........... MH370 - Satu Lagi Teori Hebat ! Jom Tapau .. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

MH370 - Satu Lagi Teori Hebat ! Jom Tapau ..

Friday, March 21, 201417comments


 Mengikut laporan,  Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia  ( AMSA ) melaporkan bahawa cuaca mendung dan jarak penglihatan terhad menjejaskan operasi mencari objek yang terapung di Lautan Hindi.- Astroawani.
.


Pencarian bersambung esok.

Semoga pencarian esok menghasilkan pertemuan dengan objek berkenaan supaya proses pengenalan dapat dilakukan dengan segera bagi mengenal pasti apakah ia datang dari pesawat MH370.

Jika dapat pengesahan, gengan ini misi pencarian dikawasan2 lain dapat dihentikan dan ditumpukan kepada satu kawasan bagi mencari kotak hitam yang bakal merungkai misteri disebalik kehilangan nya.

Panjang lagi yang mahu saya tulis berkaitan  .... tapi biarlah semua itu bermain2 dikepala ....saya dan anda juga.

Saya teringat satu artikel yang saya baca dua hari lepas di mana sebuah badan pemantau PBB, CTDTO yang berpusat di Vienna yang tugasnya mengesan sebarang bentuk letupan kuat dimana2 saja didunia menggunakan beberapa teknologi International Monitoring System ( IMS ) telah mengesahkan yang ia tidak ada mengesan sebarang letupan atau hempasan yang boleh dikaitkan dengan MH370 baik di atas darat maupun laut.


"Regarding the missing Malaysian Airlines flight... the Vienna-based Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty Organization (CTBTO) confirmed that neither an explosion nor a plane crash on land or on water had been detected so far," Spokesman for UN Secretary-General Ban Ki-moon Stephane Dujarric told reporters here yesterday.


Dujarric said plane accidents may be detected, depending on individual circumstances, by three of the four technologies used by the CTBTO's International Monitoring System (IMS).


While the verification system has been put in place to detect nuclear explosions, it is also able to detect the explosion of a larger aircraft, as well as its impact on the ground or on water.

KLiK

Ramai pakar2 dalam pelbagai bidang yang berkait secara langsung atau tidak langsung antara satu sama lain dalam memberi maklumat tambahan.Seperti juga para pakar yang tak bertauliah, mereka yang bertauliah juga sering bercanggah antara satu sama lain ... Garis pemisah antara Spekulasi dan Maklumat menjadi semakin kabur ....


Kita layan je lah .... asal jangan kita terlampau percaya dan taksub dengan satu2 teori itu sehingga membutakan minda kita kepada teori2 lain yang juga sama kuat hujahnya.


Sekurang2nya banyak juga pengetahuan yang kita dapat bila melayan semua ini. Saya sendiri tak pernah tahu kewujudan sebuah pulau bernama Diego Garcia yang menjadi pelabuhan kepada tentera Amerika. Errr .... Kepulauan Maldives pun saya sebelum ini tak berapa nak yakin di mana kedudukannya !

Sekarang siap baca portal dari Maldives lagi !

Ni ada satu lagi spekulasi gempak ..... anda pernah dengar Kem U-Tapao milik Amerika di Thailand berhampiran sempadan dengan Cambodia ?

Dan apa spekulasi yang mengaitkan kem ini dengan MH370 ? Ia ada kaitan dengan eksekutif Freescales, Teknologi Ketenteraan dan siapa lagi kalau bukan Amerika. Oya, Diego Garcia juga terkait !


Flight MH370 and the CIA's secret interrogation base at U-Tapao Thailand

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 2:01 AM

Aku akan beri komen selepas serpihan tu disahkan. Clue atau petunjuk seterusnya bergantung kepada penemuan terbaru tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 3:21 AM

Subhanallah..saya telah mendgr dr seseorg yg berilmu tinggi..saya sendiri tak tau sejauh mana kebenarannya..ada mimpi benar..ada mimpi syaitan..yg pasti mimpi benar tentulah dtg dr org yg imannya tinggi..

Dipertunjukkan 370 telah melintas kawasan thai..myanmar..dan dekat sempadan kemboja..tempat yg dituju terletak di area ini..ditunjuk juga dgn jelas 370 sedang dipisahkan badannya...dipotong potong..ramai yg bekerja..

Jika benar..segeralah lakukan tindakan sebelum dibawa ke tempat lain dan mungkin dicampak ke laut seolah olah terhempas..tetapi tdk ditunjukkan keadaan penumpang????..

Jika SALAH ATAU TDK BENAR... Anggaplah ini hanya MAINAN MIMPI?????....

Ya Allah..hanya engkau yg mengatahui rahsia tersembunyi..jika benar ada yg ZALIM terlibat sabotaj..LAKNATLAH MEREKA SEMUA..jgn tinggalkan seorgpun yg terlibat...hukumlah sesuai perbuatan mereka walau sekecil apapun penglibatan mereka yg ZALIM.. AAAMINNNNNN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 5:09 AM

Yg. herannya kenapa MAS tak dikesan dr. awal, oleh satellite Australia mahupun pengkalan US di Diego GarCIA, walaupun CIA dah yakin MAS melintasi atau terhempas di Lautan Hindi sebelum ini! Disyaki cebisan pesawat kalau jumpa, dibawa dr. Diego Garcia spt. yg. telah diramalkan Cabal Times dlm 'poll' dan artikelnya, dr. awal lagi!

Lihat pengkalan tentera US di Diego GarCIA telah membatalkan semua penerbangan selama 3 HARI pd. hari MAS hilang (walau pengkalan Diego GarCIA ini juga ada 2,000 pekerja bukan tentera contohnya kontaktor dll – tapi latarbelakang dan pergerakan pekerja-pekerja ini dan pelawat -pelawat ditapis/dikawal dgn. ketat, dan kenderaan bermotor persendirian tak dibenarkan; lihat di http://www.militaryinstallations.dod.mil/pls/psgprod/f?p=132:CONTENT:0::NO::P4_INST_ID,P4_INST_TYPE:930%2CINSTALLATION )!

Maka, K’jaan kita JANGANlah nak PERCAYA sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PEMBANGKANGPELIWATSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi! Dan pi MAMPOSlah si DALANG-DUA-MUKA White HouseZIONIS itu!

Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego GarCIA ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS di RADARnya, kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke atas Kepulauan Andaman dari awal lagi!

Sedgkn tentu pengkalan militari US ini akan memantau seluruh Lautan Hindi di RADARnya utk. kemungkinan ia disasarkan ‘teroris’ melaui laut atau udara, termasuk melalui peluru berpandu (yg. takkan ada radar pun). Tapi CIA/Pentagon sebelum ini tahu pula MAS dah ‘terhempas’ di Lautan Hindi – sekarg. dah nafi pula! Lihat di di http://maelpengerang.blogspot.com/2014/03/mh370-prayformh307-kenapa-satellite.html, Kenapa Satellite Amerika Gagal Kesan MH370? , March 15, 2014; dan https://www.facebook.com/PeopleForTrueRuleOfLaw/posts/10203269067105644, A MILITARY HIJACK BY AMERICAN AWACS PLANES (over patent rights owned by a Rothschild)?; http://www.mazidulakmal.com/2014/03/diego-garcia-satu-kebarangkalian.html, DIEGO GARCIA : SATU KEBARANGKALIAN, Mac 20, 2014; dan http://musramrakunman.blogspot.com/2014/03/mh370-masuk-hari-ke-14-kehilangannya.html, MH370: Masuk Hari ke-14 Kehilangannya- Sebenarnya Amerika Tahu Di Mana Pesawat Itu, 20 March 2014; http://www.nst.com.my/nation/general/could-vital-info-be-down-under-1.520539, Could vital info be Down Under?, By HARIS HUSSAIN AND FARRAH NAZ KARIM, 19 March 2014 !

Lihat di http://beforeitsnews.com/global-unrest/2014/03/flight-mh370-mystery-diego-garcia-suspended-all-flights-on-march-8th-for-72-hrs-2458394.html:

Flight MH370 Mystery. Diego Garcia Suspended All Flights On March 8th for 72 hrs.

March 19, 2014
(Before It's News)

By now, it should be obvious to people they are hiding something in Diego Garcia. The latest info just piles on top of a mountain of evidence that flight 370 is in a hangar in Diego Garcia.

….Notice they have completely erased all posts between March 6th, and March 9th. There is some very weird stuff going on down in creepy Diego Garcia, a place where the US operates completely independant of the constitution.

Edit to add, here is a link to the Diego Garcia Passenger facebook page with the March 8th flight schedule. Notice all other flight schedules throughout the month all had several flights schedules. The fact that no flight were scheduled for 3 days during the time MH370 went missing, all maintenance crew most likely were off on leave. Great time to sneak in an aircraft.

https://www.facebook.com/pages/Diego-Garcia-Passenger-Terminal/242934902443795

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
March 21, 2014 at 7:14 AM

nampaknya semakin byk teori yg menunjukkan us ada kaitan dgn isu ini. thai pl selama ni membisu. hari ke-10 br sanggup keluarkan berita kononnya dorang pun ada kesan ufo dlm radar tentera dorang..
percayalah..bila us dan sekutunya dah dekat2 nak kantoi nanti..tiba2 dorang akan jumpa pesawat itu..sedangkan skrg kononnya semua blurrrrr...

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
March 21, 2014 at 7:24 AM

apa2pun teruskan buat solat hajat dan berdoa..sesungguhnya itu senjata kita yg paling ampuh..biar dalang di belakang semua ini 'kepanasan'..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 8:34 AM

Salam bro din nak nyampok skit...sy ingat wakil dpd australia pun nak main wayang gak...entahlah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 10:04 AM

berkat doa dan sembahyang hajat umat islam semakin tidak menentu dan semakin terbuka satu persatu apa yg mereka sembunyikan.. sy percaya kerajaan kite sudah maklum hal ini, tp sbgai negara kecil tidak byk yg dpt dibuat menghadapi kuasa besar.. kemungkinan kerajaan china yg akn memberi masalah dan tekanan kpd kuasa yg merancang hal ini..

....................
Reply To This Comment ...................
March 21, 2014 at 10:31 AM

Bunuh tempat lain campak tempat lain - taktik basi nak klentong malaysia dan negara cina.

Negara Cina sebagai kuasa besar lebih tahu dari Malaysia dan sewajarnya tahu apa nak buat !

Usir rakyat vietnam, tutup sempadan thailand, perketatkan tambak Johor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 10:33 AM

Salam,
Ikut igp, polis siasat 4 faktor je. Yg lain tu susah la. Kita dok kata us dan sekutunya jahat nak mampus. Tp kita pi haji naik kapalterbang yg mereka cipta. Mungkinkah mereka pasang dan letupkan setiap kapalterbang yg pi haji nanti. Letupkan kapalterbang yg bawa pemimpin islam. Kita org melayu memang kuat pegangan agama. Blm ada lagi yg buat kapalterbang. Buat keta pun kena belasah kerana tak setanding dgn keta luar ng. Padahal yg buat tu ramai melayu sehingga 90% melayu. Kita nak kutuk org islam yg buat keja atau toke yg kasi kerja. Sapa yg salah yer? Kita tak salah, pemimpin yg tak laksana hukum islam yg salah. Agaknya itu kata ustaz dlmmasjid.

....................
Reply To This Comment ...................
AntiKonspirasi
March 21, 2014 at 10:35 AM

Salam Jumaat,

Jauh disudut hati saya yakin kes MH370 ini ialah kerja konspirasi kuasa asing, dan dr pengamatan saya yakin ini kerja Amerika-CIA. Selama inipun mereka telah lama buat kerja mencabuli hak negara lain, memintas perbualan telefon pemimpin2 negara bukan musuh.. apakah untuk mencapai cita2 jahat lebih besar, 239 org dalam MH370 itu terlalu susah untuk dihapuskan atau dimanipulasi?

Cuba perhatikan kronologi kes MH370 ini dengan hati2.. jangan salahkan Kerajaan Malaysia.. kerajaan seperti telah 'diikat kaki dan tangan'.. data dan maklumat semuanya disahkan oleh agensi US-Britain dan sekutu2 mereka termasuk Australia.

Kes MH370 ini sgt2 ganjil dan logik ilmu kita tk dapat terima cebisan pesawat yg sengaja ditaburkan nanti untuk mengatakan pilot tu suicide, diplotkan cerita smulator.. sedangkan ucapan akhir ke menara kawalan OK GOOD NIGHT itupun terlalu mudah untuk US-CIA generate secara komputer utk menipu kononnya pilot/co pilot yg jawab.

USA berpura2 awal2 tidak kisah sgt kes ini..kemudia di akhir2 ini mereka memuji2 sakan Krjn Malaysia 'sgt profesional'.. kita pun tahu Krjn agak kelam kabut sbb ini kes pertama.. xde lah sgt profesioanl.. lagi pulak Amerika xpernah akan memuji2 negara seperti kita.. wpun jelas betul.. inikan pulak puji tiba2 dr White House.. spt nk menutup sesuatu...

AKhir sekali kisah hari ini..tiba2 pula Whita House buat statemnt MH370 ialah keutamaan USA.. sejak bila pulak US letak minat tiba2? Australia tiba2 bertahu imej satelit semacam yakin itu cebisan pesawat.. sedangkan minggu lepas satleit China pun ada mengesan objek serupa jugak.. pelik sgt objek kedua ini terlalu di yakini.. seolah2 mereka yg aturkan..

Plot akhir kelihatan mereka akan katakan pesawat ini terbang secara auto-program oleh hijackers utk habiskan minyak dan terhempas.. cebisan pesawat tidak susah utk US yg memiliki Boeing itu utk fabricate dengan livery MAS Airlines.. itu mudah shj bg mereka..

Sasaran mereka ialah memprojectkan pilot Islam sbg perampas pesawat sendiri. Bayangkan dengan teknologi wireless jammer amerika melalui Navy Jet mereka, pesawat MH370 senang2 shj 'dilumpuhkan' sistem komunikasi, pilot dan krew 'dikurung' dlm pesawat yg telah di auto-pilot kan secara hijacked ke laluan 'gila' kelihatan spt kemalangan.

Saya boleh bayangkan mcm mana mereka tk boleh buat apa2 dlm pesawat krn ia telah diatur rapi.. kerja 9/11 pun sampai skrg mereka berjaya simpan rahsia, Iraq jd mangsa..

Apapun semoga Allah SWT gagalkan rancangan jahat musuh2 Malaysia.. jika berlaku semoga dgn Kekuasaan Allah Tuhan Yang Maha Agung kasihanilah negara kami..pemimpin2 kami.. wpun PM Najib didoktrinkan sepenuh kebencian oleh pembangkang tp beliau sbrnya adalah manusia yg baik.. Najib PM yg mulia dan baik..

Kasihanilah dia yg tanggung beban ini sbg PM.. Maghrib tadi ada jemaah sempat tangkap gambr Najib spt merenung di sejadah di Masjid Putra Solat Isyak.. dr jauh kelihatan dia letih..kelihatan menanggung beban besar.. mungkin dia sedang mengadu pd Allah Ta'ala..

WALLAHUALAM..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 10:40 AM

Din jadilah pejuang untuk 100 tahun bukan sekadar 5 hari.

Din baca Yahudi dan fremason.
Dan jangan lupa baca strutuk negara Islam.
Hak2 pemimpin jgn dilupai jangan hanya sekadar membaca hak2 rakyat mengikut yahudi laknatullah.

Kepada orang Islam belajarlah apa itu yahudi dan illuminati.
Belajarlah apa itu negara Islam.
Walaupun kita terjerat dengan sistem demokrasi itu bukan bermakna kita jadi setan yahudi.

Di Malaysia yahudi kalau sekat je beras dan beras naik 50 sen semua pejunag -pejuang maya mengelupur minta tolong kat yahudi .

Cuma aku bersyukur sekarang di selangor semua ikut cakap aku mandi pakai baldi ............jimat.

Dulu masa aku suruh jimat macam2 perangai perlekehkan aku la ini amacam JIMAT tak?

Bil air merundum beb.

Siapa kata di selangor takda kos turun ada la kena campur tangan Allah la.Kalau tak bingai dan ego.

Jangan lupa jimatkan pulak kos minyak jgn pakai aircond selalu.Ada yg tak setuju?

....................
Reply To This Comment ...................
March 21, 2014 at 10:53 AM

@Anonymoussaya menulis sebagai HOBI. Meluahkan apa yang saya rasa mengenai topik kegemaran.

Takde niat nak jadi pejuang apapun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 11:12 AM

Persoalannya kenapa Malaysia? Kenapa MH370? Semuanya mungkin secara kebetulan.... Kenapa MH370 bawa 4 tan manggis ke china? 4 tan manggis tu datang dari dusun mana di malaysia ni? Apa yang ada di sabah? Kenapa orang sulu bermatian serang sabah? Kenapa kapal minesweeper amerika sangkut di terumbu karang berHampiran filipina? Kapal dari mana yang buat kerja2 menceraikan kapal minesweeper tersebut? Kenapa orang sulu menggunakan snjata canggih di sabah? Kenapa isu sabah, lahad datu jadi sunyi sepi? Apa motif sulu dan juga kerajaan? Semua perkar
A menjurus kepada satu... Mereka merasakan perqmcangan mereka baik sedangkan allah jua sebaik2 perancang... Rancangan jahat jadi kelam kabut sebab kuasa allah mengatasinya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 12:33 PM

Maaf..saya yg diatas..sedikit sambungan...dgn jelas 370 telah memasuki wilayah myanmar dan mendekati sempadan kemboja...mendarat dikawasan di mana 370 boleh mendarat..ini bermakna kawasan itu luas...disekelilingnya ada bangunan...bermakna area itu memang tempat yg dikawal dan kepunyaan seseorang atau organisasi tertentu..

jika salah ia mainan mimpi...jika ada keyakinan anggaplah sebagai petunjuk kpd org yg mempunyai kuasa....lebih aneh bila thai tdk jujur dr awal..myanmar dan kemboja lebih byk mendiamkan diri...

Ya Allah...makbulkan semua doa org yg tunduk kpdMu...org yg ikhlas dan redha kpd Mu..
Aaaaaminnnnnnn

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2014 at 7:37 PM

Saya berpendapat, kemungkinan US sebagai dalang tragedi ini mungkin ada (tetapi tiada bukti). US adalah kuasa besar tentera. Saya yakin mereka mempunyai teknologi yang cukup untuk mengetahui pergerakan segala jenis kenderaan di dunia ini. R&D mereka tersangat maju. Intelligence mereka mungkin mengetahui sesuatu cuma maklumat tersebut tidak direleased.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 22, 2014 at 7:03 PM

Bersama lah kita yakin dengan doa kita kepada Allah. Tiada kuasa yang lebih besar daripada Allah.

Jika Allah ingin tunjukkan siapa dalang disebalik tragedi ini....insyaallah kita akan tahu jua satu hari nanti.

Tetapi jika Allah tidak mahu tunjukkan, maka yakinlah bahawa Allah lebih tahu apa yang baik untuk kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 25, 2014 at 11:28 AM

ameen....

Post a Comment