........... ISMA Buat Hal Lagi ..... Memang Biadab ! Tak Serik-serik ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

ISMA Buat Hal Lagi ..... Memang Biadab ! Tak Serik-serik ...

Monday, May 19, 201465comments

Kali ni ISMA sudah lebih ....... mereka masih tidak mahu belajar dari apa yang telah berlaku baru ni. Telah banyak pihak beri amaran dan tidak kurang juga yang menuntut Presiden Isma dikenakan tindakan kerana menghasut atas kenyataan beliau yang keras sebelum ini.

RASIS tuh ! 

Tak pasal2 pemimpin2 cina marah-marah ...... pemimpin2 Melayu yang Liberal juga ikut sama marah2 ..... KJ yang bertaraf Menteri pun marah2 pada ISMA .... MKPN yang tidak komen apapun kepada tuntutan biadab COMANGO pun boleh marah pada ISMA ! 

Bayangkan toleransi yang begitu tinggi dimiliki oleh MKPN kerana masih boleh terima tuntutan2 COMANGO di PBB, pun boleh rasa tercabar dengan kenyataan dari Presiden ISMA.

Ni Timbalan Presiden ISMA Aminuddin Yahaya pulak nak curahkan minyak .... 

SUDAHLAH ISMA ! Tolong hentikan sikap RASIS anda itu ! Anda tidak membantu memupuk semangat perpaduan antara kaum jika terus bersuara begini. 

Apa dia cakap ? Apa dia cakap ?

Anda bayangkan ........ ada ker Aminuddin boleh cakap yang ....... iiiissssh, tak sampai hati saya nak tulis ......memang ISMA nak cari pasal la kali ni.  KJ ngan Saifuddin ngan member2 dalam MKPN mesti tengah marah ni ... MELAMPAU ! 

Apa ISMA cakap ? Cepatlah ....

Ada ker dia sound orang Bukan Islam su...... issssh, nanti pemimpin Umno marah saya pulak.... memandai2 sebar kenyataan biadab ISMA.

Alaaaa.... cakaplah, tukang gossip tak kenanya, yang cakap jer kena .... ceritalah !

OK, OK .... tapi saya takut anda pula marah kat ISMA nanti .... OK ... errr..... Anda bayangkan betapa biadabnya dan degilnya ISMA, memang patut pun dikenakan tindakan. Ada ker dia cakap ... patut ke dia sound .... bukan Islam henti guris perasaan orang Melayu !
 

GILA KAU ! Memang nak cari penyakit tuh !



Itu baru komen dari TMI, cuba baca yang asal dari Ismaweb, lagi ganas ! Dia siap gariskan 15 sikap keterlaluan bukan Melayu .... 1 atau 2 cukup lah, ni sampai 15 ! GILA .....

Macamana nak cakap lagi dah ngan orang2 Melayu yang macam ni ? Orang Melayu kena diam dan terima dengan hati terbuka apa saja yang bukan Melayu cakap ! Takkan itu pun diorang tak faham2 ....

PS - Flashback isu kenyataan Presiden Isma - KLiK.

Share this article :

+ comments + 65 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 9:01 AM

nampaknya ISMA lebih bertaring dari pondan2 dalam umno. pondan2 umno lebih baik pegi gentel telor aje le.

pas? tak boleh harap. pegi kempen untuk calon teluk intan yang tak tutup aurat aje le.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 9:12 AM

kalau ISMA letak calon, nescaya aku akan undi dia orang ni...

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 9:19 AM

Saranan ISMA sepatutnya...
orang bukan Islam dan Melayu tolong hentikan mengguris perasaan orang Islam ...

Masih ramai melayu di luar sana bersama bukan Islam yang lain terus menghina Islam tanpa sebab...mereka wajar mengkritik sipelaku dan bukannya ugama sipelaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 9:38 AM

Salam,

Hehehhe...teman suka cara mike punya 'permainan' ni..terbaikk yob.

Teruskan dgn style mike ni..bravo..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 9:50 AM

Rasalah kau ISma.ISMA berjuang utk bangsa Melayulah tu.Jgn main2.Harap org Melayu buka mata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 9:58 AM

Ahjib nGok yang paling marah nih! Tenguk tuh, dah kelam kabut balik dari Abu Dhabi. Nazri nAjiz pun dah nak ambik tindakan undang-undang, walau fortfolio dah bertukar! PAS lagilah! Siap takbir tuuu.....

Tak dapek gua nua nak tolong kali nih....

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 10:07 AM

Din,

Kerajaan kenalah keluarkan peruntukan beberapa juta utk supply masking tape bagi kat org Melayu/Islam utk tampal telinga dan mulut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 10:14 AM

Kenapa Lu pertikaikan hak istimewa bumiputera ?
Kenapa Lu pertikaikan kedaulatan raja-raja melayu ?
Kenapa Lu pertikaikan kuota bumiputera ?
Kenapa Lu pertikaikan DEB ?
Kenapa Lu mau kongsi Nama Tuhan Orang Islam ?
Kenapa Lu pertikaikan Agama Islam sebagai agama persekutuan ?
Kenapa Lu memperlekehkan Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi negara ?

Lu mau samarata dan samarata....Tapi...

Kenapa Lu bolot dan monopoli ekonomi negara ni serupa negara ni macam mak bapak Lu sorang2 je yang punya ? Kalau mau samarata, samarasa, kongsi2la Lu punya bisnes sama kita. Kita bikin bisnes sama-sama. Baru adil kan.

Lu mau perpaduan sesama bangsa kan. Apasal sekolah asing-asing ? Kasi letak semua kaum satu sekolahlah. Semua bangsa tak kira melayu, india, cina belajar di bawah satu bumbung dan pakai silibus yang sama. Barulah kita boleh pupuk dan semai perpaduan sejak kecil lagi. Kan kita ni 1 Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 11:34 AM

bangkitkan soal sekolah jenis2 ksaan juga kan dianggap racist termasuk MPKN.

hehe, bagus din ekau post hal ni.

nasib melayu samalah spt

;biarkan luncai terjun dgn labulabunya
malangnya nasib pak lebai malang

dua watak diatas memang kena dgn parti siasah org melayu, luncai dan pak lebai malang

tuah kata takkan melayu hilang didunia,
tapi tuah dah hilang dahulu, yg tinggal kitol, mendeliar, luncai, pak kadok dan lebai malang.

kita2 ni siapa?.... takbiir..... hidup melayu.....

entahlah dah letih dah.

drp
aku melayu yg letiih....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 11:51 AM

Para pemimpinisma ni mungkin tak faham sejarah malaysia.... mungkin juga perlembagaan persekutuan PR.... dalam PPPR tersebut menyatakan bhw melayu kena bagi semua hak mereka kpd pendatang, mengongsi setiap inci tanah negara dgn pendatang, menyerah segala hak kpd pendatang, menutup mulut dari mempertikai sebarang pencerobohan pendatang cina dan india, tunduk dan sembah cina komunis ...... tanpa sebarang syarat atau alasan.... FAHAMMM!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 12:24 PM

15 sikap keterlaluan terhadap islam....wajib dijadikan intipati dan dimasukkan ke dalam syllabus untuk matapelajaran~~~ASAL USUL PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ~~~wajib LULUS

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 12:29 PM

ajib , najli, sapudin , kitol penjilat cina tegar....oh lupa , belah sana pun ada , mat sapu, adi awe , nizar jamudin, al jub , dan baru masuk list minah soya....

....................
Reply To This Comment ...................
Kakitangan Awam
May 19, 2014 at 12:37 PM

PONDAN2 UMNO dan PAS munafik akan serang ISMA secara total lepas ini demi membela tuan masing2.. UMNO tuannya ialah MCA dan GERAKAN.. PAS tuannya ialah DAP lahanat..
sbb tu betina yg bertanding di Teluk Intan tu wpun pakaian menjolok iman, ostad2 PAS munafik ini support dan terus jilat.. inilah tanda2 kerosakan Islam dan kejatuhan Melayu di Malaysia bila hati2 Melayu skrg sgt liberal.. open minded.. adat dan Agama buang ke laut..ambik mana yg bg untung shj..

Ah Jieb Gor.. BAPAK PONDAN besar.. sbb dia berkuasa sbg PM tp dia lag PONDAN segala PONDAN.. apakah hal kekacaun Agama dan Kaum yg semakin parah ini masih Ahjieb Gor buat pekak dan hanya ckp pasla perpaduan tp sekolah cina sarang racist tidak dimusnahkn??

Alvivian penghina umat Islam dan Ramadhan dilepaskan dgn mudah.. Namewee yg hina segala2nya pasal negara dan Agama di angkat julang dgn karpet merah.. aku yg hari2 buat kerja utk negara pun xde sape nk sedia jalan.. inilah tanda2 bangsa yg akan rutuh dek pemimpin yg dayus dan jahat!

maaf bahasa aku kasar tuan Din.. sampai bila nk lapik2 cakap lagi??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 12:50 PM

bangsa Melayu ni dh kena sumpah dengan lanun Ghee Hin & Hai San dlu di mana Melayu akan sentiasa tunduk dan jd balaci pd Cina jika berkuasa.. PAS dlu sikit punya samseng duk ade dgn org yg tolak HUDUD tp skrg boleh sujud jilat kaki Cina kapir.. DAP.. UMNO? xyh ckp lah najib skrg mcm maharaja Cina.. buat2 je ckp hak Melayu tp xde impact pun untuk menaikkan keadaan bangsa Melayu.. Cina hasut tak kena tangkap.. melayu silap sikti Black Maria jemput cepat je di rumah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 12:57 PM

Bro Din,

Kita kena faham, halatuju kerajaan sekarang ke arah progresif, liberal, demokratik. Najib gambarkan diri dia pada dunia bahawa dia adalah seorang reformer yang berani. Maka dari itu lahirlah Pemandu, Penasihat, Konsultan, Pengiring, Penidur, Penipu dan sebagainya. Dan lepas tu keluarlah 1Malaysia, GTP, ETP, MPPN, ISA mansuh macam2 lagi.

Untuk golongan pemikiran kampung atau bahasa moleknya konservatif macam kita ni, ISMA, Majlis Perundingan Melayu, Muafakat dll, Najib dan UMNO tak pandang dah. Pemikiran ala kampung kita dah tak relevan dengan peredaran zaman kini. Sekarang dunia moden memerlukan pemikiran cara baru.

Apa dia pemikiran "moden"? Itulah dia fahaman freethinker yang bersarang dalam OSTB, kononnya "they are the thinking people". Sampai pertikai kewujudan Allah SWT, dan perkara lain dalam Rukun Iman. Mereka ini perlekeh ISMA yang berteras Islam dan Melayu itu sebagai tak bertamadun.

Pendek kata orang Melayu yang mentaliti kampung bagi mereka dah sampai tarikh luput. Xleh pakai lagi. Bagi kerajaan pulak, bila Najib dan UMNO perlukan pemikiran "primitif, kuno" kita ni? Pertama, bila dah dekat nak PRU. Kedua time Perhimpunan Agung UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 1:06 PM

salam. sudah sampai masanya ISMA dijadikan 'pentas' dan ruang Politik untuk Bangsa Melayu era menuju 2020. UMNO mahupun PAS nampaknya 'sudah' tidak relevan didalam mempertahankan serta mengukuhkan keutuhan bangsa Melayu dan agama Islam. Kalau ISMA setuju, ishaallah, Melayu akan 'bernaung' dibawahnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 1:13 PM

My vote goes to ISMA next general election sebab UMNO dah takde telor untuk mempertahankan melayu dan islam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 1:28 PM

Org Melayu sekarang seorang PEMIMPIN utk mereka bersatu dn seterusnya dapat BERTINDAK dgn bijak.

Kita dh terlalu banyak cakap tentang benda yg sama tp pada ms yg sama TINDAKAN kita (bangsaMelayu) langsung tak selari dgn apa yg kita selalu ucapkan..
Nampak sgt yg kita org melayu terutamanya org politik selama ni hanya 'NAK bersatu dn kembali kuat hanya di MULUT' dan bukan "betul2 NAK di HATI"...bukan lg retorik, tak perlu lg berlakon dn jauh sekali seperti hangat2 tahi ayam..

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 2:48 PM

Aku tulis dalam blog helenang. Helen dah kata, "padan muka !" . Sesekali helen buka kitab dia... bagus juga...

Orang Melayu semua rasis, DT ! Jadi nya Cina cauvinis, ekstremis, komunis, liberal, sekular, apa-apa saja lah, rasis terlampau termasuk dyana sofia calon bintang cina, semua nya rakyat Malaysia tulin....

Kesian Melayu, kena kencing, kena berak, lepas itu kena jadi 'cleaner' pula. Nasib...nasib....

ISMA pun rasis.... he...he...Perkasa dah di puakakan....(gelak sinis+hiba) kat sapa nak ngadu niiiih !!!

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 4:04 PM

Rasanya ISMA pernah bertanding dlam pru13 yg lps, dibeberapa parliment yg majoriti orang melayu tetapi calon daripada kedua-dua pihak bukan islam sama ada dari MCA,GERAKAN,DAP,atau PKR, dengan harapan dapat menyatukan undi melayu dikawasan tersebut lantas membawa suara melayu islam dalam dewan parlimen,,
Namun malangnya ISMA kehilangan wang deposit, kerana orang MELAYU ISLAM PAS masih mengundi DAP, dan MELAYU UMNO masih lagi memberi kepercayaan kepada calon MCA sebagai pemimpin mereka , susah sungguh untuk orang MELAYU ISLAM persepakat untuk melantik ORANG ISLAM dikalangan mereka untuk menjadi pemimpin, kerana taksub kpd blok-blok kepartian yang memecahblahkan, ibarat memilih buah yang busuk dan berulat sedangkan ada buah yang masih elok rupa dan isinya

....................
Reply To This Comment ...................
Anak Melayu
May 19, 2014 at 5:14 PM

Kebodohan sesetengah orang Melayu (ahli politik juga pemimpin) ialah terikut-ikut orang asing yang mengecop rasis apabila ada orang Melayu yang cuba menaikkan semangat kaumnya. Bila kita mengatakan yang molek-molek pasal bangsa kita, kita dicop rasis. This is stupid retarded, u understand.

Sebab you tak paham beza PATRIOTIK DAN RASIS.

Rasis ialah membezakan manusia kepada sesuatu etnik/kaum dengan mengkelaskan kaum-kaum itu kepada 'superior' dan 'inferior'.

Patriotik adalah sifat keberanian untuk menyayangi bangsa atau tanahair.

Bila ada patriot Melayu, maka dia dicop rasis. Ini orang yang tidak berpelajaran. Selagi dia tak mengkelaskan siapa yang 'superior' dan siapa yang inferior' maka itu bukan rasis.
Why are u so stupid?

Contoh rasis? Dasar Apartheid di Afrika Selatan. Pergerakan Neo-Nazi yang mendukung White Power. Ku Klux Klan (KKK). Perang Bosnia dengan pembersihan etnik Bosnia. Dasar Israel di Palestin.

Ini semua contoh rasis.

Baca... baca.. jangan jadi bodoh dan selesa jadi anjing bawah orang lain. Bila hilang ekonomi, kuasa dan sejarah... kamu dan kamu akan merempat bawah jambatan dan bersesak dalam flat macam reban ayam. Orang lain dapat tanah kamu dan siap bina kolam renang lagi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aku tak mengata ko Din, aku tuju pada orang Melayu yang takut dikatakan rasis. Pada hal mereka tak tahu pun maksud sebenar 'RASIS' tu.. mereka rasa diri mereka educate lah.. sangat.. Tapi hakikat sebenarnya mereka bodo piang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:25 PM

@Anonymous

yang penting kita ada ISMA yang berani sekurang kurangnya menyuarakan isi hati kita. harap tak jadi macam PERKASA, hangat hangat tahi ayam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:26 PM

@Anonymous

aku rasa lebih baiknya dia jadi NGO sekurang kurangnya buat sekarang nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:27 PM

@kluangman

kekadang tuh lebih sudu dari kuah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:28 PM

@Anonymous

berani kerana benar. itulah agaknya yang ISMA prinsipkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:29 PM

@Anonymous

masih ramai lagi MELAYU yang sedang lena dan ada yang berkepentingan politik bukanya bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:31 PM

@Esa Adam

orang MELAYU dah tok leh cakap lagi ker?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:35 PM

@Anonymous

aiya!!! lu butul tak pahamlah. kita olang mau kasi lu senanglah. lu luluk tiam tiam dan kita boleh kasi apa lu olang mau. lu boleh jadi lagi senang la. luluk tiam pun boleh lapat uang ma.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:37 PM

@Anonymous

citer pak kadok macamna pulak bang. ayamnya menang tapi kampong tergadai. UMNO menang tapi Melayu tergadai. apa citer?????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:39 PM

@Anonymous

dorang punya perlembagaan mana boleh pakai. perlembagaan negara sepatutnya diguna pakai terutama kontrak sosial

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:40 PM

@Anonymous

aku sokong saranan kamu bang. kalau kamu jadi calon aku gerenti sokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:42 PM

@Anonymous

berbakul nama kalau nak disebutkan, tapi ada mereka kesah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:48 PM

@Kakitangan Awam

okeylah tuh. kami semuanya faham. ramai lagi orang Melayu saperti kamu dan mungkin banyak lagi komen komen keras yang kena block dengan admin. jangan takut bersuara asalkan punyai fakta. orang Melayu semestinya bangun dan sedia mempertahankan agama, bangsa dan negara

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 5:51 PM

@Anonymous

baguslah kalau orang Melayu dah boleh pikir macam tuh, dan dah nampak pun permainan politik orang atas. sekarang nih Melayu mesti bersatu menyokong ISMA. sekarang nih kita dah ada orang yang boleh bawak suara kita untuk didengari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:02 PM

@Anonymous

dia lakukan semua itu sebab dia paham Melayu mudah lupa. bila dekat PRU atau PAU dia akan mula jual gula gula. dia akan taburkan janji barang tak naik, minyak tak naik dsb. bagi orang cina aku rasa semula jadinya bangsa nih pendendam. dengan itu mereka balas balik dengan menafikan undi kepada BN. bagi mereka sekali terkena, banyak kali mereka akan terasa. jika diberi mereka ambik dan mereka akan cuba mintak lebih. namun undi mereka tak akan beri. disebabkan itu kerajaan cuba dengan apa daya sekali pun meyakinkan kepada mereka bahawa mereka adalah rakyat dan akan dilayan sama. bagi orang Melayu, sememangnya patut jadi macam sekarang nih kerana mereka tak akan sedar. bangsa Melayulah yang paling senang dipergulakan sebab mereka tidak berdendam dan mereka mudah lupa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:04 PM

@Cahaya Al Majid

bang, saya suka juga artikel artikel yang disiarkan dalam blog kamu. adalah baiknya semangat Melayu dibakar habis habisan sebelum segalanya terlambat. saya juga amat bersetuju dengan pandangan pandangan kamu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:05 PM

@Anonymous

malangnya ISMA bukanya parti politik bro.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:08 PM

@Anonymous

mereka bercakap untuk kepentingan politik. mereka nak orang Melayu bersatu dan dimasa yang sama memberikan keistimewaan kepada orang lain. ada lebih baiknya orang Melayu berikan sokongan sepenuhnya kepada ISMA kerana ISMA sudah pun bersuara demi kepentingan orang Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:10 PM

@maae

aku suka "PERKASA DAH DIPUAKAKAN" - hidup segan dan mati tak mau lak tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:12 PM

@Amanz Harris

mungkin juga masa tuh orang orang Melayu Islam belum faham akan perjuang ISMA agaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 6:52 PM

Amanz Harris...dulu waktu pru13...ISMA masih belum dikenali...sekarang ISMA sudah semakin ' fofiuler '...mungkin pru14 nanti...kalau kena dan betul strateginya...tidak mustahil ISMA memperolehi beberapa kerusi tertentu....terutamanya kawasan majoriti pengundi islam yg ditandingi oleh bukan islam vs bukan islam....waktu pru14 nanti situasinya akan banyak berpihak kepada ISMA...insyaAllah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2014 at 8:08 PM

Dinturtle saya cadangkan anda tulis entry dlm bentuk italic supaya tak ada orang keliru dgn entry tongue in cheek macam ni.
Teruskan perjuangan !

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2014 at 8:21 PM

kalau ISMA jadi parti politik ramai pengundi melayu atas pagar pangkah ISMA.UMNO tak relevan,cina buat salah melayu kena hukum.

....................
Reply To This Comment ...................
May 20, 2014 at 12:05 AM

TERIMAKASIH diatas pandangan dan sokongan anda ! Nampaknya kita RAMAI !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2014 at 3:21 AM

@dinturtle Insya Allah.. perjuangan yg ikhlas akan bermula dr bawah.
Rasulullah SAW bina Ketamadun Islam dgn penuh kesusahan, penindasan, dan berbisik2 dahulu sesama Sahabat yg sefikrah (yg Tuan Din bahasakan 'nampaknya kita RAMAI'.. Insya Allah itulah kesatuan fikrah (pemikiran) yg mula dicetuskan oleh ISMA.

ISMA bercakap dan menegasakan perkaras TERAS yg sewajibnya berada pd kita.. tanpa ganggu gugat. tp Malangnya TERAS kenegaraan dan hak kita di perang sarafkan sbg RACIST-buruk dan negatif..

PERKASA? plss.. dr awal sy lihat PERKASA hanyalah FATAMORGANA atau KHAYALAN orang2 yg rendah ilmu tapi kuat nafsu (dada kosong ilmu).. bila menentang suatu isu.. adiangkutnya PERKASA wajah2 melayu seperti gangster, penarik kereta.. pakai ray ben hitam.. rambut serabai.. baju berbunga2.. APA INI? awal2 lagi PERKASA dh CEMARKANimej Melayu yg sebenar!!

PERKASA hanya bernafsukan nafsu Tok Him yg separa gila kuasa juga utk naik atas. Bukan atas dasar perjuangan yg ikhlas. Nah skrg apa jadi?

UMNO? maaflah UMNO akan tamat tempohnya tak lama lagi. Najib sedang berkhayal dgn khayalan ciptaannya yg digarap bersama Penasihat2 perosaknya.. selain dr pada isterinya Rosmah.. manakala pemimpin2 UMNO yg lain spt KJ. ialah talam bermuka yg sgt bahaya dan boleh menikam kita bila2 masa demi utk menjulang kuasa..

Menteri2 UMNO bila berkuasa spt kelihatan bodoh.. ayat2 dan minda yg jauh dr TERAS utama.. lain sakit lain yg diubati..

Guru2 sekolah 70% dikatakan anti Kerajaan.. tp Muhyidin sumbat lg perut2 guru dgn notebook 1Malaysia.. betapa bodohnya pemimpin UMNO dlm menjiwai negara dan keadaannya.. wang dibazirkan spt curah air di daun keladi.. atas hal yang sia2..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 20, 2014 at 10:55 AM

@Anonymous

Anon May 19, 2014 at 5:25 PM

Pada pendapat saya PERKASA dan NGO Melayu/bumiputera/Islam yang lain masih relevan.

Jangan habis madu sepah dibuang sudahlah...

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 20, 2014 at 10:58 AM

@Anonymous
Anon May 19, 2014 at 11:34 AM & Anon May 19, 2014 at 5:37 PM

Masih ingat juga dengan aku rupanya ;)

Watak ni wujud pun sebab banyak dah yang tergadai. Cuma aku kembali dengan keinsafan dan untuk menyedarkan semua apa yang tergadai tak mungkin ditebus kembali.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
May 20, 2014 at 11:11 AM

Pada pendapat saya lebih baik kita tak "buang" atau memperburukkan mana-mana NGO melayu yang telah sekian lama menggalas tugas yang sepatutnya digalas oleh pemimpin2 pondan (atau tak bermaruah?) melayu dalam UMNO.

Buat masa ni saya cuma berharap Majlis Perundingan Melayu (http://mpmmalaysia.blogspot.com/) dapat berjumpa dengan Najib menyelesaikan mengenai isu-isu berkaitan melayu/bumiputera/islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2014 at 12:28 PM

@PakKadukNGO tertentu seperti PERKASA lebih menjadi liabiliti (biawak hidup?) kepada imej Melayu Malaysia berbanding memperkasakan Melayu.

Lihat gerak kerja mereka hanya alebih kpd agenda 'riuh-rendah' tp tiada tindakan berkesan dan bijak.

Lebih gemar tunjuk imej tidka cerdik berbanding imej intelektual spt ISM dan MPM. Kita kena banyyakn NGO2 spt MPM dan ISMA, baru otak melayu cerdik dan faham. Bukan melonjak2 jerit tak tentu pasal di tepi jalan 2-3 orang.. misai serabut.. ala gangster. Imej Melayu ialah yg berteraskan Islam dan adat2 yg mulia. Ilmu adalah teras kpd perjuangan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2014 at 1:49 PM

Sokong 1000% atas setiap point terutamanya point yang last tu. sogok banyak-banyak pun mereka bukannya bersyukur. merekalah golongan yang paling ramai dan paling kuat membangkang kerajaan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 20, 2014 at 5:00 PM

Saya bukan nak mengata mana-mana mengaku perjuang melayu, tp bangsa melayu terkenal dengan sopan santun , beradap, yang paling penting berugama islam, jadi sebarang tindakan yang tidak mencerminkan adab susila orang melayu perlu dielakkan, lihat contoh kes kalimah Allah baru-baru ini, konvoi oleh sekumpulan anak muda mempertahankan kalimah Allah, tp tidak tutup aurat, berbaju ketat menjolok mata bagi perempuan, dan lelaki pula berbaju hitam ala ala gangster,
Ingatlah perjuangan melayu islam tidak akan menang hanya dengan semangat berkobar-kobar lebih2 lagi dari para permuda ,tapi teras umat melayu islam adalah dengan ilmu, hujah, perilaku yang mencerminkan bangsa melayu berugama islam
Yang meneguhkan kita atas perjuangan ini bukan isu-isu panas yang kita bawa, bukan dana dari kerajaan setiap tahun kpd ngo-ngo,bukan sanjungan dari orang kebanyakan apatah lagi mencari habuan dunia, pangkat,harta dan sebagainya,
Tapi sejauh mana keimanan kita kepada Allah s.w.t, ketika kita kuat mahupun ketika kita lemah, ketika kita ramai mahupun ketika kita sedikit. Itulah hakikat perjuangan kita dunia ini

....................
Reply To This Comment ...................
Tin Milo
May 20, 2014 at 6:29 PM

Din, harap educate aku skit ...

Tidak dinafikan pada masa bila sekalipun kita org melayu dan agama islam akan dicabar—dari dalam atau luar.

Soalan dalam fikiran saya: pasai apa nak longgokkan pada orang Cina. Contohnya Comango. Du dtg dari luar. Mmg ler ada non nak kayuh benda dll tu supaya terkikis 153 etc. Tapi pasai pa ISMA cannon Cina en masse lak. Non lain ada gak.

Bukan kah ada creative ways yg lain untuk neutralise cabaran2 ni selain dari dok laung Melayu / Islam. Jgn kena trap dah.

Hrp bagi poin sikit Din. TK

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2014 at 7:49 PM

cara penulis tulis pon macam tak cukup ilmu je, ulang-ulang benda yang sama, tak sampai apa yang awak cuba nak sampaikan, faham betul-betul keadaan sekarang sebelum tulis artikel mcam ni, saya percaya ISMA adalah satu-satunya badan yang membela orang melayu, mereka tidak ketepikan hak orang bukan Islam tetapi mereka membenteng dan melindungi hak istimewa orang melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2014 at 11:26 PM

saya tak rasa salah pun dgn 15 tuntutan ni..
anda sanggup ke tgok generasi kita nnt, anak cucu kita nnt
pergi 7eleven jual arak? come on..
rase nye penulis ni yakin sangat2 yg ank cucu die nnt tak terpengaruh..
kalau org melayu tak bela org melayu, susah laa mcm ni,,
tak kan nk harapkn org lain?
penulis, tolong menulis dgn ilmu ye..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 12:07 AM

Allah~~ umat akhir zaman. Berpengang teguh lah kpd Al-quran dan as-sunnah nescaya kamu tidak akan sesat selama-lamenye ;)
Celik kan mata mu wahai bangsa melayu, islami Iti adlah agama yg paling tinggi jangan sampai kerna kamu, org kafir melihat Islam iti di bawah bahkn bawah yg teramat bawah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 1:32 AM

(Dia siap gariskan 15 sikap keterlaluan bukan Melayu .... 1 atau 2 cukup lah, ni sampai 15 ! GILA .....)
penulis menyatakan tentang sikap2 orang bukan melayu la abang. so there a bit different cara penyampaian penulis...mgkin cara abang paham kurang jelas :-)... msti la concern about anak2 kita bang.
anyway TY Din highlight kn mende2 penting bg pembaca. WELL DONE!!
Harap kita dapat beza baik buruk ap info2 yg diberitakan tentang NGO tu.. jgn tunding jari n main nk maki je bila kluar statement dari para pejuang2 yg dianggap RASIST even by own race. wal hal kita xbace n paham ape nk disampaikan. kita patot SOKONG mike2 nie!!!

....................
Reply To This Comment ...................
May 21, 2014 at 1:41 AM

@AnonymousSaya senyum jer ...:))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 5:18 PM

Cinabeng tak paham wei, lu musti tulit cina lo,

Tapi wa salut sama lu kasi panas itu Cinabeng .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 5:28 PM

Biar letih bro paling tidak kita doa.

Bab kitol, luncai, pak kadok, lebai malang tu, geng kronik kira write-off lah, tapi buat yang masih boleh salvage kita terus cuba.

Kalau tidak semua melayu, seberapa banyak melayu-sejati-muslim pun berbaloi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 5:30 PM

Kamu ni dorang belah sana tengah tension kamu buat lawak.

Tapi ok kut!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 5:58 PM

Bro

Memang ramai kita tak tidor, cuma lying low aje.

Cinabeng tuh semua dah terlalu bongkak kena masa kita jalan kan.

Cuma doa jangan lepas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2014 at 9:10 PM

saya ISMA. Dan saya berbangga dgnnya. Kerana ISMA satu-satunya NGO gerakan dakwah islamiyah yg mempunyai matlamat yg jelas dlm melksanakn misi penyebaran agama Islam. Mengangkat bangsa utama di Malaysia, yakni bangsa MELAYU-ISLAM, menyeru kaum kita sendiri untuk bangkit menentang kejahilan dan kemungkaran yg berlaku di Malaysia. DAP dan PKR tak pernah menyebut untuk mendaulatkan Islam di tanah air kita, namun ISMA lantang bersuara membawa agendanya "Melayu Sepakat Islam Berdaulat". Suatu agenda yg dianggap 'berbaur perkauman', walhal, kaum Cina di Malaysia pun ada persatuan utk bangsa mereka sendiri. Kalau nakkan kesamarataan, inilah yg dikatakan sama rata, bukan begitu? Kaum melayu ada pertubuhan yg membela bangsanya sendri, dn begitu juga kaum Cina, yg terang-terang mementingkan bangsa mereka. ISMA tiada masalah dgn org Cina yg berjasa pd negara, org Cina yg patuh pd perlembagaan negara, dan org Cina yg hormat dgn agama Islam di Malaysia, namun ISMA tidak takut utk menentang org Cina yg menghalang dan lantang bersuara menghina agama Islam. Dipendekkan cerita, bukan semua org PAS itu malaikat, dan bukan semua org UMNO itu syaitan. Tapi, andai PAS dan UMNO bergabung, sudah pasti kedaulatan agama Islam tercinta kita akan terjaga :)

....................
Reply To This Comment ...................
May 24, 2014 at 12:06 AM

Puas hati membaca tulisan ni...

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2014 at 11:46 PM

Melayu tidurnya terlalu lama.. bila ada yang mahu membangkit mrk, maka lantas kebangkitan ini harus dicantas segera..

Mrk tahu, kebangkitan itu sesuatu yg volatile Tuan Din.. ia mudah meruap.. ia mudah membakar lantas marak dan menghanguskan semua yang melintang di hadapannya..

Zaman Melayu perlu tunduk diam harus tamat segera!!!

Melayu harus bangkit.

Bangkit dan berpegang kukuh kepada al QUran dan Sunnah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2014 at 1:17 PM

Bagi saya apa yang diutara kan oleh isma tu bagus...dia mempertahan kan orng melayu yang admin ni marah2 mcm pengecut tak ade telur buat apa....tengok lah apa orng bangsa lain buat pada negara kita...mereka banyak mempesoalkan kedudukan kita di negara kita ni....mereka pijak2 kita mereka naik kepala....tu pun admin nak suruh kita duk diam....pahamlah sikit erti makna rasis.....isma pejuang agama dan mereka juga pejuang melayu...nak harap PKR DAN PAS memng tak lh...diaorng sendiri penyokong DAP....bkak mta sikit lah tengok betul2

Post a Comment