........... Isu KDN Nak Bawa Pulang 500 Pengkhianat Negara - Ini Jawapan Resmi KDN | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu KDN Nak Bawa Pulang 500 Pengkhianat Negara - Ini Jawapan Resmi KDN

Friday, April 11, 201424comments

Berkaitan isu 500 pengkhianat bekas warganegara Malaysia yang kini tidak bernegara, dikatakan KDN menjamin akan menguruskan kepulangan mereka ( KLiK ), di bawah adalah JAWAPAN RESMI KDN -



Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2014 at 4:42 PM

Lega.Jgn pula TalentCorp pandai2 nak ambik selebihnya utk program Talentcorp.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 4:53 PM

Sebenarnya sy pelik juga. Dap dgn perangai menipu berpisah tiada. Bila sy klik gambar ng wei aik tu yg sy nampak perkataan mula2 adalah tuan yang dipertua. Kalau ikut format jwpn parlimen mmg kena stat dgn tuan ydp. Cinabeng ni cuba nak jd hero dgn mengayunkan jwpn parlimen yg dimasquerade sbg surat rasmi kementerian. Kalau berani tunjuk la surat kdn tuh. Bangsat py bangsa!

jentayu

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2014 at 5:06 PM

Sepatutnya meteka tidak dibenarkan menjejak kaki lagi di bumi melayu...walau seorang zahed masih boleh dikategori penkhianat..dlm 10 tahun mereka boleh membela 1000 ekor babi, berpasangan dan beranak pinak dan akhirnya jadi warganegasra ikut pintu belakang.

Itulah melayu yg jadi pemimpin, bagi mererka apa askan jadi 10 tahun lagi bukan masalah mereka lagi, mereka ingat tidak dipersoalkan dlm liang kubur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 5:14 PM

ok. tp masih terlalu ringan buat mereka yg mengoyakkan passport Negara. seharusnya mereka masuk dan dihukum penjara. mereka hilang kewarganegaraan tp bebas menetap di Malaysia. lepas 50 tahun nnt kecoh balik mereka2 ni dh tua tp xde kad pengenalan. lepas tu diberi percuma oleh kerajaan.

pokoknya walaupn reality tidak seperti yg digembar gemburkan, saya masih melihat kerajaan kurang bertegas dan masih berlembut.

drpd menerima masuk lebih baik kita bwk masuk masyarakat rohingya saudara seagama kita yg teruk ditindas. setakat basuh pinggan apa la sgt.


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 5:16 PM

Apa jaminan dia tak gunakan IC lama dia untuk urusan2 yang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 11, 2014 at 5:43 PM

tempuh masa yg utk PENGKHIANAT2 ni menjadi semula warganegara terlalu pendek....sepatutnya PENGKHIANAT2 ni LANGSUNG TIDAK DITERIMA menjadi warganegara buat selama-lamanya. Jgn nnt selepas PENGKHIANAT2 ni masuk semula Malaysia menggunakan PAS RESIDEN n kemudia BERANAK PINAK n anak2 PENGKHIANAT ni serta merta menjadi rakyat Malaysia.

HATI mak bapaknya yg KHIANAT cukuplah sampai di situ, jgn disambung ke anak cucu PENKHIANAT yg aabila dewasa menyondol kerajaan Melayu Islam sptmana yg berlaku sekarang. Masa utk TOLERANSI sudah TAMAT, skrg masa utk tunjukkan keZALIMan yg PENGKHIANAT2 ni minta......tiada lg PERIKEMANUSIAAN utk PENGKHIANAT2 ni....nenek moyang kita sudah cukup berTOLERANSI tp keturunan PENGKHIANAT2 ni henyak2 TOLERANSI nenek moyang kita.

DS Zahid WAJIB PASTIkan, pengkhianat2 ni n keturunannya diHARAMkan menjadi RAKYAT MALAYSIA sampai bila2!!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 11, 2014 at 5:45 PM

Marah2 juga, tp TERIMA KASIH kpd DS Zahid yg sudi mendengar, membaca kebimbangan kami semua.... terima kasih.....:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 5:58 PM

nasib baik diorg x boleh mengundi :)....harap kerajaan nilai mereka seketat ketatnya sebelum bagi pr kat mereka...mereka ini boleh di katakan sebagai pengkhianat kerana koyak kan kewarganegaraan

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
April 11, 2014 at 6:42 PM

at least ada penafian..

adakah kita semua pasti ini bukan damage control?

dan persoalan seterusnya..apa yg dibolehkan dan apa yg tidak dibolehkan bg mereka yg ada pas residen? apakah mereka blh berniaga..beli harta..byr cukai..dpt subsidi..dll?

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2014 at 7:42 PM

@Anonymous

Mereka memanglah tak boleh mengundi. Anak anak boleh dapat MyKad. Cuba kira kalau depa beranak ramai macam babi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 7:43 PM

Tim Men KDN Wan Junaidi pernah cakap di parlimen bahawa malaysia menanggung berjuta ringgit belanja pusat tahanan untuk 'stateless pupils' yg datang ke malaysia di hantar pulang tetapi TIDAK DITERIMA OLEH NEGARA ASAL' kerana ketiadaan passport atau pengenalan masuk ke malaysia. Sekarang 1000 cHINA yang entah betulke asalnya dari Malaysia kita beri jalan pulak nak isi borang apa prosedur apa supaya dapat jadi warga malaysia balik siap nak buka kaunter khas lagi... buat apa zahid nak terangkan dengan panjang lebar! Just say NO. Mangkuk cina DAP tu pulak macam mana dia dah dapat surat dari Zahid. Tlg explain! Zahid jangan jadi pengkhianat orang Melayu!

Pak Mat Tong Tang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 8:08 PM

kad pengenalam lama mereka hendaklah `dikoyak` atau dibarkan dari semua kemudahan yang dinikmati rakyat malaysia.
mereka perlu membayar cukai 3 kali ganda dari rakyat malaysia. tidak dibenarkan sama sekali menggunakan kemudahan milik kerajsan. meteka juga hendaklah ditawarkan samada menjadi warga cina, hong kong, tauwan; singapura atau lain2 negara dominasi cina.
mereka hanya perlu menetap di malaysia untuk sementara waktu bagi menguruskan penghantaran mereka kr sana.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
April 11, 2014 at 8:33 PM

Sedih yang teramat sangat dengan pengkhianatan KDN ni. Apahal nak bagi pass residen yang membolehkan pengkhianat tinggal sehingga 10TAHUN di negara yang mereka sangat BENCI ?

Apa susah sangatkah nak sebut perkataan TIDAK atau TAK BOLEH ?

Dalam masa tinggal di sini MACAM-MACAM boleh berlaku!

AHJIBGOR tolonglah tukar balik jadi Mohd Najib!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 9:02 PM

Macam kita tak tahu taktik BN/UMNO bila sampai masa PRU nanti bila DAP/MCA bising banyak lagi Cina yang tak dapat I.C/kerakyatan maka terhegeh hegeh BN/UMNO nanti buat public event penyerahan I.C/sijil kerakyatan kepada Cina2 sial ini. Kalau Najib mahu dikenali sebagai Ahjibgor kepada orang Cina,saya fikir Zaid Hamidi pun boleh di panggil Ahzaidgor oleh cina2 sial ini!!!! Hidup Cina mah!!!!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 10:32 PM

Salam,
Nampak muka macam rakyat taiwan. Ada iras rakyat china. Serupa rakyat singapura. Tak nampak macam rakyat malaysia pun. Mujur keluar dan ada byk bantahan. Kalu idak, nak bagi tu, undi tu. Mahal. Mereka dah janji nak undi. Dengar tu, janji. Saya ulang janji. Janji cina boleh pakai ke? Kalu dulu, janji melayu bermaksud tak ikut masa. Kalu janji cina, apa maksud ye?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 10:49 PM

@AnonymousSalam Pak Mat Tong Tang,setuju dengan pendapat Pak Mat. Kita juga jangan lupa bahawa beratus ribu kad pengenalan yang di report oleh cina cina sial ini kerana mereka jual atau gadai kat ah long bila mereka nak buat duit,dan IC ini kemudian di jual oleh Ah long ini kepada cina2 lain. Saya tak hairan kalau dalam masa yang singkat cina2 sial ini akan membeli IC ini dan kemudian dapat guna kemudahan untuk rakyat malaysia. Kalau passport palsu pun laku di KLIA airport kita,ini kan pulak IC original,siapa yang nak check betul2. Dah lah tu chip biometeric nya SELALU rosak pulak.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 11, 2014 at 11:11 PM

@Anonymous
Janji CinaBENG, masuk lubang jamban flush terus, jgn tunggu2 dah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2014 at 1:48 AM

Kita jangan lupa kes rompakan guard bank Ambank di mana seorang Indon mengguna IC palsu untuk mendapat kerja memegang senjata dan menjaga wang lagi!!

Bayangkan Cina2 sial ini boleh membeli IC kita dengan biometeric yang selalu rosak,sahih cina2 sial untuk akan hidup macam rakyat Malaysia,jadi apa Zaid Hamidi kata tak boleh pakai!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2014 at 4:03 AM

Betul cina sial ni tak dapat kerakyatan balik kata Zahid. Tapi ada dalam kenyataan dia bahawa mereka ni tak bolih bekerja di Malaysia. Aku berani potong kote kalau bangsa dia tak bagi pekerjaan dgn cina cina sial ni dan tak mustahil ada pegawai kerajaan di rasuahkan untuk mendapat kad pegenalan . Kalau orang indon bolih beli ic merah tak kan cina cina cina ni dgn berwang tak bolih buat kot.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2014 at 4:10 AM

Zahid ni patut di tukar je. Memang tak bolih pakai. Dulu cakap operasi besar besaran nak benteras PATI yang berniaga di Malaysia. Sayang sekali mengaum saja kuat. Saya orang KL kalau tuan tuan nak pergi Bangladesh tak payah pi jauh Jalan Alor kuala lumpur penuh dengan kedai makan Bangla dan kedai runcit. Kita orang malaysia nak dapat lesen pon susah Mat Bangla senang senang buka kedai. Hotel pon ada. Pergi Jalan Raja Alang 90% indonesia. Apa dah jadi Zahid. Buat lah lawatan incognito waktu malam saksikan sendiri pesta bangsa asing berniaga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2014 at 1:37 PM

Nak tukar zahid? Mana ahli umno nak. Zahid tu tong kosong, nanti ahli umno tak dpt dengar cerita hebat. Lagipun, semua yg dpt tu dah beri bukti gred a tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2014 at 10:31 AM

@cannonkapitPencerahan ini boleh diterima. Cuma jangan nanti ada pak2 menteri atau pegawai kanan kerajaan terutama Jab Imigresen yang kaya raya bila dalam senyap2 memberi kerakyatan kpd para pengkhianat ni. Pada dasarnya kita tak boleh nak marah sangat kpd cina2 yg 1000 orang ni, kerana mereka telah mengurangkan populasi puak mata sepet di malaysia dan tahniah kpd mereka kerana kesanggupan untuk meredah liku2 hidup kelas pertama di Britain... melayu kita mungkin tak sanggup berbuat demikian, melainkan hidup sepertimana mat2 rempit kita yang perasan tuan dinegara ini... kerja tak mahu, kemewahan nak, asyik main handset... habis duit, pergi rompak dan mencuri... (bukan semua, tapi kebanyakan)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2014 at 2:17 PM

susah mau dapat , TAPI lama2 bolih dapat k an , serupa kita punya kawan , depan tak bolih dapat , belakang masok bolih kan kan kan kkkaaaannnnnn , satu kali cakap tak bolih ka kawan .... TTTTaaaAAAAAAKKKKKK BBBBooOLLLLLLLIIIIIIIhhHHHHHHHHHHH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 30, 2015 at 12:15 PM

Ini lah bila Melayu jadi pemimpin. Lemah lembut dan penuh dengan belas kasihan. Sepatutnya jangan bagi muka langsung. Jangan benarkan mereka kembali.

Post a Comment