........... Batu Asas Tembok Besar Cina Sudah DiSimen Di Salak Tinggi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Batu Asas Tembok Besar Cina Sudah DiSimen Di Salak Tinggi

Wednesday, March 5, 201441comments


Disebalik usaha2 kerajaan yang kononnya mahu memperbaiki hubungan antara kaum di negara ini, waktu sama kerajaan juga merancang mewujudkan tembok yang lebih besar dan lebih panjang yang bakal memisahkan proses integrasi antara kaum.

University Xiamen China akan memulakan kerja pembinaan cawangan kampusnya di Salak Tinggi secepat mungkin dan bakal siap dan dibuka pada September 2015.

Najib dilaporkan berkata, bagi peringkat pertama, kampus cawangan itu dijangka menerima 10,000 penuntut dengan satu per tiga daripadanya adalah warganegara Malaysia, satu per tiga lagi warganegara China dan bakinya dari negara anggota Asean dan di luar Asean.


Kampus itu akan dibina di kawasan seluas 60.72 hektar di Salak Tinggi dan bakal menempatkan lima fakulti iaitu kejuruteraan bilogi elektrik dan kejuruteraan kimia, pusat kajian perubatan, teknologi maklumat dan komunikasi, perniagaan dan ekonomi, bahasa dan kesusasteraan China.
- Utusan 3/3.


Billionaire Robert Kuok menderma RM100 juta bagi tujuan pembinaannya. Kos pembinaannya menurut laporan INI bakal ditanggung sepenuhnya oleh China Development Bank.


The Xiamen University Malaysia Campus is to be fully funded by the China Development Bank (国家开发银行), one of the three main policy banks under the direct control of the State Council.   The China Development Bank (CDB) is the most important of China's infrastructure and industrial policy institutions.

Dan kampus Xiamen itu juga bakal menjadi kampus cawangan sebuah universiti yang terbesar di dunia.

If these plans come to pass, Xiamen would have the largest branch campus in the world. It would be substantially bigger than any of the existing branch campuses in Malaysia, and by itself would represent about a 50-percent increase in the total number of students enrolled in international branch campuses in the country. ( KLiK )




Amacam ...... hebat tak Malaysia ? Kalau Universiti dari negara lain boleh adakan kampus cawangan kenapa tidak University dari negara China .... kan ?

Satu pertiga penuntut adalah dari negara kita .... dan saya pasti ia terbuka kepada semua kaum. Cuma satu jer saya nak tanya ........ apakah kefasihan dalam bahasa cina menjadi syarat utama ?

Dan apakah sijil UEC akan diiktiraf sebagai syarat kemasukan ?

SUDAH PASTI !

So ..... apa nak jadi dengan integrasi antara kaum kita kalau kanak2 bangsa cina dari tadika lagi, terus ke sekolah rendah, kemudian ke sekolah menengah dan seterusnya ke Universiti..... semuanya CINA, CINA DAN CINA ..... kemudian kerja di syarikat yang majoriti pekerjanya juga CINA, tinggal di kawasan perumahan CINA, ke kedai CINA, hiburan dan informasi semuanya dari media CINA, berurusan dengan kerajaan pun disediakan kakitangan yang mahir bercakap CINA ....


hmmmm ... MPPN takder nak komen ker ?

Itu baru satu kampus.... tidak mustahil Xiamen akan buka cawangan lain, begitu juga Universiti2 lain dari negara China mungkin saja berminat nak buka cawangan kampus di Penang ke, Ipoh ke, Johor baru ke ....

Bukan nak menghalang pembangunan pendidikan cina tapi kerajaan tidak ada apa2 langkah ker untuk memastikan senario keCINAan di atas tidak berlaku ?

Share this article :

+ comments + 41 comments

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2014 at 2:37 AM

Salam Bro . Kan anak Najib pandai cakap Cina..contohan dari anak dialah maka Uni Cina ni perlu bagi Najib. Tak cukup dengan Uni Tunku Abd Rahman untuk menampung pelajar Cina. pas tu Cina sibuk nak 'lupuskan' UiTM. Agaknya Najib ada simpan 'amanat' arwah Tun Razak kot untuk 'perkayakan Cina', kan Tun Razak meninggal disana.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 5:12 AM

leave it to najib to do bangang thing.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 6:09 AM

Akan bertambah PATI bangsa cina yg akan mnyusup mnjadi rakyat Malaysia.....yg hilang time pak TIDOlah 50 ribu smp skrg xjumpa...la neh tiket nak bawa masok kaum tuh makin luas... lg satu makin bertambah banyakla makhlok dari puak tuh yg xkan nak belajar bhs Melayu sbb depa dah ada U pengantar bhs depa yg gomen kite ikhtiraf...tang neh satu jer aku bole kata....

sbg pemerintah kjaan BN pimpinan NAJIB mmg BANGANG sbb tunduk mnjilat abis jubor puak yg berak xbasuh tuh...apa kena dgn kjaan skrg haaa???? kalo dgn bangsatuh semuanya di beri keistimewaan...smp nak jadi polis pon di beri pelepasan takat tahu bhs Melayu alakadar... wooiii najib....org Melayu ko cume perlukan bila nak dpt kuasa n undi tapi bila ko dah berkuasa ko lebeykan CINA...astagfirullahalazim....
kalo dah xreti nak jaga org Melayu ...semoga Allah pendekkn usia mu wahai piiemm ...Gantikanla dgn seorg insan yg lebey sayangkan agamanyer, bangsanyer dan tanahairnyer...

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2014 at 7:13 AM

Adoiyai .... pagi buta dah kena baca bahasa makihamun tahap cipan yang ditujukan pada Najib. Tolong jaga bahasa ya kalau mahu komen anda disiarkan !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 7:33 AM

Pandai cakap cina tu suatu yang advance. Dan awak ni sampai arwah Tun Razak pun disebut sebut,pahal? Setakat nak mengata najib boleh, tapi bapak nya dah meninggal dunia, please jangan persendakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 7:43 AM

Dulu pendatang ini sangat menghormati tian rumah. Tuan rumah melayan pendatang dengan penuh mesra. Segala milik tuan rumah dikongsi bersama. Tuan rumah tak pernah menyentuh soal agama, adat resam dan kebudayaan pendatang kerana menghormati kebebasan beragama. Tapi, sejak akhir-akhir ini pendatang seringkali menyentuh soal sensitiviti agama dan mempersoalkan pulak kenapa tuan rumah selalu mendapat lebih. Sepatutnya mesti sama rata, sama rasa. Bukan itu saja. Malah, pendatang jugak berniat untuk merampas kedudukan sebagai tuan rumah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:00 AM

Era Ahjibgor jadi Perdana Menteri adalah zaman ke-emasan untuk kaum orang Cina dalam sejarah Melayu.

Dam,its good to be a Chinese now since Ahjibgor became Prime Minister!!! Macam macam dapat!!
alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:22 AM

Maka negara inipun akan ditukarkan namanya dengan rasmi kepada MALAICIN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:22 AM

Kenapa takde Universiti dari Mongolia, kan cina islam tu tak nak tolong ke? Najib dah tak suka Mongolia ke? Kak Rosmah marah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:30 AM

Fakulti China-doll ada dalam senarai ker? Kalu ada, saya nak resign dari politik dan nak apply jadi pensyarah kat Universiti tuh....

Ah Lee Wat.

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2014 at 8:51 AM

Kepada semua Melayu bersatu lah dan cari ikhtiar bagaimana kita nak gantikan Najib kepada pemimin melayu yang lebih mesra dengan kaum melayu melebihi kaum lain berdasarkan 'kontrak sosial' mengikut perlembagaan. Aku juga sudah jemu melihat pemimpin yang hanya bercakap tetapi buat kerja lain dari yang dicakap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:51 AM

bro din , apa nak jadi PM seekor ni, ari tu kalau tak salah ada keluar berita kat TV3, PM rasmi kan kilang keretapi cina kat batu gajah , dalam kepala dia tak da lain ke , CINA, CINA, CINAA CCCIIIINNNNNAAAAAAA...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 9:08 AM

Jangan marah Ah Jib Gor

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
March 5, 2014 at 9:24 AM

BN berkuasa pun sama macam DAP berkuasa. so buat apa nak kekalkan kerajaan yang ada sekarang ye tak? waktu PAU dahulu, bukan main gegar nak jadi pembela Melayu Islam..sekarang ni habuk pun tarak..

....................
Reply To This Comment ...................
aku melayu rasis
March 5, 2014 at 9:33 AM

bersamalah kita kuburkan en najib dr politik pada PRU14 ni wahai sahabatku sekelian. Cukuplah bg dia pegang kerajaan. Habis jahanam bangsa melayu kita. Menangis jiwa, nak solat pun x tenang memikirkan bangsa melayu dan agama kita diperlakukan seperti ini, disokong pulak oleh en najib sekor ni. Mohon ada parti lain tertubuh untuk menjaga melayu. Mungkin juga baik kalau Pas keluar dari pakatan dan berjuang kembali dijalan yang dahulunya. Mohon sahabatku sekelian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 9:42 AM

kenapa ngo islam taknak bersatu buat satu parti utk melayu dan islam, giatkan usaha, jgn harap duit banyak baru berani tubuh parti, ada berani kaa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 10:09 AM

Tempat aku tu...ayooo....

Kalo negro yg gelap boleh menyusup masok msia.....tp pengutkuasa x lehh kawal...

Apatah lg warga cina....haiyaaa

Punah bangsa aku mcm ni....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 10:16 AM

Salam
Nasib la dpt pemimpin cina ah jib gor. Nanti kalu nal keja dgn gomen no hal. Sbb bn mungkin dah bkn kerajaan. Mungkin bn tunggal , pemimpin adalah
cina sejati, bkn lagi melayu celop cina
Dap mungkin dah pegang jawatan menteri pendidikan. Pejuang bahasa mungkin dah lupus masa tu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 10:30 AM

Ada beza Cina Malaysia dan Mainland China kerana Cina Malaysia Kaki Penipu, Kaki Kelentong, Kencing sana sini.. kalau boleh nak monopoli business di China Even Mainland China pon tak suka dgn Cina Malaysia.

Istilah Biasa... Kalau ada sebutir peluru..ada ular tedung sela dgn India.. Gunakan untuk tembak India dulu..

Istilah Bisness: Kalau ada sebutir peluru.. ada Cina dan Harimau.. Tembak Cina dulu kerana Cina tak der sifat ketaatan, tiada malu, semua boleh... Harimau pon tau malu!

Rasis.. memang Aku Rasis ... Kepentingan Kaum Aku Melayu Islam wajib aku utamakan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 11:45 AM

"this (chainese) population has not had equal access to the public higher education systems..."

Part ni takde sape ke nk tegur dn betulkan??
Unitar pn sblm ni dok tipu org melayu pasal benda yg sama juga. Cakap universiti tu bukan khas utk org cina tp realitinya? Dh tengok silibus yg diaorg gunakan? Tak cukup lg ker kes2 pelajar melayu dianaktirikan dn dilayan secara tidak adil di universiti tersebut?

Dgn sistem yg mcm tu mmg takkan ade org melayu yg akan masuk la... 1/3 yg di canang tu hanya tipu daya semata2..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 11:53 AM

Makin hari makin senak perut aku bc berita psal najib and the gang yg dikupas oleh bro din..
Nk komen pn tak tau dh nk cakap apa lg...
Kepala ni pn rs dh mcm nk pitam dh...
Esok gua nk pi tinggal kt australia la.. Malaysia dh hilang identiti asalnya... Ohh Malaysia ku..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 11:54 AM

University Xiamen China ? Untuk melebarkan pengaruh China komunis or Sosialism? What subject being taught? University TAR tak cukup ke? Dah lah Kereta China dibenarkan masuk untuk dijual, dah le berlambak Made in China pling banyak TIRUAN. Proton, Perodua dan lain lain sampai hari ni merangkak nak tembus China. Pembangakng kata itu ADIL, melayu diam saja. Pembagkang terutama DAP tak bising pulak , Member Melayu dia mana? ok kita faham depa Majrity 99.9% cina tapi UMNO, Perkasa, PAs semua apa jadi? Sokong je ? wallahualam. Satu hari akan termakbul impian cina nak mempunyai PM bangsa Cina oops Bangsa Malaysia oooppp s dap jadi pun. Siapa PM Malaysia. AH GIB GOR oooo cina ke? Mai le kita ganti Bahasa kebangsaan kita dg Mandari or Englis, lagi pun berapa ramai Cina boleh berbaha Melayu dengan baik pilak dok berjuang untuk Banga Malaysia. Join them if you cant change them. Dah 57 tahun Merdeka cik ooi.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
March 5, 2014 at 12:04 PM

Tak terkejar NGO2 Islam/Melayu nak melayan isu2 yg melanda umat Islam n Bani Melayu di Malaysia skrg ni.....mana nak layan isu dr KAPIR, mana lagi nak layan isu dr Melayu bluuurrrrr tapi LIBERAL n PROGRESIF......betul2 kena tekan depan belakang, kiri kanan NGO2 Islam/Melayu skrg ni.

berkaitan isu Uni China ni, jgn pulak nnt pelajar2 yg majoriti dr China, HK, Taiwan...emmm senang citer CINA berduyun amik kerja part time sbg Chinadoll.....maklumlah kalau tgk trend, yg Awang Hitam jd pengedar dadah atau Awangdoll.

lg satu, PM kita dah memudahkan Cina2 Malaysia memilih amoi2 Cina luar Malaysia utk dijadikan suri hidup/perempuan simpanan yg lama kelamaan akan menjadi RAKYAT Malaysia secara SAH atau HARAM.....lagipun bukan senang nak detect Cina2 ni sbb Cina2 Malaysiapun bukannya FASIH berbahasa Melayu.

kdg2 keBLURRRRRrrrrrran seseorang tu boleh diukur dr tindakan yg TAK MASUK AKAL atau separa masak....apa2pun TAHNIAH pd PM sbb berjaya menjalankan agenda menCINAkan Malaysia

keeeeee nak kata, dgn pembukaan Uni Cina ni maka hubungan Malaysia Cina smkn KUKUH, ekonomi semakin TEGUH, pelancong Cina sebut FUYYOHHH!!.....tp jgn lupa juga Chinadoll smkn PENUH, org Melayu/Bumi pula semakin berPELUH, perpaduan sesama kaum semakin KERUH

ingat sikit DS Ah Jib Gor

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
March 5, 2014 at 12:56 PM

Getah ditoreh dibiarkan meleleh ,
kain dijemoran dibiarkan kepetang.

bagitulah akibat kalau salah memilih,
bangsa sendiri yang hanchur jadi tongang langang.


Berpatah arang berkerat rotan,
arang dibakar untok memanaskan kachip.

katalah itu sudah suratan,
serahkanlah pada takdir dan nasib.

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2014 at 2:58 PM

@Otak geligaterlalu jauh ke depan tu untk ahjibgor fikirkan , tak tercapai akalnya!

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2014 at 3:02 PM

@Anonymousbiasanya tak ramai yg nak beri perhatian pada link, saya nak ulas tapi nanti lati topik jadi saya harap ada pengomen yang akan timbulkan :)

Ya, kolej2 swasta yang bertaburan itu , kalau nak dihitung jumlah pelajar cina berapa agaknya?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 5:16 PM

Bende ni ade kaitan dgn plan org cina utk menhadapi PRU14 nnt.. Ni la persediaan awal depa utk nk bwk masuk org keturunan/bangsa cina secara sah dn seterusnya didaftarkan sbg pengundi.. Pulak lps ni SPR nk buat persempadanan semula..DAP dh nampak dh peluang besar utk rampas putrajaya tanpa perlu terlalu bergantung kpd PKR dn PAS..
Mereka sedang menyusup masuk kawasan ke pinggir bandar dn luar bandar..kawasan bandar dh jd fixed deposit depa..

Dan lps ni jgn terkejut byk lg cawangan baru bakal dibuka di tempat2 majoriti melayu untuk menjadikan 'kerajaan 48%' najib menjadi kerajaan 40%...
Dan ketika itu barulah Najib mula tersedar dr mimpi indah yg panjang dn basahlah bumi melayu dgn linangan air mata darah kerana mereka akhirnya dijajah kembali secara total...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:02 PM

Diantara banyak banyak PM ...Najiblah PM yang paling lemah dan tiada hati Melayu.....Najib memang hampas perut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:19 PM

najib berangan-angan nanti pati cina bila dah sah jadi warganegara akan mengundi dia bila pru. masa tu nanti cina akan jadi majoriti. dia ingat cina bila jadi majoriti akan undi dia? kenapalah dia ni malas berfikir?sekarang dah tiba betul-betul kod merah untuk najib diturunkan dari takhta kerana tindakan beliau boleh menukar geopolitikal negara. dari tanah melayu kepada tanah cina. kdg2 terfikir dna dlm badan dia macamana? kecintaannya kepada cina melampau sgt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:35 PM

@Cahaya Al Majidaiikkk.... Tun Razak meninggal di China pulak??

Kalau ya pun marah, jangan tukar fakta Dik.

Arwah bapa Najib meninggal di hospital di London sebab leukimia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:45 PM

@dontortoisehabissss...takkan nak bagi kat PR?

Bagi kat PR samalah bagi lampu hijau kat segala yang COMANGO mintak, yang Kristian duk mintak, yang Syiah duk mintak...

Jangan marahkan nyamuk, kelambu pulak nak dibakar dik oii...

Berfikirlah dengan tenang...
Ni soal masa depan Negara
Ni soal masa depan anak cucu kita... orang Melayu Islam

Ni soal menjaga khazanah dan amanat nenek moyang kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 8:59 PM

Saya seumur hidup tak pernah berdemo. Tapi isu ini membuatkan saya hendak berdemo teramat sangat. Semua orang Melayu patut tunjukkan kepada PM betapa tidak bersetujunya kita dengan pembinaan university ini. Siapa yang akan bertindak sebagai coordinator ni? Bila anak-anak kita membesar nanti adakah mereka bakal menjadi minority yang tidak mempunyai suara langsung? Sedihnya terbayang muka anak-anak dan anak-anak saudara yang bakal mengharungi hidup sebagai minoriti dimasa akan datang. Masa tu tak akan ada pun jari yang menuding terhadap PM kerana kita dah confuse, atau terlupa, tak tahu siapakah yang mencetuskan masalah ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 9:02 PM

Setuju... kalau dah najib bertindak lebih dap dari dap sendiri, jgn nanti dlm kempen pru14, ada pemimpin umno yang nak takutkan rakyat pada dapa...
kebencian ku kini telah mencapai kemuncak kpd kerajaan najib...
pru14 aku tak akan lg hiraukan lagi nasib umno dan bye2 umno utk pru14. Apa nak jadi jadilah najib.. kecuali jika najib diturunkan sebelum pru14... - dari insan yg termakan putarbelit umno dlm pru13.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 9:09 PM

Mungkin dah boleh dimasyhurkan akronim ABN - asal bukan najib
buat sticker banyak2 untuk dilekat pd baju, kereta dll... sya nak tempah 100 untuk seluruh keluarga saya... saya menyesal memilih umno dan najib dlm pru13... sunguh2 menyesal!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 9:11 PM

Ajib Gor oooiii... Tukar aje Malaysia kepada Cinasial...!!! Apa dah jadi nie... makin hari makin parah... Ya Allah ya Tuhanku... berikanlah kami seorang pemimpin Melayu yang benar jujur... berani dan waras demi menegakkan kesucian agama, bangsa dan negara..l Amin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 10:30 PM

Lepas ni, (akan datang) kerajaan akan ditekan supaya mengiktiraf universiti tersebut dan menerima para pelajar (yang 95%) cina tu masuk dlm jab2 kerajaan... demi keadilan.. satu malaysia dll...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2014 at 10:33 PM

habis tu? nak najib jugak ke? takde beza bang oooii.. hehe

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2014 at 11:46 PM

Cepat betul kampus cina tu boleh siap.2014 baru letak batu asas 2015 dah nak ambil pelajar.Bersungguh2 dan terburu2 betul nak 'jajah' Malaysia.

Pemimpin2 politik Melayu memang semua tak boleh harap terutamanya ahjib gor.Nak buang bn ganti pakatan lagilah bunuh diri.Nak buang ahjib pulak macam mustahil kalau dilihat dari tahap jatidiri orang2 umno terutama pemimpin2nya.

China sekarang sedang ambil alih dunia dari penguasaan dan pengaruh usa dari segi ekonomi dan ketenteraan.Segala2nya akan berpaksi kepada negara china dan bangsa cina dalam masa tak sampai 10 tahun ini.Sebab itu semua pemimpin Melayu berebut2 nak bodek cina.Aku cuma berharap amarika akan trigger satu perang besar dengan china dalam masa terdekat ini supaya pengaruh china dapat disekat dan dicantas.Syaitan yg dikenali lebih baik dari syaitan yg tak dikenali katanya.Menang jadi arang kalah jadi abu.Puas hati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 6, 2014 at 2:43 PM

Bro din.adoyai.pening.baca hg punya entri je da rasa sgt geram dgn najib.baca komen2 lagila terbakar dgn najib.dahla panas yg amat sekarang ni.ya Allah banyak sgt dugaanMu utk kami.pelihara dn kasihanilah kami semua yaAllah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 7, 2014 at 4:10 PM

Dah lama daaah...

Dulu belum jadi piem lagi siapa yang bagi lesen kepada universiti swasta?

Melayu dapat la uitm, depa dapat lebih baaanyak dari uitm...

Siapa pulak tarik kuasa menteri pelajaran tutup school cin?

Dah lamaa daah...

Hangpa dah lupa ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 15, 2014 at 1:51 AM

Negara islam..universiti cina..mana universiti arab saudi..pelastin..turki..iraq..mana2lh asalkan dari negara islam..mana..?

Post a Comment