........... 160 Negara Laksana GST, Kenapa Kita Nak Jadi Pelik ? errrr .... Sekolah Vernakular ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

160 Negara Laksana GST, Kenapa Kita Nak Jadi Pelik ? errrr .... Sekolah Vernakular ?

Tuesday, April 8, 201410comments

Bila wakil2 rakyat berdebat mengenai GST, maka timbul semula lah hujah yang pernah diucap oleh Najib tahun lepas bagi menjustifikasikannya. Bagi saya ia satu hujah paling LOGIK yang seharusnya membuka mata rakyat yang tidak berapa nak ambil tahu sangat tentang GST dan malas nak ambil tahu.

“Lebih 160 negara di dunia melaksanakan GST. Ini menunjukkan bahawa GST adalah satu sistem percukaian yang terbaik setakat ini dan terbukti berkesan.

“Sekiranya GST ini memudaratkan rakyat dan negara, masakan majoriti negara di dunia menggunapakai sistem percukaian ini,” 

Jadi kita pakat tumpang kajian dan keberkesanan yang 160 negara lain di dunia telah buat.  LOGIK KAN. Kalau hampir kesemua negara lain di dunia melaksanakan GST dan bendanya memudaratkan, pasti dunia dah huru hara ! Elok jer .....

Tapi artikel ini BUKAN mengenai GST, jadi anda tak perlulah komen mengenai GST. Bendanya dah pun diluluskan di Parlimen semalam dengan undian 119-81 dan negara akan melaksanakannya. Ditunda atau diperbaiki GST itu akan menjadi perkiraan kerajaan bergantung kepada penasihat2 Najib yang akan melihat impaknya kepada undi .... tapi GST tetap akan dilaksanakan one way or another.

160 negara lain di dunia melaksanakannya dan ternyata ia berkesan. Kenapa Malaysia nak jadi yang pelik ? Kan ?

TAPI bab pendidikan Vernakular kenapa Malaysia berbangga bila jadi pelik ?

Hampir SELURUH NEGARA DI DUNIA tidak melaksanakan sistem pendidikan vernakular dengan mengutamakan pendidikan nasional, kalau adapun pendidikan vernakular, ia adalah sebagai tambahan/sampingan. Bahasa Kebangsaan atau SATU bahasa utama didahulukan.

Hanya di Malaysia kita PELIK. Langsung tidak menghiraukan SELURUH DUNIA, malah kita berbangga pula jadi PELIK ..... TAK KER PELIK TUH ?

TAK LOGIK KAN ....

Pro Sekolah Vernakular tolong jawab .... 

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2014 at 7:54 AM

spot on bro din....hehehe....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2014 at 8:51 AM

Salam,
Ada yg gigit kuku sampai habis ke jari nak menjawab. Tp tak perlu bimbang, ramai penyokong akn bg idea utk jawab. Pembangkang pun akn tlg jawab juga tanda sokongan. Sudah tentu undi tu maha penting, didahulukan, diutamakan. 1 malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2014 at 9:53 AM

Kamu ni rasis ke Din? Nak kena report dengan PBB kot!

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2014 at 10:03 AM

@QalamQabutreport la ... report la pls ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2014 at 10:17 AM

Cuba kita 'rephrase' balik kenyataan ini kepada:

“Lebih 160 negara di dunia tidak melaksanakan pendidikan vernakular. Ini menunjukkan bahawa pendidikan vernakular adalah satu sistem pendidikan yang paling terkebelakang setakat ini dan terbukti memecah-belahkan perpaduan rakyat dan boleh menghancurkan negara.

“Sekiranya pendidikan vernakular ini memanfaatkan rakyat dan negara, masakan majoriti negara di dunia tidak melaksanakan pendidikan vernakular ini,”.

Boleh report kat PBB ni!

Eh, tak boleh. Kami bayar paling banyak cukai. Lepas ni kami bayar paling banyak GST. Hak asasi kamilah nak pendidikan perkauman!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2014 at 10:47 AM

jangan tulis macam ni din...nanti wee ka siong jadi hantu loncat serang hg din.....!haha

....................
Reply To This Comment ...................
AntiBohong
April 8, 2014 at 1:44 PM

Punca Malaysia kucar kacir dan tidka boleh berteraskan displin undang2 dan keharmnonian yg sama ialah kerana Krjn takut nk hapuskan Vernakular. Cina boleh teguh dgn perkauman mereka. bangsa Melayu dinafikan jgn perkauman.. Sistem vernakular menyebabkan generasi yg lahir ada bermacam2 jenis KEPALA.. undang2 ada satu jenis je..

Sampai bila BARAH Vernakular ini mahu dikekalkan? sehingga berlaku pertumpahan darah perkauman? Krjn BN teruskan atau tidak Vernakular.. Cina 99% dh tolak dan hina BN UMNO.. so waktu inilah masa terbaik utk hapuskan Vernakular krn BN tidak dipegang oleh 'stake holder' puak CinaBeng nih..

itupun kalau Najib laki Rosmah dan Muhyideen Jawa tu berani.. lg lama biar lagi rosak negara dn xboleh dibaiki lagi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2014 at 6:45 PM

kesimpulannya..dlm mengaut wang rakyat, kerajaan memang jadi jaguh. tapi dlm mempertahankan hak melayu peribumi, kerajaan tiba2 jadi pondan.

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2014 at 7:15 PM

@Anonymousisu Satu Sekolah bukan mengenai hak Melayu tapi mengenai Perpaduan Nasional

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2014 at 7:47 PM

@dinturtle Aku nak pandang dari sudut lain pulak...
Perlaksanaan GST .. Malaysia antara 35 negara tercorot di dunia.
Perlaksanaan Pendidikan Vernakular .. Malaysia yang paling unggul di dunia.

SYABAS! Malaysia boleh!!! Hidup bangsa Malaysia!!!

Post a Comment