........... Agak2 Siapa 2 MB Yang Bakal Kena Tukar ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Agak2 Siapa 2 MB Yang Bakal Kena Tukar ?

Sunday, April 20, 201413comments

Bisik2 Awang Selamat ni pastinya beri kesan pedih buat telinga beberapa orang tertentu. Khabarnya dua Menteri Besar bakal digantikan tidak lama lagi ..... Ayat pertama tu jer yang penting. KHABARNYA ? 

Siapa yang Khabar dan siapa yang ada mendengar Khabar ? Saya takder dengar khabar apapun..... anda ada dengar ?

Sebagai paper Umno, mungkinkah Utusan yang menjadi penyampai khabar itu ? Memulakan sesuatu untuk melihat reaksi pihak2 tertentu ?

Come on la , untuk Utusan cetak perkara seumpama itu pastinya Khabar itu punya sedikit weight / kredibiliti kalau tidak mahu dilabel sebagai paper tabloid penyebar gosip.

Sebelum ini ada Khabar yang berbisik seorang MB bakal ditukar pada bulan Mei, apakah kebetulan timing Khabar yang ini pula disebarkan ?

Ada 7 Menteri Besar Umno yang Najib boleh tukar - Perlis, Kedah, Perak, Terengganu, Pahang, Negeri Sembilan dan Johor. 

Siapa ek ?

Najib tak mahu tukar para Menteri Kabinet ? Kalau tanya saya, yang lebih banyak menimbulkan kontroversi adalah para Menteri dan Timbalan Menteri. MB2 yang ada saya tengok steady jer ....

Dan yang SEMUA ORANG setuju mereka yang patut di BUANG ( bukan tukar ya ) adalah para Penasihat / Konsultan.

Tapi mungkin Najib punya perkiraan lain..... kalau betul Khabar itu.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
AntiBohong
April 20, 2014 at 2:57 PM

Najib nk tukar MB? tapi KPI dirinya sndiri pun tak betul. Cuba lihat kes MH370.. begitu gah beliau bertuhankan konsultan.. kali ni konsultan GIANT dr Amerika+Britain+Australia.. xde dengar pun team professor2 dr UM ke.. USM ke wpun setiap hari keluar TV/ASTRO tentang kepakaran mereka yang bagus2..

Najib laki Rosmah dan sepupunya Hisham Ego tak pandang langsung kepakaran dalam negara.. sekurang2nya akan ada dua pendapat besar.. drpadana hanya bergantung pd konsultan multi-billion RM dari Barat.. siapa nk bayar? kalau tkperlu bayar pun masa dan kehilangan MH370 melibatkan pencarian SIA-SIA yang hanya bertumpu pd suatu sumber lapuk- Inmarsat dan model matematik..

Nah skrg kuasa Allah mahu tunjukkan.. bagaimana Najib handle MH370.. begitu tidak credible.. macam mana pula hal pentadbiran negara.. yang kit alangsung tidak nampak..

Najib to failure guy cuba nk tonjolkan profesionlisme pentadbirannya tp GAGAL krn beliau sndiri tidak berjaya menjadi KETUA 'ARKITEK' bagi perjalanan dan pentadbiran Malaysia.

So jgn salahkan MB atau org lain jika Najib sbg Pengerusi BN sendiri GAGAL tunjuk kepimpinan yang bijak dan cerdik.. yg bukan bertuhankan konsultan..

Najib skrg longlai.. wpun Pakatan Haram skrg tengah hilang arah.. tp Najib juga sbrnya hilang arah.. beliau harus sedar segera sediakan pengganti..

Maaf ckp.. the way Najib fixing the problem the more problem coming.. ibarat TIKUS BAIKI LABU.. skrg tanya Hisham H20 yg berlagak tu.. dia nk puji banyak mana lagi puak2 barat inmarsat tu?? skrg apa benda yg kita buktikan pd rakyat? keluarga mangsa2?.. MAHA PEMBOHONG punya skrip..

manggosteen. 2tan..yg berada dalam aircraft seberat kira2 150 tan bersama2 bertan2 lagi barang kargo tanpa secebis pun dijumpai.. kemudian Najib laki Rosmah dan sepupunya MEMAKSA semua org terima kebodohan mereka?

MAS Airlines yg lengkap dengan jurutera2 hebat TIDAK DIBENARKAN bercakap.. melainkan semua skrip telah disediakan oleh konsultan Najib laki Rosmah dan sepupunya yang belagak sombong tu.. H20..

maaf bahasa kasar.. itulah konklusi saya terhadap sikap Najib laki Rosmah yg tak konklusif menyelesaikan masalah besar..

....................
Reply To This Comment ...................
April 20, 2014 at 3:12 PM

Tidak nampak banyak perubahan akan berlaku kecuali menambah kekuatan politik dalaman kpd najib. Dari segi kerajaan, selagi najib kekal PM.. dok mcm tu jugak le...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2014 at 3:14 PM

Aku rasa mat hasan akan ditukarkan .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2014 at 7:23 PM

Alahai Antibohong...cetek Dan buruksangka tulisan kamu....tambah dosa saja....kita perlu tambah berdoa agar pekara ini tak menyakiti perasaan keluarga penumpang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2014 at 8:10 PM

mungkin mb ganu kot? camne ni bro din? dgr2 ada isu tikam menikam...hmmmm

tp sepatutnya pm yg kena ditukarkan dahulu...barulah tukar mb..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2014 at 8:29 PM

Rasa PM tak berani nak paksa dirinya ditukar sebab BN kalah teruk pada PRU13 walaupun belanja dan janji berjuta kepada org Cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2014 at 8:59 PM

Ada juga khabar mengatakan itu khabar angin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2014 at 10:22 PM

din, hang ni memamg selalu thinking "out of the box". Pasai tu aku selalu tunggu apa hang nak komen.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 12:39 AM

@Anonymous

"sepatutnya pm yg kena ditukarkan dahulu...barulah tukar mb.."

aku sangatlah bersetuju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2014 at 6:25 PM

Anti Bohong - Cakap Tak Serupa Bikin - Bikin Tak Serupa Cakap - Teruskan dengan Pembohongan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 22, 2014 at 8:35 AM

ntah tukarlah PM terus. MB jaga negeri je pun bukan ada masalah besar sgt pun.
Buat adillah sikit. byk masalah rakyat, negara pusat sendiri yg tak dpt selesaikan buat apa nak kambing hitamkan org lain.
MH370 hilang hari kedua FBI masuk sampai sudah keputusan hilang kat laut hindi, kenapa PM takleh selesaikan? knp bagi FBI masuk, ini Malaysia negara kita, kita yg kawal kita yg buat keputusan.
Hari ni Bank Dunia dah ada ofis kat Malaysia, utk apa tujuan tu? Malaysia dah ada bank negara. Negara kita bank kita je cukuplah buat apa sign MOU dgn diorang?
Belum cerita bab2 lain lagi dari agama sampailah bala bencana banyak PM sendiri tak dapat selesaikan sedang PM sebelum ni takde masalah sampai kapalterbang hilang apatah lagi nak bawak masuk kuasa asing.
Cakap ngan PM dan angkatan menteri dia timbang diri sendiri dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
April 22, 2014 at 10:42 PM

Sy walaupun tak sependapat dengan ahmad said tapi sy tak nak dia ditukar dgn mb lain..mb yg lain mungkin tak sependapat dgn mat said. mat said menerajui dgn bnyk perubahan. sekiranya mb trg ditukar, infrastruktur yg dijalankan oleh mat said mungkin tergendala...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 23, 2014 at 4:29 AM

Mcm mana najib nak buang MB2 yg ada sekarang....sebab semua vetren kecuali MB kedah.MB2 yg ada sekarang semua hebat2. rasanya najib tak berani usik lebih2 lagi MB kedah anak mahadir....berani ke najib buang anak mahadir ni. silap2 najib sendiri kene tendang mcm pak lah. Pemimpin2 umno tak ada yg cerdik, ngampu najib ada la....siapa yg nak diharapkan lagi.....yg nampak cerdik sikit shahidan kasim je sebab dia ada Phd.

Post a Comment