........... Obama Playsafe - PR Kecewa .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Obama Playsafe - PR Kecewa ....

Monday, April 28, 20147comments


Desperate nya pembangkang nak tunjukkan yang Obama hentam Najib ! Sidang media semalam tak der isu, tunggu malam pulak waktu wakil NGO pro Comango jumpa Obama. Memanglah berbakul banyaknya ketidakpuasan hati yang mereka luahkan pada Obama ( TMI ) tapi benda2 tu dah biasa kita dengar/baca. 

Yang kita nak tahu adalah reaksi Obama ..... punyalah panjang artikel namun reaksi Obama cuma sebaris jer -

Maria berkata, Obama mempunyai tahap diplomasi yang tinggi dan akan mengambil tindakan lanjut terhadap segala isu yang dibangkitkan mereka.

Tahap diplomasi yang tinggi kalau diterjemahkan dalam bahasa harian adalah - Playsafe ! 

Nampak gayanya Obama tidak ada beri sebarang komitmen, baik nak sokong atau bantah mana2 pihak. Kalau tidak dari semalam lagi dah media pro pembangkang akan melalak tak tidur.

Pembaca mereka duk menunggu jugalah......  jadi hari ni terpaksa jugalah blogger pembangkang spin sidang media semalam .... lambat sikit sebab dah takder modal !

Mereka ambil artikel Mkini sebagai bukti Obama kritik Najib -

Dalam satu sidang media bersama dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini, beliau diminta menjelaskan mengapa beliau tidak mengulas mengenai sabitan kes Liwat II ke atas Anwar. ( Nak kena tanya dulu komen Obama baru dia nak jawab ..... Maknanya kalau tidak ditanya..... ? )

- “Kenyataan bahawa saya tidak bertemu Anwar tidak menunjukkan kurang peduli,” katanya menurut laporan BBC



- Mengulas mengenai hak asasi di Malaysia, Obama berkata: “Malaysia masih perlu berusaha dalam isu hak asasi, seperti juga AS. Saya komited dalam memastikan isu dibangkitkan dalam cara membina”. 
 

Itu jer yang dikatakan Obama sound Najib depan-depan ?

“Kenyataan bahawa saya tidak bertemu Anwar tidak menunjukkan kurang peduli,”

Sebenarnya itu juga apa yang dikatakan tahap diplomasi yang tinggi atau Playsafe ! Ternyata Obama tak nak cari pasal dalam lawatan ini.

Bukan sebab Obama takut sangat .... tapi sebab nak jaga hati rakyat Malaysia. Sebab apa ?

Sebab TPPA belum sign lagi !

Satu lagi alasan mungkin sebab US merasakan tidak perlu cari musuh dalam mereka cuba mengimbangi pengaruh negara China di rantau ini.

Makanya Obama Playsafe.... dan PR pula ... air masuk kepala !

KLiK

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2014 at 12:14 PM

Sebenarnya harapan Obama pada Malaysia adalah tinggi sebagai pengimbang dalam dunia Islam.Anwar bukan lagi tokoh Islam yg di hurmati dikalangan negara Islam,kerana mereka semua sudah tahu siapa Anwar sebenarnya,jadi PM Najib lebih sesuai dari Anwar utk Us berbaik,lihat saja dalam peranan yg dimainkan oleh Malysia dalam isu perdamaian di Filipina.Begitu juga di negara-negara Arab,nama Anwar tidak lagi di sebut,dan Anwar juuga tidak lagi menjadikan sokongan mana-mana negara Arab terhadap beliau sebagia modal politik meninggi dirinya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2014 at 12:33 PM

Tpi ketua pembangan tu masih x diubah lgi hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2014 at 1:34 PM

Tajuk artikel, x tahan..

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2014 at 3:03 PM

PR dah masuk air. Gang mereka Comango dah jadi mangga masam. Obama hendak dengar mereka ? Bagi nya penjilat bentuk parasit ini seperti dalam Amerika sendiri. Bayangkan wakil dalam dewan senet mereka separuh nya berkulit hitam ? Apa jadi ?

Betul DT. Playsafe adalah cara Obama. Beliau sebagai Presiden mempamerkan tahap diplomasi paling tinggi. Konon nya Obama boleh di jadikan Tuhan oleh pihak PR ini.... memalukan.

Sanjungan untuk PM Najib yang berjaya meningkatkan hubungan dengan kuasa besar. Hubungan yang boleh memberi manfaat. Cuma agenda Amerika dari sudut Yahudi, mesti di beri perhatian khusus. TPPA memang semua bangkang. Ada negara sudah menjadi mangsa. PM Najib mesti menerima hakikat bahawa maklum balas rakyat lebih utama. Bukan maklumbalas Kon dan Setan.

Biila terjadi nya limpahan ekonomi, berikan rakyat sepenuh manfaat. Bukan membilionerkan yang sudah sedia kayaraya terbit dari hasil dasar kerajaan.. masih ramai rakyat menganggur dan di bayar gaji di bawah kemiskinan... Meningkatkan jurang ini lah yang paling utama.

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2014 at 3:04 PM

Mengulas mengenai hak asasi di Malaysia, Obama berkata: “Malaysia masih perlu berusaha dalam isu hak asasi, seperti juga AS. Saya komited dalam memastikan isu dibangkitkan dalam cara membina”.

MAksudnya US sendiri perlu terus berusaha dlm isu hak asasi da kenapa perlu ganggu hak asasi negara lain... Apa yang mereka bentangkan semuanya NO ISSUE LAH... Jadi kalau mereka rasa teruk sangat kat Malaysia ni SILA MOHON JADI WARGA US... tak ada siapa kisah kalau mereka2 itu tak ada kat Malaysia... Beware of SUHAKAM... tikam belakang tu...

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2014 at 9:47 PM


HAM – Antara Malaysia dengan USA – Siapa Lagi Kejam? :-

http://akarimomar.wordpress.com/2014/04/28/ham-antara-malaysia-dengan-usa-siapa-lagi-kejam/

....................
Reply To This Comment ...................
Anak Melayu
April 29, 2014 at 5:01 PM

Ada khabar angin bertiup kencang...

Berkemungkinan besar PM Datuk Seri Najib Tun Razak akan turun tahta bulan Jun ini dan di gantikan oleh Pemangku Tan Sri Muhyiddin Yassin sehingga pilihan raya umum akan datang.

Kita tunggu dan lihat...

Post a Comment