........... Rakyat China Merusuh Depan Pejabat Insurans ! ( Perkara Yang Sepatutnya Berlaku .... ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Rakyat China Merusuh Depan Pejabat Insurans ! ( Perkara Yang Sepatutnya Berlaku .... )

Thursday, March 27, 201413comments


SEPATUTNYA itulah yang berlaku hari ini di China .... kan ? Selepas bersemangat berdemo dan merusuh untuk melepaskan perasaan tidak puashati dan amarah terhadap apa yang didakwa sebagai penipuan oleh kerajaan Malaysia, konon kerajaan Malaysia tidak telus, sorok bukti bla bla bla ke tahap menuduh kerajaan Malaysia sebagai pembunuh penumpang2 pesawat MH370 .... TAPI bila syarikat insurans China Life menawarkan gantirugi kepada 32 pelanggan yang keseluruhannya berjumlah RM4.8juta, takde pulak suara2 protes kedengaran .....

Maksud saya, untuk syarikat insurans itu mula membayar pampasan menunjukkan yang ia telah menerima pendirian kerajaan Malaysia bahawasanya penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi, atau dengan katalain, syarikat insurans itu akur dan terima hakikat bahawa penumpang2 yang dilindunginya sudah dianggap mati ( betulkan persepsi saya ini jika ianya salah ).

Jadi pampasan pun diproses dan gantirugi dibayar ...... ADA SESIAPA YANG TOLAK (?) atas dasar tidak mahu terima pendirian kerajaan Malaysia ( yang turut dipegang oleh syarikat insurans berkenaan ) ?

Ada sesiapa yang protes dan berdemo depan pejabat syarikat insurans kerana membantah pengiktirafan syarikat insurans atas pendirian Malaysia ?

Ada sesiapa yang tolak kerana mahu tunggu bukti fizikal ditemui terlebih dahulu sebelum sebarang pendirian akan nasib penumpang dibuat ?

Bab pampasan ...... semua terima dengan senyap. 


Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 27, 2014 at 10:18 PM

Money talks. Now they see the renminbi sign, later they will see the dollar sign .....I'm sure after that, they will say in their heart about the relative who died in the plane,''Thank goodness you are dead, now at least I can have more money to spend .....'' Yeah, I am being heartless, but who started first? Definitely not me. Betul tak?

....................
Reply To This Comment ...................
March 27, 2014 at 10:23 PM

Aku bukan nak menghina, tapi kalau jenis pemakan babi tegar ni, sedikit sebanyak kelaku haiwan tu akan turut menjadi sebahagian dari cara hidup dan budi pekerti mereka - kalau yang tak bersetuju tu, itu lu punya pasal lah !

....................
Reply To This Comment ...................
March 27, 2014 at 10:24 PM

Din
Bangsa ni money is god. Aku tak hairan pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 27, 2014 at 10:29 PM

Biasalah budaya Cina. Bila ada kematian, lagi kuat menangis dan menjerit lagi banyak duit dapat. Yang pentingnya bukan kesedihan tapi duit.

....................
Reply To This Comment ...................
March 27, 2014 at 10:36 PM

tidaklah ke tahap nak tuduh yang bukan2.... but then again, betul tak apa yang saya tulis ?

Menerima pampasan adalah sama dengan menerima pendirian kerajaan Malaysia tentang nasib penumpang2 MH370.

....................
Reply To This Comment ...................
March 27, 2014 at 11:18 PM

Din, nangis Cina tu drama je..dlam otak mereka $$$$$$

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 27, 2014 at 11:26 PM

betul...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2014 at 5:24 AM

Itulah beza prangai n pegangan hidup org2 yg sembahyang (solat) dgn makhlok2 yg sembahWANG...... yg sembahyang akan redho dgn Qada' dan Qadar tapi yg sembahWANG akan melolong berkunfu kuntau bagai gorila meratapi kehilangan..tapi dlm hati berbunga $$$$$$$$$$$

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2014 at 6:50 AM

kaum C...rambut je lurus..lain2 tu sindili mau ingat laaaa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2014 at 7:44 AM

Tak pasal pasal babi jugak kena tempias. Heran jugak aku ?Adakah tabiat pemakanan boleh mempengaruhi cara hidup seseorang? And macam mana dengan pemakan ayam tegar pulak? Macam mana cara hidup dan budi pekerti mereka ni? Hmmmm , wondering how...........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2014 at 10:04 AM

Tak perlu kita nak bersangka baik dgn Cinabeng ni.....agreed with anon 10:18 pm

I concurred, money talk....
I add, bullshit walk...

See how Chew Mei Fun showing her true colours after loosing Kajang in her attempt to rebuff Bung Mohktar?

Sampai bila kita nak bersangka baik dgn Cinabeng ?

Selagi LKY bersongkok, selagi TC duk bersila didalam surau berbaju melayu bersongkok bla bla...

Tapi kita lupa yg dorang tu tak berhadas, tak cebuk, tak bersertu, banyak lagi tak, kita bagi dorang masuk rumah ibadah kita...

Apa lagi cina mau?

WANG Dan KUASA!!!!!!!!

Melayu, lu pikir la sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2014 at 12:33 PM

Tak tipu tak cina le. . .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2014 at 12:52 PM

Mereka ini mmg d srh meratap. Cuba tgk d msia jika saudara yg gol d blkg coffin ada segelintir yg pakai bj hitam dok melalak. Saya ada kawan cina dan itu la dia bgtau saya. Pathetic humans...

Post a Comment