........... Di Malaysia SEGALAnya POLITIK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Di Malaysia SEGALAnya POLITIK !

Thursday, April 10, 201413comments

Rakyat Amerika diminta berfikir semasak2nya sebelum membuat keputusan untuk melepaskan kerakyatan negara kerana tindakan itu TIDAK BOLEH DITARIK BALIK ( irrevocable ).

Menurut undang2 Amerika, kecuali seseorang itu sudah pun mempunyai kerakyatan negara lain ketika melepaskan kerakyatan Amerika, dia akan menjadi seorang yang tidak mempunyai kewarganegaraan ( statelessness ).


Bermakna, jika seorang itu dengan sedar melepaskan hak kewarganegaraannya walaupun waktu itu beliau tidak menjadi warganegara mana2 negara, tindakan itu tetap diterima dan diiktiraf dengan resmi.

Apa jadi selepas itu, samada dia diterima atau tidak oleh negara lain, itu bukan lagi masalah BEKAS negaranya.

Dan BEKAS negaranya juga sudah melepaskan sebarang tanggungjawab ke atas dirinya. 

Baca balik artikel sebelum ini - KLiK



PUTUS ! TALAK TIGA !

Nak rujuk kena pakai Cina Buta. Itu pun selepas kahwin dengan cina buta pun, tidak ada jaminan janda mahu terima balik ! 

Itu negara lain ....... Malaysia tidaaaaaak...... Malaysia laiiiiiin.....

Di Malaysia, rakyatnya boleh maki hamun negaranya atau apasaja lambang kebangsaan baik lagu, bendera atau sebarang institusi, mereka masih dimaafkan tanpa sebarang tindakan.

Malah hak kerakyatan pun boleh dibuang dan diterima balik. Sudah kena kencing berak pun masih dipeluk cium kembali .... 

Terutamanya kalau orang itu Bukan bangsa Melayu. 

Kalau bangsa Melayu, kena hati2 sikit. Pantang silap sikit, pasti diambil tindakan..... dengan amat pantas sekali.

Bendanya sudah terbukti berulangkali ..... bukan saya sorang yang berfikiran begitu tapi ramai lagi pun fikir yang sama.


Bangsa lain di BODEK giler .....

Anak Melayu yang menghina gambar isteri PM dengan pantas dicekup untuk diambil tindakan ...... Anak Cina yang menghina agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia diberi layanan istimewa .... hampir2 saja dibawa berjumpa PM kalau tidak mendapat bantahan ramai. Dapat duit lagi untuk modal niaga !

Di Malaysia, APAPUN  POLITIK !

Apa jua isu baik mengenai agama, bangsa atau negara harus dipertimbangkan dahulu kesan dari segi POLITIK kepada parti sebelum sebarang pendirian diambil. 

POLITIK  DIUTAMAKAN !

Kalau pemimpin bertindak melawan kepentingan perjuangan pun akan dibela ..... yang penting POLITIK. 

Baik Umno, Pas, Dap, Pkr, ...... semuanya pun sama !

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 10, 2014 at 1:11 PM

SETUJU Bro DT.....:)))))

Semuanya demi UNDI, seolah2 menonton wayang walau si BINI buat maksiat dgn jantan lain depan2 si suami, tp si suami ttp SAAAAYANG si isteri.....akhirnya walau si isteri sendiri TIKAM suami depan2, suami rela asalkan keSAAAAYangan boleh terus hidup dgn JANTAN lain....adakah penonton akan mengesat hingus n air mata yg melelah sbb pengorbanan si suami yg "MULIA"?......atau penonton akan menjuih bibir, mengeboooo atau memaki hamun si suami yg DAYUS melantun2.....rasa2nya, BENGKAK hati penonton lama baru surut.....kena tgk filem Mr. Bean baru boleh lupakan sejenak keDAYUSan si suami.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 10, 2014 at 1:12 PM

Bro Din, yg memulakan konsep kecintaan kepada cina ialah Ahjib Ngok. Siap ada nama cina dan berlakon pokol gendang lagi. Dulu pun ada pemimpin kita berperangai macam ini, itu pasal Singapork terlepas. Dalam kes ini, menyalahkan si Jawa Komidi tuh sepenuhnya rasanya tidak adil. Apa pun polisi negara yg melibatkan hubungan luar mesti melalui PM. Jadi, yang sepatutnya dipertanggungjawabkan ialah Ahjib Ngok! Contohnya, kalu TDM jadi PM dan ketika itu Zahid Komidi jadi KDN, adakah ko rasa perkara ini terjadi?

....................
Reply To This Comment ...................
teh o
April 10, 2014 at 2:16 PM

POLITIK DIUTAMAKAN!!
Aku suka ayat ni..ini yang terjadi di negara kita dulu kini dan selamanya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 10, 2014 at 2:46 PM

mereka yg pilih utk "renounce" yg menjurus kepada "renunciation"...maka jawapannya ialah "irrevocable"...dan apabila britain bolayan sama lu...jadilah "stateless" yg menjurus kepada "statelessness"...maka apa lagi pilihan...satu dunia pun tidak ada yg sudi...lu pigi turujun lawoot lagi mangut maa...oink oink oink

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
April 10, 2014 at 2:52 PM

Aku tak berapa berkenan sesiapa pun yang ada kaitan dengan aljuburi memimpin KDN dan apa2 kementerian yang melibatkan KESELAMATAN negara. Ini kerana telah terbukti siapa2 yang terlibat dengan aljuburi yang belum benar2 "bersih" dari kawalan aljuburi adalah tidak layak/mahir (incompetent).

Penyokong2 senyap aljuburi atau orang2 yang simpati dengan aljuburi (aljuburi symphathizers) ini kebanyakkannya berpemikiran LIBERAL. Semangat melayu islam mereka amat kurang dan mereka ini juga kurang patriotik.

Aku masih menunggu PEMUDA UMNO bertindak dalam isu ni.

Harap2 PERKASA, PEKIDA dll NGO yang berkaitan juga berSUARA segera sebelum pendatang2 HARAM tu kembali menghuni negara ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 10, 2014 at 3:43 PM

Begitu juga dengan orang Melayu S'pura yang punya PR diM'sia. Buat salah sikit, terus aje PRnye dibatalkan. Kalau Melayu mesti kena punya, kalau bangsa lain ditatang baik2. Harap2 itu pengkhianat2 negara tidak dibawa pulang. Diaorang sure buat kacau punye. Traitors!

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
April 10, 2014 at 3:51 PM

apsal lah mamat botak tu tawarkan rm500 je..orang sabah tak peduli pun dengan tawaran yang serendah itu..jika dia tawarkan rm5000..mungkin orang melayu sendiri akan tampar mamat tin kosong tu..hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 10, 2014 at 5:35 PM

tak ada ka interbiu dgn petualang bangsat yg potong pasport...nak dengar juga keluhan dan rintihan pencuci pinggan mangkok pyrex tu...hu hu hu wa punyia jali woo manyiak alijik maa...hu hu hu ajibigor...lu kasi tolong sama wa maa...lanti pialiyu ampabilaih wa oon-dee li-ay-pee jiugak maa...haiyaa manyiak alijik wa punyia jali...haiyaa mana mau lulok woo...haiyaa...malai-si-ya jiugak manyiak mangut maa....itu pasi-port wa ala simpan maa...wa talak buang maa...wa manyiak sayang sama ajibigor maa...lanti wa kasi cantum likat itu pasiport maa...haiyaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 10, 2014 at 7:32 PM

First time baca tajuk on dh panass baii..
1/3 artikel darah aku mula dh naik...
Makin nk sampai ke penghujung artikel, makin rs tak boleh nk tahan marah,geram, bengang, sakit hati dn menyirap satu badan.. Rasa nk pecah dada baii..

Perkasa,ISMA dan JATI.. Tolonglah bersatu suara dn Tunjukkan SOLIDARITI anda sebagai wakil kepada majoriti senyap utk beri tekanan kepada kerajaan agar tarik semula keputusan ini segera!!
Melayu bumiputera perlu bertindak cepat!!!

....................
Reply To This Comment ...................
April 10, 2014 at 7:48 PM

@Anonymoushttp://dinturtle.blogspot.com/2014/03/barisan-perpaduan-nasional-orang-melayu.html

Ngo2 Melayu baru saja bersatu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 10, 2014 at 7:57 PM

Alhamdulillah..1st step dh setel.
Now, time to prove that this organization able to work as what we expect and have the ability to adress malay concern to the ruling government in the proper way by using wise approach...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2014 at 12:08 AM

oink...oink...oink....itu babi2 semua jangan kasi bawak balik. biar dia orang mampos kering kat negara orang putih. kalau mampos pun bangkainya jangan dibawa balik.
sejak kebelakangan ini aku meluat dan benci dengan spicies ini.
kalau bolih nak sepak jer.....

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
April 11, 2014 at 3:40 PM

kenapa zahid bagi pass residen yang melayakan mereka tinggal di malaysia selama 10TAHUN pada 3 orang pengkhianat ? mereka hanya layak datang sebagai pelancong sahaja.

http://taipanmaster.blogspot.com/2014/04/respon-zahidhamidi-tentang-1000-cina-yg.html

ini baru 3 ekor yang dilepaskan zahid...mungkin sebab bising kot....kalau tak bising tau ke kita bahawa ada 3 ekor sudah dilepaskan ????

Post a Comment