........... MH370 - Hentikan Spekulasi ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

MH370 - Hentikan Spekulasi !

Saturday, March 8, 20147comments



Pelbagai pihak berebut2 cuba menjadi news breaker dengan menyebarkan apajua info yang mereka terima tanpa memperdulikan kesahihan nya. Tindakan sebegini hanya menambah kekeliruan dan TIDAK membantu langsung mana2 pihak.

Yang paling penting, jangan ada pihak yang buat lawak bodoh !

Dalam kes sebegini, biarlah lambat tahu pun asalkan beritanya tepat. Tunggu jelah laporan resmi dari kerajaan atau MAS melalui media perdana.

MAS berkata pihaknya akan memberitahu perkembangan terkini tentang situasi tersebut. Orang awam boleh menghubungi 03-7884 1234 untuk sebarang maklumat. - TMI.

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
March 8, 2014 at 4:09 PM

betul tu..

spekulasi hanya akan menyebabkan kaum keluarga penumpang penerbangan tersebut semakin susah hati. kita doakan sahaja semoga segalanya baik2 belaka.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
March 8, 2014 at 4:17 PM

dah ada dah yg buat LELUCON berkenaan perkara ni bro DT......dgr crita si Nizar nak join Maharaja Lawak BODOH sepertimana "DOKTOR" Afif.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 8, 2014 at 4:31 PM

Fitrah manusia.. Terburu-buru, tak sabar dn suka buat andaian ikut selera sendiri.
Letakkan diri kita di tempat mereka yg terlibat dgn perkara ini. Jgn fikir seronok diri sendiri tanpa pedulikan perasaan org lain.

Hormati mereka dn doakan keselamatan kepada merekayg terlibat..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2014 at 12:25 AM

nak tengok ayat2 gila pergi la ke komen malaysiakini....tiada belas kasihan kpd penumpang dan sanak saudar terlibat.

kesimpulanya
Politik era kini lebih kepada emosi dan gila bukan cerdik pun.Era kini bukan masalah kos tapi otak dah tak betul.
Pendatang kaya raya rakyat sendiri bodoh. Dan yang paling penting puak2 malaysiakini dijadikan asas politik bijak.

Maka pejuang2 maya terikut rentak puak bodoh malaysiakini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2014 at 2:53 PM

Apa nak dihairankan...sedangkan insiden Lahad Datu pon puak2 PR mempermainkan sentimen rakyat atas kesengsaraan org lain, insiden MAS ini pon takde beza pada diorang asalkan dapat political milage. Begitu juga golongan2 yg cuba mencari populariti dgn menyebarkan spekulasi2 tidak membantu nie...padahal kita sendiri boleh bayangkan andai kata ada org2 yg tersayang terlibat dlm kemalangan semacam ini....setegar2 mana pon kita pada politik atau sekuat mana kemahuan kita nak popular sudah pasti tidak ada makna barang sekelumit pun sbb ia benar2 melibatkan perasaan kita. Jadi cuba2 lah letakkan diri kita dlm situasi mereka dan bayangkan apa perasaan itu seandainya kita masih lagi mempunyai sifat kemanusiaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 9, 2014 at 3:02 PM

carilah secara alternative pula..jumpa para ulama. datuk .harun din ker datuk ismail kamus ker..mana tahu mereka ada cara untuk mengesan kapal terbang itu..siapa yg kenal 2 tokoh tersebut akan faham maksud saya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 11, 2014 at 11:52 AM

Segala kejadian, hujan, panas, tiada air, tiada hujan, air tasik kekurangan, asap keluar dari bumi, kondo roboh, kapal terbang hilang n segala 1001 macam kejadian yang berlaku ada "sababiah" dengan ketentuan yang Maha Esa..kalau ditanya kepada manusia masing masing menuduh antara satu sama lain...cari lah, mengadulah, rujuklah keapada sumber yang agung berperantaraan manusia Ulamak yang 'Alim....Insha Allah terungkai persoalanya....

Post a Comment