........... Obama DiHidang Jus Anggur Bukan Wine, OK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Obama DiHidang Jus Anggur Bukan Wine, OK !

Sunday, April 27, 201416comments

Tak reti saya nak komen apa tentang lawatan Obama ni .... bukan lawatan beliau yang menarik perhatian saya tapi keterujaan kita sebagai hos. 

Tak perlulah saya ulas lebih lanjut ....


Terjumpa satu cerita yang menarik .... Obama dihidangkan dengan air Jus Anggur ketika jamuan makantengahari. 

TAHNIAH Malaysia ! 

Sebagai negara Islam yang dihormati dunia, seharusnya kita mempunyai prinsip dan cara kita sendiri. Tak perlu terikut2 dengan rentak barat. 

Kalau mereka minum wine ditempat sendiri, di sini mereka kenalah ikut cara kita pula. Warna jer sama tapi ia Jus Anggur !

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 1:56 PM

Kenapa ada muka cinabeng duduk tepi Obama? xde pembesar Melayu dh ke yg layak teman Obama makan? atau pemerintahan Najib telah dikuasai punasehat Cina spt Omar Ong ngok?

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2014 at 2:01 PM

@Anonymouskalau tak silap itu Duta Amerika di sini

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 2:07 PM

Itu duta Amerika la..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 2:21 PM

anon, meja tu bujur .... barisan kabinet kat seblah and najib betul2 berhadapan dengan Obama ... Admin, Anggur adalah buah Syurga dan kegemaran baginda Rasulullah dan ini termasuk makanan sunnah. Wine adalah anggur yg di peram lama dan haram tuk kita minum, tapi jus anggur/buahnya tidak ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 2:33 PM

Cepat je melenting kalau tak tahu tnya dulu org yg tahu sebab tula siasat dulu maklumat ..peace....nasib kj jwp kalau idak spin apa pula lepas ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 2:47 PM

Obama dtg ketika musim manggis 2 tan hilang.. opsss Najib.. silap..
skrg mana musim manggis.. sbb tu manggis xde hidang..hehe xpun sbb 2 tan telah hilang...

Actually Obama dtg ketika musim buah Mempelam Harum Manis.. jika pihak Putrajaya sedar.. buah Harumanis Perlis yg ditanam di Jabatan Pertanian Bukit Bintang buah mempelam yg sgt bernilai dan sedap berkualiti yg tiada tandingnya.. Insya Allah..

harap2 Obama dihidangkan dgn mempelam Harum Manis tu.. bumi bertuah Malaysia hasilkan rezeki dr Allah buah2an yg enak lg berkhasiat..

Selamat Datang Obama.. semoga Allah beri Hidayah pd nya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 2:48 PM

Obama minum Ribena lah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 2:51 PM

Duta Amerika pun dr bangsa Cinabeng.. padanlah Yahoo News! Malaysia hari2 kutuk UMNO Utusan dan Najib.. network Cina dlm nk jatuhkan suatu2 bangsa cukup hebat... Duta org putih pun Cinabeng jugak.. sbb tu DAP besar kepala.. bangsa nenek moyang dia berada di merata2.. Melayu je yg lupa diri..

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2014 at 2:59 PM

Tetamu, din. Kena hormat lah... dalam Islam tetamu itu di utamakan. Oleh sebab kuasa dunia, masuk akal ke kita layan ala kadar...he..he.. Bukan bertuhankan Amerika seperti beberapa individu memperlecehkan tetapi sekadar hubungan yang besar dan yang kecil semut ( kata Tun M ). Mana lebih teruk, mereka bertuhankan To' Pek Kong atau Tuhan Yang Esa ? Islam yang dinamik bergerak bersama dunia tetapi tetap dalam kerangka syariah maqasid. Ini aku sokong dalam dunia yang berkehendakan ini.

Lawatan Obama tidak menjadikan Malaysia satu negara yang bakal kecundang pula. Di mata dunia, sebuah negara membangun untuk maju, kebijaksanaan mencari peluang dan memperteguh hubungan diplomatik amat di dambakan. Jangan kena buli sudahlah ! Janji nya Melayu dan Bumiputera boleh berdagang dengan menggunakan jambatan baru ini. Janji nya Malaysia boleh menongkah arus kuat kadangkala. Janji nya Comango di hambat sepenuh nya. Janji nya Hong dan Dong Zong tidak melampaui batas. Janji nya suara Malaysia di PBB di dengar dan di hormati sebagai sebuah negara berdaulat.

Saya tidak menyokong tindak tanduk Amerika terhadap dunia lain sepenuh nya. Apa yang kita harap kepada satu negara yang di bayangi zionis dan illuminati ? Sekurang-kurang nya PM Najib tidak berlakon macam DSAI yang begitu jelas perbuatan nya... menghina Malaysia se ada nya. Walhal beliau pernah duduk membantu mentadbir Malaysia. Siapa yang mesti kita percaya sekarang ?

Semoga Alllah SWT melindungi kita semua dari bala bencana. Hidup Melayu dengan lebih berjaya dan bergaya di bumi tercinta ini ! Malaysia milik kita. Tumpah darah kita semua.

Amacam DT ?

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2014 at 3:12 PM

@maaehmmm .... Obama jumpa wakil Comango ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 3:38 PM

kenapa tak bagi dia makan nasik?

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2014 at 4:23 PM

@Anonymousada tu atas meja cuma tak masuk dlm gambar jer .... budu, cencalok, petai pun ada !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 5:47 PM

if i'm not mistaken~~~i saw some "TEEM-PO-YACK" over there~~~please bring some over here and place it beside that "MOO-SANK-KING"~~~yesss~i beg you~~~i really enjoy "TEEM-PO-YACK" very much~~~only available in "POOT-RER JAY-YEAR~~~this is much-much better than "MANG-GEESE"~~~let's begin right now~~~ain't got no time no more to waste~~~am i right NAY-JEEB~~~

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 6:13 PM

@dinturtleBoss DT,
Nama dia Joseph Y. Yun, menggantikan Paul W. Jones(duta sblm ni). Dia bukannya keturunan Cina tapi Korea. Keluarganya berpindah ke Amerika sekitar dia berumur 7 tahun. Jadi skrg ni, dia dikira sbg Korean-American...
EVLee

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 8:14 PM

Ribena....:-):-):-) perasa anggur:O:O:O

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2014 at 9:39 PM

Bangga betui kj, dpt jugak jd pengiring world's most powerful man....

Post a Comment