........... Kepada Waris Penumpang Dari China - Jika Tak Pandai Hormat Tuanrumah, Sila BALIK NEGARA ANDA ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kepada Waris Penumpang Dari China - Jika Tak Pandai Hormat Tuanrumah, Sila BALIK NEGARA ANDA !

Sunday, March 30, 201422comments

Sesampai jer ke bumi Tanah Melayu, sekumpulan 35 orang rakyat negara China yang merupakan waris keluarga sebahagian penumpang MH370 telah mula membuat tuntutan.

"Kami menuntut pertemuan dengan perdana menteri dan menteri pengangkutan,"

"Kami ada soalan untuk ditanya secara terus kepada mereka,” 

"Kami mahu mereka memohon maaf kerana memberikan kita jawapan yang mengelirukan. Kami juga menuntut permohonan maaf rasmi perdana menteri Malaysia kerana berkata pesawat itu berakhir di Lautan Hindi.

"Ia tidak bertanggungjawab kerana tidak ada sebarang bukti diberikan mengenainya,” 

”Kami mahu bukti, kami mahu kebenaran dan kami mahu saudara kami.” - TMI.

Gambar Malaymailonline
Gambar Mkini
Gambar TMI
Saya sendiri tidaklah nak kata sokong 100% cara kerajaan kita menangani isu ini. Lebih kepada sokong dari bantah maknanya, dalam saya sokong, mana2 yang saya tak puas hati saya akan suarakan. 

Tapi bila ada rakyat asing masuk negara dan cuba berlagak samseng, tidak pandai menghormati tuanrumah dengan membuat pelbagai tuntutan ( apatahlagi melalui cara yang biadab yakni melalui demo ), dan bersikap kasar...  well, saya kena pertahankan juga kerajaan saya.

Kepada warga asing yang baru datang dari China itu - TOLONG HORMAT TUANRUMAH !

Jangan nak perasan diri anda besar, negara ini ada undang2 dan masyarakat negara ini ada adab2 kesopanannya yang perlu anda tahu dan hormat.

Kami faham masalah anda dan kami juga turut bersimpati tapi itu bukan lesen besar untuk anda berlagak besar di sini.

Kepada wakil2 Mca yang menjadi 'pemandu' mereka, tolong ajar sikit cara kita di sini.

Anda hormat, kami akan hormat kembali .... anda sopan, kami akan layan sebaik mungkin. Tapi kalau anda biadab, TOLONG BALIK NEGARA ANDA !

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
March 30, 2014 at 8:26 PM

Masyarakat dunia dah hilang simpati pada mereka ni. Perasaan meluat dah mula bercambah. Mereka ingat negara kita akan tunduk kepada kerajaan China sebab mereka kuasa besar dari segi ketenteraan. Kita tak perlu halau sebab mereka akan balik sendiri selepas sedar bahawa mereka ni bodoh sebenarnya.

Aku nak tunggu reaksi DAP (pakar MS EXCEL spreadsheet) dengan sikap bangang keluarga dari China ni. Loyalty DAP kepada Malaysia atau kepada bangsa cina.

P/S: To Brader Anwar, china doll tak turut serta dalam rombongan ini. Please keep quiet. TQ.

....................
Reply To This Comment ...................
March 30, 2014 at 8:30 PM

Setuju Din, kenapa tidak dihalau balik saja kalau dah datang dengan niat nak buat kacau. Berita terbaru dia orang tuntut kerajaan Malaysia membenarkan sekumpulan lagi datang ke KL sudah tentu nak terus tunjuk perasaan dan buat kacau. Malaysia sepatutnya menghalang samseng samseng luar dari masuk untuk menghina kerajaan dari dalam Malaysia sendiri. Nanti akan ada pulak bangsat bangsat dari DAP terutamanya yang akan turut memberikan sokongan dan menjadi batu api terhadap semseng samseng dari China ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 8:32 PM

Negara CHINA pun sama sama cali, apasat tak Tanya CHINA govt what happen, Amelika, Australia, Yapon,Pelancis, manyak lagi ala tolong cali, lu ingat ini main main ke...mana taluh lu punya otak,..saya ingat lu olang manyak suii,, itu pasal itu kpal telbang tak tau mana sudah peegi...lain kapal telbang tatak hal ok saja pegi balik, manyak suiii lah itu olang,...lu pandai lu cali lah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 8:33 PM

berpuluh satelit , kapal permukaan, kapal terbang dari CHINA yang cari MH370 pun masih tak jumpa apasal tak kecuh kat pemerintah China sendiri ??
MEI 1998 beribu etnik/warga China mati di rogol/bunuh kat Indon ... tak kecuh pun
kalo banyak sangat bunyi ... kerajaan Malaysia mesti ikut undang2 dari China khas untuk WARGA CHINA ini ...
sebab undang2 China keras itu sebab tak sekalipun diorang berani cabar kerajaan sendiri .... tapi undang2 Malaysia ni alahaiiii ... kaki jubo pun boleh jadi ahli politik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 8:53 PM

KIta sudah tahu budaya orang cina dari China ini,mereka sanggup tipu susu kanak2 dengan campuran kimia untuk mendapat untung tanpa kira nyawa orang. Duit adalah TUHAN bagi mereka dan dengan kematian saudara mara mereka,mereka akan guna kesempatan untuk membuat UNTUNG dari tragedi ini.

Kita boleh sudah 'predict' apa akan jadi dalam dua tiga hari ini di pentas media global,mereka sudah 'latih' dan 'rehearse' kekecohan untuk menuntut DUIT sebanyak mana yang boleh dengan ASUHAN Pembangkang yang 'coaching' mereka.

Pertalian ini menguntung kedua kedua pihak. Pembangkang akan guna Cina2 ini untuk memalukan kerajaan Ahjibgor in return pembangkang akan pasti mereka dapat duit yang banyak.

Saperti biasa kerajaan Ahjibgor akan tunggu untuk 'react' kepada masalah ini. Ingat orang2 China akan berkelakuan biadap dan kurang ajar sejauh mana kerajaan Ahjibgor MEMBENARkan mereka!!!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 9:01 PM

Satu kesilapan MAS ialah tidak mendedahkan atau menjelaskan bahawa penerbangan MH370 adalah code sharing diantara MAS dan Southern China Airlines. Mengapa syarikat China Airline tersebut menyembunyikan diri dan tidak mahu memikul tanggungjawab bersama? Adakah begini cara cina berniaga, masa untung sama2 kongsi tapi bila susah, lu tanggung sendiri! Mengapa pula DAP atau Chinese China ni tak nak boikot atau buat demonstarsi depan pejabat China Airline tersebut?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 9:29 PM

Kalau mereka tidak tahu hormat tuan rumah, hantar sahaja mereka balik. Datang kesinipun atas ehsan kita. Makan minum ditanggung, bawa satu kampung lagi. Mereka naik MAS atas pilihan mereka sendiri bukan kerana dipaksa.
Kena beritahu mereka ini bahawa kita juga ada undang-undang dan peraturan.
Berpada-padalah berbuat baik dengan orang yang bongkak dan sombong ini!

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
March 30, 2014 at 9:34 PM

@Anonymous

Setuju. Aku pun tertanya2...

Berapa ramai yang naik MH370 tu beli tiket dengan Southern China Airlines ?

Apakah hasil siasatan terhadap penumpang2 China dalam MH370 ?

Ada atau tidak kargo pelik dalam MH370 yang dibawa oleh penumpang2 China ?

Apa perlunya MAS bawa waris penumpang2 China ke Malaysia sedangkan MH370 belum dijumpai ?

Apa perlunya MAS bawa waris penumpang2 ke Perth selepas serpihan dijumpai ? Nak tengok serpihan kat tv pun boleh. Lainlah kalau jumpa penumpang2 tu.

Dah bawa "melancong" lepas ni nak kena bayar saman pula....hmmm...


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 9:40 PM

Orang cina memang jenis parasite dimana mana saja meteka berada.

....................
Reply To This Comment ...................
March 30, 2014 at 9:51 PM

@PakKadukAku tak pasti, dengar kata 152 dari 154 beli tiket China Southern.

Jika MAS yang bawa dema ni datang sini, aku harap MISC pulak bawa dema balik tongsan. Bawak sekali semua mata sepet yang ada kat Malaysia ni sama. Biar suci negara kita daru najis babi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 10:40 PM

Bagi kerjaan cina 2++ = polisi satu anak..tak kesah pun..ingat tak kes kembar 7..6 kena hapuskan. .itulah mereka..meluat aku..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 11:31 PM

Mana suara2 pemimpin dap? Kononnya jaguh. Mcm nga komeng..lim guano..ngeh geraham..teresa cock..semua kecut? Kononnya wakil rakyat negara ini..nak diam je ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 30, 2014 at 11:31 PM

YANG PENTING, MELAYU KENA BERSATU...JANGAN UTAMAKAN POLITIK KERANA POLITIK ADALAH SATU PENYAKIT, UTAMAKAN PERPADUAN SESAMA KITA, INSYALLAH SELAMAT KITA DIDUNIA DAN DIAKHIRAT

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2014 at 12:22 AM

nak boikot barang Malaysia ?? .... carry on la ..
apa barang yang Malaysia eksport . ? kita tengok tokey melayu ka tokey cina yang muflis
apa cina ingat barang dia bagus sangat ka .. yang ada tu semua barang ciplak
yang high tech pulak semua milik asing .. production saja di China
jangan ingat GWM tu 100% buatan China .. engine pun dari German
kelebihan cina ni 1 jer ... diorang boleh makan semua benda termasuk segala jenis binatang .. cicak cacing lipas janin manusia lalat ulat mayat bangkai ...... kecuali TAIK sendiri
........ sekian. harap maklum

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2014 at 12:29 AM

@QalamQabut

mmg tepat ko punya saranan kerana sama macam apa yang aku nak cakap..

depa nak boikot?? boikotlah..dia datang sini pun bukan nak tengok malaysia, tp nak tengok anak cucu dia yg dah kaya raya..

Ada baik kalau dia bawak balik penyembah berhala dan pemakan babi mata sepet yg ada di malaysia ni bawa balik ke rumah datong nenek moyang mereka .. angkutlah sekali harta benda yang ada kat sini bawak balik ke tongsan .. sial punya keturunan!!!

....................
Reply To This Comment ...................
March 31, 2014 at 7:27 AM

Saat ni ketepikan fahaman politik....kita mesti bersatu pertahankan negara kita....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2014 at 9:07 AM

memang sepatutnya begitu. ketepikan perbezaan politik. tapi perasan tak mereka2 yang begitu lantang nak mempertahankan kepentingan kaum mereka sehingga tulisan jawi pun dipertikaikan hanya senyap membisu apabila berdepan dengan kaum mereka sendiri dari tanah asal mereka.

benarkah mereka malaysian?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2014 at 1:01 PM

Disebabkan kebiadapan mereka, semakin hari semakin hilang perasaan simpati terhadap mereka. Sebaliknya, dah naik menyampah dan meluat dengan perangai melampau mereka. Kaum kuat makan babi, jadi, perangai pun macam babi. Tamak dan pentingkan kaum/diri sendiri sahaja. Go to hell lah Cina nak mampus!

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2014 at 2:26 PM

Bangsa cina ni tak ada satu pun yang lurus ........kalau orang putih cakap cina ni hanya rambut saja yang lurus ....tapi sekarang ni rambut merika pun dah tak lurus lagi ...ramai dah rambut kereting .......jadi bangsa cina ni dah tak adayang lurus lagi .......Merika ni kaki tipu dan kaki belit .......sebab itulah kerajaan cina sendiri amat tegas dan kersa dalam mengawal bangsa merika .
So kerajaan Malaysia buklah mata luas luas dan jadilah pintar jangan beri muka sangat pada merika ni .......Dulupun kita tak ada hubungan dengan negara merika ....kita ok aja tak bengkrap pun .........So apa salahnya kita berundur dalam hubungan diplomatik dan perdagangan...kita tak rugi apa apa pun .......Tapi tak tahulah jika najib terlalu cintakan cina ......nak buat macam mana........Tak ada negara pun yang nakkan bangsa cina ni.......dia orang ni banyak timbulkan masalah.......Maklumlah katak bawah tempurung kaca......bila dapat keluar habis semua orang ditipunya .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2014 at 8:18 AM

@Anonymoussaudara silap,si Ahjibgor suka dan sayang bangsa cina ini.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2014 at 4:15 PM

Bangsa ini tak hormat orang. Hantar mereka balik. Jangan bagi muka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 2, 2014 at 2:54 PM

saya sokong sangat. Usah di layan. Tak kenang budi orang. Putuskan hubungan dengan cina.

Post a Comment