........... Dasar Satu Anak Punca Keluarga Mangsa Dari China Banyak Songeh - Menteri MOTAC. ( Ooooooo ... Patutlaaaah ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dasar Satu Anak Punca Keluarga Mangsa Dari China Banyak Songeh - Menteri MOTAC. ( Ooooooo ... Patutlaaaah )

Tuesday, April 29, 201415comments

Pemimpin yang sering melontarkan idea2 yang diluar kotak atau yang tidak terfikir dek orang kebanyakan selalunya mendapat perhatian ramai. Kekadang tu, depan mata jer benda tu tapi orang biasa takkan terfikir. Hanya mereka yang terpilih jer dianugerahkan otak yang mampu berfikir di luar kotak.

Ni salah satu contoh terbaik -


Tell me .... berapa ramai yang pernah terfikir akan fakta seperti di atas ?

"Kita kena faham, penduduk China terikat dengan one child policy lebih 30 tahun dan bagi keluarga penumpang warga China di dalam penerbangan itu, mereka tentunya bimbang akan kehilangan keturunan."

"Ini yang membuatkan mereka marah," demikian kata Menteri MOTAC. - TMI.

"Kepercayaan masyarakat Cina, kalau ada orang meninggal, mesti bagi final rites, mesti ada badan untuk disentuh. Kalau tak dapat badan, sekurang-kurangnya tahu di mana tempat pesawat itu jatuh.


"Jadi, kalau kedua-dua perkara penting ini tidak ada, mereka tak boleh buat final rites. Ini kepercayaan ribuan tahun...jadi dia frust (kecewa), dan bila frust mereka marah, dan tentunya kemarahan itu dihalakan kepada Malaysia," katanya.

OOoooooooooooooooooooo .......... patutlaaaaaah ...... Ia menjelaskan kenapa keluarga mangsa yang bukan dari negara China tidak banyak songeh. Cool jer berbanding dengan mereka dari negara China.

PS - Yang Satu Suami/Satu Isteri macamana pulak ?

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 6:38 PM

Bangsa ni masa tengah buat anak pun bising gile Bro!

....................
Reply To This Comment ...................
mae
April 29, 2014 at 7:01 PM

kadang-kadang otaknya yang diluar kotak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 7:01 PM

Yg satu suami/ satu isteri tak masuk dlm list pasal yg tu tak terikat dgn dasar negara kot..hahaha..
Nazri..nazri.. Kepala hg mmg da masuk air la... Bengong tol menteri MOTAC nih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 7:56 PM

Betul tu. Tak caya lu cuba tempah bilik hotel sebelah bilik depa...riuh rendah!.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 7:59 PM

Mcm. manalah boleh terus jadi Menteri, si-PENJILAT-si-CINARASIS-wee-wee, yg. boleh biaqkan pesta-pesta liar-dadah berlansung demi pelancongan ala si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, dan Pulau Langkawi, yg. penuh tradisi PUSAKA Melayu-Islam mahu diKAPIRkan spt. negara KASINO Barat-ZIONIS, Monaco!

Aku rasa artikel terbaru yg. amat BERNAS dan penuh teliti oleh Azri Shukri tentang hubungan makin rapat yg. amat mencurigakan antara China-si-DALANG-DUA-MUKA dan Israel/Amerika , adalah PENTING sekali - yg. mungkin berkaitan rapat dgn. kehilangan MAS kita! Apalagi China juga telah memberikan data satelit yg. palsu di Laut China Selatan tak lama dulu, yg. jelas mengalih perhatian dr. Diego GarCIA, di minggu pertama yg. kritikal. Bahkan aku makin syak saintis-saintis China atas MAS itu mungkin juga terlibat, bersama ejen Mossad/CIA – sedangkan kita ingat mereka yg. jadi sasaran selama ini!http://azlishukri.blogspot.com/2014/04/misteri-mh370-ayunan-timur-barat-episod.html:

Misteri MH370 : Ayunan Timur Barat (Episod ke-8)

Oleh Azli Shukri

April 16, 2014

Dalam tempoh yang amat singkat - sekitar 22 tahun, hubungan antara China dengan Israel telah sampai ke skala yang sangat besar dan luas. Hubungan kedua-duan buah negara ini memuncak dalam lawatan bersejarah Presiden China Jiang Zeming ke Israel pada tahun 2000. Empat presiden Israel dan tiga perdana menteri, termasuk yang paling baru-baru ini, Perdana Menteri Bejamin Netanyahu dalam Mei 2013, telah membuat lawatan diplomatik dan perdagangan ke Beijing.... Dan tidak mustahil MH370 adalah "bahan ujikaji" terhadap pertemuan baharu dalam teknologi eroangkasa antara China dengan Israel. Masalahnya sekarang ialah - teknologi apakah yang sedang dibangunkan oleh China dan Israel sehingga (jika benar) mereka berupaya "melarikan" dan "menghilangkan" MH370 sehingga ke Lautan Hindi?

Dianggarkan bahawa Israel telah menjual senjata bernilai USD$ 4 bilion kepada China dalam tempoh tersebut. China sangat menginginkan teknologi termaju Israel yang mana ia tidak mampu diperoleh daripada Amerika Syarikat mahpun Rusia.

Kini, Israel telah menjadi pembekal senjata terbesar kepada China selepas Rusia.....

Dan sekiranya kita melihat kebelakang - untuk seketika, yakni beberapa bulan sebelum MH370 di laporkan hilang di samudera, kita akan dapati bertapa "intim"nya China-Israel melalui beberapa kerjasama yang telah ditermeterai.

Enam bulan sebelum MH370 disahkan hilang - Presiden Universiti Tel Aviv, Profesor Joseph Klafter, dan Profesor Zhang Zhi, Presiden Universiti Jiao-Tong di Shanghai, telah menandatangani perjanjian untuk mewujudkan Pusat Penyelidikan Khas Pengajian Israel di kolej-kolej di China. Pusat penyelidikan tersebut akan menangani isu-isu semasa di Timur Tengah dan Israel. Ini merupakan pusat penyelidikan yang pertama dan seumpamanya di China. Perjanjian tersebut ditandatangani di hadapan Duta Israel ke China, Matan Vilnai, pegawai konsular Israel dan wakil-wakil dari komuniti perniagaan, dan golongan Yahudi.

Sebulan kemudian, pada Oktober 2013, hartawan Cina Li Ka-Shing, seorang ahli perniagaan Asia yang paling kaya, menderma sebanyak USD$130 juta untuk Technion Institute of Technology milik Israel, sebagai sebahagian daripada usaha sama dengan Universiti Shantou yang akan menubuhkan Technion Guangdong Institute of Technology (TGIT). Wow! sangat ajaib - Hadiah, satu hadiah yang sangat besar untuk sebuah universiti Israel, sekali gus menunjukkan hubungan yang sangat mendalam antara China dengan Israel. Ini juga secara tidak langsung menjadi perintis pertama bagaimana Israel mendapat layan yang sangat baik daripada sebuah kuasa besar ekonomi dunia bernama China. Israel juga dijemput untuk menubuhkan institusinya ke negara itu yang mana negara-negara lain tidak pernah mendapat keistimewaan seperti itu.....

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 7:59 PM

Ha..ha.. X de yg nak tegur 'shut up really shut up ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 8:15 PM

Salam,
Menteri negara china pun tak fikir jawapan yg mantap tu. Tu yg negara china tak ada tentera krn bimvang keturunan mereka tiada. Meletop punys jawapan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 9:48 PM

jangang mareh , menteri2 ajib kebanyakanya otak diaorang memang di luar kotak (ITU yang banyak mengong tu.....)....

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2014 at 10:19 PM

Dua jenis gila... gila babi dan gila-gila. Otak ada tapi di guna hanya untuk mempeletok orang aja..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 10:42 PM

Mendalam betul kajian Nazri. Tak sia-sia najib lantik dia. Ini mesti Yin Yin yang bagi maklumat....

Pak Mat Tong Tang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 11:04 PM

Dia tumbuk kepala ko dengan cincin batu geliga besaq tu pecah kepala hehehhe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2014 at 11:50 PM

Saya bkn nak memihak pd sapa2. Saya tahu admin mmg dah meluat gaban dgn semua yg berkait dgn kabinet Najib.
Saya cuma nak bagitau, jiran2 saya yang berbangsa Cina kat Penang ni pun cakap serupa macam Nazri cakap. Sebab polisi satu anak tu lah yg buat waris mangsa dari China macam tu.

Tak nak percaya tak pe....bkn penting pun bagi kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2014 at 10:45 AM

Ooo begitu ke...diorang tuduh kerajaan Malaysia menipu dan menyembunyikan maklumat sebab tu jugak ke?
Walaupun yang kena tuduh kerajaan, saya sebagai rakyat Malaysia berasa kesal jugak!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2014 at 12:24 PM

polisi satu anak...kalau anak mati...boleh bikin satu lagi maa...tetapi...itu untuk pasangan yg masih produktif...kalau yg sudah tidak produktif ...yg lelaki kena cari pasangan baru lah nampaknya...hau siau maa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 1, 2014 at 3:34 AM

Atau kotak je didalam kepala otak dia hmmm....

Post a Comment