........... ISMA DiSokong Kerana KePONDANan Umno dan Pas ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

ISMA DiSokong Kerana KePONDANan Umno dan Pas !

Saturday, May 10, 201421comments

Perhatikan tweet KJ yang turut disebarkan oleh setiausaha akhbar berdarah DAP beliau -



Cara mereka mungkin berbeza tapi Boko Haram dan ISMA berkongsi spektrum ideologi

Boko Haram adalah pergerakan militan Nigeria yang berjuang atas nama Islam secara ekstrim termasuk pembunuhan, penculikan dan serangan2 militan. Bila menyebut tentang 'spektrum ideologi' mungkin KJ merujuk kepada pegangan yang ekstrim dan termasuk dalam kategori 'berhaluan kiri'. Pendek kata, bukan dalam grup Sederhana atau grup LIBERAL seperti KJ dan gang.

Sebenarnya apa yang KJ cuba sampaikan di sini ? Kenapa yang KJ begitu teruja sangat menghentam ISMA ?

Apakah KJ berasa haluan liberal yang cuba dibawanya untuk Umno menjadi TERANCAM dengan kehadiran ISMA yang begitu vokal dan tegas dalam mempertahankan kedaulatan agama dan bangsa ?

Apakah KJ berasa tergugat bilamana semakin ramai orang Melayu menyokong pendirian tegas ISMA kerana berasakan yang akhirnya muncul satu NGO  Melayu yang berani menempelak kembali kebiadaban cina2 biadab yang mana tugas itu gagal dipikul oleh pergerakan Pemuda Umno dibawah kepimpinannya ?

Sebelum ini KJ ghairah memperkecilkan Perkasa ..... kini giliran ISMA pula.

Atau kerana beliau melihat betapa ISMA mendapat perhatian pemimpin2 cina dan beliau juga ingin menonjolkan keliberalan beliau untuk dilihat bersama saf hadapan pemimpin cina menghentam ISMA ...... I'm with you, apeks !

Tak hairanlah setiausaha akhbar berdarah Dap kesayangan KJ juga ikut sama menyebarkan tweet bosnya.


Oya, perlu juga disebut yang tweet KJ itu dihantar setelah Tun Mahathir keluarkan kenyataan terhadap ISMA -

"Dia tidak tolong mententeramkan keadaan, jadi tak payah kata (apa-apa),"  - SINAR.

Dua komen saya, Tun Mahathir tidak kata yang pendirian ISMA itu salah cuma meminta ISMA diam kerana khuatir keadaan menjadi semakin tegang jika perdebatan berterusan. Yang KJ gatal mengada-ngada menyamakan ISMA dengan sebuah pergerakan militan ekstrim Nigeria tu apahal pulak ? Nak tumpang semangkuk mempromosikan keLIBERALan beliau ?

Kedua, kali ini saya tidak bersetuju dengan Tun Mahathir yang meminta ISMA diam. 

Ya, saya akui kenyataan Presiden ISMA memang keras tapi saya lebih tertumpu kepada SUARA ISMA yang lantang berani menempelak pemimpin2 Cina yang dilihat semakin ghairah mengkritik Hudud dan secara tak langsung agama Islam tanpa dapat dikawal langsung oleh baik Umno maupun Pas.

Jika Umno dan Pas mampu kawal keceluparan rakan2 politik mereka, tidak ada keperluan untuk ISMA bersuara !

Dan ISMA mendapat sokongan kerana KEPONDANAN Umno dan Pas. Sekurang2nya maruah orang Melayu terbela dengan kelantangan ISMA ....... 

Membela MARUAH agama dan bangsa ..... mungkin itu sesuatu yang kedua Umno dan Pas sudah tidak lagi mampu pikul dek kerana terlalu taksub dengan politik !

PS - Saya merujuk kepada artikel Wikipedia mengenai Boko Haram kerana saya tak ambil pot tentang mereka. Saya pasti pandangan ia sebagai 'berhaluan kiri' yang disamakan dengan ISMA itulah yang cuba disampaikan oleh KJ kepada pasaran cinanya.

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 4:19 AM

Aku dh tak letak apa2 harapan pada ISMA utk kembalikan maruah Melayu dn kedaulatan islam sbb 'panas' ini hanya sekejap dn bila muncul perkara baru sedikit ms lg, isu ini akan tenggelam dn kemudian terus hilang sperti apa yg pernah berlaku kpd PERKASA..

Apa sgt kuasa yg ada pd NGO Melayu kerana mereka tak boleh 'tekan' kerajaan sbb lemahnya sokongan dr melayu itu sendiri akibat perpecahan dalaman yg semakin kronik..

Apapn aku akn terus berdoa semoga ALLAH memberikan kekuatan kpd ISMA,PERKASA, JATI dn BARISAN PERPADUAN NASIONAL utk mpertahankan ISLAM dn maruah Melayu dibumi bertuah ini..Aminnnn..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 5:08 AM

Golongan liberal ni memang suka playsafe. Apabila ISMA enggan mengalah atau minta maaf, saya merasakan ISMA sememangnya mempunyai perancangan khusus untuk mengheret bangsa kiasu (DAP dan MCA) ke mahkamah dan berdebat soal status quo perlembagaan persekutuan dan kontrak sosial yang telah dipersetujui. ISMA cuma nak membuktikan bahawa Tuan Rumah ada hak untuk buat apa saja dan tidak perlu mintak izin Penumpang. Sekolah vernakular adalah bertentangan dengan perlembagaan persekutuan dan sepatutnya tiada masalah untuk dimansuhkan. Sebagai warganegara Malaysia yang sah, bangsu kiasu sepatutnya 100% telah mampu bertutur dalam Bahasa Malaysia dengan lancar dan tanpa pelat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 7:06 AM

KJ dan kuncu kuncu terlalu angkuh dan BODOH.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 7:20 AM

Inilah akibatnya jika pondan berkuasa dlm politik..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 8:48 AM

KJ aku ko org muda..tp aku sgt meluat dgn cara ko brpolitik..kenapa laa pemuda UMNO pilih KJ nie...sepatutny pilih lah yg ada semangat kemelayuan..bkn mcm KJ nie..harap pilihan akn dtg ade yg cabar KJ nie..meluat btl..

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2014 at 11:29 AM

Masa untuk semua MELAYU pegang slogan Bersatu Teguh Bercerai Kita Roboh. UMNO memang untuk Melayu . Yang kita tidak mahu ialah TOKOH - TOKOH PALSU mengemudi nya ! Demi PRU 14 !

BOKO HARAM BUKAN IDENTITI PERBANDINGAN UNTUK MELAYU ISLAM ! Karakter dan kesopanan jauh berbeza seperti langit dan bumi. Sesiapa yang membawa istilah ini iala MUNAFIK BESAR ! Bukan realiti bangsa Melayu mempermainkan Ajaran Islam, Nabi Muhammad SAW dan Mensyirikkan Allah SWT ! Melayu itu... ( rujuk semula sajak nukilan Usman Awang - pernah PM Najib lafazkan dakam perhimpunan Umno - hakikat nya di mulut sahaja untuk penyedap hati-hati Melayu )

Kita tidak memusuhi bukan melayu. Kita sedih kerana rasa hormat mereka sebagai Rakyat Malaysia semakin di hakis dan terhakis, membuang realiti hidup bermajmuk. Malaysia ingin di gantikan sepenuh nya dalam acuan mereka yang bersandarkan nafsu tamak haloba semata-mata !

Bangun Melayu dari kemewahan sia-sia yang di nikmati dari kuasa politik yang tidak lain alat menghancurkan Melayu jua. Gunakan wang dan harta di perolihi percuma itu, membantu semula kekuatan dan perpaduan sesama kita. Itu lebih besar nikmat nya di sisi Tuhan tertinggi nilai nya.

Iktibar nyata MCA, GERAKAN, MIC melangkah sederap dengan NGO-NGO cina, gabungan Persatuan-Persatuan terkuat mereka menyokong DAP sebagai Abang Besar ! Politik licik dan kotor ! Mereka bersatu menentang dan menterbalikkan hak-hak Melayu yang sudah termaktub.

Untuk apa Melayu asyik mengalah dan terus di persendakan ! Untuk apa Melayu mesti di layur layu terkulai ? Sampai bila ? Tiada titik noktah nya? Jika begitu, memang Melayu Bodoh seperti mereka di perkatakan ! Haramjadah !

Umpama cendawan tumbuh selepas hujan, kehadhiran MUNAFIK melayu di persada politik amat mengelirukan. Janji Allah SWT itu, akan di hapuskan satu bangsa jika ' dalam benar ' berterusan melakukan kerosakkan kepada kaum / bangsa nya sendiri ! Ini yang berlaku sekarang...

Tiada iktibar lagi? Sudah buta mata, buta hati kerana terlampau banyak mentedaghah haram ? Semoga Allah SWT memberkati ISMA dan pejuang pejuang Islam dan seumpama nya. Islam, Melayu Islam dalam kebenaran, semoga dakwah mereka menambah penganut sejati dengan contoh yang kita persembahkan. Ya Latifu Ya Kafi, Ya Hafizu Ya Syafi....

InsyaAllah. Kehadrat Nya jua kita memohon. Semoga di hapuskan munafikun, musyrikun dan kafirun yang memusuhi NYA !

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2014 at 11:57 AM

@maaeTERBAIK ! Akan saya artikelkan sebentar lagi :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 12:04 PM

Memang KJ xpernah berubah, jadi pengiring Obama lagi la tambah bongkak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 12:27 PM

Kenapalah Bila terbaca dan terpandang ajer nama dan wajah si Malau Khairi Jamaluddin nie... Hati terus jadi Marah..

Rasanyer nak memaki dan menghamun ajer...., kerana Tak perlu rasanya akal yang waras, dan otak untuk digunakan mengomen si Khari nieh.

Tapi Nanti mesti Pok Din Marah pulak.. ok lah diam ajer lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 12:28 PM

Kalau ISMA di katakan sama seperti Boko Haram,rasanya KJ pun layak di samakan dengan Anwar,memperjuangkan liberalisma tapi caranya saja berbeda,kerana sekarang KJ menggunakan Umno..Kalau Umno mahu kekal sebagai Umno yg memperjuangkan Melayu dan Islam,org Macam KJ dan Sarifuddin kena di hanyutkan,atau mintalah mereka berundur dari Umno secara terhurmat.Malahan KJ dgn Anwar lebih mirip berbanding dgn ISMA dan Boko Haram,kerana Anwar dulu pun cuba mempergunakan Umno,utk mencapai matlamatnya.Pemuda Umno juga yg di jadikan landasan awal beliau,ramai pemimpin pemuda Umno yg berjaya di 'tarbiah 'Anwar ,agar lari dari landasa perjuangan Umno.Mujurlah ada orang seperti Ummi Hafilda dan Khalid Jefri yg berani mendedahkan skandal Anwar,inilah yg menjadi punca kejatuhan Anwar bila Tun Mahahtir mengambil tindakan.,selamatlah Umno walau pun mengalami banyak kesusahan dan kepedihan.Sekarang KJ pun mempunyai platform yg sama,selama beliau menjadi Ketua Pemuda Umno,sedikit pun saya tidak melihat ciri-ciri perjuangan Umno dalam tindak tanduk KJ.Bila masa KJ bertindak menobatkan perjuanga Melayu,Islam dan Bumiputra dalam tugasnya sebagai Ketua Pemuda Umno atau pun sekarang sebagai Menteri Belia ?.Yang selalu timbul dari multu dan tindak tanduk KJ ialah menghentam mereka yg agak lantang dan keras suara Melayu dan Islamnya.Sebagai Ketua Pemuda,KJ merupakan tokoh yg akan mengambil alih Umno satu ketika nanti,jika dilihat kepada sejarah lau,bermakna walau pun Umno tetap ujud,perjuangan asalnya akan berkubur bila KJ menerajui Umno nanti.

Kalau Umno tidak mampu menolak orang seprti KJ dan Sarifuddin,maka rasanya sangat elok kalau kita beramai-ramai memberi sokongan kepada ISMA.Kalau tidak apa guna kita menentang Anwar dan geromobolannya,sedangkan dalam Umno sendiri ada Anwar 2,malahan selain daripada itu ada desas desus yg mengatak ada org kuat Umno yg masih sanggup jadi agen Anwar dalam usaha Anwar utk melembutkan pendirian HH.Kalau begitu selamat kah Umno dan orang Melayu?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 12:28 PM

Tun mempunyai jasa meletakkan 8 daripada 10 orang terkaya di Malaysia daripada kalangan kafir. Tak sepadan dengan demografi penduduk Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 12:46 PM

Maafla tuan din. Saya ni mmg dari dulu tak suka kpd mamat kj nih. Body language dan mata dia mmg nampak sgt what he is.
When is he gng to learn.? Kaki ampu ramai d sekeliling dia.

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2014 at 2:41 PM

ISMA telah buat apa yang sepatutnya pemuda UMNO buat... KJ dah rasa tercalar. Roh perjuangan untuk bangsa Melayu telah hilang dari UMNO. KJ berjuang didalam UMNO adalah untuk jawatan tu yang pasti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 4:52 PM

Orang macam KJ ni, kalau diletak puteri DAP di sebelah kiri dan seorang puteri UMNO di sebelah kanan, dan disuruh pilih satu, maka dia akan memilih puteri DAP. Memang tak pernah hairan dengan setiap perkataan yang keluar dari mulut pencinta DAP ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2014 at 7:41 PM

Melayu Sepakat Islam Berdaulat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2014 at 9:40 AM

si kitol dah mabuk, lupa diri , terlebih hirup air rebina...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2014 at 9:47 AM

pemuda umno pun tak bolih harap , termasuk le ulamak2 nya , masaa kat luar menjerit macam orang gila , dah duduk sebilik dengan si kitol , senyap , macam cicak tertelan kapor , bunyi pun tak ale , melayu islam kena tala pun senyap je...eeeerrrrrrkkkkkkk...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2014 at 10:31 AM

Din,

Adakah Uztaz Zaik ada bidas Tun M?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2014 at 1:47 PM

Yes, aku pun sejak 2 menjak ni setuju dgn ISMA, Melayu sepakat, islam berdaulat!

....................
Reply To This Comment ...................
May 13, 2014 at 12:58 PM

Setuju...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2014 at 7:44 PM

Aku orang pas.sokong isma.bertegas dengan kafir yang kurang ajar

Post a Comment