadikan pedoman hidup.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:44 AM

Ini semua cakap kosong aje...apa susah nak jawab...UMNO kan pengecut

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2014 at 12:04 PM

Kadang kadang terfikir juga, UMNO sepatutnya tak payah layan kenyataan dari pemimpim PARIA ini. Hanya pemimpin bertaraf PARIA sahaja yg mengungkapkan perkataan itu, tapi nak buat cmna bak kata TPM reaksi semulajadi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 12:18 PM

Anon 11.27am,

Ni rasenye rba sesat masuk dalam ni. Sekali baca nampak normal. Dua kali baca nampak pelik sikit. Tiga kali baca dah boleh perasan elemen komunis di situ.

"sy pernah lihat/dgr ADUN UMNO maki PAS babi, DAP kafir, paria dsb"

DAP kafir. Memang betul. Sebab orang bukan Islam memang orang kafir. Takde salahnya pun. Terang-terangan DAP tolak negara Islam, hukum hudud, hina Islam, isu kalimah Allah. Memang patut dan layak dipanggil kafir.

Paria. Orang Melayu ni kalau tak disentuh takkan melenting tak tentu pasal. Lepas maki orang lain, memang patut ko kena maki balik.

"kalu belum lahir lg time tu tak pyh la nk tunjuk hero dgn laungan 13 mei"

Yang ko ni dah lahir ke time tu? Kalau dah alami depan mata kepala sendiri, mesti tobat dah. Ye tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 12:26 PM

Hahaha jgn tertipu dgn zahid. Dulu before pau kita senua kene tipu.

Kj plak dh terlalu byk track record liberal dia. Satu ni pn xkan mengubah pandangan kita.

Tindakan derang x bawa apa2 makna pada yg dh tau. Hakikatnya kj minta maaf secara tweet.

Persoalan cepu utk kita adalah apa tindakan kita? Tunggu ldan lihat dan marah dan lupa dan hilang lebih byk hak bumi atau buat somehing really matter utk anak bangsa kita sementara masih ada masa

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2014 at 1:20 PM

Orang yang tiada maruah...dia akan bersikap kurang ajaq, biadab..sebab itu cara mak bapak dia didik dia..itu resam, slogan partinya.

Orang yang tiada maruah...yang dicelakakan, akan tunduk diam, kononnya sabar dan profesional...partinya sudah hilang wawasan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 1:58 PM

@Anonymous

itu sebabnya berulang kali dikatakan pemimpin UMNO bacul. kekadang dah macam budak budak jer. sekarang nih jangan cakap jer atau balas cakap. satu kepala bapak kau dan satu kepada bapak dia, saper berani pijak. Agak agak pemimpin UMNO berani pijak tak? sebab kalau berlaku saperti 13Mei, tak mana orang Melayu nak layan. mereka sudah pun berpecah dan amat sukar untuk bersatu dengan keadaan fahaman yang berbeza. hanya Melayu yang bersemangat dan berjiwa Melayu ajer yang akan kedepan. tapi berapa ramainya? aku kira kalau berlaku tak kira sama ada dah lahir ker atau pun belum lahir mesti fikirkan betul betul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 1:59 PM

@Anonymous

betullah tuh. berani pada bangsa sendiri tapi tunduk dengan bangsa lainya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 2:02 PM

@Ahmad

pendapat aku kalau benar pemimpin UMNO bermaruah dan bermoral, perkara saperti ini takkan berlaku.
pemimpin UMNO kalau cergas dan tegas perkara saperti ini senang dapat dibendung. tapi kalau dah keruh dihulu, tentunya akan keroh juga dimuara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 2:06 PM

@Anonymous

bang cakap dari jauh kenapa? masuklah gelanggang senang sikit nak lihat jurus dan pukulanya. maksud saya responlah menggunakan "REPLY". pendapat saya bukan begitu sapertimana yang difahamkan. mungkin abang tuh pun frust dan kecewa pada pemimpin UMNO sekarang nih, disamping nak tahu berapa ramailah yang akan bangun kalau terjadinya perkara itu. abang nih pun nampak bersemangat jugalah. alhamdulillah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 2:12 PM

@Anonymous

kita nih kan orang Melayu. saperti juga pemimpin UMNO, bila saja pemimpin atasan buka mulut barulah masing masing bangun dan saperti orang bangun tidur, akan terus bercakap belum sempat pun berfikir. kita tunggu jer lah. kalau ada tuh adalah dan kalau tak der nak buat apa. takkan nak masuk lokap sorang sorang, mana patut. tapi kalau nak glamour dan harapkan admin jadikan citer di blog lainlah pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 2:14 PM

@ketiak masam

Maruah adalah agenda pertama yang sewajibnya dipupuk sedari kecil lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 2:33 PM

WOOOOIIII, Hishamuddin A/L Hussien...

Kau Tutup Mulut Luas Kau... Komen Kau "Unwelcomed and Uncalled For"

Dah lah Isu Pengganas Sulu dulu Kau GAGAL, MH 370 Pon Kau GAGAL, nie nak cuba cari publisiti murah nak cari sapper PeJuang Melayu yang Pie buat Kacau Kat DAP Wilayah..

Hishamuddin, Pie jaga Anuar Zain Baik-Baik, Nanti Anwar ambik LIWAT dia Kau jugak yang menyesal nanti!!

Tengoklah rupa dan perilaku KAU tu dululah sebelum Nak Tegur Para Pejuang Fii Sabillillah Tuu, Nak Harap Kan Kau Yang dok ada Pulah "L" , buat malu ajer..

Pie Hunuskan Keris kat Anuar Zain cukup ler, jangan Bubuh Minyak Kat Dalam
Api, Orang tengah Marah, kau cari pasal pulak...

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2014/05/hisham-dan-lubang-cacing-berpisah-tiada.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 6:28 PM

Bina maruah ke bina kekayaan dan empayar ??... kalau bina maruah, taklah begini jadinya nasib umno sekarang....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 8:13 PM

@dinturtle

mungkin yang tak belajar tuh belum lahir atau pun hingus masih meleleh lagi tika tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 8:16 PM

@kluangman

orang yang bermaruah pula akan bersikap kurang ajar kena pada tempat dan masanya. juga berperinsip mempertahankan hak dan keistimewaanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 8:19 PM

@Anonymous

bang, jangan terlalu emotional. rasionallah sikit. dia tuh nak tonjolkan diri konon nak jadi pejuang. agak agak kalau dia tahu siapa, apa agaknya tindakan yang akan dikenakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 8:21 PM

@Anonymous

bagi mereka maruah tak penting tapi kekayaan yang terlebih penting. tapi tak tau pulak kalau kita dapat duduk kerusi dia amacam agaknya kelak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 10:37 PM

DAP dah jual,UMNO berani beli ke? Hisammudin sanggup gadai maruah UMNO (Melayu kan) minta maaf kat CIna sebab HULOQ KERIS-MUDDIN kan , kan , kan. Pas tu buku novel yang di karang oleh sapa tu tak ingat , Perkataan Pariah ke Keling tak ingat kena tukar sebab Pemimpin India marah sebab Novel Bahasa MELAYU tu dikatakan HINA kaum India.sedangkan hakikat Novel itu dizaman yang diceritakan. Cuba letak Orang Melayu jadi guru besar Sekolah CINA , orang CIna nak diam ke?? UMNO kena le juga minta maaf. Jadi bila Ryer cakap UMNO Celaka,, dan sejarah zaman ni Nampak benar UMNO berada di hujung tanduk dalam keadaan Lemah dan tak dihormati disebabkan perangai dan sifat pemimpin UMNO itu sendiri, samai ada yang sanggup bercongsam dan sebagai nya nak amik hati kaum lain, maka salah ke apa yang Rayer cakap? Rayer dah Jual , KJ/Zahid ada ke teloq nak BELI?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2014 at 11:48 PM

Salam,
Mr presiden ah jib gor ok jer. Lambatttttttttt je bunyi. Ok tu bunyi umno celaka. Betul kot kata rayes tu. Yg dok bunyi penyokong taraf pembodek. Pembesar steady jer. Sabarrrrrrrr tahap tinggi tu. Ahli bwh bunyi kuat macam anjing salak bukit. Apa agaknya pembesar yg dipilih oleh ahli umno seluruhnya bunyi. Ahli terasa dicelaka, pemimpin terasa tak?

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2014 at 12:59 AM

Kabooooom!, kabooooom!, kaboooom....... plooop...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 11:59 AM

Pemimpin umno dan ahli2nya menyedari bahawa parti dap itu perjuangannya apa. tapi amat kasehan sekali kerana mereka mereka ini tiada daya upaya untuk menghancurkan ideologi parti tersebut. Maka tiada hairan nya apa apa senario yang berlaku pada masa ini bagaikan hangat hangat taik babi.
Melayu telah serahkan Pulau Temasik kepada China PAP, telah serahkan Pulau Pinang kepada China DAP...perlu serah Malaysia pula baru puas hati?
KEMBALIKAN PULAU PINANG KEPADA SULTAN KEDAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
May 26, 2014 at 3:46 PM

Salam Sdr Din,

Lama tak bersuara, tetiba rasa gatal plak nak mencelah.

Saya tetap berpendirian bahawa sudah tiba masanya sebuah parti baru yang "Ultra-Melayu" ditubuhkan bagi membela nasib orang Melayu yang kini kian terpinggir. Bukan setakat nasib saja, bahkan Maruah Melayu sebagai tuan tanah juga kini di permainkan dan dipersendakan dengan terbuka. Tiada lagi selindung-selindung kerana mereka (DAP & konco-konconya) sudah memahami bahawa pemimpin UMNO hanya tahu menyalak.

Kalau dulu (zaman kegemilangan Ayahanda Tun Dr. Mahathir), mana bisa kita dengar puak-puak ni bersuara? Kini mereka sudah mampu melemparkan kata-kata kesat, caci-nista yang berbaur perkauman secara terbuka dan tanpa rasa takut akan sebarang "repercussion".

Cuba kita renungi muka setiap tokoh Menteri yang ada sekarang ini dan tanya diri kita sendiri, berapa ramai yang ada tokoh untuk jadi pembela Melayu & Islam?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 4:10 PM

Ingatkan Pemimpin Melayu Lemah, Longlai.. RUPA-RUPAnya, Majoriti MELAYU TERKINI Lemah, Longlai, Lesu.. Bodoh, Bangang.. Biar Kena Tindas, Kena Hina Tak Aper..

Budaya Tak Aper.. Serah Pada Undang2...

Kalau Macam Nie, KonPerm Hancus Lah Melayu.. Tak Payah Tunggu Lagi..

Tak Aper, Ikut Undang2 lah... Biar Semua HANYUT... AL MAUT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2014 at 4:17 PM

mcmana agaknya kalulah tentera nanti perintah msia atas nama darurat?

best tak din?

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2014 at 5:18 PM

baca artikel terbaru selepas yang ini - http://dinturtle.blogspot.com/2014/05/kj-pejuang-kesamaratan-pernah-menentang.html

Lagi berbulu !

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2014 at 8:05 PM

Pemimpin Umno penakut. Gertak sikit oleh DAP dah terkencing-kencing.......

Post a Comment