........... KJ Komen Isu Hudud... Peeeeeeergh ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KJ Komen Isu Hudud... Peeeeeeergh !

Friday, April 25, 201413comments

Peeeergh .... KJ bertweet isu Hudud la ! Macam tak percaya jer ..... 


Takder isu apapun mengenai tweet itu, saja jer buat terkejut. KJ pun pandai juga playsafe, hanya bertweet isu Hudud selepas Najib keluarkan kenyataan semalam. Asal tak lari dari apa yang Najib cakap, kira selamatlah.

Selamat  ke ?

Soalnya pelaksanaan bukan penerimaan ..... yang ini memang boleh didebatkan tapi mungkin menyedari ayat itu agak longgar, terus KJ hantar satu lagi tweet -

Apakah kita punya persekitaran yang sesuai untuk Hudud dilaksanakan ?

Politik tolak tepi, saya dah komen diartikel sebelum ini ( KLiK ) mengulas apa yang Najib cakap tentang Hudud. Bagi saya kriteria yang paling utama di sini adalah KEIKHLASAN.

Adakah orang2 politik kita benar2 ikhlas mahukan Hudud atau sekadar membicarakannya sama seperti isu2 lain, hanya melihatnya dari sudut politik ?

Alasan persekitaran yang sesuai itu memang saya setuju. Persoalannya, apakah kita ada melakukan apa2 ke arah menyesuaikan persekitaran yang masih belum sesuai itu ? Persekitaran itu tidak akan sesuai sampai bila2 selagi kita tidak berusaha menyesuaikannya.

Adakah nampak usaha itu ?

Keikhlasan memang sesuatu yang subjektif, perkara dalaman yang sukar untuk dibaca. Cuma kita lihat dari segi tindakan bagi mencerminkan keikhlasan seseorang. Dalam kes ini, apakah KJ benar2 ikhlas mahukan Hudud ( cuma persekitaran saja yang belum sesuai ) ?

Apakah tindakan2 beliau selaku seorang bertaraf pemimpin tinggi kerajaan dan parti pemerintah yang ada membuktikan beliau ikhlas mahu menyediakan persekitaran yang sesuai itu ?

Senang citer, pernahkah KJ sebut tentang Hudud atau memperjuangkan isu2 keagamaan sebelum ini ?

PS - Cakap kena hentam, tak cakap pun kena hentam ! hehehehehe .... sorilah, tak boleh tahan beb. 


PS2 2:56pm - Baru cek .... takder pulak setiausaha akhbar berdarah Dap kesayangan KJ sebarkan tweet bosnya tentang Hudud .... kenapa ek ?

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2014 at 3:03 PM

Lama daaaah hudud ini jadi polemik. Jika hukum Allah di persendakan, sama lah kita macam biawak pasir. Tahu apa itu biawak pasir ?

Menolak dan mempertikaikan hudud, mereka itu biawak air. Kalau orang kampung panggil biawak triang, badan besar, jenis pembangkai !

Masaalah air sekarang, binatang ini duduk senyap- senyap dalam lubang besar sambil lidah terjelir-jelir makan bangkai yang bersepah mati kekurangan air.

Al maklum nya, jenis-jenis biawak ini memang patut di hududkan. Potong lidah mereka. Menyusahkan masyarakat !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 3:24 PM

KJ...shut-up, really shut-up !!!!!!


-zahimi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 3:27 PM

Huh....KJ pembodek Najib yg bahaya..... apa sj yg kluar dr mulut Najib pasti dia akan masok utk menari seiringan..... keh keh keh keh.... betoi kata Tun M.......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 3:27 PM

(....apakah kita mempunyai persekitaran yg sesuai utk ia dilaksana?...) Hudud ni nk kena tengok-tengok tempat jugak ke utk dilaksanakan????? Owwhhh...KJ...SHUT-UP, REALLY, SHUT-UP......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 3:46 PM

Statement menangguk jer sbb najib dah bukak mulut....kalau cina n pembangkang balun;najib yg kena...

shut up kj.really.shut up!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 3:48 PM

cara KJ...seperti anwar dulu2 & sekarang.. ..sentiasa ambil peluang dlm semua isu utk popular diri... tak caya korang sentiasa ikut perkembangan KJ

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 5:17 PM

Aku suka part "perlembagaan boleh dipinda,Al-Quran tak boleh dipinda".. Perrgghhh.. mmg gempak la lu bro. Ayat mmg tak boleh kalah. Tak sia2 blaja kt oxford ek... Haha..

....................
Reply To This Comment ...................
benci Pro Anwar
April 25, 2014 at 8:07 PM

Kay Jae .. LU DIAM 2 LA ..
JAGA LA IMEJ MACHO n THE GANGS..
BIDANG AGAMA .. LU JANGAN CAKAP BANYAK ..
SHUT UP..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 9:13 PM

He..he..cantik la Bro!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2014 at 10:14 PM

KJ...mmg menghobihkan borih jo...bakal nuor no2... Nape la umno
simpan dia ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2014 at 8:52 AM

Makin lama kj ni dah mcm anwar ler.sebenarnya kj taknak hudud pun tp nak nampak prihatin kata persekitaran tak sesuai la.paling hebat kj kata al quran tak bole pinda.

pesanan utk kj,shut up!kat msia ni bertudung tu wajib tak?ada ke tentangan atau halangan utk bertudung.??takda pun.tp mak dan isteri anda kenapa tak bertudung walaupun persekitaran di msia sgt sesuai.

hipokrit kj!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2014 at 10:57 AM

kj bicara tentang hudud...al quran tak boleh dipinda...fuuhhh...macam bagus jer kj berbicara...takkan hanya setakat itu jer fahaman kj okspod...ada sambungannya wahai kj okspod...al quran perlu dibaca , difahami dan diamalkan...hood hood dude

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2014 at 4:19 PM

Kj mmg x patut duk dlm UNMO ni..sbb de pandai umnokn hanye untuk orng B***H

Post a Comment