........... Karpal Dalam Kenangan - Langkah Mayat Jika Mahu Negara Islam ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Karpal Dalam Kenangan - Langkah Mayat Jika Mahu Negara Islam !

Monday, April 21, 201419comments


Saya duk perhatikan banyak keluar berita2 yang mengecam beberapa pemimpin Melayu yang telah menyindir kematian Karpal Singh dengan menungkit kembali cabaran beliau kepada sesiapa yang berani mahu wujudkan negara Islam di negara kita.

Dan yang ikut sama melaungkan kecaman adalah sesetengah pemimpin Melayu sendiri dengan yang paling glamer adalah Ketua Pemuda Umno BN merangkap Menteri Belia dan Sukan KJ Jamaluddin.

Langsung tidak boleh ada sesiapa pun yang kritik atau bersuara nada negatif ke atas mendiang .... jika ada, bersedialah untuk dikecam.

WHAT IS THE PROBLEM ? ? ?




Sejarah terakam yang Karpal Singh merupakan pemimpin kafir yang paling vokal dan paling istiqamah dalam menentang apajua bernama Islam di negara kita. 

Fine, dia dah mati ..... dan kita pun tak perlulah nak memaki hamun orang yang dah mati. Ya kena hormat si mati TAPI salahkah kalau kita mengungkit kenyataan paling biadab pernah diucap oleh oleh seorang kafir terhadap agama Islam dan umatnya dinegara kita ?

Saya akui memang dia tegas dalam perjuangannya. Bagian itu memang saya respek. Respek ketegasannya bukan kepada perjuangannya. Tapi untuk mengangkat seorang kafir yang paling anti kepada Islam sebagai seorang negarawan .... something IS wrong.

Tun Mahathir dihina, dikecam semaunya hanya kerana memperingatkan kerajaan Pas Kelantan supaya memastikan keadilan Hudud yang mahu diperkenalkan tapi sikafir Karpal dijunjung dan diagungkan sedangkan beliau merupakan penentang secara terang2an apa saja yang berkaitan Islam !


Sebelum ini pemimpin2 Pas telah cuba membersihkan nama Karpal sebagai penentang utama Hudud, kononnya beliau sudah tarik balik bla bla bla, tapi mendiang tetap berkeras mempertahankan bantahannya, dan ditempelak kembali pemimpin2 Pas itu kerana cuba memutarbelitkan kenyataannya.

Dari hidup sampai ke mati, Karpal Singh seorang penentang tegar Islam. Itu adalah kenyataan. Penentangannya mungkin kerana beliau mempertahankan ideologi demokrasi tapi bangkang tetap bangkang. Sama seperti puak Quraish yang menentang Islam kerana mempertahankan kepercayaan mereka. Mereka bangkang juga.

Jadi agak2lah kalau nak memuji sikafir penentang tegar Islam bernama Karpal Singh. Sikit2 oklah demi menjaga hati mereka yang berkenaan... tak perlulah over sangat.

PS - Terbayang satu hari nanti bila ada yang bertanya, siapa Karpal Singh yang namanya diabadikan sebagai nama jalan di Pulau Pinang ? Oooooo .... dia tu yang terkenal kerana berani cabar orang langkah mayatnya kalau nakkan negara Islam.....

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 2:23 AM

din...karpal sink serta kuncu2nya tak setuju hudud sebab katanya kejam. cukup sekadar hukum denda dan penjara shj. tapi aku rasa penganut depa lagi kejam. dan yg paling aku kesian adalah karpal sink sendiri. Dah lah mati accident....sakit tau accident tu....pastu sudahlah mati, dibakarlah pulak sampai jd abu....kejam tak din??? ke guana din?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 8:43 AM

Cabaran karpal kepada umat islam malaysia terutama pas untuk melangkah mayatnya sebelum dot melaksana hudud adalah satu tamparan yang amat hebat dan tentunya sangat berani.... dalam waktu yang sama dia dapat menginjak maruah melayu islam pas sehingga setaraf dengan paria. Tapi si pas yang sudah hilang maruah dipijak oleh karpal masih terhegeh2 mahu membeli kebaikan dari karpal... sehingga ketahap menyucikan karpal dan dap didalam ceramah2 mereka... tahap mana maruah pas? ..boleh tuan2 cuba agak? ? Mungkin tingginya setaraf paria atau tinggi lagi ketahap binatang melata?... malu aku jadi melayu kalau difikirkan..... (tapi tidak sesekali malu sebagai melayu islam)..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 9:44 AM

Din...rasanya istilah ISTIQAMAH amat tidak sesuai di dalam situasi yg melibatkan watak penentang HUKUM HUDUD...istilah ISTIQAMAH lebih sesuai di dalam situasi tindakan/pendirian yg tetap dan berterusan yg melibatkan hal-hal yg ALLAH redha...oleh itu...apabila kita menyatakan si penentang HUKUM HUDUD ber-ISTIQAMAH di dalam tindakannya...amatlah tidak kena sama sekali....DIharapkan Din memahami berkenaan hal ini...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 12:18 PM

Nak buat macamana. Najib sayang KJ. Dari penganggur boleh jadi Menteri. Hebat!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 12:39 PM

Sebagai peguam, Karpal Singh adalah pemegang rahsia terbesar Anwar Ibrahim. Banyak rahsia Anwar dalam tangan Karpal Singh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 1:02 PM

The late karpal singh mana ada integriti and harga diri. Cakap tsk serupa bikin. Anything goes if the price is right. History recorded that dia layer/politician paling haprak. Bukan nak kutuk orang dah mampus but he dapat apa yg he deserved.

....................
Reply To This Comment ...................
April 21, 2014 at 1:56 PM

Karpal ni memang kafir harbi yg paling konsisten(istiqamah) menentang Islam.Biasa yg sedih sangat dan terasa kehilangannya adalah para kafirun dan munafikun juga para liberalis.Itu yg mudah melenting kalau dicuit sikit.Ok termasuk juga rakan2 sekutu dalam pakatan.Nik ajis pun kata bukan karpal yg tulis surat menghalang hudud.Bagi niki kafir yg menentang hudud bukan satu masalah sebab dia tak faham pasal Islam.

Sebenarnya tak salahpun cakap alhamdulillah tanda kesyukuran atas kematian siharbi.Nabi pun pernah ucap alhamdulillah dan Allahualbar atas kematian seorang kafir harbi(lupa nama)di zamannya.

Nama karpal sudah diabadikan pada nama jalan sebagai tanda penghargaan puak kafir ke atas 'jasa2' karpal.Walaupun tak disebut tapi kita semua maklum apa jasa karpal yg sangat2 dihargai kafir itu.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
April 21, 2014 at 2:20 PM

pemimpin dan ahli parti pas tak faham bahawa sebenarnya karpal singh bukan hanya menentang hudud pas tapi segala2nya berkenaan islam sebab dia kata langkah mayatnya jika mahu tubuh negara islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 2:58 PM

si penentang hudud yg mati dalam alphard itu paling kerap consult one to one ( man to man ) dgn anuarg berahi...entah sudah berapa banyak sesi consultation di antara loyar beruk and client yg berlangsung selama ini...maka...banyaklah rahsia anuarg berahi yg dicungkil lalu dicurahkan kepada si penentang hudud yg mati dlm alphard itu....anuarg berahi lah yg paling lega kerana segala rahsia dan maklumat sulit yg disalurkan sudah hilang lenyap begitu sahaja bersama loyar beruk dead body....OVER MY DEAD BODY

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 3:30 PM

Salam,
Bab karpal mati, tu biasa la. Tak rasa sedih pun. Bila dengar dia mati, perkara pertama dlm kapla saya ialah, siapakah yg pertama. nak langkah mayat karpal bg menyahut. cabaran karpal. Tp mereka kena langkah. sorang lg mayat ahli pas yg jd penyokong karpal. Jd dua mayat la yg nak kena langkah.

Tp yg jd bhn gelak ialah, tak ada sorang pun ahli pas yg nak sahut cabaran karpal. Ini bermakna, pas pun tak berani nak nuat hudud. Mrk sanggup bertempur dgn polis, baring atas jln, halang sultan, maki hamun pemimpin islam, tp sanjung gila pemimpim kafir. Kafir pun takut nak guna bimbang keluarga karpal terasa hati, org kristian terhina.

Tp ramai penyokong pembangkang budak muda. Mereka tercicir fakta sejarah yg byk
Mereka tak buat kajian yg cukup.

Kita hormat atas prinsip tegas. Tp bab politik, ada goyang byk juga. Pembangkang yg munasabah kata tdm.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 4:30 PM

Lepas ni nama-nama tempat awam akan dinamakan semula dengan nama pemimpin dap yang mati; mungkin jadi fenomena selepas ini. Apa jasa besar pemimpin dap kepada keseluruhan rakyat?

Apa kata LGE namakan semula benda-benda atau tempat ni dengan nama Karpal Singh (setakat ni dia dulu pemimpin besar yang mati):
Jambatan Pulau Pinang -> Jampatan Karpal Singh
Komtar -> Komsing?
Georgetown -> Karpaltown (dah lawan toley ni!)
dll

Pemimpin dap lain yang nak nama dia diabadikan kenalah mati segera! Kalau nama tak diabadikan, dikhuatiri nama akan hilang dalam lipatan sejarah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 4:44 PM

Aku nak langkah kubur die.........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 6:12 PM

tak mungkin nama masjid negeri pulau pinang nak ditukar ke nama...masjid kapala poosingh de wilcha...hahaha...lawak lawak..hahaha...tak kering gusi....hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 6:24 PM

Alhamdulillah - Karpal Singh sudah mati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 6:27 PM

Salam,
Bro tambah komen, ada yg nak angkat karpal jd negarawan. Jasa karpal dan pemimpin pembangkang byk dlm negara. Tu pun byk yg tak boleh tahan. Adakah org yg menghasut thdp sultan perak wajar dijdkan negarawan. Byk org lain lebih berjasa dr karpal mcm tan sri rahim bekas igp. Tu pun hanyut bila didapati bersalah oleh mahkamah.

Jgn terlalu ikut undi. Yg tak betul tetap tak betul. Ikut mcm karpal, gantung jawatan sehingga rayuan. Tp dah x sempat merayu, kira bersalah la. Yg karpal ckp tu, satu sejarah mcm bro din ckp. Kita tak boleh nafi, kita perlu langkah mayat karpal utk tegakkan hudud. Bkn kita minta, tp itu cabaran. Kita tak bunuh karpal utk langkah mayatnya, tp kita dpt peluang bila dia mati. Cabaran ni lebih kpd pemimpin dan ahli pas serta segala ustaz dan org perseorgan yg ingin hudud dilaksanakan.

Tp nampak gayenye, tak berpeluang la kite. Tak ada yg berani nak pi langkah mayatnya. Nak bg taraf negarawan lagi ada. Apa kita dah lupa ketegasan karpal sehingga sanggup menjadikan dirinya perisai dihadapan sekali utk mempertahan undang2 sekular dan negara mesia bkn islam. Itu yg menjadi pegangannya sehingga dia mati dan tak berubah walau sedebu. Itu la melayu, mudah lupa. Byk yg betul dan berfakta apabila tdm cakap. Bkn ckp kosong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 6:44 PM

Ha...ah d dunia kena api akhirat pon kena api...
Tercucuk jarum pon sakit nikan tersembam muka dgn mata sebelah terbelalak. Sakit tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 7:17 PM

Jangan kutuk nanti ustaz2 dalam pas marah....kutuk pemimpin Islam takpe..,jelas pas parti ajaran sesat...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 7:54 PM

NAK LANGKAH MAYAT KARPAL ? NAK GELAK PUN ADA. KELAKOR NENGOK ORANG PAS NI.
YANG PAK AJI PAS DATANG MELAWAT MAYAT KARPAL TERANGGUK-ANGGUK ADALAH. SI MAT SABU SAMPAI DUA KALI DATANG MELAWAT. LEPAS TU TERANGGUK-ANGGUK DEPAN MAYAT KARPAL. PADAN LA ORANG GELAR PARTI ANGGUK SAJA. DEPAN KARPAL YANG DAH MAMPOS TU PUN TAKUT. SAMPAI TERANGGUK-ANGGUK.
MALU WEI....KALAU DENGAN UMNO SAMA BANGSA SAMA AGAMA...MENYEMBAH TUHAN YANG SATU....BUKAN MAIN LAGI TUNJUK GEDEBE.
NAMPAK SANGATLAH KORANG SAMA JER DENGAN KAFIR TU...SEBAB KORANG KAWAN NGAN KAFIR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 22, 2014 at 7:16 AM

Bukan setakat penentang Islamic state, tapi juga pebela peliwat.
Perlu ditekankan dia yang pertama mendedahkan peliwat di parlimen, nak tindakan, tapi bila yang bersangkutan sepakatan dengan DAP dia membela polak....berprinsip sungguh.

Post a Comment