........... Mkini Dakwa Penganut Kristian Malaysia Di Tindas/ Di Buli ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mkini Dakwa Penganut Kristian Malaysia Di Tindas/ Di Buli ?

Monday, March 3, 201412comments


Cuba lihat tajuk yang digunakan oleh Mkini di atas ..... Penganut Kristian Malaysia di hina, dicerca, dibuli, ditindas ( bashed ) ?

Tajuk yang sama turut disebarkan oleh pemimpin2 pembangkang melalui Tweeter mereka seperti Lim Kit Siang dan Hannah Yeoh.

Benarkah dakwaan itu ? Baca juga Helenang.

Memandangkan Mkini baru saja memenangi Anugerah Kecemerlangan Media Sosial yang disampaikan oleh Menteri Dalam Negeri sendiri, saya nak komen banyak2 pun takut !


Kalau nak kata yang Mujahid tidak tahu atau tidak setuju dengan pemilihan tajuk sebegitu .... hmmmm .... cuba anda ke blog drmujahid.com dan anda akan lihat betapa terujanya beliau dengan artikel2 sebegitu, termasuk artikel yang menyatakan beliau dipuji oleh paderi ... SEMUANYA di copypaste baik versi Melayu maupun omputeh !



Inilah dia contoh salah sorang anggota MPPN yang dipertanggungjawabkan oleh Najib bagi mencari solusi kepada masalah perpaduan negara.

Oya, sebagai selingan, yang di bawah ini juga sorang lagi ahli MPPN yang bangga menjadi rakyat Malaysia ! Beliau pernah menulis dalam FBnya selepas perlantikkan itu -

“Terharu dan rendah hati dilantik sebagai ahli... let's work together for a better Malaysia!”



PS - Saya tidak baca artikelnya sekadar melihat imej diatas saja, jadi tak boleh nak komen banyak.

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 7:24 AM

Ahli MPPN seperti Mujahid, Wardina, Pudin New Politics dan Marina yang memberi bunga kepada paderi. Inilah nama-nama terbaik bagi Ah Jib Gor untuk menggerakkan perpaduan antara kaum di Malaysia. Saya tak faham apa yang ada dalam pemikiran Ah Jib Gor sehingga sanggup memilih mereka aebagai ahli MPPN. Perpaduan jenis apakah ini jika melayu dan Islam dikesampingkan dan puak minoriti pulak dibela habis-habisan. Kononnya puak minoriti adalah golongan yang sering ditindas dan dibuli. Oleh itu mereka perlu dikasihani. Mengapa setiap kali berlaku konflik antara Islam-kristian, umat Islam seringkali dipersalahkan kerana kononnya terlalu ekstrim. Kita bukannya ekstrim, tapi kita berhak meluahkan rasa marah kerana sarang tebuan telah dijolok, bukan sekali, malah berkali-kali. Saya tak taulah apa yang ada dalam kepala otak ahli MPPN. Sampai bila umat Islam harus berdiam diri melihat agamanya diperlekeh dan dipersenda sesukahati oleh puak yang kurang ajar dan biadap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 7:43 AM

Takziah diucapkan kepada Mujahid kerana menjadi pejuang tegar golongan Kristian.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 7:51 AM

apa nak jadi dgn PAS ni , dulu kata nak memperjuangkan islam, sekarang dah memperjuangkan kristian pulak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 7:54 AM

Din, ko nih sengaja nak taichi Zahid Komidi ker? Kan dia yang 'hulur' anugerah yang sangat berprestij anjuran sebuah pertubuhan (ntah berdaftar ngan ROS ker tidak) yang tersohor di dunia! Lagi satu, sepatutnya Khalid nih jadi Bishop jak! Boleh jugak memimpin dan mendakwah PAS seadanya...

Nih lah natijahnya bila yang melembut-bijan memimpin Malaysia!

....................
Reply To This Comment ...................
March 3, 2014 at 9:51 AM

Bro
Kalau Wardina nak menetap di Australia Malaysia tak rugi apa pun. Beliau pun bukan anak Malaysia tulin. Kerajaan tak buat background check ke sebelum lantik ahli NUCC.
Kalau hati pun tak da kat Malaysia apa.yg boleh diharap dari dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 10:51 AM

ni salah DS Najib juga .... terlalu nak mengambil hati mereka yang kemudiannya akan memijak kepala sendiri ... cuba lah bertegas sedikit .... jangan terlampau diikutkan kemahuan mereka ni ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 10:53 AM

Hasrat Wardina tu sendiri menjadi bukti betapa dia sendiri dh tak percaya dgn negara ni..

Dia risau dgn sistem pendidikan negara yg caca marba. Takkan dia nk rosakkan ms dpn ank dia dgn pi hantar ank dia ke sekolah yg menggunakan sistem yg terbukti bermasaalah dn dia sendiri tak yakin?

Dia risau dgn keadaan politik yg semakin menakutkan. Provokasi berlaku hampir setiap hari dn segala benda akan di lihat dn ditafsir menggunakan kaca mata politik.

Dia risau dgn suasana dimalaysia dh makin panas dlm diam..tggu masa jer nk meletop.. Tanda2 dh makin banyak dn kredibiliti kerajaan makin hari makin teruk tercemar.

Dan dia risau kalau nnt nama dia akan terpahat kemas dlm lipatan sejarah sebagai antara org yg bertanggung jawab dlm peristiwa hitam negara.. Sbg ahki yg dilantik oleh kerajaan utk mencari penyelesaian kpd masalah perpaduan, nyata wardina sendiri tahu yg keadaan hampir mustahil utk dipulihkan.

Pandai utusan..sekali bc mcm bende biasa jer tp mesej yg cuba disampaikan tu dalammmmmm maksudnyer......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 11:03 AM

See... Org politik, jutawan dn businessman bila dh tau negara makin celaru/diambang kemusnahan depa senang jer bina kehidupan br diluar negara.. Iyelah, duit banyak sedara mara pn ramai kt sana.

Yg tinggal nk menghadap semua masalah dn kesan kerosakan akibat kejahilan dn sikap penting diri org politik siapa? Nie.. Rakyat biasa dibawah ni..yg dok setiap hari tanpa jemu menegur untuk kebaikan kpd kerajaan. Tp ade krajaan kisah keluh kesah rakyat? Ade..? Ade...??

Bg BR1M setahun sekali dh kira mendengar denyut nadi rakyat dh.. Tu dh kira bukti Gred A dh tu.. Jgn sesiapa cabar atau berani pertikai tau...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 11:14 AM

Dia orang ni dah buang tabiat. Moga sempat bertobat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 11:48 AM

Kalau Zaid Hamidi SUDAH mengiktiraf MKini,maka betul lah perkara ini berlaku di Malaysia.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 12:18 PM

Di buli di tindas? Cuba pergi d bandar seremban ada sebuah gereja saya ingat berada d downtown detroit punya besar gereja mereka. Ni satu lagi yg bertingkat2 selepas tol jln dutamenghala ke utara sebelah kanan. Dulunya tak nampak sbb pokok2 d tepi jln halang pandangan. Kepala hotak dorang termasok skali dgn pencium pungkok gereja.
alahhhh wardina boleh persilakan merambus dari msia konon nak jadi ustazah dlm tv selepas menjadi pengancara well she suck. Perasan...
silap haribulan jadi seperti kes d sweden hehehe baguih...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 3, 2014 at 1:38 PM

Takde sape ke nk pi tanya kt IBDILLILLAH ISHAK, VP MSMC (Malaysia Social Media Chamvers) yg merupakan pihak bertanggungjawab yg menganjurkan event nih?
Takkan mamat lantikan KJ ni pn sanggup nk screw up Zahid kot?
Hehehe...

Post a Comment