........... Nik Aziz Minta Maaf ? - Dah Buang Tebiat Ke Apa ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nik Aziz Minta Maaf ? - Dah Buang Tebiat Ke Apa ? ?

Saturday, April 5, 20148comments

Baru ni nik Aziz dilaporkan telah meminta maaf semasa menyampaikan kuliah subuh di Masjid Pulau Melaka -


Sinar

Nik Aziz dah buang tebiat ke apa ? !

Orang bersalah je yang akan minta maaf.

Dalam Islam, perbuatan memohon maaf kepada manusia bermaksud perlu pulangkan apa yang mereka ambil.

Jadi bila Nik Aziz minta maaf ..... bermakna Nik Aziz kena pulangkan balik apa yang telah beliau @ Pas rampas. BUKAN SEKADAR CAKAP KOSONG.


Ya, saya tahu Nik Aziz ada menegur mereka yang kononnya menyalah tafsir permohonan maafnya itu. Seperti dilapor Sinar hari ini -



Orang tafsir macam-macam, selagi orang itu hidup, jangan tafsir bukan-bukan. Kita mesti tanya sendiri, jangan pandai-pandai tafsir pula, kalau dia dah meninggal bolehlah nak tafsir.

“Kalu perkara (yang ditafsir) itu betul, tidak mengapa, kalau salah, ia sudah dikategorikan sebagai mengumpat, sedangkan maksud yang disampaikan adalah bukan seperti yang ditafsirkan,”

Tapi saya tak kata apapun ! Saya hanya ulangi apa yang Mantan Ketua Pemuda Pas sebut sewaktu Najib memohon maaf  kepada rakyat 2 tahun lepas -

Selalunya orang minta maaf ni sebab salah. 

"Dalam Islam, perbuatan memohon maaf kepada manusia bermaksud perlu pulangkan apa yang mereka ambil.

"Kalau kata Umno memohon maaf tanpa bersebab, itu maksudnya buang tabiat namanya." katanya.


SINAR 5 Mac 2012

Ker..... antara orang Pas dengan orang Umno ada dua kayu ukur yang berbeza ?

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2014 at 5:29 PM

Benci orang yang cakap pandai tapi isinya kosong.
Bila kena batang hidung sendiri........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2014 at 6:00 PM

Kifarat Allah..yolah tu...memecah belah umah, membohong, cakap berputar putar, menghina, mengkafir dan segala cakap dan perbuatan musyrik dibuatnya.lepaa tu dengan selamba kata yang sakitnya itu..kifarat Allah...
Terus terang..aku sekeluarga ada bertujuh...kalau nak maaf..pulangkan..dtg jumpa one by one...kalau betul nak minta maaf.

Susah yer..nak minta maaf one to one...habis siapa yang gila sangat nak jadi pemimpin..tanggunglah ajis oooiii..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2014 at 6:08 PM

Salam,
Jgn tafsir kalu masih hidup. Org pas tafsir ikut mereka tak pa. Org yg bkn ahli pas tak boleh

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 5, 2014 at 6:36 PM

hai Bro DT....nak nyakat org tua tu ke?.....tak pasal2 kena TULAH nnt.....hahaha

kita semuakan dah BIASA SGT dgn perangai org tua sorang ni...berbelit, suka buat konar baring utk u-turn.....alah bisa tegal biasa.....^-^

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2014 at 7:45 PM

Bokang buang tebiat, tapi memang banyak tebiat pong!

Dah hujung-hujung nyawa pong masih nak bertebiat1

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2014 at 9:15 PM

N.Ajis master kluk klek. Besok lusa dia akan cakap dia tak pernah mintak maaf pong!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2014 at 11:44 PM

lambat ahli pas bagi respon. kalu bro din cakap hal kak mah, cepat jer respon. tambah pulak kalu kritik ah jib gor. rasanya tak bunyi dah tu. kentut kuat pun tak ngaku la ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 6, 2014 at 8:05 PM

Minta maaf apa salahnya...kita manusia....hak dia utk minta maaf...hak tuan2 utk maafkan...hak allah dlm menentukan sesuatu...amin

Post a Comment