........... MH370 - Kawasan Pencarian Makin Luas atau Makin Kecil ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

MH370 - Kawasan Pencarian Makin Luas atau Makin Kecil ?

Monday, April 14, 20142comments



Mana satu yang betul ni ? 

Dari Bernama 13/4 -

PERTH, 13 April (Bernama) -- Meskipun tiada sebarang isyarat akustik dikesan dalam tempoh 48 jam lepas, misi mencari pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang di Lautan Hindi diteruskan Ahad dengan kawasan pencarian lebih luas.

Memasuki hari ke-37, Pusat Penyelarasan Bersama Agensi (JACC) berkata Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia merancang melakukan pencarian visual membabitkan kawasan seluas kira-kira 57,506 kilometer persegi berbanding 41,393 kilometer persegi pada Sabtu
.



PM Australia pula berkata ( astro awani 12/4 ) -

- Benar, kita telah menumpukan dengan lebih khusus kawasan pencarian namun adalah menjadi cabaran berganda untuk mengesan....

- “Kami yakin bahawa kami tahu kedudukan perakam kotak hitam pesawat tersebut berada dalam beberapa kilometer ,”


'Lebih KHUSUS' dengan 'kawasan pencarian LEBIH LUAS' .... bunyinya tak ngam la ...Macam tak selari jer ... macam dua kutub magnet yang berlawanan.

Kalau omputehnya pula -

PERTH, April 13 (Bernama) -- While there have been no confirmation of acoustic detection over the past 48 hours, search in the Indian Ocean for the missing Malaysia Airlines Flight MH370 continues Sunday with a bigger search area.

Entering its 37th day, the Joint Agency Coordination Centre (JACC) said the Australian Maritime Safety Authority had planned a visual search area, totalling approximately 57,506 sq km, as compared to 41,393 sq km on Saturday.
( Bernama 13/4 )


And compare to what PM Ostrolia said the day before ( KLiK ) -

"We have very much narrowed down the search area and we are very confident that the signals that we are detecting are from the black box," Abbott told reporters in Shanghai, China.


Mana satu yang betul nih ? Bigger search area dengan very much narrowed down ... pun rasa tak ngam jer bunyinya ...

Ping-ping bergerak, ek ?

PS - Tony Abbott pun dah ikut bengong ...

Share this article :

+ comments + 2 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2014 at 11:44 AM

Salam,
Tak tau la bro. Fening kapla kalu fikir. Blm jumpa apa pun, dah berebut kotak hitam. Patutnya tak jadi isu hal tu. Mana pi kapalterbang pun tak tau. Bomoh dah guna cara dia, tak timbul lagi, ustaz dah berhenti mimpi, anwar nak jd pm dulu, baru boleh jumpa dlm tempoh sesaat, cina dap kena jd panglima dulu, bsru cpt jumpa. Amerika kata malaysia tak minta, macam mana nak kasi. Cuma kak mah tak guna kuasa isteri2 pemimpin lagi. Kalu guna, dan jumpa, tak boleh tutup mulut yg ternganga. Ah jib gor senyum sampai pru 14.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2014 at 7:04 PM

Apa maksud Abbot bila dia cakap"...we are VERY CONFIDENT that the signals that we are detacting are from black box." ??
Apa tony ni cakap lps dia minum vokda ke? Knp tak sesiapa yg pertikaikan percanggahan statement Abbot?
Aku cube bygkan kalo yg buat statement tu Hisyam or Najib.. Najib yg punya jaga setiap perkataan dlm statement pn kene hentam teruk tp si Abbot ni selambe badak jer buat tp takde sape yg berani pertikai!! This is really Amazing Australia!!!!

Post a Comment