........... Prk Kajang - TAHNIAH BN Kerana Berjaya Capai Target ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Prk Kajang - TAHNIAH BN Kerana Berjaya Capai Target !

Monday, March 24, 201448comments


Tajuk di atas seperti menyindir ? Taaaak .... mana ada .... saya tulis begitu sebab berpandukan kepada penulisan ramal pengamal media yang menjadikan pengurangan majoriti Wan Azizah sebagai fokus utama laporan mereka, sepertinya ia merupakan satu kejayaan besar.

Jadi saya bersama2lah meraikan kejayaan BN di Prk Kajang !

Jumlah undi diperolehi Wan Azizah adalah 16,741 berbanding ahChew 11,362 menghasilkan majoriti 5,397 berbanding 6,824 yang Pkr menangi masa PRU13. Seribu lebih tuh kurangnya......  TAHNIAH !

Jumlah pengundi adalah 72% berbanding 88.40% pada PRU13 atau lebihkurang 6 ribu kurang .... hmmmm KATAKANLAH secara mudah, 6 ribu yang tidak mengundi kali ini itu datang dari luar ( sepertimana yang kita tahu ramai cina2 luar pulang masa PRU13 semata2 untuk menghasilkan Tsunami Cina ), kemungkinan besar mereka adalah penyokong PR. 

Jadi SECARA MUDAHNYA, saya melihat TIDAK ADA PERBEZAAN pun keputusan Prk ini dengan keputusan PRU13. 

Pengundi Cina TETAP tidak akan beri undi kepada BN !

Kita semua akui yang pengundi cina ini jenis yang opportunis, suka mengambil kesempatan untuk buat untung. Apa-apa pun dalam otak mereka cuma - UNTUNG. 

Mat Maslan bertanyakan soalan kepada pengundi Cina Kajang - Cina kalau mahu untung kena undi BN. Tapi kenapa pengundi cina tak undi juga BN ? Mereka tak mahu untung ? 

Anda sendiri tahu jawapannya ...... Masa PRU13 mereka dah tunjukkan, masa Prk Sungai Limau ( ketika mereka minoriti ) mereka dah tunjukkan, sekarang di Prk kajang ( masa mereka majoriti ) sekali lagi mereka tunjukkan ..... 

Pengundi Cina tak mahu untung ke ?

Yang tersenyum lebar pastinya ........ MB Khalid !

Dia dah jadi HERO RAKYAT yang dipuji oleh kedua BN dan PR, kontrek air dah dapat, kedudukannya sebagai MB kira dah selamat, apa lagi Khalid mahu ?

Apapun TAHNIAH kepada BN kerana BERJAYA mencapai target mengurangkan majoriti Pkr. Bukankah itu target utama BN untuk Prk Kajang - bukannya nak menang tapi nak kurangkan majoriti kemenangan Pkr ? Jadi berjayalah tuh !

ahChew sendiri gembira !

KLiK

PS - Apa yang orang Melayu Kajang dapat sempena Durian Runtuh ini ? Mungkin nanti kita akan dapat baca analisis mengikut peti undi untuk gambaran lebih jelas ...... analisis PRU13 dah keluar belum ?


Analisis lebih mesra alam - BNBBC

Share this article :

+ comments + 48 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 1:20 AM

YA ALLAH! Pemimpin UMNO harus sedaq JANGAN lagi BODEK pengundi Cina! Kalau tidak, bakal hancoq Tanah Melayu ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini dikuasai PENDATANG KAPIR! Tak guna kita, BUMIPUTERA ISLAM/Melayu terus TUNDUK-mcm-KULI pd. bangsa PENDATANG-yg- tak-sedaq diri!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
March 24, 2014 at 1:26 AM

berjuta2lah RM akan diLEBURkan DS Ah Jib Gor lepas ni utk Cinabeng2 sbb KEMARUK SGT undi Cinabeng2 ni.......dah BERBUIH dah mulut org2 UMNO/BN kata Cinabeng2 ni TAKKAN sesekali TUNDUK pd kepimpinan KEMARUK Undi Cinabeng sbb pd pandangan mata mereka, pemimpin spt ini SGT LEMAH, LONGLAI

cakap bykpun TAK GUNA brg sesenpun pd DS Ah Jib Gor ni....Cinabeng tetap didahulukan selagi ada BULAN dan BINTANG...apa2pun TAHNIAH pd BN sbb "MENANG" di PRK Kajang....jgn lupa beri JUTA2 RM kat sekolah Cinabeng.....byk Cinabeng kat Kajang tu berbanding Sg Limau

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 1:29 AM

kan dari awal lg aku dah cakap..bn jangan layan tapi tak malu masih terhegeh2 kemaruk undi cina..berjuta2 hangus untuk prk tu mmg pembaziran yg nyata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 1:44 AM

Ok la tuh, ada jugak yg sudi undi BN, drpd hilang wang pertaruhan lagi teruk, haha. Sekurang kurangnya BN kena akui ada penyakit yg kronik dlm BN. Pandai pandai lah berubat sblm kalah terus dlm PRU 14. Aku tetap sokong BN, tapi hakikat kita semakin ter"corner' kena akui jugak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 2:05 AM

Kerajaan pimpinan Ahjibgor punya lah lemah dan kemaruk kejayaan,kalah PRK pun cari macam macam alasan nak celebrate kunon nya berjaya kurang kan majority PKR. Kalau kalah itu tetap kalah,and now twice in a row BN kalah di Kajang.

Ibarat muka kita di lumur tahi orang Cina tapi Ahjibgor kata ialah se suatu yang bagus dan positive sebab tahi boleh di guna buat baja. This man has a TWISTED LOGIC of seeing what victory is!. Aku risau untuk bangsa ku,kalah dua kali berturut turut pun tapi kali dia kata bagus lagi.

alfie.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 2:15 AM

Kesimpulan kejayaan kerajaan Ahjibgor di Kajang adalah ibarat 'seorang wanita yang telah di rogol dua kali tapi menganggapnya sebagai satu kemenangan besar kerana ia tidak di liwat perogol nya jadi boleh lah celebrate!!! Pelik lah persepsi UMNO sekarang!!! Hahahahah!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
March 24, 2014 at 2:59 AM

UMNO yang liberal ditolak oleh cina atau ditolak oleh Melayu? Takkan lah boleh kalah sampai majoriti melebihi 5000 undi sedangkan di Kajang, pengundi Melayu lah yang lebih ramai. Kalau 25% cina undi BN, ikut logiknya tentulah BN menang. Nak kalahpun tentulah dalam jumlah kecil di bawah angka 1000 hasil dari pertambahan undi cina tu. MCA mungkin berpuas hati dalam kekalahan sebab sokongan masyarakat yang mereka wakili semakin meningkat. Adakah pejuang-pejuang liberal UMNO juga berpuas hati dengan pertambahan ini atau bermurung dengan kekurangan undi Melayu? Ce cerita skit.....

....................
Reply To This Comment ...................
aslan
March 24, 2014 at 6:38 AM

Alfie, ibarat dilumurkan tahi ke muka, tp kali ni BN bersorak kegembiraan kerana tahinya kurang sikitlah berbanding dahulu. Yay! (Terus bersorak dan tunjuk muka seronok sambil tahi terpalit di muka)

*maaflah teruk sgt bunyinya ni tp mmg itulah yg berlaku

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 7:10 AM

Dr PRK Sg Limau lg sy dah merasakn ada sesuatu yg pelik bila kalah tp tetap berbangga bila majoriti menurun. Yg lebih pelik bila yg buat analisis x tengok pun fakta jumlah pengundi yg keluar mengundi juga kurang. Entah hati siapa yg nk disedapkn dgn cerita2 tentang penurunan majoriti. Entah mimpi indah siapa yg x nk dikejutkn dr tidur. Hingga sy merasa jijik bila dengar omong kosong tentang penurunan majoriti.

Nice article. Well said bro..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 7:28 AM

Cina Di dahulukan
Undi Di utamakan

kita orang melayu...?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 7:35 AM

Melayu Taman Delima dan Sungai Sekamat hanya undi Melayu... tak mau undi cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 7:43 AM

BN kena berubah MCA & Gerakan bukan lagi parti yang berwibawa untuk mewakili kaum Cina. BN kena pastikan tiada lagi kuota untuk MCA dan Gerakan untuk PRU akan datang. Kawasan majoriti Melayu letak calon Melayu. MCA Dan DAP tiada bezanya, sebab itu majoriti Melayu tolak calon Cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 8:06 AM

merapulah bn kalau kata berjaya kurangkn majoriti...
pru13 - peratus mngundi 88.4% - majoriti 6824,
prk14 - peratus mngundi 72% - majoriti 5397. sbnrya lebih kurang sama saja kadar majoriti diperoleh pkr. ianya berkadaran dgn jumlah pengundi yg mengundi. jd pada dasarnya, pkr berjya mengekalkn kedudukn dan majoriti.
-itu jentera pas 'boikot' prk ni. kalu pas tdak boikot?
-2kaw majoriti melayu yg dulu dimenangi bn, kini dimenangi pkr!.tamparan hebat atas pendekatan umno!
-gol muda masih tetap kpd pr. pendekatan bn thdp golongn itu ternyata tidak berkesan. ubahlah strategi serta merta dari sekarang.

berubahlah wahai bn...

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
March 24, 2014 at 8:28 AM

BN ni dah terlalu teruk sangat dah penyakit kronik dia..masih nak kata dia 'menang' walaupun sebenarnya tewas teruk. pemimpin2 BN janganlah perasan hebat sangat. ramai yang luahkan agar BN jangan layan sangat mainan politik pkr tapi ada BN nak dengar luahan penyokong2?

sekadar 72% voter turn out..bayangkan jika 88%? mungkin lagi besar majoriti wan azizah. mengapa sekadar 72%? sebab yang dok oversea tak datang utk vote pkr. yang duduk jauh tak datang. tambah lagi yang bosan dengan politik tak nak keluar mengundi..berbanding pru13 lalu, semua all out nak menangkan pr.

so, tang mana yang BN nak megahkan sangat? hangus RM juta2 untuk tunjuk megah dalam prk. dah tu kalah teruk pulak. tergamak BN buang wang juta2 begitu untuk kalah sedangkan pada masa sama nak buat GST lah, kos sara hidup tak terkawallah..bla bla bla..mana dia rakyat didahulukan?

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 9:18 AM

Assalam Bro

Dah dijangkakan BN akan kalah... Tapi hakikatnya Tsunami Cina masih berlaku dan Cina mahu apa???? KUASA Politik... Sudah dijangka juga MCA tidak akan bangkit semula sebab di KAJANG... undi PKR pun bermakna UNDI DAP... TAk payah lah buat analisa sangat... orang Melayu KAJANG pun dah taj nak sokong BN... sebab mungkin calon yang bertanding menjadi faktor... Kenapa tak letak calon Melayu????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 9:23 AM

undi melayu kpd pkr bertambah
undi org muda kpd pkr juga turut bertambah
pkr menang di beberapa saluran undi melayu - tidak berlaku sebelum ini
blog sokong umno syok sendiri - ulang cetak isu basi aljuburi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 9:53 AM

Kalah tetap kalah...jgn byk alasan nak sejukkan hati yg dh parah...jgn berlakon....pikir ape sbb kalah......dan akan kalah buat selama2nya.....

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 10:19 AM

@Otak geligakita tunggu dan lihat apakah pemimpin2 Melayu kita ada belajar apa2 tak dari Kajang ni ?

kalau tak belajar juga, wajar kita tanya pulak ....... mereka ni begitu sebab kemaruk undi atau sebenarnya memang begitu sifat pemimpin LIBERAL ?

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 10:22 AM

@aslanmemang teruk pun bunyinya .... tahi dan rogol ! Tapi sesekali takper kot ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 10:23 AM

terlalu banyak ketidakpuasan hati golongan muda pada kerajaan.Pengkhianatan dan penyalahgunaan kuasa banyak terjadi disektor-sektor kerajaan yang dibiarkan dan tidak dibuat pemantauan......kolej-kolej kerajaan terlalu banyak penyelewengan baik peringkat bawahan sampai keperingkat atasan......tapi apa YANG PIHAK KERAJAAN BUAT?....tak ada!!!......kerajaan syok sendiri...Najib,muhydin dan lain-lain syok sendiri.....Khairy "tak guna"....itu kata sebahagian besar anak-anak muda Melayu.Pembangunan minda dan rohani anak-muda Melayu tak dijalankan sedangkan minda anak-anak muda melayu ,hari kehari dikelirukan oleh pembangkang....apa Khairy buat?......TAK ADA!!!..NAJIB tak pantau segala-galanya dan sebahagian besar rakyat Malaysia menyalahkannya kerana dia yang memerintah Malaysia bukan pembangkang.Minta diadakan pemilihan UMNO dalammasa terdekat.....buang barah yang makin mencengkam....gantikan tunas-tunas baru yang segar dan ikhlas untuk agama,bangsa dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 10:24 AM

@AnonymousMelayu memang nak untung pun tapi untung kah ? Mungkin sebab tu cina tak undi bn sebab mereka dah tengok orang Melayu tak untung manapun bila undi bn !

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 10:25 AM

@ajai62bukan isu calon ni ..... ada perkara yang lebih besar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 10:39 AM

bagi je negara ni kat cina habis cerita....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 10:57 AM

This one still OK...at least dia guna taik. ...*!*

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 11:12 AM

PERCAYALAH. BN akan tumbang pada pilihanraya akan datang. BR1M tidak beri sebarang makna. Rakyat tetap akan hidup susah payah. Profesional muda seperti kami pula tiada dapat apa-apa faedah. Malah dikaut segala jerih perih kami yang bekerja keras dengan cukai yang melampau. Jika kerajaan tahu berjimat dan tidak boros, kami redha. Tetapi PRK Kajang ini jelas membuktikan kerajaan amat boros. PRK yang tidak memberi sebarang manfaat kepada sesiapa pun melainkan para pencetak yang mendapat kontrak. Maaf. Kami memang tidak akan beri peluang kepada BN lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 11:42 AM

Mereka dapat satay dgn harga istimewa ;-);-);-)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 3:13 PM

Harap dapat membuat analisa yang ikhlas, lagi terang sebagai pentunjuk sebenar kekalahan BN di kajang.Tolak isu yang berkait seperti MH 370 dan hukuman 3 tahun penjara terhadap anwar ibrahim.Politik pembangunan dah lama di sampaikan dengan jayanya oleh kerajaan BN.Mungkin ada peratusan besar atau kecil dalam soal menguruskan pembangunan.Hakikatnya pengundi cina sangat solid menolak BN.Soalannya Mengapa?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 3:35 PM

Bukan ke PKR ke yg sengaja bazir duit rakyat dgn pilihanraya yg tak sepatutnye?Jgn salahkn org lain kalau tdk dapat kawal belanjawan sendiri.Di UK tiada EPF tp potongan 25% dari gaji adalah utk kerajaan yg mana ada yg digunakn utk mrk yg malas bekerja atau berusaha.PKR pun sama je mcm UMNO korup dan lebih teruk mcm lembu cucuk hidung ikut je demand DAP n Dong Zong.Saya tak kisah psl sekolah Cina kerana kualiti pendidikan mrk lebih baik dari sekolah kerjn.Psl DAP pun saya tak heran kerana ramai sgt yg tak ikut undang undang bila berniaga.so patut dpt tuan
Cina DAP baru sedar diri sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 4:21 PM

Tahniah MCA menang dan berjaya kurangkan majority. Lepas ni bolehlah mohon jawatan menteri tu. Macam biasalah sokongan cinabeng kpd BN telah naik 25% konon...iye ker ni...! Macam tak cayelah...

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 4:21 PM

Ini semua gara-gara ' short sighted '. Tahu apa silap PRK Kajang ? Umno dan BN sudah menjadi lembam!
1. Gagal mencalonkan Calon Melayu - Pengundi Melayu Kajang - majoriti mengharapkan Umno berubah dengan kerusi-kerusi empok - kerana masih mengutamakan bangsa cina dan MCA yang telah di benamkan oleh Dap - ingin semua ahli MCA( lihat saja peranan The Star/ MK/FMT yang amat cenderong pihak lawan) dan parti Gerakan juga; menyokong mereka demi mengambil alih kuasa belakang tabir sebagai pencatur kuasa dan politik di Malaysia. Sudah jelas dan nyata di mana PKR dan PAS telah di tawan minda dan fizikal mereka dalam politik perkauman amat dahsyat. PRU 13 dan PRK Kajang adalah satu senario berulang. Bayangkan jika pengundi-pengundi muda cina balik dan mengundi! Menan majoriti besar, bukan ? SPR sendiri tidak dapat kesan kerana mereka sibuk di luar mencari rezeki dan PKR Kajang hanya di olah memihak kepentingan individu dan parti yang jukga ipar lamai Dap - sedang membina kem-kem kuasa tokoh-tokoh PKR sendiri.

2. Kepercayaan orang-orang melayu kini di tahap klimaks - di mana bangsa cina memang tidak boleh di percayai, apa lagi memegang tampuk kuasa. Dari dulu sampai kini, mereka tetap mengasingkan diri,berpuak dan berpersatuan yang sama cita-cita nya, dan semua nya bersatu, menjaga kemas leluhur dan kepercayaan mereka walaupun sudah di beri, menjadi warganegara Malaysia sah - tetapi kebangsaan mereka sehingga negara ini ingin di 'Cinakan sepenuh nya' secara terang dan halus ! Berbeza keadaan mereka bila hidup di negara-negara lain - boleh berasimilasi dan mendokong setia raga kepada pemerintah di pilih.

3. Sekian di beri hidayah, berubah lah ! MH 370 itu memang benar dengan KEBENARAN ALLAH tunjukkan. Masih membenarkan kebathilan apa sahaja berleluasa ? Sesungguh nya Melayu dan Islam itu mesti di kembalikan dalam tampok asal nya. Ini lah kekuatan. Ini lah Janji dan Amanat yang mesti di tegakkan semula. Apa guna menjadi Tiang Besar berukir, berlorek indah, yang di di tegakkan, jika di tolak, pasti akan tersungkur dan rebah menyembah bumi, kemudian di belah kecil-kecil dan di potong mengikut saiz ! Akhir menjadi perhiasan mewah di rumah-rumah agam mewah hanya di miliki segelintir taikun cina, india, melayu liberal dan bangsa minoriti....

Pohon yang menjadi TIANG ialah yang besar di mana akar-akar dan tunjang mencekam kuat dan menembusi lapisan bumi ! Pucuk dan pohon nya menjulang ke arasyi Subhanawataala.

MELAYU HAMPEH memang copek LUPO ! Bangang tak abih-abih......(marah ni din )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 4:24 PM

Sebab mereka nak jadi tuan di tanah bertuah ini dan mereka dah ada kuasa ekonomi yang kukuh. Mereka ini hati hitam dan kering. Diberi betis hendakkan paha ibarat pepatah melayu kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 4:25 PM

First and foremost bg sedarkn DS Najib.Dia perasan yg dia mcm Presiden US dgn ada kumpulan penasihat sendiri yg lebih kpd punahsihat.Dia keba stop lavish spending , dia dgn Rosmah.Saya tahu benda ini betul dan begitu juga pihak PKR.Lavish spending Rosmah since sebelum Najib jd PM lg iaitu masa dia jd Menteri Pertahanan.Nk tahu kebenaran carilh kontraktor kontraktor yg masuk kontrak Mindef siapa yg mrk bodek Najib atau Rosmah.Yg lebih baik suruh Najib berundur dan saya rasa Najid takkn berundur secara berhemah.Knplh kita pilih pemimpin yg tak habis sekolah.Knp tak ambil org yg terpelajar seperti Tun M.One thing for sure both have to go Najib n Pemandu barulah DSAI n konco konconya tiada modal utk diceritakn.Sorry bro Din I'm just being honest.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 5:14 PM

sampai bila nak dibiarkan pemimpin2 umno totok tak berkembang ni menguasai parti? makin jelik orang muda dengan gelagat depa ni. http://instagram.com/wakeupmalaya

....................
Reply To This Comment ...................
March 24, 2014 at 5:24 PM

yang BN gatal tangan bertanding apehal?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 5:39 PM

wahai melayu2 semua marilah kita sama bergumbira dgn pemerintahan DAP nanti selepas PRU 14, kerana kita semua amat tak suka pada kjaan BN. Macamana mau buat kita suka pada BN? takda langsung kan? parti UMNO pun tiada perubahan malah degil dgn gaya mereka sendiri seolah taknak dgr dan nakkan perubahan selari dgn hasrat rakyat.

So apa lagi yg boleh diharap? Lupakanlah pada hak istimewa org melayu, lupakan pada ugama Islam hak kuasa raja2 itu semua tak perlu lagi, sebab kita kena hayati falsafah perjuangan DAP dan PKR, marilah kita baca dan hayati sepenuhnya supaya kita menjadi warganegara yg baik nanti bila DAP memerintah, berilah sokongan pada pada DAP dan PKR jgn derhaka, jgn berpecah kita sesama kita, hidup kita nanti akan lebih senang, barang2 semua kan turun harga, peniaga cina sudah lama mengaut untung dibawah kjaan BN (50 tahun lebih) jadi bila kjaan baru nanti peniaga cina sekadar memberi perkhidmatan utk rakyat msia sahaja, mereka dah tak suka pada untung sbb dah kaya.

Kita semua dah tak leh jumpa lagi rasuah nanti sebab orang2 cina dan pemimpinnya cukup benci dengan rasuah, nanti mereka akan tolong sama kita org melayu, gangster2 mereka akan buat pusat perkhidmatan komuniti bagi membantu org2 muda yg tak tahu nak buat apa supaya menjadi rakyat yg berguna kelak.

Rumah2 akan dimiliki oleh semua rakyat nanti, harga lebih murah dari sekarang, belajar kat universiti akan jadi berkualiti sebab DAP cukup pentingkan kualiti, maka pensyarah2 di IPTA akan jadi cemerlang nanti. Tiada lagi penentang2 kjaan pada masa itu, tiada lagi kakitangan kjaan dok sembang pasal politik dan kuasa sebab kjaan yg perintah nanti cukup baik dan sempurna utk rakyat dan kakitangan awam termasuk cikgu.

syukurlah kita nanti dan din pun tiada modal lagi utk hentam kjaan BN sebab dah tak perintah, mungkin blog din jadi blog ninja turtle pulak.

SELAMAT DATANG KERAJAAN YG BAIK UNTUK RAKYAT DAN BAIK UTK PENGANUT ISLAM NANTI, KEBEBASAN BERIBADAH AKAN LEBIH DAN MENINGKATKAN IMAN PENGANUT ISLAM NANTI.

heei lambatnya masa tu, tak sabar rasanya nak tunggu weei

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 6:36 PM

Sbb konon letak calon cina tsunami cina alih mengundi looks like bn still wrong choosing calon.
Lepas ni pak nuar akan atur lagi strategy baru kita semua tgk nohhh apa pula maklum balas dari bn. Bijak pak nuar letak neng dayus ganti dia. Redho je la semua pon kehendakNya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 6:43 PM

Brim tidak beri sebarang makna manusia mcm korang sbb tidak tahu bersyukur dan kulit muka dah tampal dgn kulit babi. Kau tggu la bila dap naik mana dia letak org mcm lu...dan mak bapak anak bini lu. Lu dap bagi kpd pak nuar klau lu jambu la...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2014 at 8:42 PM

@ajai62

Ya, pengundi melayu atas pagar tak berani nak bagi undi sebab serba salah. Bagi kat cina dah tau memang cina tak boleh buat apa pun. Bagi kat melayu pkr alamat tergadailah negara. Jadi lebih baik dok rumah tak keluar mengundi.

Masih dok mengampu MCA & Gerakan walaupun tau yang dua2 tak bagi apa2 sumbangan pun! Kalau letak calon UMNO mengkin jadi lain. Kalau tak mau pun calon bebas melayu dah kira ok. Tapi biasalah pemimpin kita ni mana nak dengar suara majoriti.....

Lepas ni elok buat post-mortem betul2. Undi cina ke mana dan undi melayu ke mana sebenarnya. Lepas tu tolonglah jangan dijanji lagi bantuan sekolah jenis ni. Nak baut sekolah jenis guna duit sendirilah kecuali memang mengaku pendatang dan nak balik tanah besar oklah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 12:27 AM

@aslanBro Aslan,well expressed if I may say so!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 7:23 AM

Bro kalu dap naik memang dazar dia tak layan dan tolong melayu.... tapi kalau bn yang ada umno sebagai komponen terbesar pun utamakan cina, jadi apa beza dap atau umno ni.... ko kemaruk sangat ke duit brim ni... 600 setahun ni aku umpamakan macam duit zakat 200 sebulan atau bantuan jkm 300 sebulan yang tak mengubah lansung nasib bangsa melayu ni....aku rasa 70% penerima brim adalah bukan melayu.... kerna 99% pekerja kerajaan adalah melayu yang layak dapat brim hanya 30% dari 99% tu.... jadi apa beza sokong umno atau dap?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 10:10 AM

@Otak geliga Sebenarnya yang perlu dipersalahkan ialah kabinet Hj. Najib dan Hj. Najib sendiri... PRK Kajang ialah medan untuk anwar mengukur sokongan rakyat kpd PKR atau BN... nah dah terserlah rakyat kajang sokong peliwat.. Hj Najib yang tak meliwat pun kalah dgn sang peliwat (akhir zaman agaknya).
Yang sebenarnya bukan imej atau kredibiliti Chew Mei Fun yang menjadi masaalah kpd BN, tapi imej Hj Najib dan Kabinetnya yang tidak dipercayai, ditambah pulak dgn kempen ala gangster oleh aljubbb.
Sebenarnya PR atau PKR tak ada kekuatan langsung, tapi BN yang terlalu lemah dan barisan kepimpinan nya tidak dipercayai dan lemah... itulah komen saya dan ramai rakyat marhaen....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 10:16 AM

@AnonymousKekalahan ini sedikit sebanyak menjatuhkan moral penyokong BN... ada dah yang terfikir.. betulkah anwar ni bersalah??? kalau salah, kenapa dia terus menang?
Padahal dalam agama, yang ramai bukanlah semestinya benar dan yang sedikit bukan bererti salah dari segi syariat... tapi umat akhir zaman yang jahil akan berfikir sebaliknya.
Nasiblah kita mempunyai PM yang tak sensitif langsung kpd naluri dan sangkaan rakyat... dia akan buat apa yg dia fikir betul... kalau dia ikut syariat sepenuhnya tak apa jugak... Jadi penyokong BN dah jatuh moral seperti penyokong bola... kini team bola sendiri akan jadi bahan kutukan... padan muka hang Najib....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 11:26 AM

bro..

apa beza kerajaan liberal sekarang ni dengan kerajaan 'akan datang' anda itu? aku tak nampak pun perbezaan..so ganti BN kepada PR pun takde beza sangat kan?

lagi satu nak tanya, jika anda kata kerajaan dap tak jaga hak melayu..tak jaga islam..tak sabar nak tunggu kerajaan akan datang..bla bla bla...jadi soalan aku.. JADI APAKEJADAHNYA PAS BBERTAHALUF SIYASI DENGAN DAP utk kerajaan akan datang? Pas setakat jadi tukang basuh berak dap ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 4:18 PM

Undi solid,terumbang ambing dan berpecah.Mana satu yang lebih menguntungkan untuk di jadikan senjata kesepakatan dan penentu kejayaan pilihanraya serta meraih laba atas kesempitan kekurangan undi parti.Pernah dengar "ikan akan rosak, bermula di kepala" di era zaman pak lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 6:36 PM

Sbb ketua dap yg mulakan 13mei. Kau je RASA 70% adala bkn melayu. Mmg mereka ramai dtg sampai yg pandu kereta audi 3.o pon dtg ambil brim. Mgkin saya tidak kemaruk dgn brim tetapi bg mereka yg anak ramai peniaga kecilan $300 pon besar bg mereka. Anda kayaraya mmg tak perlu brim tetapi org yg berkurangan amat perlu walaupon ciput.
byk beza antara umno dan dap tolong la chk siapa sebenar LKS. Sekrg dia buat cara halus hngga kamu (klau kamu seorg melayu berhati islam) sampai tunjjal sendiri kepala org2 melayu yg sudah semakin layu. Tk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 6:40 PM

Well said 5.39...hehe

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
March 25, 2014 at 9:30 PM

Saya harap Hishammuddin kekal sebagai Menteri Pengangkutan. Beliau bagus! Tak perlu SEDEKAH jawatan ni pada MCA.

Manakala Menteri Pertahanan dijawat oleh seorang pemimpin yang BERANI tegas dan bermaruah yang hanya berjuang kerana Agama, Bangsa dan Tanahair. Tak kisahlah kalau nak ambil pemimpin yang bukan dari kalangan ahli UMNO pun janji ada ciri2 ini.

Saya harap Najib tegas kali ini. Cukup2lah dipermainkan oleh mereka yang tak mengenang budi. Negara ini perlu ditadbir dengan ADIL bukan dengan beri wang pada sekolah cina setiap kali pilihanraya. Rakyat dah BENCI!

Satu lagi, saya harap Menteri Pelajaran diTUKAR. Tiada aspirasi NASIONAL disuntik dalam pendidikan Malaysia. Sekolah jenis pendatang masih ADA....untuk apa ?


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 11:15 PM

Salam,
Bab syok sendiri n perasan bagus dlm setiap tindakan dah jd sebati dlm ahli umno. Maka segala kritikan akn dianggap cuba menidakkan sumbangan dan kerja keras pemimpin umno berucap dan meresmikan majlis
Org yg kritik serupa pembangkang kata ahli umno. Tp pemimpin mereka ikut rentak pembangkang.
Memang umno suka yg baik aje, sampah semua sapu bwh kapet atau tikar

Post a Comment