........... Transformasi Pondok Geting ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Transformasi Pondok Geting !

Saturday, March 8, 20147comments

Papantanda yang memang tak boleh blah! menyambut kedatangan saya .... Dibelakang dah nampak pemandangan yang buat saya terkejut gembira !

Dibawah saya sertakan gambar2 Transformasi Pondok Geting dalam masa setahun setengah.



Kronologi Atas dari Kiri Ogos 2012, Disember 2012, April 2013 dan yang terbaru 7 Mac 2014
Chalet lama dengan Bilik Baru
Koridor
Surau di Tingkat 3
Haji Lah - Sihat dan Ceria

Menurut Haji Lah, pembinaan bangunan baru sudah hampir siap sepenuhnya dan mula diduduki sejak bulan lepas. Jumlah keseluruhan kos yang telah digunakan keatas pembinaan bangunan adalah RM1.5 juta, dan masih berbaki setengah juta RM yang bakal digunakan bagi tujuan2 yang berkaitan dengan perjalanan madrasah dan pendidikan.

Haji Lah turut mempelawa sesiapa yang ingin belajar mengaji di sana supaya hubungi beliau. Pelajar hanya perlu belanja untuk makan minum sendiri sahaja, selain dari itu semuanya adalah percuma. Kemudahan memasak disediakan.

Hanya pelajar lelaki saja diterima. 

No. hp Haji Lah adalah 010-9283832

Alhamdulillah, kita cuma mengatur dan berusaha yang terbaik... Allah jua yang menentukannya. 

PS - Ketiga2 lawatan saya ke Pondok Geting dibuat secara mengejut. Notis cuma panggilan di waktu pagi hari saya bertolak untuk pastikan Haji Lah ada di lokasi. 

PS2 - Buat mereka yang baru dengan DT, minat saya dengan pondok Geting bermula dari SINI dan SINI.

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 7:02 AM

Terima kasih kepda pihak yg menjayakan madrasah ini...semoga Allah SWT memberkatimu

....................
Reply To This Comment ...................
March 8, 2014 at 9:00 AM

Alhamdulillah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 9:34 AM

Itulah pasal... Kita kutuk-kutuk Ahjib, pon kurang-kurang berdiri jugak sekolah pondok nih. Lebih teratur, kemas dan bersih. Berpotensi menaikkan imej Islam. Nak harap pemimpin-pemimpin PAS? Tau tadah tin milo tu adalah... Kalu tak pun, ceramah memanjang tanpa sebarang hasil!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 11:38 AM

Alhamdulillah..sy doakan anda juga akan mendapat bahagian pahala berterusan (jariah) diatas usaha anda.. Aminnn..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 12:57 PM

Alhamdulillah ! Moga jadi antara pusat kesinambungan warasatul anbiya !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 2:57 PM

Harap warga pondok jagalah semua kemudahan tu terutama dr segi selenggaraan dan kkebersihan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 3:10 PM

Haha..mesti PAS dok hangin satu bdn tgk BN pn ada buat madrasah jgk.. Selama ni depa dok pikir kalo takde PAS alamat takkan pupuslah islam kt malaysia nie..
Tp dr dok letak BN, baiklah letak nama "al madrasah UMNO Ahli sunnah waljamaah"...hehe..barulaj selari dgn perjuangan hakiki UMMO..
Peace yooo....

Post a Comment