........... Menteri JPM Joseph Kurup Cadang Buang Sekolah Cina ! ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Menteri JPM Joseph Kurup Cadang Buang Sekolah Cina ! ?

Saturday, February 22, 20149comments

Tak percaya ke ? Betuuuul ..... Mengikut kefahaman saya la.....

Cuba anda baca pula - 


"Mungkin sampai waktunya kita membuang keperluan untuk meletakkan bangsa dalam semua borang di negara ini. "

"Tetapi ia terserah kepada ahli majlis yang lebih tahu apa yang hendak dicadangkan kepada kerajaan,"- TMI.


Kalau tidak disebut 'bangsa' dalam borang resmi, bukankah itu juga bermakna nama sekolah tidak boleh ada (C) atau (T). Hehehehe .... tapi itu sekadar nama jer, namun pasti pro vernakular suka sebab sekolah2 rasis mereka bakal mendapat pengiktirafan yang SAMARATA dengan sekolah Kebangsaan.


Kenapa saya rasa macam pernah bincang perkara ini dulu ..... saranan sama tapi datang dari DAP.




Rakyat tidak boleh dikenali melalu bangsa mereka, semuanya Rakyat Malaysia ...... TAPI Sekolah Cina Jangan Usik ! Sekolah2 mesti terus dikekalkan mengikut identiti bangsa.



Ubah hanya mana2 yang tidak disukai puak2 Rasis, yang mereka suka - dikekalkan.

Percayalah ..... semuanya hanya sebahagian dari pelan Hak Samarata Samarasa. Mereka minta satu persatu .... tidak seperti dulu dimana mereka terus saja tuntut segalanya sekali harung.

Melalui cara satu persatu ini, kita tidak akan perasan agenda tersembunyi mereka sebab bunyinya begitu indah. Melayu2 LIBERAL pastinya sokong !

Bila kita tersedar muslihat mereka, semuanya sudah terlambat untuk diubah kembali. Mungkin nama MALAYsia juga akan mereka ubah.


Menariknya, kali ini saranan itu datang dari seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri ! Dengan KJ yang mahu ubah Kontrek Sosial, Idris Jala yang memperjuangkan agama Kristian dan Najib sendiri yang LIBERAL  ..... alahai, apalah nak jadi dengan bangsaku. Itu pun tetap dipertahankan oleh Umno !

Oya, saranan diberikan oleh Joseph Kurup ketika merasmikan dialog pertama Majlis Konsultatif Perpaduan Nasional (MKPN) yang pertama.

Jadi anda boleh bayangkanlah rupabentuk MKPN ( atau MPPN ) ini .......

Sempat juga Joseph beri satu pesanan kepada Perkasa yang mengkritik MPPN sebelum ini ( KLiK ) -


"Saya hanya mempunyai satu nasihat kepada kumpulan sebegini. Tolong fahami masalah yang dihadapi oleh negara sekarang iaitu kerajaan perlu seimbangkan antara tuntutan idealisme dan keterbatasan hidup seharian serta kepentingan setiap komuniti,"



PS - Jangan lupa baca artikel sebelum ini dimana Lim Guan Eng menjawap soalan2 yang biasa kita sendiri tanyakan berkaitan Sekolah Vernakular dan Perpaduan. - KLiK.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2014 at 6:20 PM

Din,
Takde ape dh nk komen.
Setiap point dlm artikel mu dh padat dn tepat ke dahi!

Ya Allah..selamatkanlah negaraku, bangsaku dn rakyat malaysia dr bala bencana yg lebih dahsyat slps ini Ya Allah... Aminnn...

....................
Reply To This Comment ...................
February 22, 2014 at 6:52 PM

boleh nak buang bangsa... manyak senang wo..tp bukan sikalang... sikalang u kasi ikut ini langkah...
langkah pertama... DARI KECIL.. masuk sekolah bersama ...(hapuskn sekolah2 cina or tamil)...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2014 at 7:00 PM

Nampaknya berebut-rebut diaorang nak menebang dan meruntuhkan tiang seri Malaysia. Tiang seri Malaysia ialah melayu bumiputera. Kaum-kaum lain ibarat tiang sokongan semata-mata.

Bayangkan apa yang akan berlaku apabila tiang seri ini runtuh. Malaysia pasti akan hancur keseluruhannya kerana negara menjadi tidak tenteram dan kacau-bilau.

Satu-persatu hak melayu dihapuskan melalui dasar-dasar rasionalisasi dan liberalisasi. Hak istimewa orang melayu nak dihapuskan. Raja-raja melayu tidak lagi dihormati. Agama Islam diperlekeh dan dipersenda sesukahati. Istitusi melayu seperti MARA lama-kelamaan akan lenyap kerana dianggap rasis.

Kini, taraf bangsa melayu itu pula nak disamaratakan dengan bangsa-bangsa lain. Salahkah berdosakah kerana berbangsa melayu ? Negara kita bukannya macam negara Indonesia yang jika bangsa cinanya pun menggunakan nama Indon. Sehingga sukar kita nak kenalpasti bangsa apa. Kat Indonesia takde sekolah vernakular sebab itu bangsa mereka sama.

Nampaknya mereka sekadar mengelat atau pura-pura tak tau bahawa punca utama barah kepada perpaduan kaum ialah sekolah vernakular.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2014 at 7:25 PM

bro din, saya pun dah tahu apa nak cakap dgn ajib ni , tak ada ke sesiapa dalam majlis ter tinggi yang berani suruh dia letak jawatan, dulu masa dollah tido ramai yang berkokok , mooh yet deng tak berani sound ke. mooh yet deng mu kena ingat , kalau negara ni hancur mu pun dapat sahamnya . ajib masuk dulu mu ikut belakang ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 23, 2014 at 1:07 AM

Yg si Joseph ni dok sibuk sgt psl benda2 "kulit" ni apasal?
Tak guna pn kalau perpaduan hanya wujud atas kertas je..

Apa guna jika mengaku sebagai rakyat Malaysia tp perlakuan langsung tidak mencerminkan niat utk hidup bersama. Patutnya dia bg cadangan mcm mana nk jdkan sekolah satu aliran realiti.

Perkataan BANGSA tu takde salah apa pn. Borang tu pn tak payah sibuk2 nk suruh tukar.
Yg patut kena tukar ialah Joseph Kurup ni sbb dia sbnrnya tak faham priority utk negara.

....................
Reply To This Comment ...................
kumbang
February 23, 2014 at 10:23 AM

Harapnya isu sekolah cina ni usah dibising2 lagi cina tak izin hapus melayu pula penakut nak tutup pula najib lagi sokong eloknya diam2 udah le

....................
Reply To This Comment ...................
February 23, 2014 at 10:46 AM

@kumbangDan kesannya kepada perpaduan antara kaum ?

Kita bising bukan kerana dengki atau rasis tapi kerana mahu melihat SATU Malaysia yang bersatu padu. Perpaduan bukan sekadar tempelan stiker atau jeritan slogan tapi benar2 diamal dan di raikan secara ikhlas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 24, 2014 at 12:07 AM

wow siapakah si kulup ni nak menyarankan pembuangan bangsa dari borang rasmi? hebat sgtkah dia sampai semua orang kena akur? kalau najib ikut cakap dia, lebih baik suruh dia je jadi pm. siapa yg perlu ikut cakap siapa? kurang ajar semakin meningkat terhadap org melayu. najib bertanggung jawab sepenuhnya kerana mencipta monster monster sebegini

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 15, 2015 at 7:03 AM

Nak buang bangsa dlm borang? Boleh, dengan syarat Malaysia kena buat stail Indonesia: tak ada nama yang menunjukkan ras. Dalam IC dan borang kena tukar, nama orang Cina tak boleh bunyi nama Cina, orang India tak boleh ada nama bunyi India dan ethnik Kadazan/Dusun/Iban semua tak boleh ada nama keturunan mereka termasuk 'Kurup', 'Guan Eng' atau 'Subramaniam'. Nama orang putih pun tidak boleh kerana tidak ada ciri tempatan. Nak kebangsaan kena guna nama 'Kuning Gebu', 'Hitam Lonjong','Melati', 'Kuntum',

Post a Comment