........... KEMASKINI ( Tak Jauh Dari Diego Garcia ! ) ! MH370 DiLihat Di Kepulauan Maldives 6:15 Pagi Tanggal 8 Mac ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KEMASKINI ( Tak Jauh Dari Diego Garcia ! ) ! MH370 DiLihat Di Kepulauan Maldives 6:15 Pagi Tanggal 8 Mac ?

Wednesday, March 19, 201411comments


Artikel mstar ini - Penduduk Maldives Dilaporkan Lihat 'Pesawat Jumbo Terbang Rendah' Pada 8 Mac - pasti menggemparkan dalam kita saban hari disajikan dengan kekecewaan hasil pencarian pesawat MH370 oleh pasukan mencari dari seluruh dunia.

PETALING JAYA: Penduduk Kuda Huvadhoo di Dhaal Atoll di Maldives dilaporkan melihat sebuah "pesawat jumbo terbang rendah" di atas rumah mereka pada awal pagi 8 Mac, hari yang sama Malaysia Airlines penerbangan MH370 hilang.

Dalam satu laporan oleh akhbar harian Maldives iaitu Haveeru, penduduk menjelaskan bahawa pesawat itu terbang di Kuda Huvadhoo kira-kira pukul 6.15 pagi dengan menggambarkan ia berwarna putih dengan jalur merah.



Skim warna itu adalah hampir sama dengan yang digunakan oleh pesawat Malaysia Airlines termasuk Boeing 777 untuk penerbangan MH370.

Saksi-saksi yang melihat pesawat itu bersetuju bahawa ia membuat penerbangan dari utara sehingga ke tenggara ke arah Addu, di selatan Maldives, dan kesemua mereka memberi komen mengenai bunyi kuat dari pesawat itu apabila terbang melintasi pulau itu.

Salah seorang saksi dapat melihat pintu pesawat dengan jelas, malah ia turut dipersetuji oleh seorang saksi lain.

"Ada yang keluar dari rumah mereka untuk melihat apa yang menyebabkan bunyi bising yang kuat," kata saksi, dan dilaporkan bahawa Anggota Majlis pulau itu, Mohamed Zaheem mengatakan bahawa penduduk lain di Kuda Huvadhoo turut bercakap mengenai kejadian itu.

Gambar di atas adalah prinskrin haveeru.com dan ceritanya saya prinskrin dibawah sekali. ( lebihkurang seperti terjemahan mstar )

Sebagai rujukan, dibawah adalah peta kepulauan Maldives -


Maldives island residents report sighting of 'low flying jet'

KEMASKINI 1:45 AM -

Menarik nih ! Dimana pula kedudukan Pulau Diego Garcia ?

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2014 at 2:10 AM

Betul tu Din Turtle!

K'jaan kita JANGANlah nak PERCAYA lagi sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi!

Lihat di http://beforeitsnews.com/international/2014/03/mh370-pilots-simulator-had-diego-garcia-landing-programmed-in-2479048.html:

MH370 Pilot’s Simulator Had Diego Garcia Landing Programmed In!

Tuesday, March 18, 2014

(Before It's News)

I’ve believed the US/UK military has been involved in this all along, and that the plane was
flown to Diego Garcia. Now, it seems all evidence is pointing that way…..If one connects the dots, it seems obvious this was a military operation using US/UK assets to hide the aircraft.

I’ve been glued to CNN, as this story is fascinating. Not once has that propaganda news channel mentioned that Diego Garcia is within the range of the flight the plane took. Yet it’s all over the internet. Hmm.

Dan komen seorg. Pembaca di blog ini:

stompk

“Hey Jim, thanks for that. I also noticed that residents of the Maldives are reporting seeing a large commercial airliner flying low by their islands headed towards the South. South of the Maldives is of course, Diego Garcia.

Dan di http://www.haveeru.com.mv/news/54062 di atas:

Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370….Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu….

Satellite data suggests that the last "ping" was recieved from the flight somwhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia…..

Dan lihat lokasi Diego Garcia – di http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia:

Diego Garcia

…Diego Garcia lies in the Chagos Archipelago at the southernmost tip of the Chagos-Laccadive Ridge — a vast submarine range in the Indian Ocean,[2] topped by a long chain of coral reefs, atolls, and islands comprising Lakshadweep, Maldives, and the Chagos Archipelago. ….

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2014 at 2:24 AM

Kalau lah betul pesawat terbang rendah... Pilot dah terlalu sedih kerana Anwar Ibrahim masok Jel...Pintu Kokpit tak boleh bukak drp luar... TOLAK 2 org dlm Kokpit, Kenapa 237 orang krew dan penumpang tak boleh call or sms?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2014 at 2:35 AM

Najib pun nak pergi Maldives kan

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
March 19, 2014 at 7:09 AM

jika benar disembunyikan di diego garcia..nmpk sgt us di belakang semua ini. mgkn nak buat balik sejarah 911 dgn mengkambinghitamkan malaysia..

terus teringat ancaman si tian chuai yg nak tumbangkan kerajaan dlm 5bulan..mungkinkah ada kaitan? kita mmg tahu hubungan anugerah tuhan dgn us sgt 'istimewa'..

hmmm..mmg menarik!!! semoga mh370 segera ditemui dan semua krew dan penumpang selamat..

....................
Reply To This Comment ...................
March 19, 2014 at 8:53 AM

Kalau betul,nampaknya sampai bila2 pun kita takkan jumpa dah MH370.Hilang macam tu aje tak dapat dikesan.Sia2 kita kerah segala aset cari dalam laut walhal kapalterbang dok di darat.Kalau pihak kerajaan tahupun kita tak mampu buat apa2,nak buktikan satu hal..

Kalau betul juga,sudah tentu akan ada ''perancangan khas'' amarika untuk Malaysia dalam masa terdekat.Mulai sekarang perhatikan betul2 setiap perkembangan yang berlaku di negara kita dan berhati2lah mungkin ada tangan2 ghaib di belakangnya.



..dan mungkin10 tahun lagi hollywood akan buat filem MH370 dan amarika akan kaut untung ratus2 juta usd..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2014 at 9:36 AM

lepas lagi le agaknya si aljub ni......fikir2kan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2014 at 9:48 AM

apakah dgn alasan mcm 9/11 amerika akn dakwa m'sia bekerjasama dgn penganas utk melancarkan serangan, sbab tu mereka kecoh tentang bagaimana paport palsu lepas utk terbang bersama pesawat yg hilang, ini mereka akn jdkan alasan utk campur tangan dan menaikan barua mereka sbgai boneka.. dan kite amat maklum siapa barua mereka disini.. apatah lg selepas pilihanraya yg lalu yg mereka amat yakin baru mereka akn menang pilihanraya tp keputusan adalah sebaliknya dgn rahmat tuhan utk kita.

....................
Reply To This Comment ...................
March 19, 2014 at 10:12 AM

@Anonymous

bukan maldives...mauritius kot...tapi area area situ juga...

ada connection?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2014 at 1:20 PM

tldm harus berlabuh atau tudm harus mendarat cemas dikepulauan itu kerana kehabisan minyakt

namun, msuk hari ke12, bangkai kapal tu mungkin sudah diubah atau dicat dan segala sistem komunikasi didalamnya sudah dimatikan sebelum diterbangkn ke tempat lain sebagai pesawat komersial sah yg lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 6:18 PM

Dari sumber risikan kapalterbang tersebut berada diafrica.......Hemmm

....................
Reply To This Comment ...................
April 1, 2014 at 8:26 AM

Kita tunggu keajaiban dpd Allah SWT kelak. Teruskan solat hajat.

Post a Comment