........... Isu Celaka Rayer - Bau Hancing Dari Pulau Pinang ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Celaka Rayer - Bau Hancing Dari Pulau Pinang ?

Thursday, May 22, 201451comments



Baca tajuk TMI ini -

Isu ‘Umno celaka’ selesai, wakil BN mohon maaf ahlinya ceroboh dewan

Awalnya Barisan Nasional (BN) menuntut Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Seri Delima, R S N Rayer membuat permohonan maaf kerana mengeluarkan kenyataan "celaka Umno" dalam ucapannya di Dewan, manakala Pakatan Rakyat (PR) mahu BN turut membuat permohonan maaf kerana ahlinya merempuh dewan.

Selepas perdebatan yang begitu panjang, Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid membuat permohonan maaf atas tindakan sekumpulan individu yang merempuh masuk ke DUN semalam sekali gus mencetuskan kekecohan.

"Tindakan itu salah dan melanggar peraturan. Kami bersedia memohon maaf.

"Untuk menyelesaikan masalah ini, kita mengakui banyak kesilapan yang berlaku oleh penceroboh. Itu jelas dari mula lagi.

"Tetapi ia juga salah apabila menggunakan perkataan kasar, lalu kami meminta Rayer memohon maaf," katanya.

Ketua Menteri Lim Guan Eng (DAP- Air Putih ) kemudian berkata, jika Jahara boleh meminta maaf, tidak ada masalah bagi penyokong BN juga menyokong usul tergempar untuk mengutuk protes dan pencerobohan di perhimpunan itu

Lim bagaimanapun tidak akan melayan gesaan mengarahkan Rayer memohon maaf untuk kenyataannya, yang dilaporkan mencetuskan protes semalam. - TMI.

  Sementara itu di Malaysiakini

Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid memohon maaf atas tindakan ahli Umno menceroboh DUN semalam.

Selepas perdebatan sengit berhubung usul tergempar yang dibentangkan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng untuk mengutuk perbuatan itu, Jahara memohon maaf bagi pihak "mereka yang menceroboh itu".

"Tetapi kami mahukan ADUN Seri Delima mohon maaf kerana memanggil Umno celaka," katanya.

Dalam sidang akhbar kemudiannya, Jahara berkata adalah tidak adil Umno diminta memohon maaf sedangkan Rayer enggan berbuat demikian.

Katanya, mengapa ketua menteri hanya melihat kesalahan orang lain tetapi bukan kesilapan orangnya sendiri.

Jahara berkata, Umno juga akan mencadangkan satu usul kemudiannya untuk memaksa Rayer memohon maaf dan menarik balik kenyataannya di Dewan itu.



Baca juga di Mkini - Usul tergempar desak Rayer mohon maaf ditolak.

TERBARU di Mkini - Rayer ulangi pendirian tak mahu mohon maaf

.Anggota Dewan Undangan Negeri Seri Delima RSN Rayer sekali lagi mengulangi pendiriannya tidak akan memohon maaf dan menarik balik perkataan 'Umno celaka' yang dikeluarkannya pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN), Selasa lepas.
  
Beliau berkata perkataan 'celaka' itu hanya membawa maksud 'damn it' dan bukan menggelar beberapa pemimpin Umno sebagai 'haram jadah'.
  
"Perkataan itu hanya bermaksud 'damn it'. Selain itu, perkataan celaka itu saya hanya tuju kepada tiga pemimpin Umno iaitu Datuk Musa Sheikh Fadzir, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dan Datuk Shahbudin Yahaya," katanya kepada pemberita di Georgetown hari ini
.



Korang ada bau hancing tak ? Hancing macam ada sekumpulan manusia dah kena kencing dalam sidang Dun Pulau Pinang ?



KLiK ke Youtube

Kesudahannya - Umno saja yang minta maaf .....

Share this article :

+ comments + 51 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 8:40 PM

dah bertambah bencinya aku pada UMNO - lembik, penakut, tak der telor, bacul dsb yang seumpamanya. soal pokok ialah "CELAKA UMNO". disebabkan itu penyokong menjadi marah kerana perkataan UMNO itu terlalu umum. berdasarkan itu mereka bertindak merempuh dewan untuk bertemu Rayer. oleh itu kenapa pula diselesaikan dengan cara tertib iaitu yang dahulu didahulukan? DAP amat bijak mengalihkan tajuk dari penyebab kepada yang menjadi sebab. mengapa pula UMNO yang mohon maaf kepada yang menjadi sebab tidak kepada penyebab? penyokong tidak akan bertindak kalau tak ada sebab. justeru wakil UMNO dilihat BODOH dan terdesak serta TAKUT. kenapa??????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 8:42 PM

Lemah Sungguh UMNO sekarang Nie..

Pegawai Kerajaan Melayu Kebanyakkannya Penyokong Pembangkang, Buat kerja Maca, Sial Habis, BANTU Suruh Rakyat makin marah Kat Kerajaan Melayu UMNO..

Sungguh Malang Nasib Kaum Aku Nieh..

Apakah Yang Aku Patut, Perlu dan Dapat Buat Sebelum Keadaan Terlambat??????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 8:57 PM

Haram kejadah si PENIPU KELING DAPBANGKAI BABI ni!

Aku cadangkan UMNO P. Pinang panggil DAP „HARAM JADAH“ di dewan - JANGANlah terlalu bersikap 'liberal-gentleman' PALSU ala Barat-ZIONIS, bila berhadapan dgn. MUSUH ISLAM mcm. ni (bila masa si Barat-ZIONIS nak mengebom/membunuh umat Islam dlm. GENOSID yg. makin meningkat, mana pula sikap ‘gentleman‘ mereka ni – memag dasar PENIPU)! Kerana si KAPIRDAJAL GANGSTER DAPBANGKAI/PKRSODOM serta penaja mereka dr. Barat-ZIONIS, makin permainkan undg-undg negaradan Syariah mcm. SAMPAH!

Dan kerana PENGKHIANATAN berterusan puak Islam/Melayu LIBERAL, maka sampai si MUSUH ISLAM mempermainkan undg-undg Syariah SUCI kat NEGARA ISLAM ini, di bawah undg-undg/falsafah “demokrasi-hak asasi“ Barat-ZIONIS. Lihat kes yg. nak menghalang mahkamah Syariah menghukum 3 Mak Nyah ni dgn. alasan undg-undg Syariah adalah seolah SAMPAH pd. undg-undg Perlembagaan dan menuduh kalau Mak Nyah ni dihukum, Hukum Islam akan mengamalkan ‘racial genocide“!

Maka, sebenaqnya si anak muda Islam kita sedang digalak jadi puak SODOM atas dasar “demokrasi-hak asasi“ Barat-ZIONIS – sampai mahkamah boleh menjemput NGO Barat-ZIONIS, Human Right Watch , yg. ditaja si ZIONISJAHANAM (yg. mungkin terlibat dlm. kehilangan MH370 kita spt. yg. didedahkan oleh wartawan Jepun, Shimatsu), utk. MENGHENTAM sama undg-undg Syariah SUCI kita, di NEGARA ISLAM kita ini! Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/05/22/court-transgenders-cross-dressing/ , Transgenders can't be punished for cross-dressing, court told, by qishin tariq, May 22, 2014!

Sedangkan tengoklah Israel – sekutu kuat si Barat, yg. asyik melalak psl. falsafah/undang-undang “DEMOKRASI dan HAK ASASI KESAMAAN/KEBEBASAN" SAMPAH si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS kat Dunia Islam – boleh bunuh/penjarakan/rompak dan rampas tanah Bumiputera Islam Palestin dlm. GENOSID, termasuk penajarakan beribu kanak-kanak setiap tahun di mahkamah tentera, sesuka hati (lihat di http://rt.com/news/158556-israel-palestinian-children-confinement/ , 'Blindfolded & bound': Israel puts more Palestinian kids in solitary confinement, May 13, 2014) ; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (yg. dikuasai si Barat-ZIONIS) ? Bahkan Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si UN-ki Moon BANGSAT tu!

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 9:02 PM

@Anonymous

dah agak dah!!!! nak gertak konon, tapi bila kena gertak balik, terdiam. padan ngan muka. kalau aku ahli UMNO tak tau mana nak sorok muka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 9:05 PM

@Anonymous

UMNO dah kianati bangsa Melayu. rasanya baik kalau aku sebarkan banyak banyak artikel dinturtle nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 9:13 PM

Sungguh celaka itu keling paRIYER tuh .....ujikaji puak xsedar diri tuh berjaya krn akhirnya umno yg mnt maaf... malah anjeng mrk cikgu butt pon sedia utk bertempur dgn pemuda umno...
jadi ...tugas puak cauvinist tuh cume menyalakan api saja dan anjeng2 belaan mrk (melayu pakatan) akan menyebarkan api utk mmbakar ke seluroh ngr... Dan nnt puak cauvinist akan dudok sambil mnghirup kopi dan makan mee babi menonton melayu berbunohan sesama sndri....

Sedarlah wahai org Melayu... jgn kufur nikmat Allah ...keamanan yg kite hirup ini xmungkin kekal krn kite sendri yg tamak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 9:27 PM

Umno dah tak relevan...sorry to say lah....tapi aku lagi benci pembangkang...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 9:43 PM

mana telo ketua pemuda umno? Najib? Huh!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 9:43 PM

aku tak tau nak kata apa.

Aku memang bengang dengan umno pulau pinang sebab lembab.

dulu helmi yahaya mintak maaf kat guan eng. lepas tu pulak helmi pulak tak percaya berita kat utusan yang kata "Malaysia negara kristian" sampai guan eng ucap syabas sedangkan terang terang jeff oii pi jumpak paderi buat perjanjian nak jadikan negara kristian

kali ni jahara pulak. aku tak sangka peguam macam jahara pun takut kat guan eng.

aku tak tau nak kata apa sebab jahara dok rasa dia masih memegang portfolia exco kot sedangkan dia dah jadi pembangkang dalam pulau pinang

mimpi di siang hari lagi...

aduhai bangsaku.....

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
May 22, 2014 at 9:54 PM

Celaka UMNO ,maka celakalah Melayu ,kerana UMNO itu parti Melayu ( United Malay ) , bagitu juga kalau MCA atau MIC dicelakakan ,maka celakalah Cina dan India.


Kalau kerajaan pimpinan UMNO , mengangap kenyatan Rayer ini, walaupon dalam dewan negeri, ianya bolih mengakibatkan ketegangan kaum , sabagai tidak apa, (malah diulang pada ceramah beliau ) maka memang celakalah UMNO yang akan mengundang kecelakaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
May 22, 2014 at 9:55 PM

Sebab nak menang PRK Teluk Intan, isu ini dibiar berpanjangan atas dasar kutip undi Melayu atas pagar. Maruah digadai hanya kerana 1 kerusi parlimen yang tidak menjanjikan sebarang perubahan kepada pentadbiran negara. DAP dah memang kita tahu sikap, perangai dan busuknya hati mereka kepada Melayu tetapi kenapa UMNO berbau bangkai dengan menjual murah maruah Melayu?

Mana perginya demi Agama (yang sudah pastinya Islam), Bangsa (MELAYU!!!!) dan Tanah Air (Tanah Melayu)? Sedetik pun tak aku rasa menyesal sebab tinggalkan UMNO yang bertuhankan duit dan berkiblatkan Putrajaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:05 PM

Agaknya calon BN kat Teluk Intan tu risau dituduh bersekongkol dengan perusuh dan penceroboh kot. Sebab itu diaorang cepat-cepat buat kenyataan playsafe.

Baru ku tahu rupa-rupanya ramai pemimpin UMNO yang suka pakai kondom. Asyik nak playsafe jer.

....................
Reply To This Comment ...................
May 22, 2014 at 10:18 PM

Din
Nampak sangat bengapnya adun umno di P. Pinang ni.
Mulanya nak minta adun dapig mints maaf tapi jadi terbalik pula umno yg kena minta maaf.
Mana strategi politik adun2 umno. Buat malu org melayu aja. Tunggulah adun dapig tu minta maaf dulu barulah bagi respon.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:20 PM

Kita duk sibuk isu ini,senyap2 stesen ABC 521 Australia sedang menyiarkan documentary pasal MH370 blaming Ahjibgor for the lost of the plane. Habis lah creditability BN,seluruh dunia saksi bahawa kerajaan BN is lying!!!!! Smart move Anwar for using foreign media for listen to him.


alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:32 PM

Minah marah wak sabar..minah lari wak kejar. ILusi ku menggambarkan keceluparan dan keganasan di penang mempercepatkan kepupusan puak yg tak sedar sedar diuntung. Wak sabar dulu ajelah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:38 PM

@Anonymous

aku kira tak salah pun pembangkang. dah memang kerja mereka mencabar. aku tetap salahkan UMNO kerana kebaculan UMNOlah yang membikin orang Melayu hilang arah. pemimpin UMNO samalah juga asyik salahkan pembangkang. dah jadi pembangkang kepada pembangkang pulak dah. pemimpin UMNO sebenarnya tak tau kemana hala nak dibawak orang Melayu. mereka konon nak bela Melayu, tapi dalam masa yang sama memberikan muka kepada kaum lain mereka nak kan perpaduan tapi dalam tempoh yang sama juga membenar dan mengiktirafkan sekolah kaum lain. apa semua nih??? orang Melayu mendapat tekanan mental hingga menyebabkan mereka bertindak diluar batas peraturan. penyokong UMNO di Pulau Pinang secara spontan KJ persalahkan. kenapa tidak persalahkan Rayer terlebih dahulu dan dalam tempoh yang sama berjumpa penyokong menegur kesalahan mereka? ini bila dah dibuat statement maka peluang merekalah mengalihkan issue. mereka mengarahkan UMNO untuk mohon maaf melupakan apa yang telah mereka dahulukan. Pemimpin UMNO tetap bersalah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:40 PM

@Anonymous

siapa yang pandai dan siapa yang berjaya dan siapa pulak yang berasa megah? UMNO amat mudah diperangkap untuk mempamerkan kebodohan diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:42 PM

@Anonymous

mat benar kata kamu. biarlah kita membuat keputusan secara rasional dan bukanya emotional. yang benar tetap akan kita tauladani dan yang buruk disempadankan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:43 PM

@Anonymous

telo telo tuh sedang diramkan. akan lahirlah ramai lagi saperti mereka tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:47 PM

@Anonymous

bersangka baiklah bang. manalah tau kalau kalau si Jarah tuh dah terima arahan orang atas supaya mohon maaf.
terkejut jugalah kerana dalam tempoh singkat UMNO buat U turn. UMNO nih saja tunjuk garang tapi tak garang pun. tak ada taring pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:51 PM

@tebing tinggi

apa nak cakap, Melayu dalam PKR dan PAS tak kesah pun. yang terima padahnya ialah Melayu dalam UMNO jer. ada pemimpin UMNO kesah? mereka samalah juga saperti Melayu dalam PKR dan PAS. cuma penyokong macam kita jer yang tertekan sebab boleh jadi juga kita sayangkan UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:55 PM

@Melayu Kampung

benar kata kamu tuh. perjuangan UMNO tidak lagi relevan dan Aa Ba Ta dah tak lagi dijuangkan. hanya sebagai pemanis dibibir ajer. pemimpin UMNO lebih pentingkan NAMA dan jenama. Melayu akan menjadi sejarah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 10:59 PM

@Anonymous

kah! kah! kah! aku pun baru perasan. jadi salahlah aku cakap mereka macam macam. tapi aku pelik sikit, macamana dapat mereka lahirkan ramai pentaksub dan penjilat mereka kalau mereka pakai kondom?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 11:03 PM

@Anonymous

sebab itulah ramai yang dah tinggalkan UMNO bukan kerana parti tapi pemimpin. dorang dah salah bela agaknya tuh. mungkin ada yang dah menyesal dan marah. akibatnya UMNO juga yang akan rugiiiiiiii.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 11:32 PM

SESUNGGUNHNYA SI CELAKA RAYER AKAN DI CELAKAKAN OLEH ALLAH

....................
Reply To This Comment ...................
May 22, 2014 at 11:43 PM

haha rayer.. dont worry.. no offence.. like u said its just normal word... by the way.. your wife celaka... your parent celaka... the whole indian who carry chinese ball .. celaka... ahahaha.. peace..................

....................
Reply To This Comment ...................
wan jamak
May 22, 2014 at 11:49 PM

nama aku wan jamak..

dah banyak posting yg aku buat yg menunjukkan org melayu memang bodoh! kalau org kata kita celaka, kita katalah dia celaka. kalau org kutuk Islam, kita kutuklah hindu buddha kristian balik. tengok macamana jadinya malaysia ni kalau budaya provoke ni bercambah.

ni tak habih2 nak suruh org mintak maap. demo bagai nak gila. habih tu diri sendiri mintak maap balik. BODOH nak mampus ADUN UMNO penang ni. sekurang2nya cakaplah yg puak2 yg masuk tu bukan org UMNO/agen PKR ke hape ke.. takdak bukti. macam nabi bux selamba je Hadi cakap bukan org PAS. patutlah penang jadi macam tu. ADUN bodo piang

patutnya najib gasak dulu UMNO penang ni. bukannya buat gila babi pi kacau Tganu.

tapi apa nak buat. manusia punya banyak kelemahan. bodoh sebahagian drpnya. kita terpaksa redha.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 11:50 PM

kekadang pikir , betul jugak kate si rayer ni , umno celaka , mana tak celaka , dalam PAU di pilih banyak p emimpin yang macam sial , ramai pondan dari lelaki, ramai penjilat cinabeng, perangai kalahkan pembangkang , kalau di kekal kan si jib , nazli , kerismudin , kitol , ijat dan ramai lagi penjual dan pengadai bangsa dan ugama , memang celaka le jadi nya,....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2014 at 11:53 PM

Betul tu. Kita yang bukan pemimpin UMNO ni pulak yang terasa hati. Tapi yang sebenar-benar pemimpin UMNO mendiam seribu bahasa. Sedihla tengok suasana di Malaysia ni sekarang. Kaum gelap ni semakin eksyen, membuat saya bertambah marah dengan PAS yang menjadi sahabat karib orang sebegini. Dulu pernah dalam komuter, seorang perempuan keeling mengata-ngata orang Melayu dengan kawan dia, saja nak bagi saya dengar. Memang meluap darah masa tu. DAP dah semakin berkuasa di Malaysia. Ya Allah, lindungilah kami dari puak kafir ini, kami tidak mahu diperintah oleh mereka ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 12:00 AM

Orang-orang yang berada dalam parti pembangkang kebanyakannya yang memmang menyimpan dendam dan jiwa yang kacau. Kerana itu mereka tergamak mengeluarkan kata-kata kesat. Cuba kita amati sifat sorang-sorang pemimpin mereka. Sopan santun ada tak dalam vocabulary mereka? Mereka sentiasa hidup dalam keadaan marah dan tidak berpuashati. UMNO pula selalunya cool headed, mereka ni tiada masalah dalam parti, mereka dah biasa jadi "pemerintah", bukan orang buangan, bukan orang yag direject, jadi sifat pemarah dan dendam tiada dalam hati mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2014 at 12:07 AM

Salam Bro!!!Nak harap UMNO membela Melayu..tak da la..merosakkan nama Melayu ada lagi la...aku dah buat ketetapan..'Hanya Alter Melayu Kuno' je yang akan aku bagi pengajaran kat 'lahanat' ni.. Aku dah mula pun malam ni...inshaallah...kita nantikan..'kisah' mereka ..sedikit masa ;lagi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 12:55 AM

yg dok lorat mintak rayer mohon maaf buat apa....tak payah susah-susah suruh rayer mintak maaf....setiap kali apabila dun penang bersidang...semua adun umno mesti mulakan dgn "RAYER CELAKA"...selepas itu teruskanlah hujah apa-apa saja lah...saksikanlah nanti apakah reaksi "RAYER CELAKA" nanti...."RAYER MEMANG CELAKA"

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2014 at 4:48 AM

Oleh kerana UMNO dah hilang arah dan dah tak boleh diharap untuk berjuang melawan DAPigs, maka kita berharap sahajalah semoga lebih ramai lagi pemimpin-pemimpin DAPigs mati cepat. Memang dah give up habis dengan UMNO ini. Hidup ISMA!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 5:56 AM

Kepada ahli2 umno yg mengundi pondan2 hebat dlm PAU sebelum ini..apa perasaan korang?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 6:57 AM

Selagi dalam UMNO ada Ah Jib Gor, KJ, Saipudin dan Nazri, selagi itulah UMNO tidak akan menjadi sebuah parti yang sentiasa menyerang musuhnya. UMNO tidak akan menyerangbalas walaupun diserang bertubi-tubi dan akan sentiasa memaafkan lawannya. Nak berbudi bahasa dengan lawan pun berpada-padalah. Katakanlah orang tu dah tumbuk dan belasah kita, takkan kita buat bodo jer. Kurang-kurang bagilah sebijik sebagai pengajaran. Ini tidak, asyik nak jaga hati musuh jer. Sedangkan musuh takde belas kasihan punye. Sampai bila kita nak jadi pengecut ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:01 AM

@Esa Adam

itulah yang sepatutnya dilakukan. yang dulu didulukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:03 AM

@Anonymous

itulah akibatnya kerana nak menjaga hati dan nak tunjukkan kepada dunia bahawa kita prihatin terhadap mangsa dan keluarga mereka. dah berbelanja banyak pun nampak tak berbaloi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:05 AM

@Anonymous

- cubaan. itu bukan cubaan. itu betul betul. cubaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:07 AM

@Anonymous

mana dia paham tu bro'. sedangkan orang Melayu sendiri ramai yang tak ingat dan tak percaya. agaknya kalau kita luluskan mereka gunakan perkataan Allah dalam kitab mereka, mereka boleh faham tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:11 AM

@SolitaireHunter

perkataan yang sering diguna oleh orang yang tiada adab. senang citer orang biadab. tapi bila YB gunakanya, entahlah .......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:18 AM

@wan jamak

apa nak kata, hanya itulah saja modal UMNO. mereka tak der modal lagi sebab dah tua. yang UMNO pandai ialah mengkambinghitamkan seseorang. aku sangat bersetuju dengan perkataan BODOH kamu tuh. jadi pentaksub dan penjilatnya janganlah berlagak pandai. kalau mereka pandai dah tentunya mereka dapat melakukan sesuatu, bukan menukar parti tapi tukarkan pemimpin. asalkan yang naik tuh dapat menjamin dan melaksanakan sesuatu untuk Melayu. SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:22 AM

@Anonymous

aku lama dah perasan. penyokong terutamanya perwakilan yang BEBAL tak kenal diantara kaca dengan berlian. musang yang berbulu ayam pun mereka sangkakan ayam. lepas tuh marahkan pagar kerana banyak ayam dah hilang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:27 AM

@Anonymous

Pemimpin yang kononya mendengar nadi rakyat. pemimpin yang asyik menjual jenama. tak jadi kudis pun pada mereka dengan perkara sebegini. penyokong jer yang sebok. kalau kena tangkap dan kena saman atau kena jel juga penyokong. yang tak tidur malam semasa PRU juga penyokong. yang bergadoh sesama sendiri juga penyokong. kan ke bodoh bersusah payak untuk memenangkan mereka yang tidak langsung ambil tau hal penyokong?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:31 AM

@Anonymous

pasal tuh juga agaknya apa mereka mintak dapat. penyokong lari keluar kerana tak puas hati dengan pemimpin pun sabar. bangsa dihina dan agama dicaci pun sabar. kalau kuasa mereka perolehi pun sabar. kalau kena halau keluar dari Tanah Melayu juga kena sabar. luas juga penggunaan perkataan sabar ni yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:34 AM

@Cahaya Al Majid

bagus tuh bro'. bila lagi nak gunakan senjata kalau tidak semasa berkehendakkan. UMNO sememangnya tak boleh pakai lagi. pemimpin seharusnya ditukar untuk menjaga parti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:36 AM

@Anonymous

bagus jugak idea kamu ni. seronok juga kalau dapat dilihat keadaan dalam dewan tuh nanti. agak agak bergadoh tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:54 AM

@Laksa Johor

kalau dah give up dengan UMNO kenapa dimintakkan pemimpin DAPigs mati cepat? kenapa pulak tak dimintakkan untuk pemimpin UMNO? lain yang bengkak lain pulak yang menanah. hidup ISMA!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 7:56 AM

@Anonymous

mereka berbanggalah tuh. kepada mereka akan dihidangkan dengan citer lain yang merangsang sokongan. ramai dari mereka tuh tak tau apa pun. asalkan mulut sentiasa penuh, diamlah tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2014 at 8:00 AM

@Anonymous

inilah yang dinamakan new politik agaknya. sabar!!!!! kononya nak jadi orang yangberiman. kalau dibelasah pun sabar dan redha serta bersyukur. apa nak balas. berdendam tuh tak baik. biarkanlah dan lama kelamaan diamlah tuh. tak payak layan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2014 at 3:24 PM

Bila Melayu semua jahanam, barulah semua nak terngadah. Bangsat sungguh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2014 at 6:30 PM

"Celaka UMNO ,maka celakalah Melayu ,kerana UMNO itu parti Melayu ( United Malay ) , bagitu juga kalau MCA atau MIC dicelakakan ,maka celakalah Cina dan India."

Kalau ikut logik cam nie...........CELAKA MIC!!!!!!!!

Post a Comment