........... Najib Lembik dan Terus Lembik ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najib Lembik dan Terus Lembik ...

Saturday, February 8, 201412comments


Dua artikel lepas saya ada melepaskan luahan sepintas lalu mengenai kemelut kebiadaban cina2 kiasu yang semakin menjadi2 -

Malas rasa nak komen kutuk2 ahKok and gang ... sehari dua ni itu jer yang dimainkan, kemudian pakat letakkan diatas bahu Pas kerana lemah, hanya jadi pak turut jer .... OK la tu tapi jangan lupa juga, salah satu sebab utama mereka semakin biadab adalah kerana kurangnya tindakan terhadap perbuatan2 biadab itu. 

Lepas satu2 dibuat .... semua lepas. Manalah diorang tak naik tocang. Takkan bab lemah penguatkuasaan pun nak disalahkan Pas ? Takder siapa nak tegur Najib ke ?

Rupanya saya tidak keseorangan ....

ZAMKATA turut menyuarakan keresahan yang sama dalam artikel terbaru beliau - Bukan Teresa Kok Yang Berdosa, Kerajaan Yang Bersalah.

 Pointnya sama iaitu - Kerajaan Najib LEMBAB, PENAKUT dan TERLALU POPULIS !

Kelewatan  ini  telah menyebabkan orang yang pada mulanya  dianggap bersalah  dan berada dalam keadaan bertahan sekarang di neutralise dan menyerang balas dengan tindakan  politik populis yang semakin menyulitkan  kerajaan untuk mengambil sebarang tindakan
.


Sekarang ni pun kita dah mula baca serangan balas dari pembangkang yang menyebelahi ahKok ! Pada mulanya mereka senyap ..... tak berapa yakin nak sokong ahKok tapi sekarang mereka pula yang serang balas menggunakan isu yang sama.

Di mana Najib ? Duk sibuk hafal skrip nak hapuskan Akta Hasutan ! ( KLiK )

Kita mempunyai sebuah kerajaan yang berjaya menangguhkan satu demi satu masalah tetapi tidak berjaya menamatkan masalah sehingga liwat pun bukanlah lagi menjadi suatu masalah moral di negara ini sebaliknya suatu penerimaan nilai sosial yang diistiharkan oleh Mahkamah dari masa kemasa.

Saya masih ingat 2-3 tahun lepas waktu label MELAYU LIBERAL dikaitkan dengan Najib, tiba2 Najib muncul dengan kenyataan mengkritik Melayu Liberal ...... kononnya beliau bukan tergolong dalam apa yang kita gelar Melayu Liberal sebab beliau sendiri kritik.

Baru ni Najib muncul dengan kenyataan yang beliau bukan PM yang suka ambil tindakan POPULIS .... konon dengan mengkritik popularisma, beliau tidak akan dikaitkan dengan label itu.

Nampak trend nya ? Macam rasa bersalah jer ...

Tapi apapun, hakikatnya NAJIB MEMANG PENAKUT ! LEMBAB ! BLUR ! POPULIS ! 

Dari dulu lagi saya konsisten dengan dakwaan2 itu dan malangnya, semuanya ternyata benar. Lebih malang lagi, ramai yang bersekongkol menutup keaiban itu.

Apa nak jadi PRU14 kalau kita terus berdiam diri, menutup mata pada kelemahan2 ini dan membiarkan Najib terus perasan yang rakyat masih menyokongnya ?

Bila dah terlalu banyak tugasan menepis serangan terhadap Najib, bukankah itu menunjukkan ada yang tak kena dengan beliau ? Kalau kita rasa PakLah dulu teruk dikutuk, bagi saya Najib lebih teruk !

Salahnya kita juga ...... dulu kita bangkit membantah apa yang tak kena dengan PakLah, tapi dengan Najib kita rela terima dan terus membiarkan Najib dibuai perasan.


Shahbudindot.com turut menyiarkan kritikan pedas terhadap cara Najib menangani masalah dalam artikel di Sinar -


Selama ini, kepimpinan Najib sering dibelenggu dengan aspek kelemahan dan tiada keegasannya dalam banyak perkara. Usaha melaga-lagakan antara kaum dan agama sudah terlalu banyak berlaku sejak beliau memimpin negara ini. Dalam isu kalimah Allah, ketika ketegasan dan pendirian kukuh kerajaan begitu dituntut untuk meredakan ketegangan antara Islam dan Kristian, Najib ternyata hanya berdiam diri dan seolah-olah menyerahkan kepada takdir semata-mata untuk menyelesaikannya.


Dalam isu yang dimulakan oleh Teresa Kok ini, sekali lagi ketegasan Najib dan kerajaan amat dituntut sebenarnya. Membiarkan unsur-unsur provokasi kaum berlaku tanpa kawalan, bukan saja mengundang bahaya dari segi keamanan dan kerharmonian, tetapi juga umpama menjemput bala yang besar kepada Najib sendiri.


Menariknya pembangkang pula yang mula beria2 melabelkan Najib sebagai lembik dan tidak tegas ..... ini berbeza masa PakLah dimana pembangkang saat akhir buat UTurn dengan menyokong PakLah sebab kehadiran PakLah membantu agenda mereka. Kerana mereka nampak tanda2 PakLah akan undur semakin jelas.

Tapi dalam kes Najib ni, pembangkang sendiri sedar rakyat ramai yang dah meluat ..... tindakan menyokong Najib akan hanya memperbodohkan diri mereka di mata rakyat. Satu lagi, mereka juga nampak trend pro Umno kini yang akan terus mempertahankan Najib walau selembik mana pun beliau. 

Berbeza dengan Paklah, Najib akan terus mempertahankan jawatannya kerana beliau terus disokong oleh Umno ..... inilah yang dimaksudkan dengan sokongan yang bakal membawa rebah !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 8, 2014 at 8:15 PM

Malah TPM pun tak berfungsi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 8, 2014 at 8:23 PM

Saya rasa dah tiba masanya kita cari bapak baru. Kita perlukan bapa yang lebih tegas dan berjiwa melayu. I Love PM.


P/S : Berita terkini pengerusi hindraf letak jawatan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 8, 2014 at 8:59 PM

Dulu aku tengok Najib ni ada ok sikit,tapi la ni.....dah macam org bodoh. Ke kena mandrem dengan Rosmah? Eloklah Najib berundur sebelum org melayu mengamuk. Ada PM melayu saje,tapi bacul dan playsafe. Umno dah jadi parti haprak dalam Malaysia. Cina2 komunis semua dah tak hormat ke org melayu di sebabkan parti haprak ni mempunyai pemimpin yg lembik macam Najib. Makin hari makin sakit hati aku tengok PM macam ni. Sah la nanti selepas PRU 14 kita bakal mempunyai PM dari parti cina komunis. Konon tak mau populis,org pijak kepala kita pun takkan nak diam? Bodoh punya PM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 8, 2014 at 9:15 PM

bijan memang lah dah bluuurrrr, tapi tak kan ahli majlis tertinggi umno pun iku bluurr sama, itu le asik nak jilat bijan je kan dah terkebil2 dan bluurr melantun2 , macam ayam tercekek taik...

....................
Reply To This Comment ...................
February 8, 2014 at 11:51 PM

Najib ni badan saja besar tapi lembik dan tiada ketegasan langsung. Alangkah elok kalu Najib dapat bertegas macam kes di Lahat Datu dulu. Itu pun lepas 8 perjurut kita terbunuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 9, 2014 at 7:19 AM

ikut sangat pemandu dia yg bodoh. maka dptla pm yg bodoh, lembik dan amat tak berguna

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 9, 2014 at 9:01 AM

AH JIB GOR TENGAH BERCUTI RAYA CINA LAH..SEBAB TU SENYAP!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 9, 2014 at 9:01 AM

JAHANAM MELAYU!

NAJIB LAGI PONDAN DARI PAK LAH TIDO!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 9, 2014 at 9:38 AM

Masa pak lah dulu, dia sengaja cari pasal dgn tun M dgn memburuk-burukkan Tun, batalkan byk projek berimpak tinggi negara selain kes budak2 tingkat 4. Rakyat pula pada masa itu yg telah biasa dgn cara Tun M mentadbir negara secara automatik akan membandingkan cara pak lah dgn Tun M dan mengharapkan prestasi pak lah seiring kehebatan Tun M.
Rakyat semakin menyampah dgn pak lah apb byk kelemahan pak lah yg diperakukan oleh Tun M sendiri.
Sbb tu gerakan menentang pak lah begitu kuat kerana kebimbangan rakyat disambut oleh tokoh berpengaruh (Tun M) dan daripada ahli UMNO itu sendiri spt DS Mukhriz, TSM dan disebarluaskan oleh para bloggers.
Berbeza dgn Najib, kebanyakan rakyat mungkin sudah boleh menyesuaikan diri dgn cara najib memimpin negara dan perbandingan dgn pak lah mumgkin menyebabkan gerakan menggantikan najib kelihatan begitu perlahan.
Sikap para pemimpin UMNO yg tidak tahu brterima kasih, sombomg dn memperkecilkan pengorbanan ramai bloggers yg memastikan momentum kejayaan UMMO dlm PRU 13 lps juga memberi kesan spt yg kita lihat pd hr ini..
Jd, untuk menjayakan gerakan mendesak najib turun kita memerlukan:
1.sokongan kuat dr kepimpinan utama UMNO untuk memberi tekanan kpd najib.
2.kerjasama dr pemimpin/bekas pemimpin utama negara yg berpengaruh.
3. Para bolggers yg komited dn konsisten dlm perjuangan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 9, 2014 at 11:41 AM

Merujuk kepada http://pancapersada.blogspot.com/2010/05/keturunan-orang-kaya-indera-shahbandar.html

Ternyata bahawa Najib merupakan seorang bangsawan bergelar Orang Kaya Indera Shahbandar ke-11 yang berketurunan Bugis. Ini adalah fakta yang membuktikan bahawa Najib tidak pernah melalui kesusahan sebagai rakyat biasa. Keperitan dalam menjalani kehidupan seharian mungkin agak asing bagi Najib. Apa yang Najib faham sebagai kenaikan kos sara hidup jika beliau tidak pernah merasainya sejak kecil ? Saya tidak faham kenapa beliau masih lagi beretorik dengan mengatakan bahawa kerajaan memahami denyut nadi rakyat.

Rakyat dihimpit dengan pelbagai bebanan yang terpaksa ditanggung semata-mata untuk meneruskan hidup. BR1M hanyalah penyelesaian jangka pendek semata-mata. Sedangkan rakyat memerlukan sesuap nasi sepanjang hayat. Rakyat bukan sahaja memerlukan ikan tetapi juga joran atau jala supaya rakyat tidak perlu lagi mengemis kepada kerajaan sepanjang masa.

Pada masa yang sama, rakyat jugak perlukan perlindungan melalui akta-akta yang telah digazetkan demi kesejahteraan rakyat. Rakyat mahukan keamanan. Untuk itu, ISA, Ordinan Darurat dan Akta Hasutan wajib dikekalkan kerana itu adalalah kehendak rakyat majoriti. Kerajaan sepatutnya melayan tuntutan rakyat majoriti dan bukannya rakyat minoriti. Sekarang, apabila tiada lagi akta khusus untuk melindungi rakyat, rakyat sudah mula rasa terancam. Kita dah tak mampu bersabar lagi dengan pelbagai provokasi terhadap melayu dan Islam. Sampai bila orang Melayu harus bersabar ?

Najib, sila berundur segera sebelum negara ini hancur dan punah-ranah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 9, 2014 at 1:10 PM

Seteru utama Ahjib ialah Ahjubs manakala Kidsial ngan Ustad Lembong adalah supporter utama Ahjubs. Mana tak lembik dan bodoh Ahjib dibuatnya! Terpaksa minta bantuan golongan2 yang sama taraf bodohnya dengan beliau (pemandu). Tak kan lah pulak nak ambil golongan2 yang lebih bermoral dan baik daripada beliau, kan?

Dulu, masa team wawasan, Ahjib selalu berkaraoke ngan Ahjubs.... itu pasal banyak maklumat2 sulit di bawah kangkangan Ahjubs. Mana tak kecut telur!

Seperkara lagi, dalam sejarah kerajaan Islam, mana ada khalifah2 yang takoot pada bini! Ahjib jer yang takoot! Tengok muka jar pon dah tahu! Serupa lah jugak dengan majoriti perwakilan2 UMNO! Like BOSS, like SUPPORTER!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2014 at 9:27 AM

zam keluar artikel hentam kjaan anwar pulak hentam keturunan zam habis2an,

anda semua nampak bahwa najib dan anwar adalah dr kumpulan yg sama jer, cuma anwar lebih atas dr najib ikut hiraki neocon mata sebelah.

selamat datang liberal dan pluralisme di msia, nikmatilah sepuas2nya kelazatan dunia wahai rakyat msia, termasuk tok2 jangut dan tok2 kopiah. hanya jauhari yg mengenal manikam. bagi yg menentangnya tekadkan semangat, tingkatkan amalan kepadaNYA.

Post a Comment